|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Uszczelka filtru powietrza
Mad_Maxs - 10 Paź 2009, 13:38 Temat postu: [MK3] Uszczelka filtru powietrza Witam, tak jak w temacie, po zdjęciu filtru powietrza moim oczom ukazał się obraz nędzy i rozpaczy :( uszczelka znajdująca się pod filtrem jest już w stanie krytycznym i wypadało by ją jak najszybciej wymienić. Niestety albo nie wiem jak to nazwać, żeby znaleźć w internecie, albo tej części nigdzie nie ma...
I tu pytanie: jak to się poprawnie nazywa i z czego ewentualnie mogę sobie identyczną zrobić, chodzi mi o to czy tam są jakies ekstremalne temperatury, czy poprostu kawałek gumy?
JoeMix - 10 Paź 2009, 14:18
Chodzi Ci o ta między obudową filtra a obudową wtrysku? Idź do motoryzacyjnego i kup oring o odpowiedniej wielkości i grubości i będzie dobrze.
Mad_Maxs - 10 Paź 2009, 22:38
Tak o tą właśnie uszczelkę. No właśnie rzecz w tym że facet robił wielkie oczy o co mi chodzi i tak w dwóch sklepach ma to jakąś konkretną nazwę ?
JoeMix - 10 Paź 2009, 23:19
Suwmiarką zmierz średnice rantu na obudowie wtryskiwacza, potem w sklepie powiedz że chcesz oring o takiej średnicy,,, i grubości nie wiem 5mm, jak będzie za gruby to się zgniecie od puszki filtra. - tyle.
dday - 12 Paź 2009, 00:44
ja znalazłem ją dopiero w FORDZIE - ponad 30zł dziadostwo :/
numer części jeśli dobrze mam zapisane to: 1016664 -jeśli sklep ma program fordowski to znajdzie
bidżej - 12 Paź 2009, 08:02
nigdy takiej uszczelki nie widziałem :yyy:
ale jakbym miał problem z kupieniem to dorobiłbym z kartonu 2mm.
jackrzec - 12 Paź 2009, 08:22
bidżej napisał/a: | nigdy takiej uszczelki nie widziałem :yyy:
ale jakbym miał problem z kupieniem to dorobiłbym z kartonu 2mm. | No bo w 1,1 jej nie było. Swoją drogą to ciekawe zjawisko. Też byłem zdziwiony - w 1,3 jest a w 1,1 nie
Marcinowaty - 12 Paź 2009, 08:56
W 1,1i czy na gaźniku?
Też mam powoli problem ze swoją uszczelką, podziałałem trochę silikonem, ale też do forda muszę wybrać się po nową, ponieważ połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne.
Mad_Maxs - 12 Paź 2009, 12:10
Ku potomnym dodam coś więcej w jej kwestii
O to moja uszczelka, a raczej strzępy poskładane na potrzeby fotki
a o to jak wygląda ona po stronie programu w serwisie Forda (dzięki grzeczności miłej Pani )
bidżej - 12 Paź 2009, 17:19
Marcinowaty napisał/a: | połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne | czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie...
Mad_Maxs, to nic tylko pomierzyć, narysować i wyciąć. BTW, mógłbyś tu wrzucić zwymiarowany rysunek
JoeMix - 12 Paź 2009, 18:31
Nawet Mk1 miało uszczelnienie obudowa filtra-gaźnik,,,
dday - 13 Paź 2009, 03:07
bidżej napisał/a: | Marcinowaty napisał/a: | połączenie między obudową filtra powietrza i obudową wtrysku musi być szczelne |
czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie... |
ja miałem podwyższone obroty jak była porwana - po wymianie wróciły do normy
bidżej napisał/a: | Mad_Maxs, to nic tylko pomierzyć, narysować i wyciąć. |
nie tylko - uszczelka ma wypustki - jak chcesz mieć tak jak w oryginale to nie wytniesz jej ze starej dentki
Mad_Maxs - 13 Paź 2009, 08:33
dday ma racje ona ma wypustki, 3 otwory na śruby filtra, no i te małe otworki dla bolców przy filtrze otwór wewnątrz ma 11 ø a całość 13,5 ø
Wycięcie sobie takiej uszczelki to dobry sposób na rozwiązanie problemu, na czas sprowadzenia oryginalnej uszczelki, gdyż takowa dostępna jest jedynie w serwisie Forda
dday napisał/a: | ja miałem podwyższone obroty jak była porwana - po wymianie wróciły do normy |
No i ja mam ogromną nadzieje że to właśnie tutaj leży problem ciutke za wysokich obrotów
bidżej napisał/a: | czy ja wiem... najwyżej trochę kurzu tamtędy czasem zassie... |
Popraw mnie jeśli się myle, ale czy właśnie po to żeby uniknąć kurzu i tzw. "lewego powietrza" nie stosujemy fitru ?
bidżej - 13 Paź 2009, 09:04
w sumie to i owszem - poprawiam: kurzu idzie tam niewiele (filtr jest dociśnięty śrubami do kołnierza, przy braku uszczelki robi się tam wilgotno od par oleju z odmy), a o lewym powietrzu można mówić kiedy dostaje się do silnika za przepustnicą (ewentualnie przepływomierzem). u mnie uszczelki brak a silnik chodzi jak pszczółka
widzę że sam będę musiał sobie taką uszczelkę wykminić (potrzebna żeby mi wspomniane pary oleju z odmy nie robiły zupy na kolektorze)
Mad_Maxs - 13 Paź 2009, 18:18
Jak tylko przyjdzie mi zamówiony oryginał, wymierze go dokładnie i zrobie Ci szablon w Photoshopie
dday - 13 Paź 2009, 18:43
bidżej z tego co gdzieś kiedyś czytałem w 1.1 takowej uszczelki nie było więc chyba Ci ona nie jest potrzebna
Mad_Maxs - 2 Lis 2009, 17:07
O to obiecany scan uszczelki jest to oryginał Forda, z resztą zamiennika nie znalazłem...
Średnica otworu wewnętrznego wynosi 107 mm. Zeskalowanie scanu pozostawiam komuś kto się na tym zna
Z jednej strony ma ona takie dwa wystające bolce, ale i bez tego będzie się trzymać
|
|