Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Regulacja zaworów - 1.0

utasz - 3 Wrz 2009, 08:46
Temat postu: [MK3] Regulacja zaworów - 1.0
witam

Czy moze mi ktos powiedziec jak ustawic zawory, znalazlem tylko do 1,1 czy tak samo
czyli 0.30-0.35
0.20-0.25

fiesta 1.0 (980cm) rok92


pozdrawiam

bidżej - 3 Wrz 2009, 09:03

po mojemu tak samo
Ciapek - 23 Gru 2009, 09:56
Temat postu: [Mk3] Regulacja zaworów
Dzień dobry.

Chcę wyczyścić stary zastygły olej pod pokrywą zaworów - zrobić przy tej okazji regulację zaworów? Samochód ma na liczniku ponad 200 tys. km a nie wiem kiedy były one regulowane...

bidżej - 23 Gru 2009, 10:44

na pewno to nie zaszkodzi :yes:
puan - 23 Gru 2009, 23:10

Ciapek wyreguluj zawory jeśli wiesz jak. W tych silnikach warto to robić co jakieś 20 tyś km. Zmniejsza to poziom hałasu i silnik lepiej pracuje
Marcinowaty - 24 Gru 2009, 23:04

Z tego co ja wiem to co 10 tyś km
Ciapek - 25 Gru 2009, 13:08

puan napisał/a:
Ciapek wyreguluj zawory jeśli wiesz jak.


Wolałbym tego sam nie robić - duży to koszt u mechanika?

kuba87 - 25 Gru 2009, 13:15

nie jest ciezko poszukaj było info nt. regulacji zaworow
Ciapek - 25 Gru 2009, 13:37

kuba87 napisał/a:
było info


Wiem, czytałem i oglądałem. Nie robiłem tego nigdy i nie chcę nic źle zrobić nie mając doświadczenia (mogę nie wiedzieć, że coś zrobiłem nie tak)...

kuba87 - 25 Gru 2009, 13:45

jest prostrzy sposob
wykrec swiece (musisz miec latarke) kluczem nasadowym na grzechotce krecisz silnikiem
i patrzysz czy tłok na pierwszym cylindrze jest w gorze, potem lapiesz za dzwigienki zaworow i ruszasz jak maja luz to regulujesz (jak sie nie ruszaja krecisz jeszcze raz)
kolejnosc apłonow 1243 tzn ze w takiej kolejnosci regulujesz zawory naposzczegolnych cylindrach nigdy inaczej
zawory okreslisz sobie (ktory ssacy a ktory wydechowy) patrzac na wyloty z głowicy i w lini prostej do wylotu masz zawor wydechowy(patrzysz na silnik od przodu samochodu, chodzi mi tu o kolektor wydechowy)

bidżej - 25 Gru 2009, 15:59

Ciapek, pierwszy raz po przyjeździe Fiesty do PL zawory regulował mi mechanik i jak się później okazało spieprzył robotę (nie wziął pod uwagę, że kolejność zaworów jest "symetryczna", tzn WS-WS-SW-SW). Sam wyregulowałem sobie w 30 minut i autko śmiga elegancko.
limus - 10 Lut 2010, 21:49

Czeka mnie regulacja zaworów i dziwi mnie aż tak duży luz - patrz pierwszy post .
Mam silnik 1,1 , czy ktoś może potwierdzić dane z pierwszego posta , lub odesłać mnie do odpowiedniego tematu ?
To nie lenistwo ; jest tu na forum tak ogromna liczba tematów wszelakich z pasującymi frazami , że przeczytanie wszystkiego jest problematyczne .

Pozdrawiam.

pablon - 11 Lut 2010, 14:53

Bedzie ciszej przez 200km potem wraca do normy:]. Stray silnik to lapie luzy.
jurek - 11 Lut 2010, 15:36

Silnik ma zrobione już sporo i raczej potrzebny jest remont klawiatury. Skasowanie luzów dźwigienek oraz szlif zniekształconych końcówek. Bez tego i przy takim przebiegu sama regulacja nie za wiele pomoże :)
limus - 11 Lut 2010, 23:23

Miałem już trochę do czynienia z różnymi samochodami i powiem szczerze , że takiej
"sieczkarni " jak 1,1 od fiesty próżno szukać , nawet stare ruskie konstrukcje pracują ciszej .
Zastanawiałem się nawet jakim sposobem sprzedano tyle tych fiest .
Chyba , że z salonu kupowana chodziła cicho , ale ciekawe jak potem serwis gwarancyjny radził sobie z tym problemem .

