Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [Inny] Escort - Zetec 1.8 16V 115kM

aleks12 - 29 Sty 2010, 10:49
Temat postu: [Inny] Escort - Zetec 1.8 16V 115kM
Witam serdecznie wszystkich miłośników forda:)
Chciałbym się dowiedzieć jak zwiększyć moc mojego zeteca 1.8 16V ze 115 konnym silnikiem z sekwencyjną instalacją gazową Lovato która posiada bardzo szybką listwę wtryskową Matrix Xj,autko mam dwa lata i już dawno chciałem go wzmocnić po mimo że jest to auto dynamiczne a jest to escort kombi Mk7 z 96roku, nie chodzi mi o zrobienie z tego auta rakiety ale o dodanie paru kucyków niewielkim kosztem i we własnym zakresie jesli jest to mozliwe, dziękuję wszystkim za wszystkie info dotyczące mojego tematu
serdecznie pozdrawiam

Fordon - 29 Sty 2010, 11:17

Najpierw podskocz na hamownie z tym RKC zeby wiedziec co jest teraz, pozniej mozna troche poradzic ci... taki silnik otworzylem do 126KM jak w podpisie jest i pochodzi on wlasnie z MK7 ktory nadawal sie juz blacharsko na zlom niestety...
aleks12 - 29 Sty 2010, 11:21

Od 0 do 100km/h 10,5 sek na benzynie :)
Fordon - 29 Sty 2010, 11:28

aleks12 napisał/a:
Od 0 do 100km/h 10,5 sek na benzynie :)
ale ja pisalem o hamowni takie cos:
http://www.youtube.com/watch?v=wRD-uiO69OQ
Chodzi o pomiar mocy, bo otworzyc ten silnik co masz jest dosc latwo.
Podstawowe pytanie ile chcesz wydac na to zeby uzyskac wiecej KM i Nm...
Wykres RKC juz w fiescie pod elektronika fiesty Futura.


[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 12:31 ]
BTW. jak masz gaz to po modach orazu polecam jechac do gazownikow zeby to przestroili bo AFR wzrosnie strasznie co za tym idzie szybko wykonczysz zawory i swiece beda padac jak muchy...
Ja u siebie musze przestroic tez sekwencje bo afr mam od 14,7 do 15,6 byli cholernie ubogo...

aleks12 - 29 Sty 2010, 11:33

Nie bardzo wiem gdzie tu u mnie jest chamownia:( ale znajdę tylko pewnie kasują jak za zboże:) ale jakoś się zrobi, a koszty no jak można łatwo i może tanio?

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 11:35 ]
BTW. jak masz gaz to po modach orazu polecam jechac do gazownikow zeby to przestroili bo AFR wzrosnie strasznie co za tym idzie szybko wykonczysz zawory i swiece beda padac jak muchy...
Ja u siebie musze przestroic tez sekwencje bo afr mam od 14,7 do 15,6 byli cholernie ubogo...
możesz jaśniej o AFR?

Ad@mus - 29 Sty 2010, 11:38

we wlasnum zakresie, stozek dedkowany kN, ukl wydechowy przelotowy, kolektor wydechowy foka, ssacy mdo 2.0, wieksza przepustnica, wiekszy przeplywomierz(te dwa ostatnie mdo 2.0), zmiana sprezyn co by za bardzo nie bujalo

koniec koncow podskoczy ci max 8ps :) na tym setupie,
najwiekszy przyrost bedzie po swapie na rs2k albo 2l zetec :) koszta pomalu te same jak wyzej wymienione tajle

aleks12 - 29 Sty 2010, 11:42

O mamo jaki jestem zielony ;-( chyba sie czas dokształcić :hihihi:
(stozek dedkowany kN mdo swap na rs2k)??? ratunku

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 11:43 ]
Za zielony jestem ale może pomozecie??? tak myślę :yes:

Fordon - 29 Sty 2010, 11:44

Pomiar na hamowni nie wiem ile u ciebie ale ja place 40zl za pomiar, za pomiar z AFR koszt kolo 90zl.
Latwo tak tanio nie koniecznie, dla tego pytam ile chcesz wydac na taki zabieg zeby uzyskac wiecej KM i Nm.
AFR jest to Air to Fuel Ratio czyli z polskiego na nasze stosunek ilosci dostarczonego powietrza do paliwa. Im wartosc AFR jest wyzsza tym gorzej dla silnika, wprzypadku silnika turbo doladowanego pieknie moga sie stopic tloki, moga spuchnac tloki, zatrzec silnik sie moze i wiele innych... w ssaku jest to troche bardziej lightowe niz w turbo....
http://www.motonews.pl/sh...95755&c=53&f=25

aleks12 - 29 Sty 2010, 11:51

Jednym słowem nalezy po modyfikacji przemapować sekwencję rozumiem :)

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 12:06 ]
Czy 1000 zł wystarczy?

Fordon - 29 Sty 2010, 12:10

Dokladnie... jak chcesz to rozblokowac to zacznij od montazu wydechu, srodkowy XR3i + koncowy foremka RS2000, dalej wywalasz stara przepustnice z RKC i dajesz odpowiednik 2.0 16v (mondeo) wywalsza puszke filtra, przedluzasz dolot od przeplywki i zakanczasz go dobrym firmowym filtrem, ja daje Fujite, kolejna sprawa to wykonanie zimnej strefy dla filtra i doprowadzenie powietrza spod zderzaka... Po samej przepustnicy masz juz spora roznice, co masz pokazane na wykresie.... Ewentualnie mozesz jeszcze wywalic regulator cisnienia paliwa ale to juz twoj wybor.
Ad@mus - 29 Sty 2010, 12:23

+kolektor z RQB+walek RQB
Fordon - 29 Sty 2010, 12:27

Ad@mus, a po co ma sie chlopak cofac w rozwoju ?? przeciez tam jest plastik fabrycznie i nie bez powodu zmienil ford kolektor alu na plastik... A walki rozrzadu jedynie co to dla twojej informacji tylko mondeo 2.0...
aleks12 - 29 Sty 2010, 12:31

RQB ?
PumaRST - 29 Sty 2010, 12:40

Fordon napisał/a:
tylko mondeo 2.0...


