Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Koszt SWAP-a z 1.1/1.3 na większy silnik

Cichy17 - 1 Lis 2009, 09:14
Temat postu: [MK3] Koszt SWAP-a z 1.1/1.3 na większy silnik
Tak jak w temacie. Szukalem lecz nie moglem nic znaleść. Swap byl by na Fiescie 1,1(gaznik)
JoeMix - 1 Lis 2009, 09:39

Tym pytaniem to mnie powaliłeś,,, nie jest ważne z czego skapujesz tylko chyba bardziej na co swapujesz? Nie sądzisz?

Koszty to jest nowy silnik + cały potrzebny osprzęt do niego + demontaż starego + montaż nowego + ewentualne potrzebne przeróbki + kilka piw.

Cichy17 - 1 Lis 2009, 10:02

Chodzi mi o cene(mniej/wiecej) Robocizny demontaż i montaż nowego
szogoon - 1 Lis 2009, 10:03

ale dalej nie podałeś na co swapujesz ;>

silnik będzie taki sam ?

Cichy17 - 1 Lis 2009, 10:05

prawdopodobnie 1,8 lub 2,0 od mondeo
szogoon - 1 Lis 2009, 10:06

no to mi uwierz, że 1.1 na 1.1 się robi bardzo łatwo, ale 1.1 na 2.0 to już trochę rzeźbienia...
pamiętaj, że serducho to nie wszystko... tego potwora trzeba jeszcze czasem zatrzymać ;)

Cichy17 - 1 Lis 2009, 10:07

liczę się z tym ze potrzebna bedzie wymiana zawiechy i hebli
Leon_SSJ - 1 Lis 2009, 10:10

to raczej sam sobie z tym nie poradzisz a znalesc mechanika tez bedzie ciezko
Cichy17 - 1 Lis 2009, 10:14

Oczywiscie ze nie chce tego sam robic. Dlatego pytam sie o ewentualne koszty a wiem ze kilka ludzi z forum zajmuja sie takimi zeczami
JoeMix - 1 Lis 2009, 10:24

Więc tak:
Demontaż starego silnika - darmo
Koszt nowego: 2000 (silnik + skrzynia + kawałki półosi + elementu układu chłodzenia + duperele)
Koszt brakującego osprzętu: 800
Nowe sprzęgło: 600
Montaż silnika - darmo
Wizytę u speca celem drobnej naprawy i regulacji - 300
Zaciski na przód: 80 za 2
Tarcze: 2 x 120
Klocki: 80
Sprężynki: 4 x 50
Amorki 4 x 100
"okablowanie" do hamulców: 180
Montaż hamulców i zawieszania - darmo

Ceny z pamięci, jak dobrze zliczyłem wyszło 5560 czyli zostaje 440 na duperela bo kredytu na swapa wziąłem 6 tysięcy, a poszło wszystko tak że piwo i serdelki trzeba było z innego budżetu brać.

[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 10:26 ]
Aha darmo to są całe dnie spędzone z łapami pod maską na wyjęcie starego silnika (szybko) i wsadzenie i spasowanie nowego (długo) w grę wchodzi oczywiście ciecie budy, spawanie itp.

Cichy17 - 1 Lis 2009, 10:32

A w przypadku silnika 1,6 trzeba wymianiac heble oraz zawieche?
JoeMix - 1 Lis 2009, 10:43

Jeśli będziesz nim jeździł jak 1,1 to nie trzeba, ale to raczej wątpliwe,,,
elmek13 - 1 Lis 2009, 10:57

Poszperaj w Projekty FKP zobaczysz, że nie jest łatwo zrobić swapa jak ci się wydaje. nie wspomnę, że tania impreza to też nie jest. A kilka projektów nawet nie zostało skończonych, z powodu braku kasy. No chyba, że masz drukarkę do kasy w domu...
trzeci - 1 Lis 2009, 11:03

TUTAJ masz opis jednego z ostatnich swapów.
Z 1.3 na 1.8 (z Fiesty)
Koszty części są podane, do tego popytaj o koszt robocizny u siebie w okolicy lub u nas na forum, skoro sam nie będziesz tego robił.
Zmiana hamulców i zawiechy po wrzuceniu większego, cieższego i dużo mocniejszego silnika to raczej niezbędny zabieg :)
Pozdro ...

