Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] 1.1i by kazio-n

kazio-n - 3 Lis 2009, 20:54
Temat postu: [MK3] 1.1i by kazio-n
NICK: kazio-n
IMIĘ: Kazimierz vel. Kazik
MODEL: 3 -drzwiowy
WERSJA: MK3,5
ROCZNIK: 1994
SILNIK: HCS, 1,1i - monowtrysk
OPIS AUTA: Pierwsze moje własne auto, wprawdzie zarejestrowane na Mamę ( ze względu na zniżki ). Kupiłem za cenę 1500zł. Technicznie sprawny, nic nie brakuje :przytul: Wizualnie także jakoś się trzyma. Przebieg 172 284km.


DOKONANE ZMIANY/ WYKONANE PRACE:
a ) wizualne: zrobione nadkola, pomalowana maska - była ciemniejsza, musiałem wymienić gdyż miałem spotkanie z sarną :głowąwmur:
b) mechaniczne: wymienione przewody WN, świece zapłonowe, filtr paliwa oraz powietrza, pasek klinowy. Termostat i czujnik temperatury. Zreanimowałem tylną wycieraczkę oraz przełącznik zespolony - awaria była. Do tego doszła wymiana uszczelki pokrywy zaworów i uszczelniaczy old . Lubiła sobie wziąć ok. 0,5l oleju na ok. 3000km. Standardowo także wymieniłem olej silnikowy i filtr oleju - olej Orlen Semisynthetic 10W40
c) audio - kupiłem i zamontowałem radio PERFECT CAU-210 oraz głośniki 40W na tylnią półkę


ZDJĘCIA AUTA:


PLANOWANE ZMIANY/ PRACE
Na razie nie planuje, no poza zbliżającym się terminem wymiany oleju.

[ Dodano: Sro Mar 10, 2010 10:18 ]
W planach ( części już skompletowane ):
- łożyska kół przód Wheel Bearing MAR
- łożyska kół tył -""-
- bębny tył MIKODA
- sworznie wahacza przód Teknorot
- tuleje ( silentblock-i ) FEBI ( na przód i tył )
- poduszki amortyzatora przód FEBI
- przegub przód lewy GSP
- przegub kierowniczy ( krzyżak ) LCC
- filtr oleju HART oraz olej 15W40 CASTROL ( zbliża się wymiana właśnie )

trzeci - 10 Mar 2010, 19:02

Też od podobnej zaczynałem, tyle, że czarnej.
Niech Ci dobrze służy :
Fajnie, że inwestujesz w jej sprawność techniczną :)
Pozdro ...

eCo^ - 11 Mar 2010, 09:59

Cytat:
- sworznie wahacza przód Teknorot

w worku czy pudełku???, jak w worku to wymienisz je po 1.5 miesiąca

kazio-n - 11 Mar 2010, 10:07

Sworznie w pudełku.
11kuba11 - 11 Mar 2010, 11:41

przyjemnie autko wygląda :yes:
jak już napisał trzeci, dobrze ze zaczynas od inwestowania w mechanike-to podstawa przyjemnego i bezpiecznego jeżdzenia :ok:
miłęgo uzytkowania
pozdr

kazio-n - 12 Mar 2010, 19:36

Dzisiaj wybiłem silentbloki z wahacza - ciężko jak cholera szło. Potem wprasowałem w imadle ( sąsiad użyczył - stare, ogromne, polskie imadło ) . Zapomniałem dodać, że po kupnie Fiesta stała na warsztacie - wymieniono sprzęgło ( LUK - komplet ). Sprzęgło kosztowało 289zł, robocizna 250zł. Od tamtej pory robię sam przy niej - mimo, że nie mam garażu ( na strzeżonym trzymam ).
matrix-1990 - 23 Mar 2010, 17:15

kazio-n napisał/a:
Od tamtej pory robię sam przy niej - mimo, że nie mam garażu ( na strzeżonym trzymam ).


No ja jeżdżę do takiego pobliskiego lasku, gdzie jest mały plac w głębi i tam robię to co się tam da zrobić :P Powiem wam koledzy, że wg mnie właśnie nie pamięta się tych chwil kiedy fiesta się dobrze sprawowała, ale dobrze wspomina te, kiedy robi się coś przy niej samemu :)

pozdrawiam

kazio-n - 21 Kwi 2010, 17:27

Wreszcie udało mi się dostać lakier pod kolor - wiadomo, że będzie się różnił, no ale nie aż tak jak do tej pory. Nadkola będę robił jeszcze raz - zamieszczę zdjęcia, bo jedną stronę już zakonserwowałem, czyli szlif starej szpachli do gołego metalu, impregnacja Cortaninem F, szpachlówka z włóknem szklanym, szpachlówka wykańczająca. Zostało jeszcze podkład i lakier właściwy, potem bezbarwnym i po czasie polerka :) . Jak będę miał wolne to zrobię drugą stronę :yes:

21-04-2010, ok. godz. 18.00

Urwałem świece - czeka mnie mozolne wykręcanie jak kiedyś :pop: . Świece są chyba moim przekleństwem w Fordzie - 16mm klucz, YATO , nasadka z gumą VOREL i jedna świeca od lewej strony - koła pasowego poszła kill2

[ Dodano: Sro Kwi 21, 2010 20:00 ]
Zamieszczam parę zdjęć z prac - fotki nieaktualne




[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 19:45 ]












Auto przeszło małe ( ironia ) naprawy oraz modernizację - zegary z obrotomierzem, pociągnięta "instalacja" pod niego. Z napraw to tak - uszczelniacze zaworowe oraz nowa uszczelka głowicy - do tego doszły dwa zawory ( używane ) z dotarciem. Nowy tłumik środkowy i końcowy Walker. To tyle.

Na dzień dzisiejszy auto jest do sprzedania. Cena do uzgodnienia. Sprawne technicznie. Postaram się załączyć aktualne zdjęcia readmore

[ Dodano: Czw Lis 18, 2010 11:16 ]
Aktualizacja zdjęć.




[ Dodano: Czw Lis 18, 2010 11:18 ]
Auto stoi już od dawna na zimowych oponach :yes:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group