Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Problem z odpalaniem w zimę

bzyq90 - 4 Sty 2010, 19:48
Temat postu: [MK3] Problem z odpalaniem w zimę
Panowie mam mały problem, fiesta gdy było lato odpalała normalnie, bez żadnych problemów.

Teraz gdy jest zimno mam problem z odpaleniem samochodu po dłuższym staniu w garażu (np. noc). Słabo kręci, po chwili załapie i odpali. Gdy pochodzi 15 sekund i go zgaszę to następnym razem kręci jak powalony.

Wykluczam raczej akumulator, jest niby bezobsługowy ale po odsunięciu takiej taśmy i otwarciu korków jest pełno elektrolitu.

Nie wiem na co patrzeć, przewody WN czy świece? Może coś innego? Proszę o pomoc.

trzeci - 4 Sty 2010, 19:52
Temat postu: Re: Problem z odpalaniem w zimę
bzyq90 napisał/a:
Teraz gdy jest zimno mam problem z odpaleniem samochodu po dłuższym staniu w garażu (np. noc). Słabo kręci, po chwili załapie i odpali. Gdy pochodzi 15 sekund i go zgaszę to następnym razem kręci jak powalony.

Wykluczam raczej akumulator, jest niby bezobsługowy ale po odsunięciu takiej taśmy i otwarciu korków jest pełno elektrolitu.


A ja, patrząc po opisanych objawach, stawiał bym na akumulator, że już jest słaby.
Podłącz go pod prostownik i naładuj.
Powinno pomóc.
Ile lat ma te aku ?
Pozdro ...

bzyq90 - 4 Sty 2010, 20:14

Nie wiem, fiestę mam od 25 maja, przeszłości nie znam.

Akumulator normalnie trzyma, koło 16:20 wróciłem do domu, od tego czasu samochód stoi przed garażem, Napięcie wynosi 12,94V Na zgaszonym. Pobór prądu przy zakresie 20mA wynosi 0,07, przy włączonym alarmie jest 0,08.

diodalodz - 4 Sty 2010, 20:19

poproś kogoś i sprawdź ile ma przy próbie rozruchu . Jak spadnie poniżej 10 V na klemach to za wesoło już nie jest. Głównie odpowiada za to gęsty olej , bo domyślam się że mineralnym go karmisz .
bzyq90 - 4 Sty 2010, 20:31

216tys. przejechane to nie będę go zalewał syntetykiem czy pół :D Widocznie był wcześniej zalany mineralnym bo podczas regulacji zaworów zauważyłem niezły syf pod pokrywą ;]

Napięcie przy próbie rozruchu spada do 10,88V.
Przy przekręconym zapłonie 12,62V.
Przy odpalonym silniku 14,29V.
Dodam że teraz kręci jak głupi, zmierzyć rano?

Seb0l - 4 Sty 2010, 20:44

to co w takim razie zrobić żeby tak się nie męczył z rozruchem.. Sorki że się wpiep..am w temat ale mam identyczne objawy. Olej mineralny, ale przeciez nie naleje półsyntetyka do silnika z 400 000 km przebiegu.. Podczas rozruchu napięcie na klemach waha się 9,8 - 10,6 V. Akumulator 6 letni, oryginał BMW (74Ah, 640A). Rozrusznik po wymianie tulejek, czyszczeniu i przesmarowaniu.
bzyq90 - 4 Sty 2010, 23:27

Tak mi odpisali na forum elektrody:

nie masz co się czepiać - na mineralnym i na mrozie to normalka a fiesta 1,1 nie ma rozrusznika kolosalnej mocy żeby bezproblemowo kręcić silnikiem wypełnionym olejem o konsystencji prawie galarety albo conajmniej rozgrzanego lepiku dachowego

JoeMix - 5 Sty 2010, 13:41

No tak, bo przy 1,1 można trafić rozrusznik 0,6kW,,, a to taki silniczek przecież,,,
kamil wolski - 5 Sty 2010, 14:57

bzyq90 napisał/a:
Napięcie wynosi 12,94V Na zgaszonym.


Jak to możliwe jak 12.8V na zgaszonym to 100% ?

bzyq90 - 5 Sty 2010, 16:18

Teoria nie zawsze jest równa praktyce, mam Ci zdjęcie zrobić żebyś uwierzył? :P

Dzisiaj normalnie odpalił z rana, mocno kręcił. Zobaczymy za pare dni.

diodalodz - 6 Sty 2010, 01:50

Moja fiesta zawsze miała problemy zeby odpalić na mineralnym oleju +lpg . Wszystko przez zbyt niskie obroty rozrusznika . A pod koniec miałem już rozrusznik z mk3 na stałym magnesie .
Seb0l - 6 Sty 2010, 07:08

Gdzieś czytałem że do diesla można założyć rozrusznik z focusa 1,8tddi. Byłby mocniejszy, bo standardowy ma 1,7kW, z focusa 2,2kW. Może akurat poprawi się odpalanie.. :| Chyba że ktoś już tego próbował, to prosiłbym o podzielenie się spostrzeżeniami.
JoeMix - 6 Sty 2010, 08:46

Po zmianie z 0,7kW na 1,3kW jest już spora różnica jeśli chodzi o 1,1,,,
Ciapek - 6 Sty 2010, 09:24
Temat postu: Re: Problem z odpalaniem w zimę
Dzień dobry.

A może był chwilowy problem z ładowaniem akumulatora spowodowany przerwą na klemach?

Szukanie przyczyny i ruszanie wszystkim mogło poprawić styk na klemach i wróciło wszystko do normy?

Miałem tak kiedyś w innym samochodzie - od tamtej pory czyszczę i konserwuję klemy.

bzyq90 - 6 Sty 2010, 15:39

Klemy są w porządku, wystarczy akumulator 44Ah żeby ruszyć ten rozrusznik 1,3kW? W sensie żeby normalnie nim kręcił :D
JoeMix - 6 Sty 2010, 16:07

Tak jak kręci rozrusznik nie zależy od pojemności akumulatora (Ah) tylko od prądu startowego (A)
bzyq90 - 6 Sty 2010, 21:42

Powinieneś się domyśleć że czym więcej Ah tym większy prąd rozruchowy.
JoeMix - 6 Sty 2010, 22:14

No teoretycznie tak,,, ale lepiej mieć 42Ah i 600A niż13 45Ah i 580A,,, trzeba dobrze sprawdzać etykietki,,, bo są takie kwiatki na rynku,,, druga sprawa nieraz jest tak że przykładowo 42Ah kosztuje 250pln, 45Ah 280pln a 55Ah 305pln,,,
diodalodz - 7 Sty 2010, 00:03

tak tylko normy prądu rozładowania są mierzone w 3 różnych standardach . Więc na to też trzeba patrzeć .
najczęściej EN - norma angielska albo DIN - norma niemiecka . Takie kruczki :)
Mniej spotykane IEC norma europejska i SAE norma amerykańska .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group