|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - Po co tarcze maja otwory?
megabajt - 4 Sty 2010, 11:52 Temat postu: Po co tarcze maja otwory? Po co tarcze maja otwory?Czy jest to znacznik względny zużycia czy słuzy to do wywarzenia tarczy?Na swoich tarczach mam jeden taki otwór głembszy jeden płytszy. Zdjęcie poglądowe http://e-numizmatyka.pl/phpBB2/img/339554.jpg
Czemu przednie heble piszczą podczas hamowania?Mam nówki tarcze brembo i jakieś tam klocki.Winna gównianych klocków?
Mad_Maxs - 4 Sty 2010, 13:21
Pewnie dlatego że są wentylowane jakbyś sprawdził model w google, to zapewne by się specyfikacja znalazła
Piszczenie to może być wina słabej jakości klocków
Dietih - 4 Sty 2010, 14:52
megabajt, pewnie chodzi Ci o mierniki zużycia
jak znikają, to znaczy, że tarcze osiągnęły graniczną grubość i trza je wymieniać
a jeśli masz jeden głębszy, to możliwe , że tarcze sie u Ciebie nierówno zużywają
pozdro
PS.
a co do piszczenia klocków, to pewnie nie mają one "mat przeciwwibracyjnych" , więc jeśli CI to bardzo przeszkadza, to wyjmij je i z tyłu klocka przesmaruj np. pastą miedziową
Maki - 4 Sty 2010, 17:49
Są to wgłębienia zużycia. Są różnej głębokości dlatego że jak jeden zniknie to znaczy że musisz myśleć nad wymianą lecz jeszcze można na takich tarczach jeździć. Jeśli zniknie drugi to znaczy że nie należy jeździć autem bo grozi to pęknięciem tarczy.
ps. otwory są na wylot a to to możemy nazwać wgłębieniem.
bidżej - 4 Sty 2010, 19:28
otóż to, to są mierniki zużycia. zresztą jest o tym napisane w broszurce którą dają do tarcz
a odnośnie piszczenia, jakie klocki założyłeś? ile już przejechałeś na tym zestawie?
Kadzax - 6 Sty 2010, 23:04
'Panowie to nie są żadne mierniki zużycia.
To jest sposób na wyważenie tarczy, a właściwie pozostałość po wyważeniu...(coś jaj wyważanie kół, tyle że na koła dokłada się ciężarki, a tu zdejmuje nawiercając)
Tak samo wyważa się np. wirniki silników elektrycznych itd.
bidżej - 6 Sty 2010, 23:05
Kadzax, weź poczytaj instrukcję do tych tarcz :yyy:
Kadzax - 6 Sty 2010, 23:10
Co to w ogóle za firma?
bidżej - 6 Sty 2010, 23:10
specjalnie dla Ciebie:
brembo i rozwiązanie easy-check
Kadzax - 6 Sty 2010, 23:13
Hehehe to niezły kicz wymyślili, ale tarcz obraca się i chociażby była krzywo osadzona to nie ma opcji, że będzie przy jednym oczku mocniej wytarta, a przy drugim mniej...chyba logiczne?
[ Dodano: Sro Sty 06, 2010 23:14 ]
zakładam, że są równej głębokości.
bidżej - 6 Sty 2010, 23:15
jeden jest płytszy, drugi głębszy (bodajże 0.5 i 1mm). gdyby tarcza obracała się tak że wgłębienia wycierałyby się nierówno, to kierownicy byś w rękach nie utrzymał...
przyglądałeś się kiedyś hamulcowi tarczowemu? między klockiem a tarczą jest może 0.5mm luzu
Kadzax - 6 Sty 2010, 23:19
Znam takiego co utrzymał, ale auto już nie.
Zwracam honor:)
Cytat: | a jeśli masz jeden głębszy, to możliwe , że tarcze sie u Ciebie nierówno zużywają |
bidżej - 6 Sty 2010, 23:29
Kadzax napisał/a: | Zwracam honor:) | nie ma sprawy, teraz tylko muszę spowrotem do szafy wszystko poskładać bo broszurka głęboko leżała
|
|