|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - WIEKSZA MOC?
czerep - 11 Sty 2010, 07:36 Temat postu: WIEKSZA MOC? Prosze o informacje jak mozna tanio i szybo podniesc moc w 1.8 TDDI z 2000r. ewntualnie jak nie tanio to w jaki sposób i czy jest to wogóle wykonalne bez zmiany silnika:)
Puff - 11 Sty 2010, 09:13
Tanio i szybko raczej się nie da. Jeśli swap nie wchodzi w grę to masz do wyboru:
-upchnięcie większego turbo-burbo
-dołożenie IC
-wirus
Przejrzyj temat Fordona i Kamila Wolskiego - pierwszy robił swapa, drugi turbił zwykłego 1.8
...i tak na marginesie - jeśli chcesz mieć >100 koni pod nogą, to trzeba było kupić sporta, a nie diesla i kombinować
PumaRST - 11 Sty 2010, 09:22
jak sie nie myle to ty masz wersje bez Intercoolera (DI) czyli dodanie IC powinno zrobić 90KM tak jak w Focusie. Najlepiej pisz do Fordona on kuma diesle chyba najlepiej na Forum
Fordon - 11 Sty 2010, 15:04
Bez swapa da rade miec 100KM i ponad 200Nm...
Tanio nie da sie w tym przypadku, bo juz jest elektronika ale na szczescie idzie ja pieknie wirusowac...
Zaczynasz od dodania IC i dobrego orurowania, dalej luzujesz wydech na 2,5" na jednym tlumiku przelotowym, nie jestem pewien czy w tym TDDI siedzialo GT15 czy GT17, jak GT 17 to tylko sie cieszyc, dalej jedziesz na wirusowanie Wydech pozwoli szybciej rozpedzic sie sprezarce do wartosci zadanej, IC wystudzi ladunek, dalej juz elektronika....
czerep - 11 Sty 2010, 15:08
co to jest GT 17? i widzę na allegro że intrecooler do focusa 1,8 tddi to koszt około 150 zł tylko pojawia się pytanie czy będę w stanie to sam zamontować?( może jakieś zdjęcia) tłumik przelotowy da się zrobić a wirusowanie jaki to jest wydatek? i czy wieksza turbina będzie potrzebna?
Fordon - 11 Sty 2010, 15:18
Model turbosprezarki jest ich multum od Garrett-a...
Lekturka :
http://www.turbobygarrett.../gt_basics.html
czerep - 11 Sty 2010, 15:22
no tak ale to nadal nie jest odpowiedz na moje pytanie:) czy wymiana turba jest konieczna? i ile kosztuje wirusowanie?
Fordon - 11 Sty 2010, 15:43
Trzeba sprawdzic jaka masz turbine czy GT 15 czy GT17... 15 jest mniejsza i ma o wiele mniejszy potencjal ale da sie zawsze cos wiecej wykrecic, GT17 bylo by dobrze i ma juz wieksze pole popisu ze wzgledu na wielkosc i jej wytrzymalosc... Wiec zmieniac turbiny nie musisz ale mozna...
Odnosnie wirusowania, wujek google, szukasz sobie w twoje okolicy firmy ktora sie tym zajmuje dzonisz i masz odpowiedz, bo ceny sa rozne w calej polsce i nie ma rowno ustawionego cennika...
Uprzedzam kolejne pytanie, nie silnik nie wybuchnie nawet na GT17 i pelnym doladowaniu, a tabliczke znamionowa mozna znalesc na zimnej stronie turbiny lub korpusie... zimna strona to ta taka srebrna korpus jest na srodku a ciepla strona jest taka zardzewiala...
czerep - 11 Sty 2010, 15:49
takiej odpowiedzi oczekiwałem bardzo dziękuje i zaczynam dzwonić mam nadzieje ze 100 kucyków jeszcze w tyg osiągnę:)
PumaRST - 11 Sty 2010, 20:00
Masters Tuning wirusy robi
Krawiec - 14 Sty 2010, 13:50
nie opyla sie inwestować w ten silnik... nie jest wogóle rozwojowy
kamil wolski - 14 Sty 2010, 13:59
Faktycznie, nie bawiłbym się w wirusowania silnika dla 10 czy 15 koni biorąc pod uwagę że ceny zaczną się pewnie od 1000,- ...
earth2105 - 3 Mar 2010, 21:19
dopisujac sie do tematu:
czy da rade podniesc osiagi mojej fiestki(1,8 d 95 r) bez dodawania turbiny? bo ja znam tylko sposob podkrecenia linki od gazu ale wtedy ma za duze obroty na swiatlach
pozdro
kamil wolski - 3 Mar 2010, 21:22
earth2105 napisał/a: | bo ja znam tylko sposob podkrecenia linki od gazu ale wtedy ma za duze obroty na swiatlach |
Nic to nie daje rzecz jasna.
Nie, nie da się.
moci - 4 Mar 2010, 13:38
kamil wolski napisał/a: | Faktycznie, nie bawiłbym się w wirusowania silnika dla 10 czy 15 koni biorąc pod uwagę że ceny zaczną się pewnie od 1000,- ... |
to ile koni warto dawać wirusa
kamil wolski - 4 Mar 2010, 14:41
Wszystko zależy od osobistych preferencji.
Krawiec - 4 Mar 2010, 15:13
20, 25 - zaczyna sie opłacac...
moci - 4 Mar 2010, 15:27
to zależy do czego auto ma się nadawać jak do codziennej jazdy i bu autko było bardziej elastyczne i przy spokojnej jeździe mniej paliwo 20 km spokojnie się opłaca
kamil wolski - 4 Mar 2010, 15:59
A po Polsku mógłbyś pisać? Bo połowy zdania muszę się domyślać.
Jeśli auto ma być do codziennej jazdy po mieście po bułki, to uwierz, że w mojej opinii chip nie ma sensu żadnego. Jeśli dużo się jeździ w trasie, wyprzedza, etc. owszem, do tego pewnie spalanie troszkę by spadło ze względu na lepsze "wykorzystanie" dostępnej ropy szczególnie przy stałych prędkościach. W mieście jeden kij. Wiem po sobie. Na co dzień jeżdżąc po mieście nie przekraczam doładowania 0.8-1.0 czyli praktycznie seria, gdzie u mnie max, czyli 1.8 jest bardzo łatwo osiągalne. Nie ma to jednak sensu. Za miastem, na obwodnicy, na wysokich biegach, owszem.
Żółwik Tuptuś - 4 Mar 2010, 18:57
dyskusja o sensowności tuningu
|
|