|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] zgrzytające biegi
emi89 - 24 Sty 2010, 17:33 Temat postu: [MK3] zgrzytające biegi witam mam problem podczas wrzucania biegów zgrzyta wsteczny i blokuje się co kturyś raz 1-ka ,sprzęgło dobre ,samonapinacz nowy ,olej w skrzyni ok, podczas jazdy sprzęgło się nie ślizga a problem z biegami nadal istnieje co jeszcze sprawdzić ,jaka przyczyna?
Cytat: |
może poczytasz regulamin i otagujesz posta? |
bidżej - 24 Sty 2010, 17:36
wsteczny będzie zgrzytał przy próbie wsadzenia go kiedy auto się chociaż trochę porusza. a co to znaczy że blokuje się jedynka?
kuba87 - 24 Sty 2010, 17:43
jest blokada w skrzyni biegow aby nie wrzucic 1 podczas jazdy i nie uszkodzic skrzyni lub silnika i w czasi jazdy takze 1 nie wrzucisz nawet jak auto tylko sie toczy
stad wniose 1 i wsteczny wrzucamy po ZATRZYMANIU auta
diodalodz - 24 Sty 2010, 17:49
zobacz czy na łapie sprzęgła i wodziku pokrywają się kropki .
emi89 - 24 Sty 2010, 17:53
to wszystko wiem że są blokady ale po mimo wszystko zgrzytanie występuje na całkowitym postoju, to że nie trafia to znaczy, że nie chce wejść na swoje miejsce
[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 17:56 ]
diodalodz napisał/a: | zobacz czy na łapie sprzęgła i wodziku pokrywają się kropki . | można jaśniej z tymi kropkami co i jak
bidżej - 24 Sty 2010, 18:02
pod maską trochę po prawo jest skrzynia biegów - kawał metalu trochę w kształcie ułożonego poziomo dzwonu. na nim jest czarny kawałek metalu, w którym na prawym (patrząc sprzed maski) końcu jest zaczepiona linka sprzęgła. to jest łapa sprzęgła. na lewym końcu jest zamocowana na okrągłym trzpieniu z wieloklinem. z tego co pisze diodalodz, wybitymi kropkami jest oznaczona fabryczna pozycja łapy.
emi89 - 24 Sty 2010, 18:06
dzięki rozumie kropki jutro sprwedze, mechanik sugeruje wymiane docisku sprzęgła,tak podejrzewa
matrix-1990 - 24 Sty 2010, 18:33
wg mnie to po prostu synchronizatory skrzyni biegów
emi89 - 24 Sty 2010, 18:48
a jeśli to są synchronizatory to jaki to koszt (synchronizatory zł....) (mechanik zł...)
matrix-1990 - 24 Sty 2010, 18:52
nigdy nie robiłem, poszukaj na necie albo niech ktoś się wypowie a "podejrzeniami" mechaników się nie sugeruj, bo oni lubią sobie mówić "może to, a może tamto" a w końcu wychodzi, że to było siamto, a kasy na niepotrzebne części już nie zwrócą
portier - 24 Sty 2010, 20:18
podepne sie pod temat mam nadzieje ze autor sie nie obrazi:)
u ojca w felicji (przyklad bo tylko tym autem jeszcze jezdze procz fefciolota) biegi wchodza tak jakby mialy swoje miejsce, nie wiem jak to dokladnie opisac ale tak jakby same wskakiwaly w dobre miejsce przy wrzucaniu biegow, tak miekko.. a w mojej fiescie trzeba troche na wyczucie zeby nie pomylic 3 z 5;] gdzies kiedys uslyszalem ze to wystarczy wymienic jakies fasolki czy cus takiego... czy to tez synchronizatory??
pablon - 24 Sty 2010, 20:27
U mnie blokuje sie jedynka co pewien czas, pomaga jeszcze raz wciśniecie sprzegła, Samoregulator chyba pada, i sprzegło.
U siebie podejrzewam sprzegło, narazie nic nie zgrzyta.
