|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK4] Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;)
xkober - 10 Wrz 2009, 22:12 Temat postu: [MK4] Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;) przyczyny tegoż problemu.kto wie niech wyrazi swoje zdanie
pvzon - 10 Wrz 2009, 22:25
bo jest popsuty?
Freeman - 10 Wrz 2009, 23:01
Najpierw sprawdź czujnik który go załącza. Nie wiem jak MK4, ale w mk3 to taka niebieska wtyczka wpinana w obudowę termostatu i trzeba zewrzeć te dwa kabelki. Fiesty mają tak, że bardzo rzadko załącza się wentylator. Ja przez rok słyszałem tylko raz.
grzes87 - 10 Wrz 2009, 23:50
xkober, a masz klimatyzacje ?
wentylator ma dwa biegi i powinien chodzic (zawsze) zazwyczaj na 1 biegu, a 2 wlacza sie juz w ekstremalnych przypadkach. u mnie bylo tak ze w ogole nie dizalal :yyy: wiec panowie od klimy polecili mi wizyte u elektronika i pomoglo ale co to bylo dokladnie to nie pamietam juz...
JoeMix - 11 Wrz 2009, 08:50
Freeman napisał/a: | Nie wiem jak MK4, ale w mk3 to taka niebieska wtyczka wpinana w obudowę termostatu i trzeba zewrzeć te dwa kabelki. | Mk4 ma chyba przez komputer sterowany, na podstawie temperatury silnika.
xkober - 11 Wrz 2009, 14:54
baz klimy mam
Pawełos666 - 11 Wrz 2009, 15:07
ja znam odpowiedz wiatrak chlodnicy nie dziala, poniewaz nie plynie przez niego "prad"
ozimek100 - 11 Wrz 2009, 15:36
a może prąd płynie tlko silniczek jest spalony
bidżej - 11 Wrz 2009, 15:39
...co łatwo sprawdzić podpinając wiatrak na krótko do aku
arecki - 11 Wrz 2009, 16:13
xkober, skąd wiesz, że wiatrak nie działa? w MK4 się baaardzo rzadko się włącza...podłącz na krótko jak pisze bidżej.
Pawełos666 - 11 Wrz 2009, 16:31
ozimek100 napisał/a: | a może prąd płynie tlko silniczek jest spalony |
ja zartowalem piszac, ze pewnie ze prad nie plynie... , bo wiadomo, ze nie plynie tylko nie wiadomo dlaczego nie...
a co spalonego to jak jest spalony to moze prad "doplywa" ale na pewno nie "plynie" takze przez niego
wepnij sie szpilkami (lub jesli masz sonda pomiarowa) z omomierzem w przewod od wiatraka i zobaczymy co pokaze (czy silnik jest OK), potem mozesz go sprobowac zasilic z akumulatora, ale zeby to zrobic musisz go odpiac od instalacji, wiec najpierw zabawa z pomiarem miernikiem, zebys czasem nie zasilił rownolegle obwodu spalonego silnika z reszta instalacji, bo bedzie KUPA
grzes87 - 11 Wrz 2009, 17:17
arecki napisał/a: | w MK4 się baaardzo rzadko się włącza... |
hmm u mnie klima jest i chodzi zawsze... za to 2 bieg sie wlacza baaardzo rzadko
fermiik - 11 Wrz 2009, 19:38 Temat postu: Re: Dlacego wiatrak chłodnicy nie działa? przyczyny?;)
xkober napisał/a: | przyczyny tegoż problemu.kto wie niech wyrazi swoje zdanie |
A do sprawdzenia kolejno:
bezpieczniki
czy went nie spalony - omomierzem.
czy sie kreci - podlaczony na krotko do aku (z tym ostroznie)
czy czujnik temp jest ok
jest to termistor NTC i powienien miec 37.5kOhm w 20stC oraz
jakies 3.75kOhm w 80stC.
czy przekaznik wentylatora dziala
Moga byc tez zlośliwe przypadki typu:
Moze sie zdarzyc ze jak ma sie nieszczelny korek na zbiorniku wyrownawczym
i wode w ukladzie, to sie wczesniej woda zagotuje zanim sie wentylator wlaczy.
Komputer w ff'01 wlacza wentylator jak jest 108 stC, a wylacza jak jest 99stC
(tzn jak ECU widzi takie temperatury).
W '98 moga byc rownie wysokie temperatury.
Pawełos666 - 11 Wrz 2009, 20:05
o widzę całkiem mądrą osobę, która się jeszcze ukrywa, najprawdopodobniej po fachu nade mną
Marcinowaty - 11 Wrz 2009, 20:15
Freeman napisał/a: | Fiesty mają tak, że bardzo rzadko załącza się wentylator | Nie zgodzę się z tym
Pawełos666 - 11 Wrz 2009, 20:50
ja tez nie, bo to w goracy dzien jest uruchamiany juz nawet w 6 minut na postoju zapalajac "zimny" silnik, ten czas zalezy od wielu czynnikow...
Freeman - 11 Wrz 2009, 21:13
Marcinowaty napisał/a: | Freeman napisał/a:
Fiesty mają tak, że bardzo rzadko załącza się wentylator
Nie zgodzę się z tym | głównie chodzi mi o MK3. CZytając tematy na forum doszedłem do takiego wniosku. Aha oczywiście mówie o fiestach ze sprawnym termostatem.
Pawełos666 - 12 Wrz 2009, 10:05
sluchaj no, nie zgodzimy się z Tobą, jesli termostat mialbys uwalony, tzw zaciety w otwartym, to by temp wlaczania silnika wiatraka uzyskiwana byla duzo pozniej niz w tych ze sprawnym termostatem, czyli sam sobie zaprzeczasz, bo nie wiem czy wiesz ale on puszcza wode w drugi obieg, jak juz silnik uzyska odpowiednia temp (i ze jej temp sie zbija), a czas wlaczenia samego wiatraka od wlacznika wentylatora (np termistora NTC) zalezy od pojemnosci silnika, rodzaju cieczy chlodzacej, ilosci cieczy, szczelnosci ukladu-cisnienia (od cisnienia zalezy temp wrzenia) oraz obrotow silnika w czasie jazdy i na postoju, ale tym przypadku powiedzmy, ze chodzi nam o silnik tylko odpalony na postoju i nie mow mi tu ze ogolnie, ze w kazdej mk3 wiatrak wlacza sie rzadko, po dwa termostat na odpalonym zimnym silniku jest zamkniety
JoeMix - 12 Wrz 2009, 10:36
Pawełos666 napisał/a: | jesli termostat mialbys uwalony, tzw zaciety w otwartym, to by temp wlaczania silnika wiatraka uzyskiwana byla duzo pozniej niz w tych ze sprawnym termostatem, | Lub wcale
Pawełos666 - 12 Wrz 2009, 10:58
dokladnie, chyba ze na uwalonym bedzie gazowal na max obrotach, to moze kiedys uzyska ta temp
Heniek - 13 Wrz 2009, 22:02
w fieśćie mk4 z silnikiem 1,3 wentylator załancza się w okolicy litery A w napisie normal
|
|