|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Wycieraczki przedniej szyby
enrike - 8 Paź 2009, 08:58 Temat postu: [MK3] Wycieraczki przedniej szyby Hey
Jesień nadchodzi , więc zaczynam częsciej używać wycieraczek przedniej szyby. Niestety denerwuje mnie jedna rzecz, w mojej fiescie mk3 1.1 92 rok mam tylko 2 tryby wycieraczek, obydwa są "ciągłe" czyli szybko i bardzo szybko. Niestety nie ma wogole trybu "przerywanego" jak w wieksozsci aut czyli wycieraczka włacza sie co powiedzmy 5 sekund. Czy fiesty mk3 nie miały tego trybu przerywanego czy ja mam coś nie tak ??
JoeMix - 8 Paź 2009, 09:10
Tak, nie miały,,, można założyć przełącznik od wersji z trybem przezywanym, wymienić kawałek elektryki i wsadzić przekaźnik i będzie. Ktoś na forum ostatnio pisał że będzie dokładał pracę przerywaną,,, poszukaj.
enrike - 8 Paź 2009, 09:15
aha czyli rozwiałeś moje wątpliwości , w takim razie prawy palec wskazujący będzie mieć teraz sporo roboty
A tak przy okazji zapytam może bedziesz wiedzieć bo ja jestem laikiem w temacie fordów, ale przy kierownicy po przeciwnej stronie jak jest stacyjka jest taki czerwony przycisk do czego on służy ?
Roman Hanc - 8 Paź 2009, 09:23
Jak go naciśniesz to mruga ?
Ostrożnie !!!!!!! wszystkie czerwone przyciski są bardzo niebezpieczne - żart
Światła awaryjne.
JoeMix - 8 Paź 2009, 09:24
Daj fotkę, ale raczej trzeba pytać poprzedniego właściciela,,,
enrike - 8 Paź 2009, 10:11
Roman Hanc napisał/a: | Jak go naciśniesz to mruga ?
Ostrożnie !!!!!!! wszystkie czerwone przyciski są bardzo niebezpieczne - żart
Światła awaryjne. |
ale ja nie mówie o przycisku który jest centralnie na środku kolumny kierowniczej pod zegarami , tylko ten na wysokosci stacyjki ale po lewej stronie kierownicy.
JoeMix - 8 Paź 2009, 10:55
Tam nie ma przycisku, daj fotkę, wygląda na to że ktoś coś dołożył,
marian - 8 Paź 2009, 19:03
enrike napisał/a: | ale ja nie mówie o przycisku który jest centralnie na środku kolumny kierowniczej pod zegarami , tylko ten na wysokosci stacyjki ale po lewej stronie kierownicy. | u mnie tam jest zaślepka ale wyglada jakby producent przewidział miejsce na coś sam jestem ciekaw co ty tam masz za patent,mosze rozrusznik jak w sportówkach
Peedro - 8 Paź 2009, 19:35
JoeMix napisał/a: | Tak, nie miały,,, można założyć przełącznik od wersji z trybem przezywanym, wymienić kawałek elektryki i wsadzić przekaźnik i będzie. Ktoś na forum ostatnio pisał że będzie dokładał pracę przerywaną,,, poszukaj. |
Nieprawda a) kupiłem sobie na złomie zespolony który ma czasowe wycieraczki (co ok właśnie 5 sekund), b) nic nie musiałem gmerać w instalacji, plug&play. Rozpoznać go można po tym że oprócz przekaźnika od kierunków, po prawej stronie jest przekaźnik właśnie od trybu przerywanego.
JoeMix - 9 Paź 2009, 07:09
Peedro, Nie sądzę by ford wsadził przekaźnik do wersji bez przerywanego trybu (choć wszystko możliwe) raczej poprzedni właściciel wymienił przełącznik,,,nigdy w mk3 nie grzebałem przy wyce raczkach, we wcześniejszych wersjach nie jest to takie proste,,,
Co do zaślepki, to wczesne wersje MK3 miały ssanie, i cięgno ssania, i potem przez jakiś czas byłą zaślepka (jeśli o tym samym myślimy)
Maki - 9 Paź 2009, 17:35
Ja jestem w trakcie robienia wycieraczek przerywanych na przełączniku 2 biegowym. W sumie to już działa lecz jeszcze muszę dać przełącznik 3 stykowy który będzie załączał na prace ciągłą wolną praca raz na 3s i praca raz na 6s. Jak zeskanuje schemat który zrobiłem to podrzucę.
[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 18:36 ]
regulator wraz ze przekaźnikami P1 i P2
JoeMix - 9 Paź 2009, 20:27
Czemu to takie skomplikowane?
Maki - 9 Paź 2009, 20:29
dla mnie to nie jest skomplikowane.
[ Dodano: Sro Paź 14, 2009 20:02 ]
Tutaj daję poprawiony schemat. Zmiany jakie dałem to usunięcie 2 diod na powrocie i 1 biegu bo nic nie dawały (dałem je bo przekaźnik drżał) jednak po dzisiejszej próbie rozruchu w końcu doszyłem do tego dlaczego ten przekaźnik drżał. Mianowicie przez uzwojenie drugiego biegu cofał się prąd powodując że na cewce P1 było napięcie 6V. Cewka rozwierała pierwszy styk a nie zwierała drugi i łopatka była w powietrzu. Gdy wycieraczki chodziły to wahania napięcia powodowały to darzenie. By prąd się nie cofał dałem diodę na 2 biegu.
przemo_rsr - 26 Maj 2010, 16:52
JoeMix napisał/a: | Tak, nie miały,, |
w późniejszych Mk3 były czasówki, u mnie są pozdr!
|
|