|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK3] cięgno zwiększania obrotów w dieslu
Crick - 18 Lis 2009, 21:04 Temat postu: [MK3] cięgno zwiększania obrotów w dieslu Witam,
jak w temacie czy fiestowski 1,8D, posiada cięgno zwiększania obrotów silnika? bo chyba nie widze, auto mam od wczoraj ale chyba już wszędzie zaglądałem, w większości diesli to jest...
JoeMix - 19 Lis 2009, 08:16
No na pewno, pedał gazu jest do czegoś doczepiony, jak naciskasz to wzrastają obroty,,,
O jakie Cięgno Ci chodzi?
Roman Hanc - 19 Lis 2009, 10:16
Cześć
Kolego JM trochę zrozumienia Crick na pewno chodzi Ci o popularnie zwane cięgno ssania co w dieslu zwie się wyprzedzeniem kąta wtrysku na zimnym silniku , więc jest to linka od pompy wtryskowej do termostatu woskowego lub niektóre silniki mają siłownik elektryczny zamiast termostatu woskowego ( mazda 121 1,8 diesel) bliźniacza fiesta.
Cięgno powinno się zaciągać automatycznie w prawo jak silnik jest zimny ok. zera i po rozgrzaniu wracać w lewo do końca - ruch około 4-5 mm.przez to zwiększają się obroty silnika gdy jest zimny i nie gaśnie.
Crick - 19 Lis 2009, 11:26
Nie nie, np. w u mojego ojca w dieslu w terenówce w największe mrozy odpala od strzału, ale strasznie się trzęsie, po dodaniu odrobiny gazu przestaje. Obok kierownicy jest cięgno tak jakby 'ręcznego gazu', działa jak pedał gazu, zwiększa obroty, i nie trzeba go trzymać eh
No nic, we fieście na pewno go nie ma.
Roman Hanc - 19 Lis 2009, 11:42
W kabinie we fieście tego niema ale pod maską jest a jak nie działa to oznacza uszkodzony termostat woskowy.
Crick - 19 Lis 2009, 11:58
Roman Hanc, tak, ale łapami tego nie można regulować? np. w mrozy fajnie tak dać trochu większe obroty podczas skrobania szyb, fajnie sie grzeje
Roman Hanc - 19 Lis 2009, 13:03
Polak potrafi wszystko można ale po co jeżeli termostat woskowy jest dobry to sam reguluje inaczej jeżeli nie działa to w miejsce wpięcia linki na pompie wtryskowej trzeba by wpiąć jakąś linkę od ssania od jakiegoś starego gaźnikowca i przeprowadzić do kabiny. Koszt niewielki - kilkanaście złotych.
pozdrawiam i powodzenia Roman
Jak zrobisz coć takiego to się pochwal.
Crick - 19 Lis 2009, 14:24
Nie, nie w to sie bawić nie będę;)
Temat do zamknięcia raczej, jednoznacznie nie ma takiego cięgna w fieście oryginalnie
Fordon - 19 Lis 2009, 15:53
Roman Hanc, ale termostat woskowy masz w starym TD na ukladzie Lucas, stary D na Lucasie tez, Bosch ma Elektryczne sterowanie, pozniej kazdy D jak i TD ma juz termostat woskowy az do TDDI.
Musisz kolego Crick sprawdzic jaki masz uklad wtryskowy i masz gotowa odpowiedz.
SebeG - 19 Lis 2009, 17:01
Ja mam boscha i mam chyba elektryczne to "cuś". Zastanawiają mnie dwie rzeczy.
1. Jak to działa, czyli w jaki sposób jest ta linka przesuwana.
2. Jest on połączony kabelkiem z zaworem odcinającym paliwo do pompy (chociaz jest to chyba zła nazwa, bo jest on juz w pewnym sensie za pompą, przed rurkami zasilającymi wtryskiwacze, więc jest to zawór odcinający paliwo do wtryskow . Następnie kabelek idzie do jakiegoś ustrojstwa z boku pompy, naprzeciw chłodnicy. I właśnie, ktoś wie co to jest?
kuba87 - 19 Lis 2009, 17:27
bosz proedukuje ELEKTRONICZNIE sterowane pompy wtryskowe
czyli nie sa sterowane popularnymi niegdys ciegłami tylko poprzez układy elektroniczne
taki tam prosty komputerek
SebeG - 20 Lis 2009, 19:32
No w mojej fiescie to z elektroniki tylko radio jest 93 rok w końcu...Pompa jest w 100% mechaniczna, tylko to "ssanie" jest elektryczne... I sie kurde bardzo z tego ciesze, że nie mam żadnej elektroniki...(pomijając radio) !!
Fordon - 23 Lis 2009, 14:55
Nie do konca elektryczne, ogolnie chodzi o to ze przewod idzie z weza Vaccum do czujnika z bimetalem, jak silnik jest zimny to obieg (vaccum-podcisnienia) na czujniku jest otwarty, im plyn bardziej sie nagrzewa tym przeplyw podcisnienia jest mniejszy az spada do 0... przyuwazcie jak i gdzie podpinane sa te wezyki.
kuba87 - 23 Lis 2009, 15:58
notroszke sie powyliłem upsss
chodziło mi o to ze temperatua jest przez prosty komputerek sterowana a dawka dalej smiga na lince
SebeG - 23 Lis 2009, 18:25
No to u mnie jest 100% elektrycznie, bo z vacuum mam tylko wężyk do serwa. Inne wężyki mam usunięte...Ale faktycznie przy termostacie mam takie cuś do czego można dwa wężyki podłączyć, ale to ustrojstwo steruje chyba EGR-em, który zamyka się czy otwiera (a przez to przepuszcza lub nie podciśnienie z vacumpompy) jeżeli silnik osiąga odpowiednią temperature.
[ Dodano: Pon Lis 23, 2009 18:43 ]
Czyli nie zmienia on obrotów silnika, tylko włącza lub wyłącza recylkulacje spalin zależnie od temperatury silnika. A za obroty to odpowiada tylko ta pierdółka przy pompie, do której idzie kabelek, a z której wychodzi linka...
|
|