Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - WIEKSZA MOC?

czerep - 11 Sty 2010, 07:36
Temat postu: WIEKSZA MOC?
Prosze o informacje jak mozna tanio i szybo podniesc moc w 1.8 TDDI z 2000r. ewntualnie jak nie tanio to w jaki sposób i czy jest to wogóle wykonalne bez zmiany silnika:)
Puff - 11 Sty 2010, 09:13

Tanio i szybko raczej się nie da. Jeśli swap nie wchodzi w grę to masz do wyboru:
-upchnięcie większego turbo-burbo
-dołożenie IC
-wirus

Przejrzyj temat Fordona i Kamila Wolskiego - pierwszy robił swapa, drugi turbił zwykłego 1.8 :)

...i tak na marginesie - jeśli chcesz mieć >100 koni pod nogą, to trzeba było kupić sporta, a nie diesla i kombinować ;)

PumaRST - 11 Sty 2010, 09:22

jak sie nie myle to ty masz wersje bez Intercoolera (DI) czyli dodanie IC powinno zrobić 90KM tak jak w Focusie. Najlepiej pisz do Fordona on kuma diesle chyba najlepiej na Forum
Fordon - 11 Sty 2010, 15:04

Bez swapa da rade miec 100KM i ponad 200Nm...
Tanio nie da sie w tym przypadku, bo juz jest elektronika ale na szczescie idzie ja pieknie wirusowac...
Zaczynasz od dodania IC i dobrego orurowania, dalej luzujesz wydech na 2,5" na jednym tlumiku przelotowym, nie jestem pewien czy w tym TDDI siedzialo GT15 czy GT17, jak GT 17 to tylko sie cieszyc, dalej jedziesz na wirusowanie :) Wydech pozwoli szybciej rozpedzic sie sprezarce do wartosci zadanej, IC wystudzi ladunek, dalej juz elektronika.... :)

czerep - 11 Sty 2010, 15:08

co to jest GT 17? i widzę na allegro że intrecooler do focusa 1,8 tddi to koszt około 150 zł tylko pojawia się pytanie czy będę w stanie to sam zamontować?( może jakieś zdjęcia) tłumik przelotowy da się zrobić a wirusowanie jaki to jest wydatek? i czy wieksza turbina będzie potrzebna?
Fordon - 11 Sty 2010, 15:18

Model turbosprezarki jest ich multum od Garrett-a...
Lekturka :
http://www.turbobygarrett.../gt_basics.html

czerep - 11 Sty 2010, 15:22

no tak ale to nadal nie jest odpowiedz na moje pytanie:) czy wymiana turba jest konieczna? i ile kosztuje wirusowanie?
Fordon - 11 Sty 2010, 15:43

Trzeba sprawdzic jaka masz turbine czy GT 15 czy GT17... 15 jest mniejsza i ma o wiele mniejszy potencjal ale da sie zawsze cos wiecej wykrecic, GT17 bylo by dobrze i ma juz wieksze pole popisu ze wzgledu na wielkosc i jej wytrzymalosc... Wiec zmieniac turbiny nie musisz ale mozna...
Odnosnie wirusowania, wujek google, szukasz sobie w twoje okolicy firmy ktora sie tym zajmuje dzonisz i masz odpowiedz, bo ceny sa rozne w calej polsce i nie ma rowno ustawionego cennika...
Uprzedzam kolejne pytanie, nie silnik nie wybuchnie nawet na GT17 i pelnym doladowaniu, a tabliczke znamionowa mozna znalesc na zimnej stronie turbiny lub korpusie... zimna strona to ta taka srebrna korpus jest na srodku a ciepla strona jest taka zardzewiala... :)

czerep - 11 Sty 2010, 15:49

takiej odpowiedzi oczekiwałem bardzo dziękuje i zaczynam dzwonić mam nadzieje ze 100 kucyków jeszcze w tyg osiągnę:)
PumaRST - 11 Sty 2010, 20:00

Masters Tuning wirusy robi
Krawiec - 14 Sty 2010, 13:50

nie opyla sie inwestować w ten silnik... nie jest wogóle rozwojowy
kamil wolski - 14 Sty 2010, 13:59

Faktycznie, nie bawiłbym się w wirusowania silnika dla 10 czy 15 koni biorąc pod uwagę że ceny zaczną się pewnie od 1000,- ...
earth2105 - 3 Mar 2010, 21:19

dopisujac sie do tematu:
czy da rade podniesc osiagi mojej fiestki(1,8 d 95 r) bez dodawania turbiny? bo ja znam tylko sposob podkrecenia linki od gazu ale wtedy ma za duze obroty na swiatlach :twisted:
pozdro

kamil wolski - 3 Mar 2010, 21:22

earth2105 napisał/a:
bo ja znam tylko sposob podkrecenia linki od gazu ale wtedy ma za duze obroty na swiatlach


Nic to nie daje rzecz jasna.

Nie, nie da się.

moci - 4 Mar 2010, 13:38

kamil wolski napisał/a:
Faktycznie, nie bawiłbym się w wirusowania silnika dla 10 czy 15 koni biorąc pod uwagę że ceny zaczną się pewnie od 1000,- ...


to ile koni warto dawać wirusa

kamil wolski - 4 Mar 2010, 14:41

Wszystko zależy od osobistych preferencji.
Krawiec - 4 Mar 2010, 15:13

20, 25 - zaczyna sie opłacac...
moci - 4 Mar 2010, 15:27

to zależy do czego auto ma się nadawać jak do codziennej jazdy i bu autko było bardziej elastyczne i przy spokojnej jeździe mniej paliwo 20 km spokojnie się opłaca
kamil wolski - 4 Mar 2010, 15:59

A po Polsku mógłbyś pisać? Bo połowy zdania muszę się domyślać.

Jeśli auto ma być do codziennej jazdy po mieście po bułki, to uwierz, że w mojej opinii chip nie ma sensu żadnego. Jeśli dużo się jeździ w trasie, wyprzedza, etc. owszem, do tego pewnie spalanie troszkę by spadło ze względu na lepsze "wykorzystanie" dostępnej ropy szczególnie przy stałych prędkościach. W mieście jeden kij. Wiem po sobie. Na co dzień jeżdżąc po mieście nie przekraczam doładowania 0.8-1.0 czyli praktycznie seria, gdzie u mnie max, czyli 1.8 jest bardzo łatwo osiągalne. Nie ma to jednak sensu. Za miastem, na obwodnicy, na wysokich biegach, owszem.

Żółwik Tuptuś - 4 Mar 2010, 18:57

dyskusja o sensowności tuningu :9:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group