1,8 130KM i 2,0 ma takie same wałki

aleks12 - 29 Sty 2010, 13:00

Czyli wałki z mondeo 1,8 i 2,0 tak?

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 13:04 ]
jakoś nie mogę znaleźć tego filtra w necie o ktorym pisze Fordon ;-|

PumaRST - 29 Sty 2010, 13:04

nie, wałki z mondeo 2,0 lub Escort/Fiesta 1,8 130KM
aleks12 - 29 Sty 2010, 13:07

Ad@mus napisał/a:
+kolektor z RQB+walek RQB


Akolektor fakt jest plastikowy więc ten?ale co to za skrót RQB?

Fordon - 29 Sty 2010, 13:13

2.0 napisalem dla tego ze latwiej i taniej bedzie dostac takie walki rozrzadu, bo kolega ni chu chu nie rozeznaje sie w silnikach forda...
RQB to 1.8 130KM. oznaczenia dla 1.8 RDA 105KM, RKC 115KM, RQB 130KM.
Filtry fujita sa dotepne u chlopakow z GRT w bdg i ogolnie na necie...
http://garazraceteam.pl/s...hp?cPath=41_800
Takie sa ceny dobrych filtrow a to dopiero poczatek cenowy, bo taki HKS, czy K&N lub Pipercross sa jeszcze drozsze... Fujita jest odpowiednikiem APEXi i wykonanie oraz ich trwalosc jest taka sama tyle ze cena jest nizsza bo za APEXi zaplacisz 650zl a za Fujite gora 300zl....

[ Dodano: Pią Sty 29, 2010 14:15 ]
aleks12 napisał/a:
Akolektor fakt jest plastikowy więc ten?

Nie kolektor RQB to aluminium, shit co przejmuje szybko temperature z komory silnika i dlugo oddaje ja... Plastik ma o tyle plus ze jest mniej podatny na nagrzewanie sie oraz szybciej studzi sie, dzieki zastosowaniu Itamidu i Tarnamidu ( tworzywa sztuczne ).

Ad@mus - 29 Sty 2010, 17:03

Fordon, myslalem ze jest tam alu-nie doczytalem jakie mk ma kolega

pozatym roznica w kolektorze jest taka jeszcze ze te aluminiowe musza miec rure nad silnikiem, co dodatkowo grzeje powietrze zasysane, montujac kolektor plastikowy mozna uniknac miejsc nagrzanych, dodatkowo mi sie wydaje ze plastik ma lepszy przeplyw, lepsza przepustowosc, ale to nie jest stwierdzone zadnymi namacalnymi obliczeniami ot co moja chłopska dedukcja

aleks12, sprawe dolotu juz masz omówiona, zakladasz dobry filter, przepustnice z mondeo i przeplywomierz z mondeo i masz juz poprawiony dolocik

powinienes sprawdzic w jakiej kondycji jest silnik, tzn jakie ma cisnienie na cylindrach, czy jest ono nominalne lub prawie nominalne, no i czy jest ono rowne na kazdym cylindrze
nastepnie zmien oleje, kable swiece czyli podstawowe tajle, swiece NGK platinum, kable motocraft-to wystarczy, silnik na jakim oleju jezdzi?? jesli jedzie na mineralu to znaczy ze jego stan moze byc kiepski

odswierz mu olej, filtr oleju, filtr benzyny, filter gazu fazy lotnej i stalej

uklad wydechowy poprawisz montujac kolektor wydechowy z focusa 1.8/2.0 z tym ze tego we wlasnym zakresie nie dasz rady zrobic bo trza DP wyspawac, tzn jak zauwazysz w swoim aucie masz kolektor wydechowy zlozony z 2czesci, pierwsza jest skrecana do glowicy, druga to tzw portki czyli podwojna wygieta w banan rura przykrecona sribami ze sprezynami do tego pierwszego :)

wiec musisz znalesc kolektor z foki czyli focusa, i dorobic flansze do opisywanej wyzesz czesci nr2. skrecasz razem i masz prosty, ale wydajniejszy wynalazek, dodatkowo kolektor mozesz owinac bandazem izolacyjnym co by nie grzalo sie za bardzo pod maska

idac dalej wydechem w miejscu katalizatora montujesz przelotowy tlumik z allegro za 50zl jakos tak to kosztuje
tlumik srodkowy jak wyzej bylo opisane mozesz zalozyc z wersji xr3i, koncowy przelotowy, wzorow i cen na allegro od zatrzesienia

opisuje oczywiscie budżetowy sposob na jakas poprawe, wiec pozwalam napisac ze zawsze mozna lepiej cos zrobic, ale drozej :)

wałki z rqb roznia sie trochu od tych z 2l mi sie wydaje ze rqb ma bardziej agresywna harakterystyke, ale tak jak mowie, wydaje mi sie tylko
wałeczki kosztuja jakies 150zl

sprezyny zawieszenia dobrze zmienic, bo im sztywniejsz auto tym lepsze prowadzenie, a ponadto buda przy ostrym starcie sie nie odchyla do tylu co powoduje lepsze przyspieszenie(setne sekund ale zawsze jakis niuansik)

no i tankujac benzyne mozesz nalac cos bogatszego niz 95 ktore masz w baku i ktore nie jest regolarnie zuzywane totez beza w aucie z LPG moze byc zwietrzala
chcac miec lepsze osiagi nalej swierzej wahy :)

i mam nadzieje ze o czym zapomnialem...

Fordon - 29 Sty 2010, 17:09

No to Adas smiem twierdzic ze nie widziales jak RKC w MK7 ma kolektor wykonany oraz co jest od frontu silnika.... Kolektor ten mozna spokojnie zostawic, dalej tylko oproznia sie katalizator i reszta jak juz wyzej pisalem... takie zabiegi robilem najpierw na MK7, pozniej niestety zmiana nadwozia wymusila wywalenie kolektora oraz kata z MK7 na rzecz futrowego kolektora i rury idacej do katal (jak w przypadku fiesty). Dlubanie przy MK7 z wydechem od Foki mija sie z celem bo wyjdzie to wiecej jak jest to warte... co innego w przypadku fiesty gdzie nie upchniesz takowego kolektora z ogromna puszka katalizatora...
A i ostatnia informacja to to ze nie daje sie przeplywki od mondeo tylko obudowe, ale RKC ma w serii taka obudowe wiec ten koszt odpada...

