|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego
olo_2026 - 6 Sty 2010, 12:49 Temat postu: [MK3] Skrzynia z diesla do silnika benzynowego Mam pytanie czy skrzynia z diesla, mianowicie turbo disla escorta, nada sie do 1.8 16V ?
Pewna osoba powiedziała, że skrzynia z disla jest bardziej wytrzymała (mechanizm różnicowy). Oraz że biegi będą dłuższe od orginalnej.
Jeżeli ktoś eksperymentował to proszę o jakieś informacje.
pietrucha24 - 6 Sty 2010, 13:10
Biegi będą dłuższe ale samochód nie będzie rozpędzał się już do maksymalnej prędkości jak na oryginale. Tak mi się wydaje.
PumaRST - 6 Sty 2010, 15:00
biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję
Darekmk3 - 6 Sty 2010, 15:13
ja tez zawsze myslalem i widzialem ze skrzynia z diesla jest dluzsza a w fiescie od mlodej przy 100km/h na 5biegu jest 3000obr/min co wedlug mnie jest czyms bezsensownym w wolnosącym dieslu z 99r .... i moze podlial bym sie pod temat ktora skrzynia z jakiego diesla bedzie na 5 biegu najdluzsza... ? ponoc 1.6d z mk2 jest najdluzsza?
pozdro i dzieki za info
PumaRST - 6 Sty 2010, 15:27
tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer
olo_2026 - 6 Sty 2010, 15:53
PumaRST napisał/a: | biegi bedą jak pod 8v a nie 16v, a sama skrzynia jest długa wiec auto dużo straci na przyspieszeniu. Sama wytrzymałość jest taka sama. Szczerze nie polecam do silników N/A. do silników Turbo z mocą 250KM+ jak najbardziej żeby znaleść trakcję |
czyli skrzynia od disla w benzynie jest o kant h..... rozbic
Miły - 6 Sty 2010, 16:14
Cytat: | tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer |
ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą...
PumaRST - 7 Sty 2010, 08:56
Miły napisał/a: |
ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą... |
coś za coś
olo_2026 - 7 Sty 2010, 10:12
chciałem mieć długie biegi. wdaje mi sie, że na orginalnej są one nieco za krótkie
i auto pracuje na dużych obrotach
kolega zrobił tak na rajdy w peugocie i stwierdził , że skrzynia jest bardziej wytrzymała
PumaRST - 7 Sty 2010, 10:38
no to zrób. Pytałeś o rade/info i je dostałes, ale skoro chcesz to cały temat nie ma sensu. Bedzie bardzo długa moc w okolic 100KM - wiecej tam pewnie nie zostało - bedzie stanowczo za mała. Przy takim silniku to sie raczej szuka krutszej skrzyni żeby szybciej sie wkrecał = szybciej przyspieszał a nie dłuższej która to auto spowolni
Darekmk3 - 8 Sty 2010, 22:59
Miły napisał/a: | Cytat: | tak z mk2 1,6D ma najdłuższy dyfer |
ale też chyba gorsze przyspieszenie... miałem okazje jechać z MK1, skrzynia od 1.6D ale silnik 1.8D... i było widać że słabszą moc... jeśli to można nazwać mocą... |
tak Miły ale przy 90km w dieslu orginal bedzie za krotki... a auto 70%przebiegu robi trasy wiec lepsza bedzie dluzsza skrzynka
Marcin dzieki za odpowiedz pozdro
kamil wolski - 8 Sty 2010, 23:25
A może chce ktoś moją skrzynię? Hehe.
1,3,5 bieg z 1.8D
2,4 z 1.6D
JoeMix - 9 Sty 2010, 00:13
kamil wolski napisał/a: | 1,3,5 bieg z 1.8D
2,4 z 1.6D | :yyy: A wałek wejściowy w skrzyni nie jest w jednym kawałku?
kamil wolski - 9 Sty 2010, 12:46
Mnie nie pytaj, nie ja to robiłem
Bober - 9 Sty 2010, 18:17
Jest to nierealne co piszesz wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich ja u siebie mam kola z 1.8D i synchronizatory z benzyny 1.8 16v , bo kola byly bardzo ladne nie tak jak moje a przelozenie glowne ustala dlugosc biegow jak i kolo talezowe. I sam mailem z pocztku skrzynie z 1.8D w mojej starzle to strasznie mulasta byla chociasz milem juz wtedy 170km po zmianie na 1.8 16v jest kozak tak to w moim odczuciu jest Pozdrawiam
kamil wolski - 9 Sty 2010, 19:19
To mi mówił Fordon że zmieniał.
Fordon - 9 Sty 2010, 19:43
Jest tak poskladana bo mialem 2 skrzynie jedna uszkodzona z 1.6D i druga z 1.8D ktora przyjechala na aucie, obie byly rozlozone i z 1.6 przelozone sa zebatki oraz synchronizatory na 1, 3 i 5 natomiast reszta zostala z 1.8D lacznie z dyfrem...
Zabawne jest tez to iz ta skrzynka pozwala na:
1-40
2-60
3-90
4-120
5-180
o dziwo jak mialem ta z 1.6D wczesniej w TD to na 1 moglem ciagnac do 60 na 1, 2 do 80, 3 110, 4 cos kolo 150...
Gosc z ktorym skladalem skrzynie sam powiedzial ze powinno to przedluzyc te biegi ze wzgledu na inne przelozenia...
Bober - 9 Sty 2010, 20:41
Fordon, Jak przelozenie masz walek glowny i on odpoiada za przelozenie no chyba ze walek a kolo talezowe jest inne moim zdniem to niemozliwe bo wtedy by to nie gralo bo kola s takie same bynajmiej w 1.8D i 1.6 8v jak i 1.8 16v wiec biegi te same gdzies mam poruwnanie walkow moich to wzuce jak znajde pozdro
JoeMix - 9 Sty 2010, 21:57
Bober napisał/a: | wszystkie biegi czuli kola zebte sa takie same jak we wszystkich skrzynich | Rożne skrzynie od rożnych silników mają rożne przełożenia na poszczególnych biegach,,, nie wiem konkretnie jak w tych 2 przypadkach, może faktycznie sa takie same,,, dwa wałek wejściowy skrzyni jak pamiętam jest w jednym kawałku i pracujące z nim koło na drugim wałku możesz zmienić jedynie na takiej samej wielkości, bo inaczej nie przypasujesz, czyli generalnie nie zmienisz przełożeni np. 2 biegów
PumaRST - 10 Sty 2010, 19:52
oprócz dyfra w skrzyniach 1,6 i 1,8D różnią sie tylko 2 pierwsze biegi, później jest to dokladnie to samo.
Dziku - 31 Maj 2010, 17:40
A ma ktoś jakieś dane na temat dostępnych przełożeń poszczególnych biegów i przekładni głównych do IB5, czy jak się zwie ta skrzynia?
P.S. Czy skrzynia z rst to też jest IB5? Sorki za OT, ale nie chciałem kolejnego tematu o przełożeniach zakładać.
jackrzec - 31 Maj 2010, 19:08
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48292
|
|