Pozdrawiam.

bidżej - 11 Lut 2010, 23:47

głośne, słabe, przestarzałe - ale ciężkie do zajeżdżenia i tanie w utrzymaniu. to są podstawowe zalety HCSów :)

limus napisał/a:
ciekawe jak potem serwis gwarancyjny radził sobie z tym problemem .
a nie znasz hasła "ten typ tak ma"? :rotfl:
limus - 12 Lut 2010, 00:06

Jestem umówiony z mechanikiem na regulacje tych zaworów , jestem ciekaw jak będzie po regulacji .
Jak na razie strach dać na wyższe obroty .
Przy okazji wymiana oleju .
Co do silników , to większość jest dość odporna , jedne tańsze , inne droższe w eksploatacji , ale żeby wykończyć w miarę przyzwoicie zaprojektowany i wykonany motor , to raczej trzeba się postarać .


Pozdrawiam .

bidżej - 12 Lut 2010, 00:26

limus, spróbuj jazdy z suchym bagnetem od oleju. większość silników zdechnie raz-dwa, a tymczasem sporo HCSów tak jeździ na co dzień i... no właśnie - jeździ i nic.

luzy zaworowe które chcesz dać do zrobienia mechanikowi każdy wyposażony w klucz nasadkowy i umiejący się nim posługiwać zrobi sobie sam pod blokiem w 20 minut za jedyne 2.50 (chyba że nie pije piwa). i tak jest ze sporą ilością innych "napraw" w tym silniku, co nawet na początku lat '90 nie było takie oczywiste.

podsumowując - istnieją jednak dużo mniej odporne (toporne :-P ) i nieskomplikowane silniki niż stary klekoczący HCS :)

JoeMix - 12 Lut 2010, 06:58

limus, tylko ustaw zawory jak trzeba a nie tak by silnik cicho chodził,,, :yes:
limus - 12 Lut 2010, 10:08

bidżej :
Nie wszystkie nowoczesne jednostki padną szybko jak na bagnecie nie będzie oleju.
mam na to przykład , na bagnecie oleju było brak , silnik jezdził tak przez kilka dni i mimo dużego już przebiegu działa do dziś .
Co do regulacji , to teraz jest za zimno abym grzebał przy zaworach , wolę dać to zrobić mechanikowi .

JoeMix :
Nie mam zamiaru nic kombinować , poproszę jedynie mechanika aby ustawił na minimalne wartości - ssące na 0,2 , wydechowe na 0,3.
Silnik prawdopodobne ma rzeczywiście przebieg sto kilkanaście tys . i szkoda by go było popsuć jakimiś eksperymentami .
Jest jeszcze kwestia oleju , pojęcia nie mam co tam wlać .
Od oleju tez zależy głośność pracy .

Pozdrawiam.

Marcinowaty - 12 Lut 2010, 22:39

pablon napisał/a:
Bedzie ciszej przez 200km potem wraca do normy:]. Stray silnik to lapie luzy.


Skąd to filozoficzne przekonanie?

limus - 13 Lut 2010, 20:24

Zawory ustawione , mechanik powiedział , że luzy były takie jakby od nowości nic nie regulowano .
Przy okazji zmieniony został filtr powietrza i paliwa - ten ostatni pewnie też oryginał .
Olej - mineralny mobil .
Silnik pracuje lepiej , ale nadal klekocze , gdzieś na tym forum przeczytałem , że może klekotać jakaś pompka połączona z filtrem węglowym .
Była sugestia , że można to ustrojstwo odłączyć .
Niestety nie pamiętam gdzie ten temat był poruszany , a chciałbym się dowiedzieć więcej .
Proszę o jakieś wskazówki .

Pozdrawiam.

bidżej - 13 Lut 2010, 20:30

klekotał, klekocze i będzie klekotał. tak ma być. chcesz cichszy silnik to załóż zeteca :)

to od filtra węglowego (czyli pochłaniacza par paliwa) to zaworek elektromagnetyczny i on może od czasu do czasu cyknąć, ale żeby klekotał? :yyy:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group