Maki - 1 Lis 2009, 11:06

Czyli suma summarum nie opłaca się. Kup sobie mondeo, a Fiestę sprzedaj. Taniej wyjdzie.
szogoon - 1 Lis 2009, 11:07

Maki, ale mondek więcej waży ;>
Leon_SSJ - 1 Lis 2009, 12:16

a nie ukrywajmy ze zwykli mechanicy sie w takie rzeczy nei chca bawic wola wymienic olej klocki i tym podobne sprawy a nie rzezbic w gownie i nie wezma nawet za to dobrych pieniedzy
Cichy17 - 2 Lis 2009, 18:52

a jak bym chcial wrzucic silnik 1,3 to trzeba wymieniac zawieche i heble?
MARIUSZ.B - 2 Lis 2009, 19:32

Cichy17 napisał/a:
jak bym chcial wrzucic silnik 1,3 to trzeba wymieniac zawieche i heble?

Zyskasz 5 do 10KM to po co chcesz hamulce zmieniać.

McLfan - 2 Lis 2009, 19:34

Czy zmieniasz, czy nie, jednak warto to zrobić. To jest bezpieczeństwo.
Peedro - 2 Lis 2009, 20:22

Czegoś nie rozumiem. Chcesz swapa robić, a nie stać cię na swap hamulców z XR2i?
szpakerson - 3 Lis 2009, 00:38

koszt swapa w moim przypadku to gdzies kolo 6-7 kola jak do tej pory a wiele jest jeszcze do zrobienia. Jezeli nie masz pojecia i warunkow do zrobienia tego samemu lub z kolegami to odradzam taka impreze. Poza tym zeswapowany samochod to juz nie to samo co oryginal. Co chwila cos trzeba robic, zmieniac, poprawiac. Moj samochod co najmniej 8 godzin tygodniowo spedza na warsztacie. To Ci cos wycieknie, to cos nie wytrzyma, nie mowie juz o tym ze mozna cos uszkodzic. Nadwozie fiesty jest wytrzymale ale spasowanie "obcej" jednostki wymaga ogromnej precyzji i dokladnosci. Mechanika, zwlaszcza tak zaawansowana nie wybacza fuszerek i połśrodkow. Ja zanim dopracowalem ustawienie silnika wyciagalem go dwa razy. Ale jest to wspaniałe doswiadczenie, ktore wiele moze nauczyc, z ktorego pozniej nie tylko sie cieszysz, jestes z niego dumny!!! A to warte jest kazdych pieniedzy i wysilków. I zebys sie nie wyglupiał ze swapowaniem na 1.3!!! Jak robic to porządnie i wtedy ma to sens gdy podniesiesz moc co najmnej dwukrotnie. Wtedy poczujesz roznice.
Marek - 3 Lis 2009, 19:41

Eee bez przesady... 6-7tys to chyba na 2.5v6

Silnik np 1.8 130KM kpl na swapa - 1300-1500 zł (tutaj nie jestem pewien ile więc dałem wysoką dość kwotę za którą kiedyś się kupowało kpl na swapa)
Nowy rozrząd + P.W - 450 zł
Uszczelka pokrywy zaworów - 60 zł
Olej + flitr - 160 zł
Hamulce Xr2i kpl na swapa w db stanie - 150 zł
Rozpórka dolna - 50 zł
Stab przód + lączniki około 150-200 zł
Amotyzatory przód + spręzyny kpl Xr2i używane w db stanie - jakieś 200 zł
Płyn chłodniczy i hamulcowy - 100 zł
Uszczelniacze półosi - 25 zł
Uszczelniacze wału przód + tył - 60 zł
Sprzegło - 300 zł
Razem: 3005 - 3255 zł
A i tak część rzeczy idzie kupić taniej po znajomościach, część rzeczy już ktoś może mieć itd i kwota się kurczy w oczach.
Oczywiście zakładam, że ktoś robi sobie sam.