Ad@mus - 29 Sty 2010, 20:06

Fordon, ty wiesz lepiej :)
napisalem co wiedzialem,
wiec-kolektor z esioka jest inny niz w fofi?? i inny jak MDO??

Fordon - 29 Sty 2010, 21:02

Tak w przypadku MK7 jest zuapelnie inny kolektor oraz to ze na blok przykrecany jest katalizator, co dyskwalifikuje go w montazu przy Fiescie...
aleks12 - 29 Sty 2010, 23:54

Czy o taki kolektor chodzi?
http://www.allegro.pl/ite..._wydechowy.html
lub
http://www.allegro.pl/ite..._1_8_i_2_0.html
lub
http://www.allegro.pl/ite..._2_0_zetec.html
lub ten
http://www.allegro.pl/ite...2r_2_0_16v.html
Mozna tak szukać tylko ktury będzie najlepszy?


Ad@mus
Silnik jeździ na pełnym syntetyku.

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 00:28 ]
Przepustnice znalazłem taką od mondeo Mk3 2.0 1.6V

http://www.allegro.pl/ite...k3_2_0_16v.html


ale gożej z rurą niestety ciężej znaleźć do tego mdo ;-|

Fordon - 30 Sty 2010, 14:48

Nie no stary takiej przepustnicy nie masz co zakladac, tylko MK1 i MK2 Mondeo bo TPS jest inny, kolektor tez sobie odpusc bo masz dobry u siebie tylko odkrec katalizatow i go wypruj... Rure masz swoje przeciez do dolotu to po kiego wacka go chcesz zmieniac??Ja sie spotkalem tylko raz z przepustnica ktora byla wieksza niz ten oryginalny plastik dolotu.
Cala roznica w przepustnicach miedzy 115KM a 136KM mdo.

aleks12 - 30 Sty 2010, 22:23

Na zdjęciu nie widać różnicy więc może Fordon napisz jaka jest różnica w średnicach itd. co bym mógł to sprawdzić przy zakupie.

A co do całej tej przeróbce po wszystkich wypowiedziach i ostatniej Fordona to wychodzi na to iż powinienem wymienić :
przepustnicę od mondeo 2.0 Mk1 lub Mk2, wyżucenie puszki filtra i montaż filtra stożkowego rura oraz przepływka zostaje seryjna.
Wymiana wałków na mondeo 2.0 lub fiesta 1.8 130KM
Sprawa wydechu jest jakby nie dokońca ponieważ Ad@mus ma odmienne zdanie niż Fordon ale proszę bez kłutni kto ma rację ok??? poprostu może dojdziemy do wspulnych wniozków co by mój zetek śmigał jak ta lala :-P
no to zapraszamy rownież innych do wypowiedzi w tym temacie old
pozdro

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 22:26 ]
A i znalazłem też taką przepustnice od MDO 2.5 V6 i tam widać że wizualnie korpus jest podobny aczkolwiek nie wiem jak rozstaw śrub ale średnica wlotu jest wyraźnie większa.

http://www.allegro.pl/ite...2_5_2_5_v6.html

Fordon - 30 Sty 2010, 22:59

Dobra inaczej, przepustnica z 2.0 mdo jest plug & play, tej z 2.5 nie testowalem... dla tego podalem ci prosty przyklad, chodzi o to ze przepustnica musi byc odlewem aluminiowym a nie plastikiem, bo nie podejdzie ci kanalami powietrza pod krokowca, bo juz tez takie cos sprawdzalem...
Twoj silnik jesli ma serie, i na w/w modach ale bez walkow i przepustnicy wyplul na hamowni 124KM, czyli tylko wydech jak pisalem i do tego dolot... nic wiecej... jesli dobrze to rozegrasz przejdziesz granice 130KM przy mapie ukladu EEC 5.

Ad@mus - 31 Sty 2010, 12:07

aleks12 napisał/a:
Sprawa wydechu jest jakby nie dokońca ponieważ Ad@mus ma odmienne zdanie niż Fordon ale proszę bez kłutni kto ma rację ok??


ja mam odmienne zdanie poniewaz mniej wiem niz Fordon, myslalem ze w escorcie mk7 jest taki sam lipny kolektor jak w s-ce/rs1800, jesli jest tak jak posze Konrad to zmodyfikuje tak jak opisal

aleks12 - 31 Sty 2010, 19:53

Ad@mus uważam że wasza wiedza i tak jest na wielkim poziomie za co wielki szacun dla Ciebie i Fordona :yes:
No więc tak, tam jest aluminiowa przepustnica więc już nic nie rozumiem :9:
jutro postaram się wrzucić jakieś foty przepustnicy kolektora to zerkniecie, katalizator wymontować w tym modelu to trochę trudne bo jak wiadomo jest tuż pod kolektorem i mam pytanko czy nie lepiej jak już wyciągać to go całkiem wywalić i dać rurę przelotową aż do środkowego tlumika?

Mam też pytanko bo dziś go troche pomęczyłem i wydaje mi się że się sprzęgło zaczyna ślizgać :sad: no więc jeśli się moje obawy okażą słuszne to podpowiedzcie jakie kupić?

pozdrawiam

Fordon - 31 Sty 2010, 20:09

Tak ta z 2.5v6 jest aluminiowa, ale nie sprawdzalem jej czy pochodzi bez przerabiania czegos, natomiast ta z 2.0 tez musi byc alu jak na zalaczonej wczesniej focie i podchodzi bez problemu...
Nic tam nie wycinaj bo ta puszka swietnie rozpreza spaliny, i wlasnie dla tego ja zostawilem owa puszke.Na upartego mozesz nawet nie wyprozniac jej.
Jak sprzeglo ci siada to kup zestaw LUK-a.

