Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK6] Jakie klocki hamulcowe ?

pilot-84 - 22 Lis 2009, 10:28
Temat postu: [MK6] Jakie klocki hamulcowe ?
Witam,

Przymierzam się do wymiany klocków hamulcowych we Fieście 1.25, rocznik 2006 (po FL). W sklepie znalazłem klocki o indeksie: 1521328 (http://ford.sklep.pl/pl,product,319835,klocki,hamulcowe,motorcraft,przod,kpl.html), ale w opisie pisze, że są przeznaczone dla wersji z ABS.
Niestety nie znalazłem klocków dla wersji bez ABS. Czy powyżej podane można założyć w mojej Fiestce, czy muszę szukać czegość innego?

A może polecicie jakieś zamienniki?

Pozdrawiam

ElGrey - 22 Lis 2009, 10:34

W obu przypadkach masz te same klocki wiec nie masz sie czym przejmowac, ponadto jak pujdziesz do sklepu to podajac vin sprzedadza ci napewno odpowiednie klocki.
Jesli chodzi o same klocki to ja zamiast motorkrafta zastosowalem ferodo i jes ok zachowuja sie tak jak fordowskie i kosztuja podobnie :)

Parzych - 22 Lis 2009, 15:25

pilot-84 napisał/a:
nie znalazłem klocków dla wersji bez ABS.
A z jakiego miesiąca jest Twoja Fiesta? Moja zaczęła "narodziny" ok 15 maja 06 i ABS dostał mi się gratisowo, pomimo że go nie chciałem... ElGrey, a jakie te Ferodo zapodałeś? Ja też niebawem będę musiał zmienić klocki (przebieg 48570) ale zależy mi na jakichś lepszych od standardu i mniej pylących. Czytałem że EBC Green Stuffy mają ponoć od 100% do 200% większą żywotność, pylenie mniejsze od przeciętnego i wyższą temperaturę - ok 650 st. C
Koszt za komplet ok 270zł
Cytat:
Udoskonalone w nową formułę V4 klocki hamulcowe serii GREEN STUFF ustanawiają nowy standard, według którego osądzani są inni producenci klocków sportowych. Domieszki włókien nieżelaznych i innych dodatków z najnowszych dostępnych technologii, podniosło wydajność tych klocków, oraz wydłużyło ich żywotność od 100% do 200%. Podczas gdy zapylanie może być teraz uważane za "poniżej średniej" (dużo mniejsze niż w większości oryginalnych klocków hamulcowych), wydajność i siła hamowania tych klocków zachwyci każdego użytkownika szybkich samochodów sportowych.

Klocki Green Stuff są używane w mistrzostwach świata Ginetta w Wielkiej Brytanii od roku 1998, w mistrzostwach świata formuły 600 w latach 1997, 1998, 1999, 2000, 2001 aż do dziś! Zgodność z normą Reg90 oraz bardzo wysoka górna granica temperatury pracy 650°C powoduje, że klocki GREEN STUFF V4 nie są tylko unikalnym rozwiązaniem zgodnym z normą Reg90, ale również zapewniają doskonałą siłę hamowania już od zimnych hamulców! Ponadto są przyjazne dla tarcz hamulcowych redukując temperaturę ich pracy o około 100-150°C, co powoduje znaczną redukcję jej zniekształceń.

WŁAŚCIWOŚCI:
podwyższona odporność na temperatury aż do 650 stopni C
większa o 100-200% żywotność, a co za tym idzie oszczędność
przyjazne dla tarcz hamulcowych (znaczna redukcja zniekształceń)
wysoka skuteczność już od zimnych hamulców
najlepsze klocki do sportowej i codziennej jazdy
idealne dla aut po chip tuningu
maksymalna siła hamowania
zredukowane pylenie klocków

pilot-84 - 22 Lis 2009, 16:55

Na podstawie VIN oraz etis.ford.com data produkcji mojej Fiesty to dokładnie: 23.05.2006.
ABS-u nie mam bo sprawdzałem :)
Czyli wskazane klocki mogę spokojnie kupić?

Parzych - 22 Lis 2009, 17:24

Ciekawostka, bo po moim nr VIN wyskoczyła mi ta sama data :yyy:

Cytat:
Główne funkcje
Data produkcji: 23.05.2006
Model pojazdu: Fiesta/Fusion 2002
Typ nadwozia: 3-Drzw.Sedan
Wersja: Seria 20
Silnik: 1.25 Zetec-S/Duratec DOHC EFI(75PS)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - B5/IB5
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 4.25
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja:
Obszar: (+)"PL"
Lakier: Apple Green (met)
Materiał we wnętrzu: Kyoto

I wiem że ABSu nie chciałem (a mam), dodam że kosztował wtedy coś około 2700zł

pilot-84 napisał/a:
ABS-u nie mam bo sprawdzałem
Jak sprawdzałeś?
pilot-84 - 22 Lis 2009, 17:39

Może nasze Fiesty to bliźniaki? :)

Jak sprawdziłem? Wcisnąłem mocno hamulec i koła się zablokowały. Nie było żadnego pulsowania. Po prostu wpadłem w poślizg. Na tej podstawie stwierdziłem, że nie mam ABS-u.
Choć przyznam szczerze, myślałem podczas zakupu, że auto z tego roku będzie miało ABS w standardzie.

