Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Problem po swapie silnika z 1.1 na 1.3

szpecu14 - 25 Gru 2009, 12:19
Temat postu: [MK3] Problem po swapie silnika z 1.1 na 1.3
witam jak w temacie mam problem z silnikiem 1.3 a dokładnie silnik jest na elektryce z 1.1 i kompem od 1.3 i nie chce zapalić nie wiem co się stało bo na kompie od 1.1 działa ale mółowato silnik wyciągłem z fiesty z roku 1995
luki - 25 Gru 2009, 14:19

na kompie z 1,3 ci nie będzie palił bo masz w nim immobiliser... skoro jest z 95r
z tego co pamiętam to SpiderMAN wrzucał u siebie słupek 1,3 ma osprzęcie 1,1 i nie narzekał.

dday - 25 Gru 2009, 14:44

luki86 napisał/a:
na kompie z 1,3 ci nie będzie palił bo masz w nim immobiliser...

bo może mieć immobiliser - ja mam 96 i nie mam :D

Allmag - 25 Gru 2009, 16:37

Robiłem taką przekładke w wakacje. Cała instalacja została i komp też został z 1.1, jeździ bez problemów nie muli ani nic. Więc nie było sensu przekładki kompa z 1.3 ;)
szpecu14 - 25 Gru 2009, 19:21

jak słupek wystarczy to super
Allmag na zimnym silniku idzie jak burza ale jak się podniesie temperatura to go muli i to mi się nie podoba no ale nic jak słupek wystarczy to ok.
Dzięki za pomoc
Życzę Wesołych Świąt

maciek172 - 25 Gru 2009, 19:22

Allmag napisał/a:
Robiłem taką przekładke w wakacje. Cała instalacja została i komp też został z 1.1, jeździ bez problemów nie muli ani nic. Więc nie było sensu przekładki kompa z 1.3 ;)


Jeśli jest na elektronice z 1.1 to silnik ma cały czas zbyt ubogą mieszankę...nie chciałbym widzieć AFR... Dlatego też będzie "zamulał", na ori elektronice na pewno będzie lepiej.

Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli, nie odpali bo ma immo i komp nie będzie podawał sygnału na wtryskiwacz.

szpecu14 - 25 Gru 2009, 20:09

troszke zapóźno zaczaiłem z tym słupkiem że tu chodzi o blok silnika a co zrobić żeby to działało nie zminieniając osprzęt czy przełożenie stacyjki wystarczy
anjko - 26 Gru 2009, 11:25

Kup komputer od 1.3 taki bez immo z przed 93r. Wtedy będziesz miał pewność że nie ma w nim immo.
Koszt takiego komputera to ze 30-40 zł a jest tego masa.

maciek172 - 26 Gru 2009, 12:07

albo daj kompa do odkodowania. Chociaż to może drożej wyjść,skoro kompy z 1.3 bez immo chodzą po 30-40zł.
Allmag - 26 Gru 2009, 12:20

Jak bd chciał wymienić tego kompa to moge ci oddać za free mojego z tamtego silnika tylko że jest z 94 i nie wiem czy ma immo czy nie :hihihi:
gilmaly1 - 1 Sty 2010, 16:13

Nie bardzo rozumiem w czym problem.Ja zrobiłem tak:kompletny silnik 1,3 ,z 1.1 przełozyłem kolektor ssący i na to włożyłem monowtrysk.Trzeba jeszcze było zaslepić otwór po pompie paliwowej.Komputer z 1.1.Odpaliłem i do dzisiaj chodzi jak żyleta.Pali ok.5-5,5(równiutko 100 km/h na piątce) na trasie przy spokojnej jeździe.Pojechałem na niej na autostradzie(wg.licznika 170 km/h i chyba jeszcze ciutek by się dało,ale się bałem na zwykłym zawieszeniu i starych oponach.muszę zaznaczyć,że silnik 1.3 był gaźnikowy.On do takich manian jest lepszy bo ma ostrzejszy wałek rozrządu.plus wywalony katalizator.Razem parę koni więcej.I wychodzi malina.Może jeszcze zmiana skrzyni biegów,bo ta od 1.1 jakby trochę wolna.
szpecu14 - 1 Sty 2010, 19:50

