Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] Wycieraczki przedniej szyby

enrike - 8 Paź 2009, 08:58
Temat postu: [MK3] Wycieraczki przedniej szyby
Hey


Jesień nadchodzi , więc zaczynam częsciej używać wycieraczek przedniej szyby. Niestety denerwuje mnie jedna rzecz, w mojej fiescie mk3 1.1 92 rok mam tylko 2 tryby wycieraczek, obydwa są "ciągłe" czyli szybko i bardzo szybko. Niestety nie ma wogole trybu "przerywanego" jak w wieksozsci aut czyli wycieraczka włacza sie co powiedzmy 5 sekund. Czy fiesty mk3 nie miały tego trybu przerywanego czy ja mam coś nie tak ??

JoeMix - 8 Paź 2009, 09:10

Tak, nie miały,,, można założyć przełącznik od wersji z trybem przezywanym, wymienić kawałek elektryki i wsadzić przekaźnik i będzie. Ktoś na forum ostatnio pisał że będzie dokładał pracę przerywaną,,, poszukaj.
enrike - 8 Paź 2009, 09:15

aha czyli rozwiałeś moje wątpliwości , w takim razie prawy palec wskazujący będzie mieć teraz sporo roboty :-P

A tak przy okazji zapytam może bedziesz wiedzieć bo ja jestem laikiem w temacie fordów, ale przy kierownicy po przeciwnej stronie jak jest stacyjka jest taki czerwony przycisk do czego on służy ?

Roman Hanc - 8 Paź 2009, 09:23

Jak go naciśniesz to mruga ?
Ostrożnie !!!!!!! wszystkie czerwone przyciski są bardzo niebezpieczne - żart
Światła awaryjne.

JoeMix - 8 Paź 2009, 09:24

Daj fotkę, ale raczej trzeba pytać poprzedniego właściciela,,,
enrike - 8 Paź 2009, 10:11

Roman Hanc napisał/a:
Jak go naciśniesz to mruga ?
Ostrożnie !!!!!!! wszystkie czerwone przyciski są bardzo niebezpieczne - żart
Światła awaryjne.

ale ja nie mówie o przycisku który jest centralnie na środku kolumny kierowniczej pod zegarami , tylko ten na wysokosci stacyjki ale po lewej stronie kierownicy.

JoeMix - 8 Paź 2009, 10:55

Tam nie ma przycisku, daj fotkę, wygląda na to że ktoś coś dołożył,
marian - 8 Paź 2009, 19:03

enrike napisał/a:
ale ja nie mówie o przycisku który jest centralnie na środku kolumny kierowniczej pod zegarami , tylko ten na wysokosci stacyjki ale po lewej stronie kierownicy.
u mnie tam jest zaślepka ale wyglada jakby producent przewidział miejsce na coś sam jestem ciekaw co ty tam masz za patent,mosze rozrusznik jak w sportówkach
Peedro - 8 Paź 2009, 19:35

JoeMix napisał/a:
Tak, nie miały,,, można założyć przełącznik od wersji z trybem przezywanym, wymienić kawałek elektryki i wsadzić przekaźnik i będzie. Ktoś na forum ostatnio pisał że będzie dokładał pracę przerywaną,,, poszukaj.


Nieprawda :fox: a) kupiłem sobie na złomie zespolony który ma czasowe wycieraczki (co ok właśnie 5 sekund), b) nic nie musiałem gmerać w instalacji, plug&play. Rozpoznać go można po tym że oprócz przekaźnika od kierunków, po prawej stronie jest przekaźnik właśnie od trybu przerywanego.

JoeMix - 9 Paź 2009, 07:09

Peedro, Nie sądzę by ford wsadził przekaźnik do wersji bez przerywanego trybu (choć wszystko możliwe) raczej poprzedni właściciel wymienił przełącznik,,,nigdy w mk3 nie grzebałem przy wyce raczkach, we wcześniejszych wersjach nie jest to takie proste,,,

Co do zaślepki, to wczesne wersje MK3 miały ssanie, i cięgno ssania, i potem przez jakiś czas byłą zaślepka (jeśli o tym samym myślimy)

Maki - 9 Paź 2009, 17:35

Ja jestem w trakcie robienia wycieraczek przerywanych na przełączniku 2 biegowym. W sumie to już działa lecz jeszcze muszę dać przełącznik 3 stykowy który będzie załączał na prace ciągłą wolną praca raz na 3s i praca raz na 6s. Jak zeskanuje schemat który zrobiłem to podrzucę.

[ Dodano: Pią Paź 09, 2009 18:36 ]


regulator wraz ze przekaźnikami P1 i P2



JoeMix - 9 Paź 2009, 20:27

Czemu to takie skomplikowane?
Maki - 9 Paź 2009, 20:29

dla mnie to nie jest skomplikowane.

[ Dodano: Sro Paź 14, 2009 20:02 ]
Tutaj daję poprawiony schemat. Zmiany jakie dałem to usunięcie 2 diod na powrocie i 1 biegu bo nic nie dawały (dałem je bo przekaźnik drżał) jednak po dzisiejszej próbie rozruchu w końcu doszyłem do tego dlaczego ten przekaźnik drżał. Mianowicie przez uzwojenie drugiego biegu cofał się prąd powodując że na cewce P1 było napięcie 6V. Cewka rozwierała pierwszy styk a nie zwierała drugi i łopatka była w powietrzu. Gdy wycieraczki chodziły to wahania napięcia powodowały to darzenie. By prąd się nie cofał dałem diodę na 2 biegu.


przemo_rsr - 26 Maj 2010, 16:52

JoeMix napisał/a:
Tak, nie miały,,

w późniejszych Mk3 były czasówki, u mnie są pozdr!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group