Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Biały dym - raz jest, raz go nie ma

Qniu - 5 Gru 2009, 19:18
Temat postu: [MK3] Biały dym - raz jest, raz go nie ma
Witam :)

Mam taki oto problem z moją Fiestą. Wracając dziś do domu (po nieco ostrzejszej jeździe :) ) zauważyłem że autko puszcza z wydechu dość sporo białego dymu. Na ciepłym silniku (bo na zimnym to normalka). Najciekawsze jest to że kiedyś już zauważyłem biały dymek (ale nie w takiej ilości), niemniej jednak nie pojawiał się on często, ot tak czasami zakopciła na biało :) Mam też sporo majonezu pod korkiem oleju. Wiem że w tym okresie może się go zbierać trochę, ale 2 tygodnie temu go prawie nie było. Filtr powietrza suchy.

Mam podejrzenia co do uszczelki pod głowicą, niemniej jednak czy możliwe jest coś takiego że uszczelka raz puszcza a raz nie? Jeśli to uszczelka to jaki jest jej koszt, i czy ktoś kto nie jest mechanikiem, ale ma pojęcie da radę to zrobić?

Ewentualnie, czy może być to wina tego że właśnie 2 tygodnie temu przestawiłem klapkę w dolocie, żeby brał ciepłe powietrze z nad kolektora? (dźwigienka sterująca tym urwała się dawno temu, więc przestawiam ręcznie :P )

Będę wdzięczny za pomoc :)

Marcinowaty - 5 Gru 2009, 19:30

Tak jak mówisz możliwe że uszczelka się kończy, sprawdź czy nie ma bąbelków gazu w zbiorniku wyrównawczym.
kuba87 - 5 Gru 2009, 20:10

to normalnie bo spaliny sa ciepłe a tlumik koncowy jest zimny i woda sie skraola przy tej temperatuze
Qniu - 6 Gru 2009, 09:47

No przy zimnym silniku to normalne że kopci, właśnie ze względu na to skraplanie się wody, ale po rozgrzaniu układu nie powinno... Poza tym tak jak wspominałem, raz ten objaw występuje a raz nie.

Co do tych bąbelków gazu w zbiorniku to hmmm... zna ktoś jakiś bezpieczny patent na zdjęcie korka przy ciepłym pracującym silniku?

ramses123 - 6 Gru 2009, 18:00

miałem to samo, silnik raz kopcił na biało raz nie :) i wyszło że to uszczelka pod głowicą niestety
kuba87 - 6 Gru 2009, 22:29

normalnie sciagasz tzn odpalasz silnik i lekko odkrecasz korek i obserwujesz płyn chłodzacy jak zacznie uciekat a wentylator chodzi to uszczelka niestety
Qniu - 7 Gru 2009, 15:20

kuba87, czyli rozumiem że odpalam zimny silnik, sciagam korek, czekam az sie silnik nagrzeje i patrzę co się dzieje w zbiorniku tak? Jak coś bulgocze to uszczelka do zmiany?

I teraz ponawiam pytanie, jaki jest koszt takiej uszczelki i co jest jeszcze potrzebne do jej wymiany (oprócz klucza dynamometrycznego)?

kuba87 - 7 Gru 2009, 18:00

jak na zdjetym korku płyn zacznie kipiec to uszczelka
klucz dynamometryczny i uszczelka oraz szczelinomiwrz zeby luzy zaworowe wyregulowac a i nie zaszkodzi przy okazji uszczelniaczy na zaworach wymien sobie

kazio-n - 8 Gru 2009, 10:13

Przy takich temperaturach to raczej moim zdaniem normalne. Na mrozie wiadomo, że będzie lecieć para . Sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego.
Qniu - 8 Gru 2009, 16:19

Więc zrobiłem dziś ten test na zdjętym korku i nic nie bulgotało w zbiorniku, dopiero po rozgrzaniu silnika (wskazówka na R) zaczęła spływać ciecz chłodząca do zbiornika tą rurką na górze i zaczęło się unosić trochę pary ze zbiornika. Czy tak ma być, czy jest to objaw jakiejś awarii? Dodam że biały dym z rury obecny.
kuba87 - 8 Gru 2009, 16:46

to jest normalny objaw
Qniu - 8 Gru 2009, 17:34

No czyli z uszczelką wszystko w porządku :) W takim razie chyba nie mam się co przejmować tym dymieniem :) Dzięki za pomoc

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group