Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK5] ABS

janosiak - 27 Paź 2009, 20:10
Temat postu: [MK5] ABS
BARDZO PROSZE DORADZIĆ MI JA SPRAWDZIĆ KTÓRY CZUJNIK ABS W FIEŚCIE JEST USZKODZONY.WJAZD NA KOMPUTER TROCHĘ KOSZTUJE+CZUJNIK ABS.TRZY LATA TEMU WYMIENIŁEM USZKODZONY CZUJNIK ALE PO SPRAWDZENIU KOMPUTEREM W SERWISIE OK 100 PLN.TYLE CO CZUJNIK NA ALEGRO.PROSZĘ O RADĘ...JANOSIAK :) :) :) :) :)
DziDzia - 27 Paź 2009, 22:03

A PRZESTAŃ KRZYCZEĆ (wyłącz CapsLook)



pozdro :!:

bidżej - 27 Paź 2009, 22:17

a jak już przestaniesz krzyczeć, to pierwsze co - poschylaj się do kół i zobacz czy gdzieś kabelki nie przetarte :fox:
janosiak - 27 Paź 2009, 23:05

Może to wygląda na krzyk ale to jest prośba.Kabelki są całe.Prośba dotyczyła tego jak sprawdzić który czujnik jest uszkodzony.Kiedyś skorzystałem z rady klubowicza jak zrobić bagażnik otwierany elektrycznie.Do tej pory działa.Była to super rada i na takie porady bardzo liczę.Pozdrawiam wyciszony- :) janosiak :) :) :) :) :) :)
MARIUSZ.B - 27 Paź 2009, 23:14

Może napisz jaki masz problem i wtedy ktoś Ci coś doradzi.
janosiak - 27 Paź 2009, 23:28

Świecą się dwie kontrolki ABS i kontrolka sygnalizująca poślizg koła[chyba tak się ona nazywa].Kiedyś miałem taki problem i niestyty nie obeszło się bez komputera/100 PLN/w serwisie Forda.myślę że można to jakoś sprawdzić bez komputera.Po to są właśnie takie fora,Pozdrawiam :) :) :) :) :) janosiak
bidżej - 27 Paź 2009, 23:43

luknij tutaj: http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0 może wyrzuci konkretny błąd i z głowy.
fermiik - 28 Paź 2009, 09:42

Indukcyjne czujniki ABS sprawdzić można następująco:
odpinamy czujnik, podłączamy do niego omomierz,
powinno być rzędu 1-3 kOhm.
Dalej podłączamy woltomierz i mierzymy napięcie AC
podczas kręcenia kołem rzędu 60 obrotów na min
powinno być 0.3-1.0 V napięcia skutecznego.
Jeżeli multimetr ma pomiar częstości to można sobie
przełączyć i zobaczyć czy mierzy jakieś obroty.

Co najważniejsze: wszystkie 4 czujniki powinny mieć podobne
wartości oporu i podobnie reagować na kręcenie.

Co do możliwości odczytania błędu na desce to może nie działać, bo
deska w mk5 pokazuje chyba tylko błędy sterownika silnika, a sterownik
abs to inny komputer. Ale tu mogę się mylić.

Żeby nie bawić się w odpinanie czujników można je sprawdzać mierząc
sygnały przy wtyczce do sterownika abs.
piny 1-17 koło tylnie prawe
10-18 tylnie lewe
2-19 przednie prawe
20-11 przednie lewe

A tak w ogóle to bym zaczął od bezpieczników. 5 różnych bezpieczników
ma wpływ na abs.

bidżej - 28 Paź 2009, 09:45

z tym czytaniem błędów to tylko takie moje luźne przypuszczenia... może tak być że wyrzuca tylko błędy sterownika silnika, ale na pewno nie zaszkodzi :)
JoeMix - 28 Paź 2009, 10:17

fermiik, z twojego opisu wynika że do pomiaru lepciejszy będzie analogowy miernik ze wskazówką niż elektroniczny.
janosiak - 14 Lis 2009, 13:10

Wracając do tematu świecącej kontrolki ABS o której wcześniej pisałem sprawa się wyjaśniła.Kontrolka raz się świeciła raz gasła.Jak się okazało przyczyną tej awarii była poluzowana nakrętka piasty tylnego lewego koła. Przy zmianie opon na zimowe.okazało się że bęben jest poluzowany.Kupiłem nową nakrętkę dokręciłem i to pomogło teraz cały układ działa super. :) :) :) :) :) Pozdrawiam i dzięki za porady....

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group