Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego

olo_2026 - 6 Sty 2010, 12:49
Temat postu: [MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego
Mam pytanie czy skrzynia z diesla, mianowicie turbo disla escorta, nada sie do 1.8 16V ?
Pewna osoba powiedziała, że skrzynia z disla jest bardziej wytrzymała (mechanizm różnicowy). Oraz że biegi będą dłuższe od orginalnej.
Jeżeli ktoś eksperymentował to proszę o jakieś informacje.

pietrucha24 - 6 Sty 2010, 13:10

Biegi będą dłuższe ale samochód nie będzie rozpędzał się już do maksymalnej prędkości jak na oryginale. Tak mi się wydaje.
PumaRST - 6 Sty 2010, 15:00

biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję
Darekmk3 - 6 Sty 2010, 15:13

ja tez zawsze myslalem i widzialem ze skrzynia z diesla jest dluzsza a w fiescie od mlodej przy 100km/h na 5biegu jest 3000obr/min co wedlug mnie jest czyms bezsensownym w wolnosącym dieslu z 99r .... i moze podlial bym sie pod temat ktora skrzynia z jakiego diesla bedzie na 5 biegu najdluzsza... ? ponoc 1.6d z mk2 jest najdluzsza?

pozdro i dzieki za info

PumaRST - 6 Sty 2010, 15:27

tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer
olo_2026 - 6 Sty 2010, 15:53

PumaRST napisał/a:
biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję

czyli skrzynia od disla w benzynie jest o kant h..... rozbic

Miły - 6 Sty 2010, 16:14

Cytat:
tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer


ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą... :P

PumaRST - 7 Sty 2010, 08:56

Miły napisał/a:


ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą... :P


coś za coś

olo_2026 - 7 Sty 2010, 10:12

chciałem mieć długie biegi. wdaje mi sie, że na orginalnej są one nieco za krótkie
i auto pracuje na dużych obrotach
kolega zrobił tak na rajdy w peugocie i stwierdził , że skrzynia jest bardziej wytrzymała

PumaRST - 7 Sty 2010, 10:38

no to zrób. Pytałeś o rade/info i je dostałes, ale skoro chcesz to cały temat nie ma sensu. Bedzie bardzo długa moc w okolic 100KM - wiecej tam pewnie nie zostało - bedzie stanowczo za mała. Przy takim silniku to sie raczej szuka krutszej skrzyni żeby szybciej sie wkrecał = szybciej przyspieszał a nie dłuższej która to auto spowolni
Darekmk3 - 8 Sty 2010, 22:59

Miły napisał/a:
Cytat:
tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer


ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą... :P


tak Miły ale przy 90km w dieslu orginal bedzie za krotki... a auto 70%przebiegu robi trasy wiec lepsza bedzie dluzsza skrzynka :)

Marcin dzieki za odpowiedz :) pozdro

kamil wolski - 8 Sty 2010, 23:25

A może chce ktoś moją skrzynię? ;) Hehe.

1,3,5 bieg z 1.8D
2,4 z 1.6D ;)

JoeMix - 9 Sty 2010, 00:13

kamil wolski napisał/a:
1,3,5 bieg z 1.8D
2,4 z 1.6D ;)
:yyy: A wałek wejściowy w skrzyni nie jest w jednym kawałku?
kamil wolski - 9 Sty 2010, 12:46

Mnie nie pytaj, nie ja to robiłem ;)
Bober - 9 Sty 2010, 18:17

Jest to nierealne co piszesz wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich ja u siebie mam kola z 1.8D i synchronizatory z benzyny 1.8 16v , bo kola byly bardzo ladne nie tak jak moje a przelozenie glowne ustala dlugosc biegow jak i kolo talezowe. I sam mailem z pocztku skrzynie z 1.8D w mojej starzle to strasznie mulasta byla chociasz milem juz wtedy 170km po zmianie na 1.8 16v jest kozak tak to w moim odczuciu jest Pozdrawiam
kamil wolski - 9 Sty 2010, 19:19

To mi mówił Fordon że zmieniał.
Fordon - 9 Sty 2010, 19:43

Jest tak poskladana bo mialem 2 skrzynie jedna uszkodzona z 1.6D i druga z 1.8D ktora przyjechala na aucie, obie byly rozlozone i z 1.6 przelozone sa zebatki oraz synchronizatory na 1, 3 i 5 natomiast reszta zostala z 1.8D lacznie z dyfrem...
Zabawne jest tez to iz ta skrzynka pozwala na:
1-40
2-60
3-90
4-120
5-180
o dziwo jak mialem ta z 1.6D wczesniej w TD to na 1 moglem ciagnac do 60 na 1, 2 do 80, 3 110, 4 cos kolo 150...
Gosc z ktorym skladalem skrzynie sam powiedzial ze powinno to przedluzyc te biegi ze wzgledu na inne przelozenia...

Bober - 9 Sty 2010, 20:41

Fordon, Jak przelozenie masz walek glowny i on odpoiada za przelozenie no chyba ze walek a kolo talezowe jest inne moim zdniem to niemozliwe bo wtedy by to nie gralo bo kola s takie same bynajmiej w 1.8D i 1.6 8v jak i 1.8 16v wiec biegi te same gdzies mam poruwnanie walkow moich to wzuce jak znajde pozdro
JoeMix - 9 Sty 2010, 21:57

Bober napisał/a:
wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich
Rożne skrzynie od rożnych silników mają rożne przełożenia na poszczególnych biegach,,, nie wiem konkretnie jak w tych 2 przypadkach, może faktycznie sa takie same,,, dwa wałek wejściowy skrzyni jak pamiętam jest w jednym kawałku i pracujące z nim koło na drugim wałku możesz zmienić jedynie na takiej samej wielkości, bo inaczej nie przypasujesz, czyli generalnie nie zmienisz przełożeni np. 2 biegów
PumaRST - 10 Sty 2010, 19:52

oprócz dyfra w skrzyniach 1,6 i 1,8D różnią sie tylko 2 pierwsze biegi, później jest to dokladnie to samo.
Dziku - 31 Maj 2010, 17:40

A ma ktoś jakieś dane na temat dostępnych przełożeń poszczególnych biegów i przekładni głównych do IB5, czy jak się zwie ta skrzynia?

P.S. Czy skrzynia z rst to też jest IB5? Sorki za OT, ale nie chciałem kolejnego tematu o przełożeniach zakładać.

jackrzec - 31 Maj 2010, 19:08

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48292

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group