Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - Przeróbka wiązki Xr2i 104 KM na 110 KM

Marek - 12 Paź 2009, 17:14
Temat postu: Przeróbka wiązki Xr2i 104 KM na 110 KM
Dysponuje ktoś wiedzą co wywalić, co dołożyć, gdzie ciąć ;/ Wszelkie podpowiedzi i schematy mile widziane :-P Główny powód przeróbki to pozbycie się lambdy :)
mechcom - 12 Paź 2009, 17:22

Wszystko było wałkowane Poszukaj glab <szukaj>
Marek - 12 Paź 2009, 17:32

Jak jesteś taki mądry to sam poszukaj i znajdź cokolwiek co ma jakąś wartość...
trzeci - 12 Paź 2009, 18:50

Na forum jest podane ale o całości przeróbki ze 104 na 110 KM.
O samej wiązce elektrycznej to raczej nie, bo te przekładki które były robione to zazwyczej plug & play ze wszystkimi gratami i wiązką.
Jak dobrze pamiętam to PumaRST przerabiał wiązki ze 104 na 110.
Swego czasu można było mu to chyba nawet zlecić, ale nie wiem jak to wygląda na dzień dzisiejszy.
Pozdro ...

PumaRST - 12 Paź 2009, 19:14

owszem, kiedyś przerabiałem ale teraz brak czasu :|

z głowy tego nie umiem opisać. jak wróci do mnie laptop (czekam już miesiąć :głowąwmur: :głowąwmur: ) to mam gdzieś to opisane, jesli zostało bo skasował mi sie dysk twardy i komp jest w odzyskiwaniu danych :|

Marek - 12 Paź 2009, 19:35

Trzeci: Tak wiem, szukałem i znalazłem tylko całe przekładki, a ja bym chciał przerabiać.

PumaRST: Generalnie mi się nie spieszy, silnik przechodzi kurację odmładzająca, przerabiane będą gniazda wtryskiwaczy w kolektorze z Rs1600i na takie z EFI, trzeba nawiercić otwór pod czujnik położenia wału bo Rs1600i miało czujnik w dzwonie skrzyni, więc pewnie dopiero na wiosnę będę to wkładał do auta bo słabo z czasem, a i wygodniej rozłożyć sobie koszta. Tak więc poczekam, może uda Ci się coś odzyskać :)

Tommur - 12 Paź 2009, 22:01

Jak znajdę co nieco w schematach to ci podam. Chyba tylko w wiązce przy kompiee zamieniałem 1 lub 2 piny miejscami i dociągałem do kompa kabelek od czujnika CO (tego co jest tylko w 110km przy edisie. Masz go wogóle?
Marek - 12 Paź 2009, 22:12

Nie mam, ale założę zwykły z elektronika, z tego co wyczytałem 5kohm tak?
Tommur - 12 Paź 2009, 22:17

A tego to ja nie doczytałem ,ale fakt ktoś pisał że reanimacja najlepsza przez wymianę potencjometra :yes:
PumaRST - 13 Paź 2009, 12:00

Marek napisał/a:


PumaRST: Generalnie mi się nie spieszy, silnik przechodzi kurację odmładzająca, przerabiane będą gniazda wtryskiwaczy w kolektorze z Rs1600i na takie z EFI, trzeba nawiercić otwór pod czujnik położenia wału bo Rs1600i miało czujnik w dzwonie skrzyni, więc pewnie dopiero na wiosnę będę to wkładał do auta bo słabo z czasem, a i wygodniej rozłożyć sobie koszta. Tak więc poczekam, może uda Ci się coś odzyskać :)


kolektor ssący to załuż od EFI xr2i i po problemach, jak tylko dostane kompa to postaram sie ci to znaleść,

zreszta łatwiej by było wziąć silnik z xr2i przełożyć wałek, mechanike oraz kolektor wydechowy i po sprawie

Marek - 13 Paź 2009, 13:19

PumaRST: Myślałem nad takim rozwiązaniem tylko problem w tym, że głowica z mojego cvh z xrki ma zowalizowane gniazda popychaczy i zakładanie tam dobrego wałka i popychaczy mija się z celem bo już raz tak zrobiłem i wiadomo jak się skończyło... ;-( A ten wałek z Rs16i jest w idealnym stanie i szkoda byłoby go zajechać dlatego chcę głowicę z rs16i w której to wszystko pracowało i jest w bdb stanie. Co do kolektora z EFi to by trzeba było nad spawać głowicę żeby można było zrobić podcięcia w kanałach na wtryski i tu też ciężko, poza tym pokrywy Ford Motorsport bym nie mógł załozyć więc łatwiej będzie przerobić gniazda wtryskiwaczy i dołożyć listwę paliwową.
PumaRST - 13 Paź 2009, 13:34

ok, przekonałeś mnie tem deklem :hahaha:

składaj to na skrzyni z xr2i lub escorta xr3i na mechanicznym wtrysku 1983-1990 (ta druga będzie krótsza)

Marek - 13 Paź 2009, 16:31

Będzie to wkładane do właśnie takiego escorta więc skrzynia jest :yes:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group