Luksas - 31 Sty 2010, 20:09

aleks12, wszystko jest ok.. Kolektor dolotowy masz plastikowy a tylko sama przepustnica jest aluminiowa. Miałem identyczny silnik i faktycznie z katem jest problem. Ale możesz sobie z tym poradzić wymieniając cały kolektor.
Fordon - 31 Sty 2010, 20:18

Luksas, jaki tam jest problem ?? bo jakos nie mialem problemow z odkreceniem kata, i reszty wydechu... kolejnosc jest prosta wywalasz koncowy, pozniej srodek, dalej odkrecasz kata od gory luzujac przy tym kolektor, po odsunieciu kolektora mozna dalej rozkrecac kat, wszystko opuszczasz w dol... Kat ma w kolo siebie opaske skladajaca sie z 2 elementow, srub z tego co pamietam jest 6szt. wczesniej polecam dobrze wszystko WD40 potraktowac :)
Ad@mus - 31 Sty 2010, 20:29

mosze Lukas mial problem i Alex tez go mial bo WD nie mieli :)
Fordon napisał/a:
.Na upartego mozesz nawet nie wyprozniac jej.

ja jednak bym wypruł bo kat po 10latach H@@ daje, ino dusi, a filtruje jak skarpeta bąki

co do mojej wiedzy to troche praktyki i troche teori, z czego praktyke zawdzieczam Adiik'owi a teorie Fordonowi i innym kolegom z forum

Luksas - 31 Sty 2010, 20:29

Wywal kata i połącz jedno z drugim.
Fordon - 31 Sty 2010, 20:40

Luksas napisał/a:
Wywal kata i połącz jedno z drugim.

No wlasnie to robilem przy RKC, pomijam fakt ze dla swojej wygody wywalilem wentylator :) a tak to nie bylo zadnego problemu jak ma sie troche narzedzi i checi oraz kanal...

Luksas - 31 Sty 2010, 20:49

Mówisz chyba o wywaleniu wnętrzności z katalizatora.. A ja mówię o uwolnieniu wydechu stosując inny kolektor. :yes:
Fordon - 31 Sty 2010, 20:55

A to co innego... da sie da, ale najlepiej zastosowac cos w stylu 4-1 dac puszke rozprezajaca i jazda dalej do srodkowego tlumika, w ssaku taka puszka rozprezajaca jest dosc wazna...
aleks12 - 1 Lut 2010, 12:15

A to wcześniej wspomniane foty :)

Mój Zetec


przepustnica


Kolektor wydechowy

Fordon - 1 Lut 2010, 15:02

No i super teraz masz zrobic cos takiego :) Foto z pod maski fiesty ale to taki sam silnik co masz u siebie :)


EGR ktory masz podpiety mozna unieszkodliwic sciagajac z niego wezyk podcisnienia. :)

aleks12 - 1 Lut 2010, 15:18

EGR ? podpowiedz bo nie łapie ;-(
Ad@mus - 1 Lut 2010, 16:41

EGR-system recyrkulacji spalin, tj taka miedziana rurka ktora ma zakotwiczenie w kolektorze wydechowym na kazdym kanale, idzie do prostopadlosciany po prawej stronie silnika i jest to poprostu psu na bude, czyli zbedne
aleks12 - 1 Lut 2010, 20:50

Ad@mus napisał/a:
EGR-system recyrkulacji spalin, tj taka miedziana rurka ktora ma zakotwiczenie w kolektorze wydechowym na kazdym kanale, idzie do prostopadlosciany po prawej stronie silnika i jest to poprostu psu na bude, czyli zbedne


Dziękuję teraz już kumam :yes:

Natomiast czy ten kolektor jest dobry czy lepiej go też zmienic?
A jeśli chodzi o EGR to jak się domyślam mogę tą rurkę wywalić tak jak w fieście Fordona?

Fordon - 1 Lut 2010, 21:03

Fiesta nie jest moja tylko kumpla :-P nie wywalaj tej rurki, masz tylko odlaczyc gumowy wezyk z tylu zaworu co zostal w fiescie. bo pocisnienie otwiera skubanca... kolektor sam z siebie po mimo odlewu z zeliwa jest Ok bo to typowe 4-1 :yes: tylko dlawi cie tam katalizator, ale potrzebna jest puszka rozprezajaca.... dla tego pisalem o wypruciu kata...
aleks12 - 1 Lut 2010, 21:15

Na moje nieszczęście są tam dwa wężyki :ups:
Fordon - 1 Lut 2010, 21:50

Nie stary tam nie ma 2 wezykow tylko jest jeden kruciec do samego zaworu EGR...
Zaznaczone masz gdzie jest EGR i kruciec i ten wezyk sciagasz. jak bedzie silnik swirowal zaslepiasz to bo EEC5 moze ci wywalic blad...

aleks12 - 2 Lut 2010, 07:33

A co powiecie o tym?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=896381395

Czy miało by sens założenie tej turbiny na dolocie?

[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 07:40 ]
Acha i jeszcze jedno pytanko bo jak wyrzucę puszkę filtra to muszę coś zrobić z tym wężykiem odpowietrzającym z dekla zaworów prawda? domyślam się że należy tam zalożyć filterek na tkz odmę tak?

odyniec - 2 Lut 2010, 11:11

moim skromnym zdaniem tę "turbinę" to między artykuły tuningowe w tesco można wrzucić...
aleks12 - 3 Lut 2010, 11:56

No więc zrobiłem dolot :)


i co?
Co prawda nie mam jeszcze zrobionej zimnej strefy dla filtra ale jutro kupię rure i zrobię :yes:
Natomiast zmiany dźwięku nie ma i na niskich obrotach jakby cięszko się wkręca :ups:
Poradźcie coś proszę :yes:

Ad@mus - 3 Lut 2010, 18:38

budzetowy stozek widze...
silnik tak reaguje bo musi sie "ustawic" pod luzniejszy dolot, zetec ma samoadaptujacy sie komputer sterujacy, wiec powinno byc lepiej za jakies 500km...
jak nie podziala to reset kompa se zrobiosz i bedzie SI

aleks12 - 4 Lut 2010, 07:22

Tak budzetowy ale nie na długo bo mi koleś ma załatwić lepszy :yes:

