|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika - [Mk5] Za wysokie wolne obroty
ptrrr - 15 Wrz 2009, 16:32 Temat postu: [Mk5] Za wysokie wolne obroty Witam,
Problem pojawia sie na nagrzanym silniku, w czasie jazdy po wsyprzegleniu obroty wchodza na ok 2000rpm i spadaja do 1000rpm po zatrzymaniu. Czasami pojawiaja sie falujace wolne obroty czyszczenie 'krokowca' nic nie dalo, brak bledow. Czy to pada sonda, VSS, TPS?
Tommur - 15 Wrz 2009, 16:55
A za falujące wolne obroty w 16V nie odpowiada przepływka? Zaglądałeś do niej?
JoeMix - 15 Wrz 2009, 17:20 Temat postu: Re: [Mk5] Za wysokie wolne obroty
ptrrr napisał/a: | w czasie jazdy po wsyprzegleniu obroty wchodza na ok 2000rpm i spadaja do 1000rpm po zatrzymaniu | Już wiele razy pisałem że trudno tutaj mówić o awarii, gdyż dla silnika to nienaturalne że auto jedzie z jakąś prędkością a pedał gazu jest nieobciążony. żadna szkoła jazdy tego nie uczy (aby wysprzęglić i się toczyć na luzie) Za ten efekt odpowiedzialny jest VSS, ale w wielu różnych autach się z tym spotkałem - dla mnie to prawidłowy objaw.
ptrrr - 15 Wrz 2009, 17:34 Temat postu: Re: [Mk5] Za wysokie wolne obroty
JoeMix napisał/a: | Za ten efekt odpowiedzialny jest VSS, ale w wielu różnych autach się z tym spotkałem - dla mnie to prawidłowy objaw. |
Prawidlowym objawem jest trzymanie obrotow na poziomie ~1200 i w momencie zatrzymania schodza do ~850. Natomiast u mnie obroty sa poprostu za wysokie...
[ Dodano: Wto Wrz 15, 2009 17:36 ]
Tommur napisał/a: | A za falujące wolne obroty w 16V nie odpowiada przepływka? Zaglądałeś do niej? |
Rzucenie okiem pewnie nic nie da da sie to jakos sprawdzic/pomierzyc?
Tommur - 15 Wrz 2009, 19:13
Pewnie tak. Nie wiem jak w MK5, ale było już o czyszczeniu przepływek. Wpisz w szukajce. A diagnostyka silnika na kompie?
Marcin - 15 Wrz 2009, 19:48
JoeMix napisał/a: | Za ten efekt odpowiedzialny jest VSS, ale w wielu różnych autach się z tym spotkałem - dla mnie to prawidłowy objaw. |
niby tak, ale tak naprawdę to cholera wie co czasami boli kompa i osprzęt, jak np. u mnie z vss'em miałem raz dobrze, a raz zawiechy obrotów, po wymianie kolektora wydechowego z podpiętym vss'em mam spokój już od ponad 500km.
Tommur napisał/a: | A za falujące wolne obroty w 16V nie odpowiada przepływka? |
falowania i dziury w mocy tak, ale nie zawieszanie obrotów.
odepnij vss'a i sprawdź co się dzieje
|
|