|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK3] Problem z silnikiem - XR2i
Gooral - 8 Paź 2009, 13:32 Temat postu: [MK3] Problem z silnikiem - XR2i Witam,
Szukałem na forum ale nie znalazłem tematów odpowiadających na moje problemy ale do rzeczy. Mam fieste XR2i 1.6 CVH i przygotowuje ją do startu w KJS. 1 problemem jest nierówna praca silnika przy dodawnaiu gazu a mianowicie silnik jakby szarpie są momenty kiedy idzie dobrze i momenty takiego dławienia.. druga sprawa to temperatura płynu chłodniczego. Wczoraj byłem w Warszawie i na trasie temperatura była ok troche ponizej polowy Jak wjechałem do wawy i stałem na kilku światłach, to temperatura wskoczyła mocno w góre i chyba nawet nie słyszałem wentylatora zeby sie załączył a spod maski zaczeła lecieć para, w zbiorniczku słyszałem jak się gotuje. ALe dziwne bo to raptem stałem gdzies na 3-4 swiatłach i jechałem wolno ( czyli bylo małe chłodzenie powietrzem) i już by sie woda tka szybko zagtowała?? Trapi mnie ten wentylator, że chyba się nie załączył albo może go nie słyszałem bo mam przelot takze troche głośno w aucie jest dzis sprawdze go na jakism odcinku i postawie w miesjcu jak bd rozgrzany i zoabcze czy się włączy wentylator czy prędzej pojdzie para wodna aaa jakby cos to termostat był wymieniany przed zima Proszę o jakies rady bo zostało nie duzo czasu do startu a z zagrzewającym sie silnikiem długoo nie pojade na oesie ;(
P.S aaa i jeszcze jedna sprawa jak pokatuje troche auto w lesie cyz anwet jak długo jeżdze i go zgasze to auto ma problme z odpaleniem kręci bardzo ciężko tak jakby może panewka na rozruszniku siedziala ale nie mam pewnosci ;( a jak zdusze go na biegu na mocno rozgrzanym silniku to juuż w ogóle nie odpale i musze czekać aż auto ostygnie prawie do zera
JoeMix - 8 Paź 2009, 13:53
Problemem z odpalaniem gorącego silnik już był na forum, rozrusznik się za mocno grzeje od wydechu i dlatego ciężko kręci, temperatura która w trasie była na połowie i skoczyła na maxa po wjechaniu w miasto to też normalne, a o tym jak sprawdzić wentylator (bo pewnie się nie włączył) też było,,
Gooral - 8 Paź 2009, 15:09
tak było tylko, że nic nie moge znaleźc sensowengo a co do rozrusznika to wątpie, że sie grzeje od wydechu bo po 2h jeździe do wawy zapalił normlanie z lekkim oporem a po katowaniu jej w lesie i zduszeniu auta odpalenie równa sie z cudem :/ może przekręci ze 2 razy i stoi praktycznie... wentylator sprawdzalem na krótko i działa a więc problem pewnie leży po stronie jakiegoś czujnika ??
aa i dodam, że akumulator jest dobry bo przy zimnym silniku pali idealnie
JoeMix - 8 Paź 2009, 15:48
Sam napisałeś że jak jeździsz po trasie to temperaturę masz na środku a po miecie wchodzi ci na max,,, więc "katowanie po lesie" jest bardziej wymagające dla motoru niż miasto znaczy więcej się grzeje,,, wiatrak,,, wymień czujnik z którego wypiąłeś wtyczkę do testu na krótko.
Gooral - 8 Paź 2009, 18:30
okej ale to jest ta wtyczka co dołącza sie do wentylatora?? no a z tym rozrusznikiem to masz racje bo jak w lesie jezdze to nie schodze z 3 tys obrotów ale w fiescie to normlane, że tka szybko sie grzeje auto ?? i czy jest jakiś sposób na chłodzenie rozrusznika ??
JoeMix - 8 Paź 2009, 18:55
Nie, wtyczka co się odpina na czujniku przy termostacie, w sumie to masz oba do sprawdzenia/wymiany - termostat i termowłącznik wentylatora, to nie są drogie rzeczy. To jak również to jak odizolować rozrusznik od wydechu bo ot tego się głównie grzeje już było na forum - musisz poszukać.
Gooral - 8 Paź 2009, 18:58
okej sprawdzałem ten czujnik i jak kostke od niego zmostkowałem na przekręconej stacyjce to wiatrak nie zareagował ;(
JoeMix - 9 Paź 2009, 12:32
Znaczy że coś nie halo w elektryce, jeśli po podaniu napięcia bezpośrednio na silnik działa,,,
Gooral - 9 Paź 2009, 12:37
chyba na ten rajd zrobie sobie włacznik dodatkowy wiatraka w aucie xD
a co z tym szarpaniem przy przyśpieszaniu ??
[ Dodano: Czw Paź 15, 2009 21:22 ]
Ok zrobiłem rozrusznik Nie prawda, że sie nagrzewał od rury... Siedziała tulejka i po wymianie silnik pali nawet po ostrym katowaniu bardzo dobrze Pzdr
|
|