Parzych - 22 Lis 2009, 17:44

pilot-84, zapomniałem zapytać jaki masz przebieg?
pilot-84 napisał/a:
przyznam szczerze, myślałem podczas zakupu, że auto z tego roku będzie miało ABS w standardzie.
A ja miałem nadzieję, że jeszcze się załapię na bezABSowe...
pilot-84 - 22 Lis 2009, 17:51

Niedawno stuknęło 90 tyś km :)

Dlaczego chciałeś kupić bez ABS?

Parzych - 22 Lis 2009, 18:36

pilot-84 napisał/a:
Dlaczego chciałeś kupić bez ABS?
Nie jestem zwolennikiem tego wynalazku, mam nieciekawe wspomnienia...
pilot-84 napisał/a:
Niedawno stuknęło 90 tyś km
I wcześniej nie były wymieniane klocki? <wow>
pilot-84 - 22 Lis 2009, 20:00

Wcześniej były wymieniane, ale przez poprzedniego właściciela. Ja przejechałem nią dopiero 12 tyś.
ElGrey - 22 Lis 2009, 22:22

<wow> ojoj to rekord, ja przy przebiegu 48 tysi tarcze 1 raz i klocki 2 raz wymienione <wow>
Klocki sa w standardzie to znaczy premier i niestety pyla, odradzono mi EBC wic wybralem klasyczny zestaw Brembo Max + Ferodo premier.
Nie pamietam o co dokladnie biega z EBC wiec nie bede tworzyl historji na ten temat, czlowiek u ktorego duzo kupuje i dodatkowo ma warsztat powiedzial za sie popsuly wiec wybralem inne
Tarcze nie produkowane w polsce
klocki wloskie
zestaw juz ma ok 10 000 przetrwal 2 500 w alpach wiec tarcze sa ok nie pogiely sie i nie sa popekane, oczywiscie tarcze halasuja przy mocnym hamowaniu jesli ktos chce sie zapytac

Parzych - 23 Lis 2009, 00:03

ElGrey napisał/a:
to rekord, ja mam przebieg 48 tysi i juz tarcze 1 raz i klocki 2 raz wymienione
ElGrey, nie rekord, bo pilot-84 napisał, że już były wymieniane klocki...(ciekawi mnie przy jakim przebiegu). Dziwię się, że Ty tak szybko zjadłeś 2 komplety klocków i komplet tarcz... Lubisz ostrą jazdę, no nie? :załoga:
ElGrey - 23 Lis 2009, 06:44

nie zapominaj ze nie jestem 1 wlascicielem auta, i nowy kaplet choc uzywany dynamicznie nie nosi sladow prawie zadnego zuzycia
przecietnie fordowskie tarcze wlasnie wytrzymuja ok 50 tys i to wszystka wiec nie widze tu nic anormalnego, napewno nie jezdze jak warjat od skrzyzowania do skrzyzowania z kierownica w zebach :hahaha:

Parzych - 23 Lis 2009, 14:12

ElGrey, z tą ostrą jazdą to ja tak w żartach, nie znam Twojego stylu jazdy... Ale tarcze to masakra, matka w Seicento dopiero przy 90kkm wymieniła po raz pierwszy...
DziDzia - 23 Lis 2009, 14:51

Parzych napisał/a:
Ale tarcze to masakra, matka w Seicento dopiero przy 90kkm wymieniła po raz pierwszy...

Znam przypadek pierwszej zmiany klocków przy 100 000 :yes:



pozdro :!:

Parzych - 23 Lis 2009, 15:02

DziDzia napisał/a:
Znam przypadek pierwszej zmiany klocków przy 100 000
Ja słyszałem (z wiarygodnego źródła) o wymianie klocków we Fordzie przy 120kkm gy
hanssx - 11 Gru 2009, 12:00

DziDzia napisał/a:
Parzych napisał/a:
Ale tarcze to masakra, matka w Seicento dopiero przy 90kkm wymieniła po raz pierwszy...

Znam przypadek pierwszej zmiany klocków przy 100 000 :yes:



pozdro :!:

Ja mam juz prawie 80 000 i jeszcze oryginalne klocki, do stówki myślę że się dokulam :ok:

Kadzax - 13 Gru 2009, 20:58

Ja mam w swojej babuni, tyle że mk4 już ok 140 i też nie były nigdy zmieniane.
Hamulce brzytwa-chciałem wymienić to mechanik mnie wyśmiał, że mogę jeszcze latać bez obaw.

Marcinowaty - 14 Gru 2009, 10:58

Poszukaj klocki firmy tomex. Produkują je niedaleko mnie, w Budzyniu :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group