Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Uszczelka filtru powietrza

Mad_Maxs - 10 Paź 2009, 13:38
Temat postu: [MK3] Uszczelka filtru powietrza
Witam, tak jak w temacie, po zdjęciu filtru powietrza moim oczom ukazał się obraz nędzy i rozpaczy :( uszczelka znajdująca się pod filtrem jest już w stanie krytycznym i wypadało by ją jak najszybciej wymienić. Niestety albo nie wiem jak to nazwać, żeby znaleźć w internecie, albo tej części nigdzie nie ma...

I tu pytanie: jak to się poprawnie nazywa i z czego ewentualnie mogę sobie identyczną zrobić, chodzi mi o to czy tam są jakies ekstremalne temperatury, czy poprostu kawałek gumy?

JoeMix - 10 Paź 2009, 14:18

Chodzi Ci o ta między obudową filtra a obudową wtrysku? Idź do motoryzacyjnego i kup oring o odpowiedniej wielkości i grubości i będzie dobrze.
Mad_Maxs - 10 Paź 2009, 22:38

Tak o tą właśnie uszczelkę. No właśnie rzecz w tym że facet robił wielkie oczy o co mi chodzi :P i tak w dwóch sklepach :) ma to jakąś konkretną nazwę ?
JoeMix - 10 Paź 2009, 23:19

Suwmiarką zmierz średnice rantu na obudowie wtryskiwacza, potem w sklepie powiedz że chcesz oring o takiej średnicy,,, i grubości nie wiem 5mm, jak będzie za gruby to się zgniecie od puszki filtra. - tyle.
dday - 12 Paź 2009, 00:44

ja znalazłem ją dopiero w FORDZIE - ponad 30zł dziadostwo :/
numer części jeśli dobrze mam zapisane to: 1016664 -jeśli sklep ma program fordowski to znajdzie :D

bidżej - 12 Paź 2009, 08:02

nigdy takiej uszczelki nie widziałem :yyy:
ale jakbym miał problem z kupieniem to dorobiłbym z kartonu 2mm.

jackrzec - 12 Paź 2009, 08:22

bidżej napisał/a:
nigdy takiej uszczelki nie widziałem :yyy:
ale jakbym miał problem z kupieniem to dorobiłbym z kartonu 2mm.
No bo w 1,1 jej nie było. Swoją drogą to ciekawe zjawisko. Też byłem zdziwiony - w 1,3 jest a w 1,1 nie
Marcinowaty - 12 Paź 2009, 08:56

W 1,1i czy na gaźniku?
Też mam powoli problem ze swoją uszczelką, podziałałem trochę silikonem, ale też do forda muszę wybrać się po nową, ponieważ połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne.

Mad_Maxs - 12 Paź 2009, 12:10

Ku potomnym dodam coś więcej w jej kwestii :)

O to moja uszczelka, a raczej strzępy poskładane na potrzeby fotki :P



a o to jak wygląda ona po stronie programu w serwisie Forda :) (dzięki grzeczności miłej Pani :P )


bidżej - 12 Paź 2009, 17:19

Marcinowaty napisał/a:
połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne
czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie...

Mad_Maxs, to nic tylko pomierzyć, narysować i wyciąć. BTW, mógłbyś tu wrzucić zwymiarowany rysunek ;-))

JoeMix - 12 Paź 2009, 18:31

Nawet Mk1 miało uszczelnienie obudowa filtra-gaźnik,,,
dday - 13 Paź 2009, 03:07

bidżej napisał/a:
Marcinowaty napisał/a:
połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne

czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie...

ja miałem podwyższone obroty jak była porwana - po wymianie wróciły do normy :hihihi:

bidżej napisał/a:
Mad_Maxs, to nic tylko pomierzyć, narysować i wyciąć.

nie tylko - uszczelka ma wypustki - jak chcesz mieć tak jak w oryginale to nie wytniesz jej ze starej dentki :-P

Mad_Maxs - 13 Paź 2009, 08:33

dday ma racje :) ona ma wypustki, 3 otwory na śruby filtra, no i te małe otworki dla bolców przy filtrze :) otwór wewnątrz ma 11 ø a całość 13,5 ø

Wycięcie sobie takiej uszczelki to dobry sposób na rozwiązanie problemu, na czas sprowadzenia oryginalnej uszczelki, gdyż takowa dostępna jest jedynie w serwisie Forda :)

dday napisał/a:
ja miałem podwyższone obroty jak była porwana - po wymianie wróciły do normy


No i ja mam ogromną nadzieje że to właśnie tutaj leży problem ciutke za wysokich obrotów :)

bidżej napisał/a:
czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie...


Popraw mnie jeśli się myle, ale czy właśnie po to żeby uniknąć kurzu i tzw. "lewego powietrza" nie stosujemy fitru ? :D

bidżej - 13 Paź 2009, 09:04

w sumie to i owszem - poprawiam: kurzu idzie tam niewiele (filtr jest dociśnięty śrubami do kołnierza, przy braku uszczelki robi się tam wilgotno od par oleju z odmy), a o lewym powietrzu można mówić kiedy dostaje się do silnika za przepustnicą (ewentualnie przepływomierzem). u mnie uszczelki brak a silnik chodzi jak pszczółka :)

widzę że sam będę musiał sobie taką uszczelkę wykminić (potrzebna żeby mi wspomniane pary oleju z odmy nie robiły zupy na kolektorze) :|

Mad_Maxs - 13 Paź 2009, 18:18

Jak tylko przyjdzie mi zamówiony oryginał, wymierze go dokładnie i zrobie Ci szablon w Photoshopie :)
dday - 13 Paź 2009, 18:43

bidżej z tego co gdzieś kiedyś czytałem w 1.1 takowej uszczelki nie było więc chyba Ci ona nie jest potrzebna :fox:
Mad_Maxs - 2 Lis 2009, 17:07

O to obiecany scan uszczelki :) jest to oryginał Forda, z resztą zamiennika nie znalazłem...



Średnica otworu wewnętrznego wynosi 107 mm. Zeskalowanie scanu pozostawiam komuś kto się na tym zna :)

Z jednej strony ma ona takie dwa wystające bolce, ale i bez tego będzie się trzymać :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group