no po prostu przełożenie samego słupka z 1.3 i osprzęt z 1.1 nic nie daje nie wiem kto to wymyślił za mądry człowiek :hahaha: do tego tylko można silnik uszkodzić bo dostaje zbyt ubogą mieszankę a ja miałem problem z elektryką ale już się z tym uporałem ale jak by mi ktoś od razu powiedział że elektryka silnika jest dzielona i nie ma najmniejszego problemu ją przełożyć to był bym bardzo wdzięczny no ale nikt taki się nie znalazł, trudno bywa i tak szkoda tylko że fiesta na tym ucierpiała
Przemekbalagan - 2 Sty 2010, 11:00

Po 94 roku wszystkie fiesty mk3,5 miały immobilizer, ponieważ już były z grubym kluczykiem. Prawdą jest to że nie wszystkie wykorzystywały ten system. Lecz sterownik ECC IV mógł, mieć immobilizer aktywny lub nie. Można to modyfikować programowo.
Nie wszystkie fiesty posiadały przy stacyjce pierścień indukcyjny, który czytał wkład w kluczyku, po tym rozpoznać czy miał immobilizer czy też nie. No i jeszcze w zegarku modułowym występowała dioda LED czerwona informująca uaktywnienie immobilizera.
Sterownik idzie zablokować, by funkcja immobilizera była nie aktywna, potrzebny jest do tego program, w którego jestem posiadaniu lecz nie da się go kopiować z powodu zabezpieczenia kluczem zewnętrznym w postaci COM LPT. Próba ominięcia tego czyli skrakowania programu kończy się uszkodzeniem procesora sterownika ECC IV, i działa on później niepoprawnie, firma tworząca te sterowniki zrobiła to celowo. I często nie mamy świadomości ,że jeździmy samochodem z uszkodzonym centralnym systemem sterowania.
Najprościej w takim przypadku udać się do serwisu lub szukać warsztatu który to opanuje. Lub tak jak koledzy radzą kupić system ECC IV od wersji roczikowej 93, będzie taniej.

bidżej - 2 Sty 2010, 11:08

szpecu14 napisał/a:
no po prostu przełożenie samego słupka z 1.3 i osprzęt z 1.1 nic nie daje nie wiem kto to wymyślił za mądry człowiek :hahaha: do tego tylko można silnik uszkodzić bo dostaje zbyt ubogą mieszankę
po to w układzie sterowania silnika jest m.in. sonda w sprzężeniu zwrotnym, żeby takiej sytuacji uniknąć. różnica między 1.1 a 1.3 nie jest taka duża żeby osprzęt z 1.1 nie wyrobił.
szpecu14 - 3 Sty 2010, 08:44

u mnie nie wyrabiał i auto było takie mułowate że fiesta z1.1 brała mnie jak chciała na przyśpiecho i prędkość to ja za takie coś dziękuje
Mafios - 3 Sty 2010, 09:33

a sparawdzales najprosciej czujnik polozenia walu ?

kreci rozrusznkiem ? ma iskire ? dostaje paliwo ?

sprawdzales te rzeczy ? to jest prosty swap

bidżej - 3 Sty 2010, 11:39

szpecu14, coś skasztaniłeś albo silnik miałeś dziadowski :-P
szpecu14 - 3 Sty 2010, 18:07

wszystko sprawdziłem a silnik jest git i teraz nieźle idzie
tylko się zastanawiam do czego są takie dwie kostki które mi zostały co d jednej to wiem ale co do drugiej nie mam pojęcia mała kostka na 2 piny

