Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Czy bez CPP mozna jezdzic?

Yankes - 9 Paź 2009, 21:08
Temat postu: [MK3] Czy bez CPP mozna jezdzic?
Nawalilo mi CPP i pytanko czy moge bez niego jezdzic,jaki to ma wplyw na silnik(spalanie itp.)?
Tommur - 9 Paź 2009, 21:26

Da się jeździć spalanie większe. Nie wiem o ile bo tak nie jeżdżę. Przy szybkim wciśnięciu gazu dławi się deko z początku i słabiej wkręca.
cypis290 - 9 Paź 2009, 22:07

Jeździłem bez ccp przez rok. Spalanie czy to miasto czy to trasa zawsze powyżej 9 litrów. Przez rok wymieniłem w aucie kable WN, świece, filtry, silniczek krokowy, sondę lambda, filtry, termostat, łożyska. I co? I nic bo nie wymieniłem ccp. Spalanie nadal na tym poziomie. Wymiany dokonywałem przeważnie gdy coś nie działało poprawnie. Jestem przekonany, że bez ccp komputer wchodzi w tryb awaryjny i nie bierze pod uwagę odczytów z sondy lambda. Badając ostatnio auto testerem wyskoczył mi błąd 38 czyli lambda, a była wymieniana na nową nie dalej jak 2 miesiące temu.
Mad_Maxs - 9 Paź 2009, 23:24

Witam, czy są jakieś typowe dla uwalonego CPP obiawy ? moja fifi pali zdecydowanie za dużo i zauważyłem że czasami dynamiczniejsze wciśnięcie przepustnicy sprawia iż auto się muli, jakby nie potrafiło przetrawić paliwa które dostaje
Tommur - 9 Paź 2009, 23:34

Tak obrjżyj kabelki i izolację przy CPP, a będziesz wiedział wsio.
Mad_Maxs - 9 Paź 2009, 23:50

Czyli w zasadzie jego naprawa to poprawienie styku kabli / ewentualne oczyszczenie ścieżek w samym potencjometrze ?

No i czy opisane przeze mnie objawy pasują do awarii CPP czy raczej czegoś innego ?

cypis290 - 10 Paź 2009, 06:57

W moim przypadku czyszczenie i naprawa kabelków nic nie dała, a właściwie nie wiele. Mierząc potencjometr miernikiem elektronicznym nie jest się w stanie wyłapać wszystkich przerw na ccp, a ja właśnie takim miernikiem mierzyłem tą czujkę. Objawy zepsutego ccp : ciężkie odpalanie auta, duże spalanie, falowanie obrotów, za wysokie obroty, za niskie obroty.
Mad_Maxs - 10 Paź 2009, 09:44

U mnie kabelki wszystkie jak nowe, zmierzyłem zakres oporności, wynik płynny, żadnych skoków nie było od 6,21 ohm do 1,73 ohm, więc chyba potencjometr działa dobrze, prawda? Poniżej jego zdjęcie live:


EDIT:

Dodam od siebie pewną obserwacje o której nikt nie wspomniał. Zakladając CPP należy zwrócić uwagę żeby go dobrze ustawić (śrubki pozwalają na delikatnie operowanie jego ułożeniem). Od tego ustawienia zależy jakie obroty będą stanowić położenie 0. Po pierwszym założeniu wolne obroty miałem w granicach 2k co mnie dobiło do reszty. Za drugim razem były zbyt małe i silnik przygasał. Dopiero jak popróbowałem z jego ułożeniem, osiągnąłęm ok 750-800 obrotów na biegu jałowym co mnie w zupełności zadowala :)
Zniknął też problem dławienia się benzyną, przy zbyt gwałtownym dociśnięciu przepustnicy.