A czy restart kompa zrzucając minusową klemę wystarczy? czy lepiej jechać na kompa?

pozdrawiam

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 10:52 ]
mam jeszcze prośbę o jakieś fotki jak wykonać osłonę termiczną? jakich materiałów użyć itp

Z góry dziękuję :)

Fordon - 4 Lut 2010, 14:48

http://www.machperformanc...s/pics/9191.jpg
http://www.turnermotorspo...osch_car_lg.jpg
Wykonanie, stal czarna malowana proszkowo, stal kawasoodporna, aluminium.
Na filtrze stozkowym zawsze bedzie inaczej pracowal silnik, na dole bedzie wiekszy lag niz na seryjnej puszcze.
Zakrec nim na ulicy (2 lub 3 bieg)pod odciecie zobaczysz czy nie ma roznicy, i na bezynie i na LPG.

aleks12 - 5 Lut 2010, 09:20

Fordon dziękuję za foto widać fachowa robota :) mi taka ładna pewnie się nie uda ;-| ale będę się bardzo staral :)
No i tak różnica jest ale jak już pisałem wcześniej tak do 2500obr jakoś tak ciężko mu ;-| puźniej już ładnie ciągnie i jest różnica i w dźwieku też jest :-P
a czy może długość dolotu ma jakieś znaczenie?
pytam bo jak widać na foto to muszę trochę przedłużyć dolot żeby dojść bardziej do rogu z filtrem i osłoną termiczną nie :-)

[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 10:22 ]
Czy takie wałki sie nadają?

http://www.allegro.pl/ite...0_16v_dohc.html

Fordon - 5 Lut 2010, 15:13

Przedluzasz dolot dla tego ze zabrales jakas czesc puszki, my robilismy to metoda prob i bledow, najpierw byl sporo dluzszy dolot pozniej zostal skrocony.
Jesli sa to walki od 2.0 to tak tylko jeszcze jedna kwestia ktos to bedzie musial zamontowac :)

aleks12 - 5 Lut 2010, 17:41

Fordon napisał/a:
Przedluzasz dolot dla tego ze zabrales jakas czesc puszki, my robilismy to metoda prob i bledow, najpierw byl sporo dluzszy dolot pozniej zostal skrocony.
Jesli sa to walki od 2.0 to tak tylko jeszcze jedna kwestia ktos to bedzie musial zamontowac :)


Wnioskuję że nie będzie jakiś zmian po przedłużeniu :)
Albo inaczej czy ma i jakie znaczenie ma dlugość dolotu?


Natomiast z założeniem wałków nie będzie problemu bo mam takiego chetnego pub2

tylko faktycznie czy są to walki takie jak gość napisał jak to można zweryfikować? mają te wałki jakieś numery seryjne albo jak inaczej je rozpoznać?da się jakoś?

Fordon - 5 Lut 2010, 17:56

Tu nie chodzi o dlugosc a o jego pojemnosc, bo w ssaku jest to liczony uklad gdzie skracanie i wydluzanie cos daje, cos ujmuje ale jest to temat rzeka...
http://www.grabowski.com.pl/samouczek.htm
na poczatek starczy :)

aleks12 - 6 Lut 2010, 11:29

Bardzo ciekawa lektórka :-)
Lecz bez wiedzy o kontach wałka i tkd to sobie mogę liczyć :hihihi:

tylko faktycznie czy są to walki takie jak gość napisał jak to można zweryfikować? mają te wałki jakieś numery seryjne albo jak inaczej je rozpoznać?da się jakoś?

Ad@mus - 6 Lut 2010, 11:34

u nas w forumowej gieldzie sa walki do 2l za 150zl :V:
aleks12 - 6 Lut 2010, 11:52

Ad@mus napisał/a:
u nas w forumowej gieldzie sa walki do 2l za 150zl :V:


Sprzedane

Ad@mus - 6 Lut 2010, 11:57

walki zostaw sobie na deser
popusc mende z mordy i z tylka
potem reszta

aleks12 - 6 Lut 2010, 12:05

Ide właśnie zrobić zimna strefe dla stożka :-P
potem wywalam kata a co do tych walków to fakt zostawie na koniec (prosze może ktoś wie jak je rozróżnić żebym nie kupił złych co?) tylko jeszcze myślę jaki kurka dać środkowy tłumik i czy zmienić średnice rury? koncowy mam jakiś tlumik nie oryginał i nie wiem co to jest bo już go kupiłem z takim ale walne foto i wrzucę :)
pozdro

Fordon - 6 Lut 2010, 12:26

Pisalem wczesniej srodek XR3i dla modelu mk7 oraz koncowy RS200 tez dedykowany do MK7, nic nie musisz przerabiac bo pasuje plug & play.
Oznaczenia walkow musial bym poszukac zeby odpowiedziec ci.

aleks12 - 6 Lut 2010, 13:13

Fordon napisał/a:
Pisalem wczesniej srodek XR3i dla modelu mk7 oraz koncowy RS200 tez dedykowany do MK7, nic nie musisz przerabiac bo pasuje plug & play.
Oznaczenia walkow musial bym poszukac zeby odpowiedziec ci.


Fordon Bardzo proszę o sprawdzenie tych oznaczeń i bardzo dziękuję :)

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 13:32 ]
http://webautoservice.pl/.../szczegoly.html

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 13:37 ]
http://www.allegro.pl/ite...blin_tanio.html

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 14:45 ]
Wspomniany wcześniej tłumik



Strefa zimna filtra
Użyta rura


Pod zderzakiem



Do filtra

Ad@mus - 6 Lut 2010, 17:44

dobrze jak narazie ci idzie :)

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 17:44 ]
pokaz auto w calosci :)

aleks12 - 6 Lut 2010, 17:47

Ad@mus napisał/a:
dobrze jak narazie ci idzie :)

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 17:44 ]
pokaz auto w calosci :)


Aaaaa dziękować dziękować :)

Fordon - 6 Lut 2010, 17:50

Dobra to ten koncowy zostaw jak jest dodaj tylko srodkowy RS2000 ;)