Darekmk3 - 3 Sty 2010, 18:20

napisz albo najlepiej zrob zdjecie tej malej kostki a 2 piny... , ogolnie to powinno wszystko byc ok... bo zasadniczo to te same silniki rozniace sie tylko pojemnoscia i podparciem wału...
maciek172 - 3 Sty 2010, 18:38

bidżej napisał/a:
szpecu14 napisał/a:
no po prostu przełożenie samego słupka z 1.3 i osprzęt z 1.1 nic nie daje nie wiem kto to wymyślił za mądry człowiek :hahaha: do tego tylko można silnik uszkodzić bo dostaje zbyt ubogą mieszankę
po to w układzie sterowania silnika jest m.in. sonda w sprzężeniu zwrotnym, żeby takiej sytuacji uniknąć. różnica między 1.1 a 1.3 nie jest taka duża żeby osprzęt z 1.1 nie wyrobił.


głupoty gadasz kolego. Mapy w oryginalnym ECU nie mają na tyle rezerw żeby podać o tyle większą dawkę. Więc tak czy tak 1.3 z elektroniką 1.1 nie jest dobrze zaopatrywane w paliwo,a co za tym idzie masz do d*** AFR. I nikt mi nie wmówi, że swap z 1.1 na 1.3 samego słupka to dobre rozwiązanie :yyy:

Proponuję wszystkim co maja sam słupek 1.3 zmienić elektornikę na tę z 1.3 i poczuć różnicę,może wtedy się przekonacie.

Fordon - 3 Sty 2010, 19:34

maciek172 napisał/a:
bidżej napisał/a:
szpecu14 napisał/a:
no po prostu przełożenie samego słupka z 1.3 i osprzęt z 1.1 nic nie daje nie wiem kto to wymyślił za mądry człowiek :hahaha: do tego tylko można silnik uszkodzić bo dostaje zbyt ubogą mieszankę
po to w układzie sterowania silnika jest m.in. sonda w sprzężeniu zwrotnym, żeby takiej sytuacji uniknąć. różnica między 1.1 a 1.3 nie jest taka duża żeby osprzęt z 1.1 nie wyrobił.


głupoty gadasz kolego. Mapy w oryginalnym ECU nie mają na tyle rezerw żeby podać o tyle większą dawkę. Więc tak czy tak 1.3 z elektroniką 1.1 nie jest dobrze zaopatrywane w paliwo,a co za tym idzie masz do d*** AFR. I nikt mi nie wmówi, że swap z 1.1 na 1.3 samego słupka to dobre rozwiązanie :yyy:

Proponuję wszystkim co maja sam słupek 1.3 zmienić elektornikę na tę z 1.3 i poczuć różnicę,może wtedy się przekonacie.

Checsz podebatowac o tej kwestii z AFR-em ?? poskladalem taka "hybryde" 1.1 z 1.3 i o dziwo sprawdzalismy to auto z MK4 z 1.3 Endura czyli EFI i na kazdym biegu oraz przy kazdej predkosci odjezdzalem od MK4 jak dziecku, tez tak myslalem ze bedzie zaubogo a tu patrz niespodziana oba auta maja prawie identyczne wartosci AFR-u wachania od 13,7 do 14,4 na pelnym ogniu dla MK3 oraz 13,5 do 14,2 dla MK4... Zajebiste jest to iz 1.1 oraz 1.3 w MK3 jezdzi na identycznej mapie paliwa oraz zaplonu...

Mafios - 3 Sty 2010, 19:45

:-)

wracajac do teorii fordona czemu RS1800 smiga lepiej na kompie od ski 105 konnej :)

Fordon - 3 Sty 2010, 19:48

Mafios napisał/a:
:-)

wracajac do teorii fordona czemu RS1800 smiga lepiej na kompie od ski 105 konnej :)

Bo masz inne mapy i charakterystyke ukladu zaplonowego jak i paliwowego, tak samo jest z 1.6 16V... zauwaz na wykresach jak wskakuje Nm przy ECU 1.6 16V oraz ten sam silnik przy ECU z 1.8 115KM czy tez 105KM :) to zupelnie inne mapy.