Może to co napisałem, dla innych było oczywistością, ale jednocześnie jakiemuś domorosłemu majsterkowiczowi jak ja, może pomóc :) )

cypis290 - 10 Paź 2009, 23:18

Mad_Maxs ma racje z tym ustawieniem. Postaram się umieścić dla potomnych jak wygląda ccp w środku. Nie radze rozbierać jeżeli chcecie żeby działał. U mnie wartości po czyszczeniu były w zakresie 14,9 - 3,44 kohm, jak rozebrałem czujnik okazało się, że grafitowe ścieżki się rozpuściły ;-( Z tego co czytałem na chwilę obecną nie znam domowego sposobu na ich reanimacje. Zastanawiam się tylko dlaczego taki potencjometr jest aż tak drogi.

Mad_Maxs: "6,21 ohm do 1,73 ohm" powinno być chyba kΩ :fox: ?

Mad_Maxs - 10 Paź 2009, 23:55

cypis290 napisał/a:
Mad_Maxs: "6,21 ohm do 1,73 ohm" powinno być chyba kΩ :fox: ?


Oczywiście żę kiloohmy :) pisałem w pośpiechu gdyż miałem mało czasu dzisiaj, a chciałem się za to zabrać :) Po opisanej wcześniej zabawie z CPP, tak jak pisałem wszystko jest w normie, poza startowaniem auta. Zaraz po odpaleniu wchodzi na bardzo niskie obroty, ok 500/min i dopiero lekkie dodanie gazu powoduje unormowanie pracy silnika

JoeMix - 11 Paź 2009, 00:00

Kazdy czujnik jest trochę inny i ma inne parametry, sądzę że opory mają tolerancję rzędu 20%,,, od tego jest reset kompa i ta cała tak zwana samoadaptacja i testy, by komputer wiedział jakie wartości to pedał zwolniony a jakie naciśnięty na max'a.
Mad_Maxs - 11 Paź 2009, 00:25

JoeMix napisał/a:
Kazdy czujnik jest trochę inny i ma inne parametry, sądzę że opory mają tolerancję rzędu 20%,,, od tego jest reset kompa i ta cała tak zwana samoadaptacja i testy, by komputer wiedział jakie wartości to pedał zwolniony a jakie naciśnięty na max'a.


Tylko ja się boje że jak zresetuje kompa, to już moge nie odpalic... a tak poważnie to możliwe że coś w tym jest, bo prawidłowe obroty biegu jałowego zaczeły mi się ustawiać dopiero jak dałem mojej fifi troche w gaz

Tommur - 11 Paź 2009, 12:03

cypis290 napisał/a:
Zastanawiam się tylko dlaczego taki potencjometr jest aż tak drogi.


do 1.3 CPP drogi? Kup nowy do Xr2. Kiesyś jak szukałem to były po 120euro (ostatnie 10szt)

MARIUSZ.B - 11 Paź 2009, 12:19

U Mafiosa zawsze najtaniej http://www.allegro.pl/ite...stnicy_ccp.html
:-)

kuba87 - 11 Paź 2009, 12:29

hm ja na szrocie nowke sztuke wyrwałem za 20 zyla :rotfl:
koles nie wiedzial co ma na stanie
a tak na powaznie to mi sie izolacja z kabelkow spadła
po zdjeciu cpp przy odpaleniu obroty szły do 3krpm i spadały do 900 rpm
a szarpanie nie ustało
mysle nad dwoma rozwiazaniami albo czyjnik temp silnika albo pompa paliwa?????

cypis290 - 11 Paź 2009, 13:57

Tak jak obiecałem, zamieszczam zdjęcia wnętrzności ccp, na czerwono zaznaczyłem miejsca gdzie kiedyś były grafitowe ścieżki. Najtańszy nowy czujnik znaleziony przeze mnie kosztuje 187 PLN. http://img7.yfrog.com/i/20091011002.jpg , http://img11.yfrog.com/i/20091011001.jpg

[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 23:12 ]
http://www.auto-online.pl...ykon/nast_p.htm dla zainteresowanych ccp


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group