|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK6] diagnoza OBD zdjecia z programu
marcinx00 - 19 Lis 2009, 19:59 Temat postu: [MK6] diagnoza OBD zdjecia z programu Koledzy wrzucam parę fotek z diagnozy OBD może ktos sie zna i podrzuci pare cennych uwag co moze byc nie tak zastanawiają mnie wartości wtryskiwaczy oraz co to są te numer seryjny 1,2, i 3
http://img442.imageshack....69/odczyt1s.jpg
http://img442.imageshack....223/odczyt2.jpg
http://img137.imageshack....761/odczyt3.jpg
http://img684.imageshack....392/odczyt5.jpg
http://img137.imageshack....726/odczyt4.jpg
mikolaj_r - 19 Lis 2009, 20:51
Numer seryjny to numer który ma nadany każdy wtryskiwacz. Jest on potrzebny przy wymianie wtryskiwaczy - trzeba go wpisać przez OBD.
Pobieżnie wygląda wszystko ok. A co się dzieje z samochodem?
marcinx00 - 19 Lis 2009, 21:03
po nocy jak odpalam kopci przez chwile i szarpie silnikiem delikatnie opisywałem problem w innych postach o nr seryjne pytam bo mam tam w odczycie ale tylko 1 2 3 a jesli chodzi o wtryskiwacze to przecierz są 4 a pozatym jest tam 1 cyfra mniej niż na wtryskiwaczach więc chyba to nie to mam wtryski siemensa w jednym serwisie powiedzieli ze tego sie nie programuje a w drugim ze sie programuje dzwoniłem też do tej firmy która zajmuje sie dystrybucją tego programu który mam i powiedzieli mi ze wtryski siemensa komputer powinien sam zaadoptowac i tez nie ma w tym programie mozliwosci kodowania wtrysków siemens
Pawełos666 - 19 Lis 2009, 21:14
ile czasu szarpie? moze sie zapowietrza
mikolaj_r - 19 Lis 2009, 21:44
Sprawdziłem, w wypadku wtrysków piezoelektrycznych siemensa stosowanych w PSA i Fiacie trzeba przez OBD włączyć tzn. regulację wtryskiwacza, komputer sobie je przyswaja bez podawania numeru IMA.
Faktycznie masz racje, do numeru części brakuje jednej cyfry. Dziwna sprawa. Te dawki też nic mi nie mówią, więcej by mówiły wartości korekcji dawek. Masz możliwość zarejestrowania sygnału wtryskiwacza przy rozruchu po nocy?
marcinx00 - 20 Lis 2009, 18:11
szarpie przez chwile słychać jakby nierówną pracę i widac po obrotach na obrotomierzu przy tym kopci jak sie rozgrzeje i na luzie daje powolutku gazu czuc delikatnie jeszcze te drgania tak do ok 1800 obr. potem ok mam jeszcze cos takiego ze jak powoli rozpędzam auto i wchodzi na 2500 obr czuć jakby przydławienie i zachwile jak trzymam gaz w jednej pozycji czuje jak silnik zmienia obroty wieksze mniejsze i tak w kólko (nie czuć tego zbyt mocno ale jest coś takiego) jak depne dalej gaz jest ok.
Nie moge sprawdzic rano kompem bo to szwagra sprzet chyba ze bym go znów od niego wzioł ale nie mam takiej wiedzy ze jak zerknę w te cyfry to cos mi one powiedza.
Co to znaczy ze trzeba przez OBD włączyć regulacje ? bo ja w tym programie nie widziałem żadnej opcji zwiazanej z wtryskiwaczami
mikolaj_r - 20 Lis 2009, 21:01
regulacja wtryskiwaczy - tak sie nazywa proces przyswojenia nowego wtryskiwacza przez centralkę wtryskową.
Ciężko jest mi Tobie pomóc bo nigdy nie działałem na takim sprzęcie jak masz, miałem do czynienia tylko z fabrycznymi.
Tak jak mówie - trzeba diagnozować wtedy jak coś się dzieje, tak jest najłatwiej. Ma to Twoje urządzenie rejestrator sygnałów, oscyloskop czy coś podobnego?
toffic - 20 Lis 2009, 21:13
kolega ma racje może sie zapowietrza. u mnie nie pokazuje żadnych błędów nie kopci a na 3 biegu tak przy 2500 obr sie trzęsie silnik, na 4 i 5 biegu jak dodaje gazu to dojdzie do 2500 obr i spadnie o 500 obr a potem znowu przyspiesza. wiem ze układ paliwowy sie zapowietrza ale nie jestem pewien czy to na 100 % od tego. odkręć ten cały plastik w którym jest filtr powietrza i tam widać przewody paliwowe, ponaciskaj tą gruche i zobaczysz może powietrze gdzieś tam leci.
marcinx00 - 20 Lis 2009, 21:38
musiał bym zapytac szwagra czy to ma rejestrator sygnałów, oscyloskop bo to jego sprzęt,
co do zapowietrzania to pewnie by było widać wilgotne przewody paliwowe a nie zauwazyłem czegos takiego, obroty u mnie az tak duzo sie nie zmieniają na wskazuwce prawie tego nie zauwarzam ale słychac po silniku ze robi szybkie cykle przyspieszania i zwalniania, zauwarzyłem też ze jak odepnę kostkę od elektrozaworu EGR to tego nie ma.
Laskosz - 20 Lis 2009, 21:53
marcinx00 napisał/a: | zauwarzyłem też ze jak odepnę kostkę od elektrozaworu EGR to tego nie ma. |
egr to zło jak wszystko co jest w nowych autach
zaślep rurkę a wtyczkę zostaw żeby błęda nie wywalało
mikolaj_r - 21 Lis 2009, 00:32
Hmm to może faktycznie masz problem z zaworem EGR, może się nie do końca otwierać i dlatego np. kopci. Po prostu ma za dużo paliwa. Na wyższych obrotach jest ok bo EGR od ok. 3 tys. odgrywa znikomą rolę.
A wypięcie przepływomierza coś zmienia(przy wpiętym EGR)?
Pawełos666 - 21 Lis 2009, 01:03
zawor EGR jest po to zeby go zaslepiac, wsadzaj zaslepke zamiast uszczelki pod zawor skrecaj i zobaczysz jak auto bedzie chodzilo jak ta lala
marcinx00 - 21 Lis 2009, 08:38
odpięcie przepływomierza nic nie zmienia, podobno w niektórych autach EGR jest podciśnieniowy a tu mam elektrozawór czy cos takiego tez mozna jakos zaślepić ? odkrecałem ten elektrozawur z korpusu http://allegro.pl/item793...ord_304121.html
żeby zobaczyc jak to wyglada jest to na zasadzie że coś jakby sie wkrecało w korpus i wykręcało sterowne właśnie tym jakby silniczkiem ma on łapki które chwytaja tą cześć która przytyka przelot jak go montowałem to sprezynka która cofa elektrozawór daje mozliwosć zamontowania go tylko w jednej pozycji (odciąga do góry z korpusu to część odpowiadającą za zamykanie i otwieranie) czyli jak odepne kostke to elektrozawór podciaga to do góry i tak juz zostaje.
|
|