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 20:54 ]
Z reszta co za problem zwiekszyc dawki zetecu czy HCS-ie ??
http://www.youtube.com/watch?v=nCBAruKpcHU

szpecu14 - 4 Sty 2010, 14:59

Fordon to wytłumacz mi dlaczego silnik 1.3 na swoim osprzęcie z elektryką z 1.1 chodzi mułowato a co do tego słupka to jak może jechać 1.3 na osprzęcie z 1.1 tak samo jak 1.3 na swoim sprzęcie nie rozumiem tego przecież osprzęt z 1.1 daje mniejszą dawkę paliwa ni osprzęt z 1.3 więc jak 1.3 z osprzętem z 1.1 może uciekać 1.3 normalny mk4 musiał by być cięższy od mk3 hyba że to mk3 miało 1.3 50 konny wtedy jest to możliwe bo inaczej tego nie widzę[/u]
Mara - 4 Sty 2010, 15:35

szpecu14, wydajnosc wtryskiwacza jest taka sama, takie samo ciśnienie. Osprzęt z 1.3 jest taki sam jak z 1.1 ... większa moc jesz uzyskana z większej pojemności. Sam będę miał 1.3 na osprzęcie z 1.1(kolektor ssacy i wydechowy i cała elektronika z 1.1).
Fordon - 4 Sty 2010, 15:39

Wlasnie ze nie daje mniejszej dawki paliwa tylko sama przepustnica oraz podstawka pod nia jest mniejsza w 1.1 niz w 1.3. Samo dawkowanie to jedno, dalej prawidlowe ustawienie luzow zaworowych, danie puszki filtra z 1.3 tez maja znaczenie. Jeszcze inna sprawa jest uklad podcisnieniowy ktory czesto niestety na wych wezykach zaciaga lewe powietrze albo poprostu sa te wezyki zatkane...
Ostatnia sprawa to sonda oraz prawidlowe dzialanie zarowno jej jak i jej grzalek, oraz kalpka w dolocie, tarczy ze jest zablokowana na zaciaganie cieplego powietrza i bedzie mul bagienny.

maciek172 - 4 Sty 2010, 16:26

[quote="Fordon"]
maciek172 napisał/a:
bidżej napisał/a:


Proponuję wszystkim co maja sam słupek 1.3 zmienić elektornikę na tę z 1.3 i poczuć różnicę,może wtedy się przekonacie.

Checsz podebatowac o tej kwestii z AFR-em ?? poskladalem taka "hybryde" 1.1 z 1.3 i o dziwo sprawdzalismy to auto z MK4 z 1.3 Endura czyli EFI i na kazdym biegu oraz przy kazdej predkosci odjezdzalem od MK4 jak dziecku, tez tak myslalem ze bedzie zaubogo a tu patrz niespodziana oba auta maja prawie identyczne wartosci AFR-u wachania od 13,7 do 14,4 na pelnym ogniu dla MK3 oraz 13,5 do 14,2 dla MK4... Zajebiste jest to iz 1.1 oraz 1.3 w MK3 jezdzi na identycznej mapie paliwa oraz zaplonu...


to jak wytłumaczysz mi fakt,że po zmianie wiązki silnika i kompa auto jeździ o niebo lepiej? :fox:

skoro jeżdżą na identycznych mapach,to czemu oba silniki nie wyjeżdzają z fabryki na tych samych kompach?

