|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Stuka w zawieszeniu
pablon - 21 Paź 2009, 19:18 Temat postu: [MK3] Stuka w zawieszeniu Pomocy, co moze byc przyczyna tak dziwnych dzwiekow w zawieszeniu. na nierownosciach słychac tarcie gumy o gume a od niedawna gdzwiek/ łoskot szklanek. Z tylu natomiast od czasu do czasu glosny brzdek sprezyny. Dzwieki wystepuja na nierownosciach, zwalniaczach. Prosze o diagnoze.
Kadzax - 21 Paź 2009, 22:03 Temat postu: Re: Stuka w zawieszeniu
pablon napisał/a: | co moze byc przyczyna tak dziwnych dzwiekow w zawieszeniu. na nierownosciach słychac tarcie gumy o gume a od niedawna gdzwiek/ łoskot szklanek. |
Zapewne chodzi ci o przód wiec sprawdz sobie tuleje, oraz sworznie wahaczy.
Kod: | Z tylu natomiast od czasu do czasu glosny brzdek sprezyny |
Sprawdź czy któraś z sprężyn nie pękła, i czy amor/amory nie są już EB.
pablon - 22 Paź 2009, 10:32
Jak sprawdzic sworznie i tuleje, bo malo co widac. Jak by pekla sprezyna to fiesta by poszla na dol?.
Kadzax - 22 Paź 2009, 10:43
Nie koniecznie u mnie w oplu jest ułamany ostatni zwój i auto stoi równo.
Tyle, że u mnie jak pękła to przycisła ją reszta sprężyny i na dziurach.
Tuleje i sworznie najlepiej na kanale- organoleptycznie.
pablon - 22 Paź 2009, 10:49
No to pytanie czy jechac na szarpak czy do mechanika???
trzeci - 22 Paź 2009, 10:53
pablon napisał/a: | No to pytanie czy jechac na szarpak czy do mechanika??? |
Ja bym podjechał na szarpaki i za 20 PLN (tyle kosztuje to w ZS) dowiedział się, co boli w zawieszeniu
Pozdro ...
Szymonnn - 22 Paź 2009, 13:26
Ja też bym polecał najpierw na szarpaki żeby wiedzieć co jest nie tak i dopiero do mechanika.Bo jak nie będziesz wiedział co jest źle to mechanik może z Ciebie sporo zedrzeć coś tam ściemniająć...
BerciQ - 23 Paź 2009, 16:06 Temat postu: Re: Stuka w zawieszeniu
pablon napisał/a: | od niedawna gdzwiek/ łoskot szklanek. |
sprawdz czy masz pusty bagażnik, tam możesz mieć szklanki
a tak na poważnie, zrób jak piszą koledzy powyżej i podjedź do diagnosty. Niech ci przetrzepie auto a skasuje cię z 20-30zł.
espen - 24 Paź 2009, 13:31
Doszłaś do tego co wydaje takie dźwięki? bo u mnie zaczyna się to samo
pablon - 24 Paź 2009, 13:53
W poniedzialek podiade narazie jest masakra, nawet z tylu czasami slychac dzwiek tarcia gumy. Fiesta ma belka wiec nie mam pomyslu.
bidżej - 24 Paź 2009, 14:10
obstawiam tuleje metalowo-gumowe (silentblocki) wahaczy i belki tylnej (zresztą tam chyba nie ma co więcej skrzypieć)
u mnie lubiły skrzypnąć w prawym wahaczu jak było gorąco i sucho, teraz jest cisza
BerciQ - 24 Paź 2009, 14:17
w belce masz tylko po jednej tulejce na stronie. Ewentualnie mocowanie amorka do belki. Tak też jest chyba tulejka z tego co widziałem jak miałem sciągniete hamulce.
pablon - 24 Paź 2009, 15:55
bidżej napisał/a: | obstawiam tuleje metalowo-gumowe (silentblocki) wahaczy i belki tylnej (zresztą tam chyba nie ma co więcej skrzypieć)
u mnie lubiły skrzypnąć w prawym wahaczu jak było gorąco i sucho, teraz jest cisza |
Czyli co caly wachacz do wymiany, jaki koszt jest takiej wymiany.
BerciQ - 24 Paź 2009, 16:06
pablon napisał/a: | bidżej napisał/a: | obstawiam tuleje metalowo-gumowe (silentblocki) wahaczy i belki tylnej (zresztą tam chyba nie ma co więcej skrzypieć)
u mnie lubiły skrzypnąć w prawym wahaczu jak było gorąco i sucho, teraz jest cisza |
Czyli co caly wachacz do wymiany, jaki koszt jest takiej wymiany. |
gdzie cały wahacz. Tylko te elementy metalowo gumowe. Kosz ok 10-15 zł za element + robocizna mechanika lub samemu można Ale jest je ciężko usunąć. Najlepiej prasą, choć są różne metody np.wypalanie (też słyszałem o takiej metodzie:) )
bidżej - 24 Paź 2009, 18:02
gdzie tam, same tuleje wymienisz przy odrobinie chęci.
pablon - 2 Lis 2009, 18:21
Na trzepaku wykazało. - tuleje prawego wachacza 2 szt. - lewy sworzeń wachacza.
Duzo z tym roboty, ile zaplace za robocizne?.
polo1976 - 2 Lis 2009, 18:42
Ja wyciąłem brzeszczotem środkową tuleję potem naciąłem delikatnie zewnętrzny kołnierz i podważając wkrętakiem poszły wszystkie tuleje bardzo szybko. Delikatnie przeszlifowałem gniazda z korozji po czym smar grafitowy wahacz na imadło i powoli powciskałem nowe. Żadnej komplikacji nie spotkałem.
pablon - 4 Lis 2009, 17:03
Wymienone wszystkie tuleje i sworznie bo wszystko juz sie sypało. Juz nic nie puka nic nie stuka. Zastanawiam sie czy musze jechacz na ustawienie zbierznosci po wymianie tych tulei i sworzni???.
BerciQ - 4 Lis 2009, 18:18
warto podjechać. bez rachunku to cie skasuje 10-20 zł i ustawi a bedziesz mial pewność że masz dobra zbieżnośc.
|
|