|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MKVI] vs [MKVII] - różnice w silnikach 1.25
Jackiller - 12 Wrz 2009, 12:34 Temat postu: [MKVI] vs [MKVII] - różnice w silnikach 1.25 Witam
Czy wiecie może jaka jest różnica w silnikach 1.25 75KM w FoFi VI i VII generacji ??
Dane fabryczne się nieznacznie (lub znacznie) różnią.
Czy to kwestia softu czy gratów ??
75KM-->82KM
110NM-->114Nm (niewiele)
Ale auto zbiera się ponad 1s szybciej do paki, choć z drugiej strony VII-ka jest 80kg lżejsza w serii co samo z siebie z 0,5s ucina.
Pozdrawiam
p.s.
W chiptuning N/A nie wierzę ale oglądając wykresy jednej z firm krakowskich zawsze te krzywe (zwłaszcza momentu) się podnoszą. Te 110 NM co było wcześniej w serii (4000-5000) po zabiegu jest już dostępne od 2500-3000--> up. A to czyni BAAARDZO dużą różnicę w jeździe po mieście. Jeżeli więc różnice w w/w silnikach byłyby tylko softowe, można by zaryzykować te 980zł (+ wywalenie seryjnego filtra i wsadzenie stożka). Trochę bardziej użyteczne to auto by było i względny low-cost
p.s. p.s.
w VII wprowadzili też 1.25 60KM... nie wiem po co i czy to ten sam motor... ale to tak w kwestii anty-tuningu
Marcin - 12 Wrz 2009, 19:54
Zdrowe 1.25 potrafi na hamowni wypluć więcej niż ma na papierze, lekka zmiana softu może dać taki przyrost, a może coś innego grzebnęli... może w końcu zmienili gówniany kolektor wydechowy, ciężko powiedzieć jak się fizycznie nie porównywało silników z poszczególnych mejków.
Jackiller - 14 Wrz 2009, 11:10
ten silnik to jednak egzotyka... ale dzięki
Zobaczymy co powie Chojnacki...
jurek - 28 Lis 2009, 15:01 Temat postu: Re: [MKVI] vs [MKVII] - różnice w silnikach 1.25
Jackiller napisał/a: | Witam
Czy wiecie może jaka jest różnica w silnikach 1.25 75KM w FoFi VI i VII generacji ??
Dane fabryczne się nieznacznie (lub znacznie) różnią.
Czy to kwestia softu czy gratów ??
75KM-->82KM
110NM-->114Nm (niewiele)
Ale auto zbiera się ponad 1s szybciej do paki, choć z drugiej strony VII-ka jest 80kg lżejsza w serii co samo z siebie z 0,5s ucina.
Pozdrawiam
p.s.
W chiptuning N/A nie wierzę ale oglądając wykresy jednej z firm krakowskich zawsze te krzywe (zwłaszcza momentu) się podnoszą. Te 110 NM co było wcześniej w serii (4000-5000) po zabiegu jest już dostępne od 2500-3000--> up. A to czyni BAAARDZO dużą różnicę w jeździe po mieście. Jeżeli więc różnice w w/w silnikach byłyby tylko softowe, można by zaryzykować te 980zł (+ wywalenie seryjnego filtra i wsadzenie stożka). Trochę bardziej użyteczne to auto by było i względny low-cost
p.s. p.s.
w VII wprowadzili też 1.25 60KM... nie wiem po co i czy to ten sam motor... ale to tak w kwestii anty-tuningu |
O to samo pytałem się w serwisie forda, ale do końca sami nie umieli odpowiedzieć(lub nie chcieli). jeden wspomniał coś o innych kątach wałka rozrządczego a drugi zaprzeczył.
Szukałem w internecie danych serwisowych tych silników, ale niczego nie znalazłem.
Wygląda, ze trzeba jakiś czas odczekać na udostępnienie danych technicznych i naprawczych.
|
|