Fordon - 4 Sty 2010, 16:47

No patrz nie zauwazylem zeby auto latalo lepiej po mimo zmiany instalacji silnika az do kompa wraz z samym ECU, zadnej roznicy nie szlo odczuc....
Kompy sa inentyczne, jedyna roznica to kwestia PATS-a i jego obwodu, no dobra moze map sensora, bo fabryczny w swapowanej 1.1 byl rozwalony i dalem ten co mi pozostal z 1.3.
Fiesta swapowana jest z 91r a dawca byla fiesta 1995r.
Takie samo pytanie mozna skierowac w strone zetecowego ECU, gdzie widac przy kazdorazowej zmianie ECU roznice w charakterystyce pracy jednostki oraz jej podatnosci na wkrecanie po obrotach... silnik jeden a 3 rozne ECU i tam owszem zarowno samemu idzie odczuc roznice oraz hamownia obciazeniowa pokazuje rozna wartosci dla roznych ECU.W przypadku 1.1 i 1.3 Ford podaje tylko jeden typ elektroniki tj map paliwa i zaplonu.

gilmaly1 - 4 Sty 2010, 21:06

jeszcze raz powtarzam,silnik 1,3 gażnikowy.Po zmianie kolektora ssącego i zaslepieniu otworu po pompie(w gaźnikowym była mechaniczna)zamiana trwała jakies 3-4 godz.Reszta pozostała tak jak w 1.1.Moja jest z 95 r.Auto odpaliło od kopnięcia i tak jest do dziś.Na spocie w w-wie bardzo pozytywnie oceniono kulturę pracy tego motoru.
JoeMix - 4 Sty 2010, 21:29

Gaźnik to inna bajka bo tam nie ma elektroniki, ale 1,1 i 1,3 to toćka w toćke to samo,,, maciek172 jesteś w mniejszości i to dużej, bo chyba pierwszy któremu 1,3 nie śmiga na osprzęcie z 1,1
gilmaly1 - 4 Sty 2010, 21:37

Dla swapu nie ma to żadnego znaczenia,a nawet nieco lepszy pomysł ponieważ w gaznikowym jest trochę inny wałek rozrządu co dale parę koników więcej.
szpecu14 - 5 Sty 2010, 15:10

jak moc jest uzyskana na na powiększeniu pojemności to i dawka musi być większa
a co do osprzętu silnika 1.3 to po co go zamieniać na ten z 1.1 jak jest taki sam wtryskiwacz kostki wszystkie pasują, to więc po co
i jeszcze raz się spytam dlaczego mój 1.3 na osprzęcie z 1.3 i elektryce z 1.1 jest mułowaty przecież to jest to sam niczym się nie różni tak jak to Wy twierdzicie wyjaśnicie mi to

JoeMix - 5 Sty 2010, 17:00

Może osprzęt i elektrykę z 1,1 masz walniętą,,,
Fordon - 5 Sty 2010, 19:07

szpecu14, napisalem wyzej przepustnica w 1.1 jest mniejsza niz w 1.3... ile razy mozna to powtarzac??
Qniu - 6 Sty 2010, 18:38

Pozwolicie panowie że się wtrące trochę coby nie zakładać kolejnego tematu...

Fordon napisał/a:
przepustnica w 1.1 jest mniejsza niz w 1.3...

Czy w takim układzie jakby pokombinować w druga stronę (przepustnica z całym zespołem wtryskowym z 1.3) to dałoby to jakąś odczuwalną poprawę charakterystyki? O ile w ogóle mm się te przepustnice różnią?

Fordon - 6 Sty 2010, 19:14

Czy to cos da to ciezko mi powiedziec, a sama roznica jest kolo 10mm, moze troche wiecej ale nie mierzylem tego co do mm, jest to bardzo widoczne jak postawi sie oba wtryski kolo siebie.
JoeMix - 6 Sty 2010, 22:19

Qniu napisał/a:
Czy w takim układzie jakby pokombinować w druga stronę (przepustnica z całym zespołem wtryskowym z 1.3) to dałoby to jakąś odczuwalną poprawę charakterystyki?
Jak wielką przepustnice i wtrysk być nie podstawił to i tak na cykl pracy silnik zaciągnie 1,1 litra mieszanki,,, (tak w dużym uproszczeniu)
Qniu - 6 Sty 2010, 23:11