Po numerze bosala sa to puszki te same dla XR3i oraz RS2000 :)

Ad@mus - 6 Lut 2010, 17:51

ile tam dla esioka jest srednicy na wydechu??
Fordon - 6 Lut 2010, 18:01

52 mm w srodku dla XR i RS. jest roznica, zwlaszcza jak puszcza gdzies bokiem spaliny.
aleks12 - 6 Lut 2010, 18:31

Fordon napisał/a:
Dobra to ten koncowy zostaw jak jest dodaj tylko srodkowy RS2000 ;)
[url=http://img683.images...ech.jpg]Obrazek[/URL]
Po numerze bosala sa to puszki te same dla XR3i oraz RS2000 :)


Fordon to jest układ od fiesty prawda? a w eskorcie jest inny środkowy i ma inną rurę co oczywiście nie stanowi problemu bo takie tam przeróbki to dam radę zrobić :)

Ad@mus - 6 Lut 2010, 18:47

aleks12, szybko lapieesz o co kaman :)
ale jest problem-masz esioka a to jest forum fiesty, wiec moje pytanie brzmi, kiedy fieste kupisz??
:V:

aleks12 - 6 Lut 2010, 19:02

Ad@mus napisał/a:
aleks12, szybko lapieesz o co kaman :)
ale jest problem-masz esioka a to jest forum fiesty, wiec moje pytanie brzmi, kiedy fieste kupisz??
:V:


Esiokiem się fajnie śmiga i przyzwyczaiłem się już do niego :)
A czy i kiedy kupie fiestę to jeszcze nie umiem na takie pytanie odp.
ale sugestia warta zastanowienia :fajka:

[ Dodano: Sob Lut 06, 2010 19:17 ]
http://www.allegro.pl/ite...st_rst_n7a.html
:V:

Fordon - 6 Lut 2010, 21:28

aleks12, yyyy tak to od fiesty kurde zaj*alem sie jak mlody normalnie... zaraz odkopie wydech do Essiego. :yes:
EDIT:
Prosze:)

Ten koncowy co masz musial bys zobaczyc czy przypadkiem nie jest to supersprint :) bo identycznie wyglada w prospekcie.

aleks12 - 8 Lut 2010, 08:15

Dzięki Fordon za układ :)

Natomiast ten końcowy od dolu nie ma żadnego loga :| moze z góry cosik będzie więc sprawdze przy okazji :yes:
Prośba wielka jak byś mógł sprwdzić oznaczenia tych wałków bo wiesz jak robię notatki to sobie wpiszę i będzie na przyszłość readmore
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 07:30 ]
I niestety ten tłumik nie ma loga żeby można wiedzieć jaki to :|

Chcialbym spytać czy warto kupić w chyba dobrej cenie (za jakieś 200zl) końcowy tłumik ultera?
Czy to dobry tłumik i czy nadaje się do mojego zeteca 1.8 16v?

Dzięki za wszystkie podpowiedzi :yes:

Fordon czy może szukałeś oznaczeń do tych walkow mdo 2.0? Dziękuję bardzo jak byś mogł :yes:

Ad@mus - 14 Lut 2010, 11:32

ulter jest taki se, kiedys coobcio hamowal auto na roznych tlumikach i dedykowany ulter obnizyl moc auta
ale ja mam ultera i biorac pod uwage ze caly wydech jest na przelocie to wydaje mi sie ze jest ok
ale 200zl to za duzo wg mnie, mozna kupic cos taniej
Daras czesto ma cos do esioka, moze cos poradzi-pisz na PW do Daras84

Fordon - 14 Lut 2010, 12:01

Tak szukalem i odkopac tego nie moge jedyne 2 foty walkow z 2.0 mam takie, ktore i tak nic nie daja...


aleks12 - 14 Lut 2010, 19:15

Ad@mus napisał/a:
ulter jest taki se, kiedys coobcio hamowal auto na roznych tlumikach i dedykowany ulter obnizyl moc auta
ale ja mam ultera i biorac pod uwage ze caly wydech jest na przelocie to wydaje mi sie ze jest ok
ale 200zl to za duzo wg mnie, mozna kupic cos taniej
Daras czesto ma cos do esioka, moze cos poradzi-pisz na PW do Daras84


Dzięki to chyba zrezygnuję z ultera albo wynegocjować sprubuje cene :krzesłemgo:

Ale najpierw napisze do Darasa :yes:

A może jakieś propozycje??? :)

[ Dodano: Nie Lut 14, 2010 19:17 ]
Fordon napisał/a:
Tak szukalem i odkopac tego nie moge jedyne 2 foty walkow z 2.0 mam takie, ktore i tak nic nie daja...
[url=http://img69.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://img59.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]


Dziękuję Fordon chociaż jakieś wideo kształtu krzywek mam :)

Ad@mus - 18 Lut 2010, 21:54

znalazlem ci tlumiczek, masz PW :devil:
aleks12 - 20 Lut 2010, 00:08

Ad@mus napisał/a:
znalazlem ci tlumiczek, masz PW :devil:


Dziękuję kiedyś się spotkamy to się odwdzięczę pub2

Ad@mus - 25 Lut 2010, 17:09

i jak??
aleks12 - 27 Lut 2010, 10:19

Ad@mus napisał/a:
i jak??

A więc jednak muszę sprzęgło zmienić ;-( mam już luka zamówionego w dobrej cenie na poniedziałek lub wtorek będzie :) tylko zostanie je zmienić co będzie nie lada wyzwaniem albo dam do serwisu forda tylko że wtedy fundusz zniknie ale jak będę widzial że nie dam rady to tak zrobie :|
A między czasie szukam maneli i kupiłem już przepustnice od MDO 2.0 mieżyłem ją od spodu i ma więcej chyba w przelocie niż 52 ale może tylko mi sie wydaje bo mam tylko małą sufmiarkę :sad: chyba zaraz ją założe mając nadzieje że nie będzie problemów z odpaleniem, inne części ciężko zdobyć u mnie ale wciąż szukam :V:

Ad@mus - 27 Lut 2010, 10:59

co z tym supersprintem??
aleks12 - 27 Lut 2010, 11:29

kurcze wacham się bo jeśli faktycznie ten co mam jak w temacie to wymiana nie miałaby jakiegos sensu nie?

