|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Silniki diesla - [MK6] Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI
marcinx00 - 15 Paź 2009, 20:43 Temat postu: [MK6] Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI 1 Przy turbinie w silniku 1.4 TDCi jest jakby zawór jakiś ciśnieniowy od niego odchodzi pręt (śruba na końcu z gwintem) przymocowana do jakiejś łapki która prawdopodobnie powinna coś regulowac, chyba kąt łopatek na jakiej zasadzie to działa czy po dodaniu gazu coś tam powinno się zmieniać ? czy powinno dać się ruszyc samemu ten zawór ? bo u mnie chyba się przycioł.
2 przy rurze idącej do turbiny jest jakis czujnik za co on jest odpowiedzialny?
3 czym mogą byś spowodowane nierówne obroty na luzie po przekroczeniu 2900 jak trzymam gaz w tej samej pozycji słychać jak silnik wchodzi troche na obroty i zchodzi i tak cały czas.
4 jak jest z podgrzewaniem świec czy u was zawsze po przekręceniu stacyjki zapala sie spiralka na desce rozdzielczej czy dopiero przy nirzszych temperaturach ?
Kod: | Po raz kolejny ale ostatni proszę o tagowanie tematów.
- trzeci |
bartikrasnik - 17 Paź 2009, 11:45
u mnie jeszcze sie nie zapalała a chyba powinna bo rano jak odpalam to trochę trzeba potrzymać na rozruszniku...
Skfarek - 17 Paź 2009, 13:56
Zapala się dopiero przy niższych temperaturach - ten typ tak po prostu ma
marcinx00 - 17 Paź 2009, 17:39
dzieki na jedno pytanie odpowiedź poznałem proszę o pozostałe wątki
kamil wolski - 17 Paź 2009, 19:42
Ad. 1.
Pewnie to cięgno akutator czy aktuator - w momencie kiedy turbina osiągnie graniczne cisnienie otwiera się wyjście dla spalin omijające łopatki turbiny przez co nie przekrecisz jej za mocno.
marcinx00 - 17 Paź 2009, 19:59
czyli ta turbina we fieście nie ma zmiennych łopatek za pomocą tego cięgna bo juz myślałem że powino to sie ruszać jam w dawnym moim c- max z silnikiem 1.6 tdci.
kamil wolski - 17 Paź 2009, 21:47
A czy ten pręcik wychodzi z takiej gruchy? http://www.maptun.com/web...1285_Forge4.jpg
marcinx00 - 18 Paź 2009, 10:31
tak z takiej gruchy i łączy się z jakąś łapką pod osłonami myślałem że to ma chodzic lekko ale dowiedziałem już sie żę ta turbina nie ma zmiennej geometrij łopatek i ta grucha ma tylko za zadanie upuścic cisnienie jak turbina zostanie przeładowana
JoeMix - 18 Paź 2009, 11:48 Temat postu: Re: Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI
marcinx00 napisał/a: | czym mogą byś spowodowane nierówne obroty na biegu jałowym po przekroczeniu 2900 | Bieg jałowy twojego silnika to jakieś 900 obrotów na minutę 2900 to nie obroty biegu jałowego.
marcinx00 - 18 Paź 2009, 13:13
oj sorki chodziło mi o obroty na luzie jak wcisnę pedał gazu az na obrotomierzu pokaze mi 2900 powyżej tych obrotów silnik faluje
hardkor - 22 Lis 2010, 18:36
witam:)
Jesli mozna to podlacze sie do tematu pytań 1.4tdci.
Czy orientuje się ktoś od kiedy były montowane filtry cząstek stałych w mk6> tzw.FAP, emisja spalin EURO 4???
pozdrawiam
|
|