No tak, ale chodzi mi o to żeby mu to zaciąganie nieco ułatwić :) A z tego co się orientuję to wstawianie większej przepustnicy jest dość często praktykowane w celu polepszenia parametrów auta (nawet chyba na tym forum o tym czytałem, ale nie dotyczyło to HCS-a). Tylko zastanawiam się czy w przypadku kosiarki taka operacja w ogóle dałaby jakiś efekt i czy ewentualnie większa przepustnica nie byłaby dławiona przez inne elementy (np. różnica w średnicy tej rury do puszki filtra). Ewentualnie czy byłby sens połączyć to jeszcze np. z wałkiem rozrządu od 1,3.
diodalodz - 6 Sty 2010, 23:59

wybaczcie ale poprawić dynamikę 1.1 i 1.3 może tylko lot ze Śnieżki . Pojęcie odczuwania prędkości i mułowatości tych jednostek to fikcja . Bierz pod uwagę że wtrysk po 200 tyś km ma już luzy i zawsze daje bogatszą mieszankę w tym samym czasie . Więc i to 1,3 się wypasie jakoś . Równie dobrze komp mógł pracować w trybie awaryjnym , albo mógł być słaby mapsensor . Dlatego przekładka elektroniki przyniosła kokosy . Ohv to wspaniała konstrukcja tylko paliwożerna i mało dynamiczna + od czasów mk3 nietrwała . Nawet nafta lotnicza nic nie da tej konstrukcji . Mimo to lubię ten klekot :)
bidżej - 7 Sty 2010, 00:04

diodalodz napisał/a:
Mimo to lubię ten klekot
otóż to! :D
JoeMix - 7 Sty 2010, 00:09

Qniu napisał/a:
Tylko zastanawiam się czy w przypadku kosiarki taka operacja w ogóle dałaby jakiś efekt
No dała by, silnik maił fabrycznie 53 konie,,, z tego przez 20 lat uciekło 10, to masz pod maską 43,,, wywalisz od cholery kasy i roboty i będziesz mieć 45,,, a przy odrobinie szczęścia 44,,,

[ Dodano: Czw Sty 07, 2010 00:10 ]
bidżej napisał/a:
diodalodz napisał/a:
Mimo to lubię ten klekot
otóż to! :D
Majaki macie,, to chyba dlatego że po północy już,,, :hihihi:
szpecu14 - 7 Sty 2010, 16:05

JoeMix napisał/a:
Qniu napisał/a:
Czy w takim układzie jakby pokombinować w druga stronę (przepustnica z całym zespołem wtryskowym z 1.3) to dałoby to jakąś odczuwalną poprawę charakterystyki?
Jak wielką przepustnice i wtrysk być nie podstawił to i tak na cykl pracy silnik zaciągnie 1,1 litra mieszanki,,, (tak w dużym uproszczeniu)

z tego co mi wiadomo to wtrysk sam podaje paliwo a nie silnik go zaciąga ja w gaźnikowcach więc musi dawać miększą dawkę paliwa
a moja elektryka z 1.1 jest sprawna bo na silniku 1.1 działało

JoeMix - 7 Sty 2010, 16:22

Jak sobie to wyobrażasz że wtrysk (gadamy cały czas o mono) sam podaje paliwo i silnik go nie zaciąga? To co zaciąga silnik?
Qniu - 7 Sty 2010, 17:58

Koledze szpecu14 chyba się coś pomieszało z dieslem :) Gdzie silnik zaciaga samo powietrze, a paliwo jest wtryskiwane do komory... Benzyniak zasysa mieszankę paliwowo-powietrzną, a wtryskiwacz w CFI ma za zadanie odpowiednio rozpylić paliwo w odpowiednim czasie...

A co do twierdzenia że na ECU z 1.1 będzie za ubogo na 1.3 to te silniki mają podobną charakterystykę, więc i mapy są zapewne zbliżone... A w układzie wydechowym jest sonda lambda, dzięki której ECU wie czy jest ubogo czy bogato i dostosowywuje ilość podawanego paliwa. Oczywiście jak sie wrzuca kompa z 1.1 to obowiązkowo reset i samoadaptacja.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group