|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] 1,3 na gaźniku kilka problemów kilka pytań
Bit1 - 5 Lut 2010, 15:47 Temat postu: [MK3] 1,3 na gaźniku kilka problemów kilka pytań 1. Fiesta po nocy stania ma problem z odpaleniem trzeba długo kręcić, chyba że wleje się trochę benzyny od razu do gaźnika. Z tego co czytałem to może być cofające się paliwo z przewodu paliwowego lub przyspieszacz rozrusznika? Jak sprawdzić czy to to i jak na to zaradzić? Co to jest to zaznaczone na czerowno?
2. Fiesta ma za wysokie obroty na luzie po spuszczeniu całkowicie ssania mógłby ktoś na zdjęciu zaznaczyć i wrzucić czym to się reguluje?
3. Po dodaniu gazu fiesta zamula na 2-3 sekundy i dopiero zaczyna przyspieszać, na benzynie bardzo odczuwalne na gazie trochę mniej. Co może być przyczyną jak to sprawdzić?
4. Wajcha skrzyni biegów lata jak w autobusie, podobno to przez kulkę w skrzyni biegów?
Jak to się profesjonalnie nazywa? Rozmontowałem do tego poziomu co na zdjęciu i niewiem co dalej;d trzeba to zdemontować od dołu czy jak?
5. Przy miejscu na akumulator wisi jakaś końcuwka rurki prowadzi, aż do wnętrza i wchodzi do wnętrza od strony kierowcy nie daleko wycieraczek, ma ktoś pomysł co to?
6. Odkręciłem śrubę na kierownicy a ona nadal nie chce zleźć;/ Jakieś pomysły jak ją ściągnąć?
7. Gdzie szukać filtru paliwa? pod akumulatorem nie ma, czy w wersji gaźnikowej jakoś inaczej on wygląda?
luki - 5 Lut 2010, 16:12
4.co do lewarka to nie wina skrzyni tylko w miejscu jak podłączasz cięgno zmiany biegów do skrzyni jest krzyżak z 4 podkładkami z plastiku, które się po prostu wycierają i stąd luz.
Chcąc zdemontować cały lewarek, musisz odkręcić go jeszcze przy skrzyni i tam są 2 śruby. jak masz to musisz odkręcić osłony termiczne od wydechu odkręcić 4 nakrętki w środku kabiny i powinien ci lewarek ładnie w dół wyjść
5.nie jest to czasem spryskiwacz tylnej szyby??
6. śruby z kierownicy nie odkręcaj całkiem, bo dostaniesz nią po zębach:) . Złap żeby była na 3-4 gwinty zaprzyj sie dobrze i pociągnij kiere, musi zejść. Oczywiście pamiętaj żeby mieć włożony kluczyk do stacyjki i najlepiej lekko przekręcony
matrix-1990 - 8 Lut 2010, 22:41
1. a spróbuj na zapłonie ze 3x wcisnąć do końca pedał gazu i odpalić na samym sprzęgle
3. mam to samo, mechanik dał sugestię, że coś się mogło w gaźniku rypnąć przez to, że jak przełącza się na gaz, to w gaźniku daje się pozycje neutralną i przez silnik nie leci benzyna tylko powietrze
7. Może nie mieć filtru paliwa, standardowo powinien się znajdować w okolicach akumulatora, taka wielka pucha jak się zdejmie lewarek lub mniejszy jak na załączonym obrazku http://www.fothost.pl/upload/09/37/dfbda6f4.jpg
ja chyba nie mam filtru, ale zamierzam sobie kupić przewód paliwowy nowy, trochę dłuższy niż ja mam zamocowany bo jest na styk, że nic nie można zrobić i zrobić jakieś mocowania na filtr
pablon - 9 Lut 2010, 00:12
2. Fiesta ma za wysokie obroty na luzie po spuszczeniu całkowicie ssania mógłby ktoś na zdjęciu zaznaczyć i wrzucić czym to się reguluje?
Reguluje sie obtoty przy pomocy pokretła z tyłu gaznika, pod szybą.
diodalodz - 9 Lut 2010, 00:59
filtr paliwa jest na pompie paliwa jeśli jest nadal oryginalny i pewno dodatkowo sitko w gaźniku albo za krućcem paliwa albo pod zaworem iglicowym . duszenie to efekt nie sprawnej pompki przyspieszenia ale tylko na paliwie .
matrix-1990 - 9 Lut 2010, 09:00
diodalodz, gdzie znajduje się ta pompka przyspieszenia?
JoeMix - 9 Lut 2010, 13:35
matrix-1990, w gaźniku,,, to kawałek gaźnika,,,
Bit1 - 10 Lut 2010, 16:04
Czy ta śruba którą zaznaczałem na zdjęciu 2 (widok od góry tyłu gaźnika) służy do regulacji biegu jałowego? Jeśli chce je zmniejszyć to dokręcam ją?
JoeMix - 10 Lut 2010, 18:36
Bit1 napisał/a: | Czy ta śruba którą zaznaczałem na zdjęciu 2 (widok od góry tyłu gaźnika) służy do regulacji biegu jałowego? | Pokręc na pracującym silniku i zobaczysz w która stronę się zwiększa/zmniejsza,,,
Bit1 - 15 Lut 2010, 15:06
luki86 napisał/a: | 4.co do lewarka to nie wina skrzyni tylko w miejscu jak podłączasz cięgno zmiany biegów do skrzyni jest krzyżak z 4 podkładkami z plastiku, które się po prostu wycierają i stąd luz.
Chcąc zdemontować cały lewarek, musisz odkręcić go jeszcze przy skrzyni i tam są 2 śruby. jak masz to musisz odkręcić osłony termiczne od wydechu odkręcić 4 nakrętki w środku kabiny i powinien ci lewarek ładnie w dół wyjść
|
Która część to ten krzyżak z tymi podkładkami ?
diodalodz - 15 Lut 2010, 15:16
koniec 8ki
Bit1 - 15 Lut 2010, 17:44
Heh i kolejny problem :( miałem tą skrzynię w tym stanie
więc dziś postanowiłem to skręcić i pojechać na kanał od dołu się do tego zabrać i kurde po skręceniu w ogóle drugi bieg nie chce wchodzić reszta działa tylko ta 2 za nic nie chce zaskoczyć.
Czy muszę jechać na kanał i zdemontować drążek reakcyjny i skrzyni biegów tak jak jest opisane w książce o naprawie fordy fiesta i ponownie go założyć i się to jakoś wyreguluje samo czy co bo kuźwa przez to auto już tracę chęć do czegokolwiek ?
JoeMix - 15 Lut 2010, 17:51
Bit1 napisał/a: | i się to jakoś wyreguluje samo | jak grzebałeś przy mechanizmie wybierania biegów to sam się nie wyreguluje i trzeba to zrobić
Bit1 - 15 Lut 2010, 18:19
JoeMix napisał/a: | Bit1 napisał/a: | i się to jakoś wyreguluje samo | jak grzebałeś przy mechanizmie wybierania biegów to sam się nie wyreguluje i trzeba to zrobić |
A tak żebym zrozumiał ?
Bo nic nie ruszałem oprócz odkręcenia tego co się dało od wnętrza przejechałem tak 200 metrów wszystko działało potem auto stało jedne dzień może dwa, skręciłem to wyjechałem na ulice i dwójka nie wchodzi
|
|