JoeMix - 24 Sty 2010, 21:21
Jak wsteczny zgrzyta na postoju to znaczy ze sprzęgłu do końca nie rozsprzęgla,, tyle że żadne sprzęgło nie rozłącza na 100% i w takie mrozy jak teraz takie zgrzytanie może być,,, przez forum nie da się określić marginesy błędu,,, przy obecnych temperaturach problemy ze skrzynią też mogą być,,, chyba ze nie znikają po rozgrzaniu skrzynie (tyle że teraz ciężko ją rozgrzać, na pewno nie da się tego zrobić robiąc rundę po mieście)
Jak problemy się pojawiły wraz z mrozami to poczekałbym na cieplejsze dni - jak nie znikną to wtedy szukać przyczyny,,,
diodalodz - 24 Sty 2010, 22:12
jak zgrzyta na postoju to mechanik ma racje i wadliwe jest sprzęgło . należy zobaczyć czy jest poprawnie założona łapa , ewentualnie przestawić ja o 1 frez do przodu .
Co do problemu z losowaniem biegów to fasolki jedynie zapobiegają wejściu 2 sąsiednich biegów jednocześnie 1 i 3 albo 3 i 5 albo 2 i 4 . A sam brak precyzji to w tych autach wina zużytego krzyżaczka pod autem (na drążku biegów) bądź luzu na jabłku w mechaniźmie wybieraka (na patyku od drążka zmiany biegów) . Tam są dwa lizaczki na sprężynach które ustawiać powinny lewarek w pozycję 3-4 automatycznie .
portier - 24 Sty 2010, 22:48
diodalodz napisał/a: |
Co do problemu z losowaniem biegów to fasolki jedynie zapobiegają wejściu 2 sąsiednich biegów jednocześnie 1 i 3 albo 3 i 5 albo 2 i 4 . A sam brak precyzji to w tych auttem (na drążku biegów) bądź luzu na jabłku w mechaniźmie wybieraka (na patyku od drążka zmiany biegów) . Tam są dwa lizaczki na sprężynach które ustawiać powinny lewarek w pozycję 3-4 automatach wina zużytego krzyżaczka pod auycznie . |
a ile orientacyjnie moze ksoztowac wymiana + czesci??tak pi razy oko...
diodalodz - 25 Sty 2010, 03:36
To pytanie w stylu ile kosztuje samochód Zależy jaki
Bez diagnozy kosztów nie poznasz . Jeśli rozwalił rozwalił się krzyżaczek to wystarczy go rozwiercić i dać nadwymiarowy sworzeń i koszta będą ok 20 zł .albo poszukać idealnego wybieraka . Musisz użyć minimum sprytu i znaleźć dobrego mechanika albo odszukać kanał wjechać i poruszać drążkiem i od spodu szukać luzów .
pablon - 25 Sty 2010, 11:30
Jak dioda mowisz mi jedynka czasami sie blokuje, 3 bieg trzeba czasami odbić minimalnie w prawo by wskoczył. Obiawy sa tylko na nagrzanej skrzyni im cieplejsza tym gorzej :(.
Czy ktoś próbował uzyć podkładek na łapie skrzyni?.
emi89 - 25 Sty 2010, 13:25
u mnie przy rozgrzanym silniku usterki typu zgrzytanie mocne wstecznego i co któryś raz blokuje się jedynka że aż ciężko ją wbić.
diodalodz - 25 Sty 2010, 20:37
emi89 napisał/a: | u mnie przy rozgrzanym silniku usterki typu zgrzytanie mocne wstecznego i co któryś raz blokuje się jedynka że aż ciężko ją wbić. |
tak jak pisaliśmy to są ewidentne objawy źle działającego sprzęgła . Po długich namysłach może być jeszcze 1 przyczyna , tarcza sprzęgłowa mogła przyrdzewieć wałka sprzęgłowego albo tak jak mówi mechanik uszkodzeniu uległ docisk (pęknięcie słoneczka) .
ivanek - 25 Sty 2010, 21:04
Ja miałem takie same objawy aż doszło do tego że żaden bieg oprócz wstecznego (z wielkim trudem) nie chciał wbić... Winą był docisk (słoneczko) którego w połowie nie było...
emi89 - 26 Sty 2010, 11:04
czy docisk i tarcza jest to komplet przy zakupie czy nie? jaki jest to koszt tego docisku i wymiana u mechanika??
diodalodz - 26 Sty 2010, 11:28
wymiana ok 300 samo kompletne sprzęgło docisk tarcza i łożysko ok 300-500
emi89 - 26 Sty 2010, 11:34
dzięki
ivanek - 26 Sty 2010, 18:15
Tak wyglądało moje sprzęgło...
|
|