[ Dodano: Sob Lut 27, 2010 12:57 ]
no więc przepustnica zmieniona ale czy jest jakaś różnica??? hmmm wydaje mi się że nie wielka ;/
a mam pytanko bo zarówno przed zmianą przepustnicy jak i po to po odłączeniu przepływki lepiej się wkręca na obroty, tzn nie ma takiego jakby dołu przy zasysaniu i może ktoś wie czemu tak się dzieje?

pozdro

Ad@mus - 27 Lut 2010, 13:13

to normalne ze nie ma roznicy, w koncu to tylko mala czesc ukladanki, ale w dalszym modzeniu silnika morde masz juz szerzej otwarta wiec nie bedziesz sie musial cofac do tylu tylko idziesz na przod :)

po odpieciu przeplywki, ktora jak sama nazwa wskazuje(czujnik zasysanego powietrza) komputer nie potrafi dostosowac odpowiedzniego skladu mieszanki paliwowo powietrznej i najczesciej bardziej bogato podlewa, dlatego ten dol jest lepszy

aleks12 - 27 Lut 2010, 13:20

No teraz już rozumiem :-P
dzięki Ad@mus a co wlaśnie z przepływką? tzn bo też muszę dać od 2.0 ale pytanie jest takie czy to ma być sama obudowa a przepływka zostaje seria? czy lepiej dać przeplywkę też od 2.0 ?

Ad@mus - 27 Lut 2010, 13:33

flaki z twojej w obudowe 2l
aleks12 - 27 Lut 2010, 13:52

Aaaa to super bo będzie taniej :V:
bobson - 27 Lut 2010, 16:35

Witam, jestem posiadaczem Escorta MK7 3d 1.8 RKC 1997. 135tys. przebiegu, zalany syntetykiem Tedex 5w40.

Dziś wymieniłem wałki i przepustnice z Mondeo 2.0 16V.

Tutaj można poczytać o wałkach -> klik

W poście numer 13 opisane jest jak Ford rozpoznaje wałki, chodzi o takie ringi między krzywkami. U mnie wałek ssący ma oznaczenie 0-0011 a wydechowy 1-0010 a więc mam wałki produkowane od 95 do 98r. Dodaje zdjęcie moich wałków.



Przekładka wałków była prosta, całość z rozrządem, nowymi simeringami i uszczelką zajęła nam około 2,5 godziny. Za to nie spodziewałem się problemów z przepustnicą...

Trzeba było zmienić blaszkę blokującą pancerz ale to jest pikuś... Problem u mnie jest taki, że mechanizm poruszania motylem w przepustnicy jest inny niż w moim RKC.

Wygląda to tak jakby miał mniejszy skok. Objawia się to tym, że gdy linka jest napięta a przepustnica zamknięta to po wciśnięciu pedału gazu motyl nie otwiera się do pozycji pionowej w 100%, powiedziałbym 90-95% otwarcia. Ktoś coś doradzi w tej sprawie?

Obale też mit, że na wałkach wariują wolne obroty. Wałki z seryjną przepustnicą nie wariowały wcale, dopiero po włożeniu tej z MDO obroty stały się trochę nerwowe. nie było widać wahnięć na obrotomierzu ale było to słychać i czuć na końcówce wydechu.

Co do jazdy, od ok 3700 rpm silnik dostaje mocnego kopa, dźwięk wyraźnie się zwiększył. Auto mocno przyśpiesza powyżej tych obrotów, wcześniej moc rozwijała się jakby spokojniej... Jak zrobię filmik to wrzucę, na chwile obecną wrzucam filmik z przyśpieszenia na 3 biegu do odcinki na seryjnych gratach, w marcu planuje wyjazd na hamownie. Zobaczymy co wypluje :)

Pozdrawiam.

http://www.youtube.com/watch?v=t3Z_382rbvY

aleks12 - 27 Lut 2010, 17:40

Też blaszkę zmieniłem ale zostawiłem plastik prowadzący linkę i to będzie przyczyną jakby innego skoku,

a na zdjęciu to wałki od mdo czy seria???i te oznaczenia?

bobson - 27 Lut 2010, 19:52

Wałki to Mondeo Mk2 2.0 które zakupiłem do siebie.

Co do przepustnicy - problem rozwiązany.

Trzeba jednak plastikową prowadnicę przełożyć do nowej przepustnicy, ale jest małe ale.
Trzpień na którym się to osadza w przepustnicy od Mondeo jest grubszy od tego z RKC. Trzeba trochę rozwiercić tak aby to weszło bez oporów ale i bez zbyt dużego luzu. Po złożeniu całości musiałem dać tylko jedną podkładkę i skręcić całość do kupy. Pacjent żyje i przepustnica otwiera się w 100%. Warto całość czymś przesmarować dla łatwiejszej pracy.

Pozdrawiam.

aleks12 - 28 Lut 2010, 08:11

Zatem zmiana plastiku też mnie czeka :)

bobson a po czym rozróżnić który ssący a który wydech?

bobson - 28 Lut 2010, 10:08

Ssący na końcu wałka ma taki wypustek, koło blokady wałków. Wydechowy go nie ma i dzięki temu można rozróżnić który jest który.
aleks12 - 28 Lut 2010, 10:36

A to widać na foto dzięki bobson :)
bobson - 1 Mar 2010, 21:29

RKC z tego co mi wiadomo ma przepływkę (obudowa i wkład) z 2.0.

Pytanie do Ad@mus-a lub Fordon-a: w zakresie 2000-2400 rpm mam rezonans chyba na katalizatorze, czuje też lekkie zdławienie na silniku w momencie rezonansu. Co się może dziać? Kat się kończy?

