Forum FiestaKlubPolska -

Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa - [MK3] Konserwacja podwozia

Dariusos - 15 Sty 2010, 09:25
Temat postu: [MK3] Konserwacja podwozia
Witam wszystkich!

Otóż jestem posiadaczem Fiesty od 2 m-cy jest nią wersja MK3 1.3 1992 rok
i mam pytanie odnośnie konserwacji podwozia... czy w tych modelach była już blacha ocynk...? I czy jest potrzeba konserwacji podwozia...? A jeżeli taka istnieje to jakim środkiem najlepiej zakonserwować? Jak pamiętam wcześniej mając malucha konserwowałem go bitexem :)

Będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi...

Pozdrawiam

bidżej - 15 Sty 2010, 09:31

ocynku nie było, bitex jest ok (o ile odpowiednio zrobiony)
LOY - 15 Sty 2010, 09:42

sa juz tematy które dotycza tej kwestii
bitex był dobry 20 lat temu ..bo niczego innego nie było :rotfl: ..to najgorszy syf jaki znam ..a rózne syfy poznałem
tyle w temacie ..reszte sobie wyszukaj :fox:

krzysieks_mc - 15 Sty 2010, 21:25

tak, bitex jest dobry do konserwacji malucha i duzego fiata, bądź syrenki. Ja polecam baranek 3M do podwozia. Oczywiście miejsca gdzie jest korozja trzeba odpowiednio przygotować pod baranka
skola - 15 Sty 2010, 21:57

Można tego baranka nałożyć na bitex ??
Eryc - 15 Sty 2010, 23:04

Do zabezpieczania profili i podwozi stosuje się wosk natryskowo. Do kupienia w specjalistycznych sklepach z materiałami lakierniczymi w opakowaniach najczęściej litrowych lub pięciolitrowych. Koloru bezbarwnego lub miodowego. Producent do wyboru. Masy poliuretanowe uszczelniające nie zabezpieczają aktywnie przed korozją tylko przed uderzeniami kamieni itp.
krzysieks_mc - 17 Sty 2010, 10:34

Eryc napisał/a:
Do zabezpieczania profili i podwozi stosuje się wosk natryskowo. Do kupienia w specjalistycznych sklepach z materiałami lakierniczymi w opakowaniach najczęściej litrowych lub pięciolitrowych. Koloru bezbarwnego lub miodowego. Producent do wyboru. Masy poliuretanowe uszczelniające nie zabezpieczają aktywnie przed korozją tylko przed uderzeniami kamieni itp.


środek o którym piszesz stosujemy tylko i wyłącznie w profile zamknięte. Nie nadaje się on na podwozia. Na podwozie kładziemy wyłącznie baranka.

ElGrey - 17 Sty 2010, 21:48

pod tym wzgledem zdania sa podzielone, wiekszosc fachorow mowi ze beranek jest bez sesu, a wosk jaknajbardziej spelnia zadanie, baranek kladziemy tylko w miejsca napraw i tam gdzie sa ubytki orginalniej masy, no i pewnie na auta gdzie tego ustrojstwa nie stosowano, ja z doswiadczenia wybieram wosk :twisted: nie wymywa sie ladnie utrzymuje syf, a przedewszystkim sol z dala od blachy i zawsze mozna poprawic po wymyciu podwozia, a baran niestety jest dobry ale nakladany termicznie, jak w fabryce ;-(

A na bitex to niestety tylko juz bitex bo nierealne jest pozbycie sie tego gowna i zastosowanie czegos lepszego

LOY - 18 Sty 2010, 09:59

chłopaki koniec wyscigów na technologie i teorie !
prawda jest taka ze półki uginaja sie od srodkówi technologii zabezpieczania ..mamy syntetyki ,masy bitumiczne ,woski ,kauczuki i pewnie duzo wiecej ...kazdy fachowiec ma swoja technologie zabezpieczania podwozia ..zazwyczaj jest tak ze rózna srodki ..sa mocna w róznych rzeczach ..jedne ..odporne na uderzenia ..inne na korozje i w koncu trudno je wiarygodnie porównac i wskazac lepszy .
Ogólnie powiem krótko ..wszystko lpeszy niz nic ..wszystko lepsze niz bitex .
podwozie trzeba myc ..powłoke uzupełniac ..a i tak w naszych warunkach atmosferycznych ruda wyjdzie ..kwestia czasu :sad:

odyniec - 18 Sty 2010, 13:23

a na ocynk warto to kłaść?
Marcinowaty - 18 Sty 2010, 23:33

Nic nie zastąpi corocznego przeglądu podwozia i smarowania, malowania czym kto chce. Ja preferuje Brunox, minie i Bitex.
ElGrey - 19 Sty 2010, 19:01

odyniec napisał/a:
a na ocynk warto to kłaść?


Ocynk nie ocynk, zabespiecza sie wszystko

Chrise - 16 Cze 2010, 14:59
Temat postu: konserwacja podwozia, woj. śląskie
Witam!!
Jako że nie wiem jak i nie mam gdzie tego zrobić szukam jakiegoś zakładu (który polecacie) na terenie woj. śląskiego, który podejdzie do sprawy konserwacji podwozia w pełni profesjonalnie i zrobi to naprawdę dobrze a nie zamaże tylko z wierzchu jakimś smołowatym specyfikiem.

Proszę o wasze propozycję.

mikolaj_r - 16 Cze 2010, 15:45

Zapytaj kolegi z osiedla :D Odezwij się na PW w przyszłym tygodniu :)
Chrise - 16 Cze 2010, 23:32

W takim razie do przyszłego tyg. na pewno się odezwę.

Dzięki :)

scorpion69 - 23 Cze 2010, 23:55

mam pytanko z tym tematem:
pod progami i tam gdzie podnosi się lewarkiem jest dużo przeżartej rdzy, nawet odpadają kawałki. czy lepiej zastosować fosol i następnie cynk w sprayu albo po fosolu jakąś farbę na rdzę np. Hammerite?

proszę o info :jupi:

jackrzec - 24 Cze 2010, 08:22

scorpion69 napisał/a:
czy lepiej zastosować fosol i następnie cynk w sprayu albo po fosolu jakąś farbę na rdzę np. Hammerite?
Njapierw należy zastosować nową blachę... A Hammerite to syf, który do samochodu się nie nadaje (nawet do płotów się nie nadaje, bo odpryskuje choćbyś 10 warstw położył)
LOY - 24 Cze 2010, 09:20

łąpy precz od fosola -fosol jest do kibli człowieku !!
fosol ma zrace własciwosci i bez zneutralizowania bedzie pogłębiał korozję .

scorpion69 - 24 Cze 2010, 10:17

jackrzec napisał/a:
Njapierw należy zastosować nową blachę...

co mam rozumieć przez nową blachę? mam kupić nowe progi ? <wow>

ElGrey - 24 Cze 2010, 15:53

jesli masz spore ubytki to i owszem, ale chodzi bardziej o przynajmniej sumiennie wykonane laty :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group