Zapomniałem o wydechu + 100 zł w używce idzie wyrwać.

Pantol89 - 3 Lis 2009, 19:59

jak bedziesz chętny to mam silniczek 1.6 cały kąpletny z wiążką skrzynią itp. za 700zł ale to oferta tylko do czwartku rana bo jak nie to idzie na szrot :p
szpakerson - 3 Lis 2009, 23:38

Marek napisał/a:
Zapomniałem o wydechu + 100 zł w używce idzie wyrwać.

Jezeli robisz swapa to nalezy sobie postawic pytanie: robie zeby bylo czy zeby dzialalo poprawnie i jezdzilo tak jak nalezy. Ja poza samym silnikiem wszystko co wkladalem do auta bylo nowe i w jak najwyzszej jakosci stad takie kwoty. Wiadomo ze mozna kombinowac z uzywkami ale czy bedziesz na 100% pewny ze wszystko zagra gdy znajdziesz sie w zakrecie z grubo ponad paczką? a wiemy wszyscy ze swapuje sie zeby gnieść a nie zeby jarac sie posiadaniem szybkiego auta. Jak cos robic to porządnie od poczatku do konca

Marek - 4 Lis 2009, 00:08

Będę pewny, jak kupować w używce to tylko w dobrym stanie, nie każe nikomu kupować gówna i w nim rzeźbić :-) Niektórzy chcą mieć szybkie auto za mniejsze pieniądze i tyle, pod względem jakości jeśli składa to ktoś mądry będzie tak samo jak w droższej opcji, tyle ode mnie :-P
Wujek-Kajtek - 4 Lis 2009, 00:42

Nie wiem tylko czemu się uczepiliście tego, że gość chce w ostateczności zmienić z 1.1 na 1.3. Przynajmniej nie ma rzeźby, a może to tylko dodatkowe 5-10 koni, ale różnica w jeździe między tymi dwoma silnikami jest już zauważalna. 1.1 nie jedzie, 1.3 daje radę. Potworem żadnym nie jest, ale też przynajmniej nie jest już kosiarką. Moim zdaniem najrozsądniejszy swap. Emocji co prawda nie dostarcza żadnych taki silnik (no może poza wyprzedzaniem, bo jak jesteś w połowie wyprzedzania, a z naprzeciwka już coś jedzie, to adrenalina skacze), ale zapewnia lepsze osiągi, niskie koszty i jakąkolwiek przyjemność z jazdy. Pozdrawiam.
JoeMix - 4 Lis 2009, 08:24

Wujek-Kajtek napisał/a:
Nie wiem tylko czemu się uczepiliście tego, że gość chce w ostateczności zmienić z 1.1 na 1.3.
Nie, gość pyta jak w temacie o koszt zmiany 1,1 lun 1,3 na mocniejszy silnik - dostał koszty które go przerosły to zapytał o zmianę z 1,1 na 1,3 a to jest tak że zamienił stryjek siekierkę na kijek, kilka koni więcej i nieadekwatne do tego zysku większe spalanie - ale to tylko dyskusja - jak chce niech zmienia.
Wujek-Kajtek - 6 Lis 2009, 10:31

Czy takie większe to spalanie, to bym się kłócił. 1.1 trzeba cholernie katować, żeby nadążyć za resztą ruchu i spalanie wtedy też wygląda mało ciekawie. 1.3 jednak można już traktować delikatniej. Różnica w mocy niewielka, ale charakterystyka już zupełnie inna.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group