Ad@mus - 1 Mar 2010, 21:39

nie wiem co to moze byc, ale jak masz kat-to go wywal...napewno sie oddławi:D
Fordon - 1 Mar 2010, 22:20

Tak RKC ma taka obudowe i wklad, bo to EEC5, pod EEC4 nie bedzie to dzialac...
Dlawienie:swiece, przewody, przytkany tak raczej nie, zly odczyt TPS, dlawi sie bo dostaje za duzo powietrza w stosunku do paliwa lub odwrotnie... EEC5 ma OBD2 wiec mozna to dosc latwo zweryfikowac.

bobson - 1 Mar 2010, 22:23

Mój jest na EECIV i mam duży przepływomierz taki jak na przykład w Scorpio 2.0 MK3
Fordon - 1 Mar 2010, 22:26

No to sonda szerokopasmowa :)
do tego sprawdz przewody WN oraz swiece....

aleks12 - 2 Mar 2010, 06:19

bobson napisał/a:
RKC z tego co mi wiadomo ma przepływkę (obudowa i wkład) z 2.0.

Czyli szukanie z mdo 2.0 nie ma sensu bo pucha przeplywki jest taka sama tak?
Właśnie wczoraj byłem na jednym punkcie i zapewniał mnie facet że ma od mdo 2.0 ale były te przepływki takie same jak moja ;-|
miał też większą taką przykręcaną do puchy filtra na śruby i właśnie mowił że to od skorpio jest, bobson taką masz przepływkę? może jakieś foto wrzuć :)

[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 06:39 ]
Znalzłem takie wałki

http://www.allegro.pl/ite...7r_2_0_16v.html

i na pytanie o oznaczenia gość podaje takie pisząc oznaczenie wałka to l913b

czy może ktoś wie coś o takim oznaczeniu?

bobson - 3 Mar 2010, 08:18

Hej, po tym oznaczeniu nie dojdziesz jakie to wałki. Moje też maja oznaczenie L913B.

Zdjęcie jest słabe ale z tego co widzę, na dole jest ssący i oznaczenia obydwu wałków są takie same jak u mnie. Ssący 0-0011 i wydechowy 1-0010, a więc wałki z 2.0 od 95 do 98roku.

Przed


Po


Aleks - odezwij się na gg 4650896, pogadamy o naszych RKC ;)

aleks12 - 18 Mar 2010, 11:29

modów ciąg dalszy czyli wywalenie kata :hihihi:


Po




kolektor od dołu


Oczywiście nie obyło się bez drobnych klopotów jak urwana jedna szpilka pomimo wd40 utkneła w obudowie kata i się urwala ale delikatne wiercenie coraz wiekrzymi wiertłami rozwiazało problem :) natomiast był jeszcze jeden a mianowicie uszczelka miedzy kolektor a kata a raczej pierścień który tam jest, zjeździłem wszystkie sklepy we wrocku i nikt nie miał tego nawet w zakłedach tłumikarskich łapali się za głowę bo ten pierścień to jak lufa od czołga :hihihi: ale polak potrafi i problem rozwiązała uszczelka od kamaza :V: kilka przerubek i zagrało :gitarzysta:
dla wszystkich podaję że ten pierścień ma średnicę 97,3-105 mm
Wkońcu znalazłem hurtownię w której facet był kumaty i znalazł dlatego znam jej wymiary
i nie nalezy szukać w katalogach ukłedu wydechowego tylko w katalogu osprzętu silnka
Na zdjęciu oznaczyłem strzalkami gdzie ten pierścień jest wciskany.




Pozdawiam

bobson - 7 Kwi 2010, 19:25

Ja też wziąłem się za wydech.
Kat zdemontowany, niby na wylocie siatka cała i ładna, niby nic nie lata...
Patrząc po Twoich zdjęciach mam całkowicie inny downpipe, jest montowany na 2 śruby z sprężynami do kolektora. A kat u mnie jest za silnikiem, pod fotelami przednimi.

Zastanawiam się co zrobić, coś mi hałasuje między 2 a 3k rpm, czuje też szarpanie przy przyśpieszaniu w tym zakresie. Myślę nad wybiciem kata i wymiana tłumików na te z RS-a. Boje się tylko o hałas;/

[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 09:55 ]
http://www.youtube.com/watch?v=pS38x7ZfYyI

Wydech RS marki Ferroz i przelotowy 55mm zamiast kata :)

aleks12 - 7 Maj 2010, 06:49

Nawet ciekawie to buczy :V:
bobson - 29 Sty 2011, 22:00


TomeX500 - 29 Sty 2011, 22:27

Możesz podać skróconą listę modów? Bo wyczytałem, że wałki i przepustnicę masz z mdo 2.0, wywalony kat i wydech 55mm? Coś jeszcze?
bobson - 29 Sty 2011, 22:48

- wałki Mondeo MK2 2.0
- przepustnica Mondeo MK2 2.0
- doprowadzenie zimnego powietrza spod zderzaka do puszki filtra (filtr seryjny)
- wycięty katalizator i wstawiony tłumik przelotowy 2"
- środkowy i końcowy tłumik z modelu RS2000 (całość na rurach wewnątrz 52mm względem 45mm)

Fordon - 30 Sty 2011, 00:20

Bez walkor rozrzadu na seryjnym RKC ja mialem 126KM i 163Nm... z SMT6 131KM 186Nm.

Ogolnie dobry wynik. ciekaw jestem co by dalo krecenie walkami rozrzadu :)

bobson - 30 Sty 2011, 01:01

Powiedz mi ile $ trzeba szykować za Twoją prace i co potrzebuje na strojenie, ile mógłbym uzyskać? Z tego co widzę mam o prawie 500rpm niżej moc i moment od tego co jest na Twoim wykresie!

Opisz co i jak :D :D

PS masz wykres po strojeniu na smt6?

madek - 30 Sty 2011, 01:25

Ciekawie ciekawie :) Musze kiedyś swoim pojechać na hamownie, bo mam RDB na gratach z RQC czyli w sumie wielka niewiadoma :)
bobson - 24 Lut 2011, 18:53

http://www.youtube.com/watch?v=Y4SQzTj_lLY
Skórcz mnie w prawej nodze złapał :-P :twisted:

luki - 17 Paź 2014, 22:00

jako że Escort bobson-a poszedł w inne ręce ale trafił do małopolski :-P , temat do zamknięcia? chyba ze kontynuujemy tu z nowym właścicielem?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group