Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Problem z cieknacym silnikiem 1.3, jakie uszczelki????

Drako - 2 Wrz 2009, 21:35
Temat postu: [MK3] Problem z cieknacym silnikiem 1.3, jakie uszczelki????
MK3 93r 1.3 Kat/Lpg

A wiec moj kolega chyba powoli umiera a ja chcialbym chociaz na chwile zatamowac krwawienie :D
Silnik jest caly obrzygany olejem, w wielu miejscach jest taka gruba warstwa oleju z jakims brudem, nie czyscilem tego tak wiec nie wiem nawet dokladnie z ilu miejsc cieknie ;-( Sucho mam jedynie na samej gorze tej komory od silnika i z prawej strony od skrzyni, a tak to masakra.
Moje pytanie brzmi: Czy uszczelka pod glowice, uszczelka misy olejowej i uszczelka pokrywy zaworow pomoga choc troche w zatamowaniu tego wycieku? Jaki to jest koszt? Jak dojde do glowicy to na co jeszcze zwrocic szczegolna uwage? Odrazu mowie ze nie zabieram sie do remontu generalnego lecz do (jak narazie) zabiegu czesciowego usuniecia tych wyciekow.

Pozdrawiam i licze na jakies wsparcie bo naprawde zaczalem sie martwic o moje autko po kilku dobrych godzinkach czytania tematow na waszym forum.

MARIUSZ.B - 2 Wrz 2009, 21:43

Najczęstszą przyczyną wycieków w tym silniku to uszczelka pokrywy zaworów. Od tego trzeba zacząć.
I jeszcze jedno uszczelka pod głowicą nie ma z tym nic wspólnego.

Piter - 2 Wrz 2009, 21:44

Ja tylko nie wiem co żeś się uparł na tą uszczelkę pod głowicą.
Jak zabierasz się za wymianę uszczelniaczy to musisz zrzucić głowicę i wtedy owszem potrzebujesz nową uszczelkę, ale wymiana samej uszczelki pod głowicą nie ma nic wspólnego z tym że masz cały silnik w oleju.
Odpowiedz na twoje pytanie brzmi:
NIE, niewiele (jeśli wogóle coś) pomoże Ci wymiana tych rzeczy:
Cytat:
Czy uszczelka pod glowice, uszczelka misy olejowej i uszczelka pokrywy zaworow

jeśli silnik wyrzuca i pożera takie ilości oleju jak pisałeś w opisie swojego auta.
Tak jak ci pisałem najpewniej masz do wymiany simering od strony skrzyni i ten od strony rozrządu, do tego silnik bierze takie ilości oleju bo już pierścienie powiedziały papa
I umówmy się, silnik przez uszczelkę pokrywy zaworów nie wywali 2L oleju na 350 km, tym bardziej że piszesz że masz uwaloną prawą stronę i skrzynię. Pewnie najbardziej od spodu. Wejdź pod auto i sobie popatrz.

Drako - 2 Wrz 2009, 21:54

Piter przeczytaj raz jeszcze. Ja napisalem ze jedynie od strony skrzyni wlasnie mam w miare sucho a tak to z lewej z przodu z tylu i na dole jest mokro. Sorry za ta uszczelke pod glowice kolega mnie zle pokierowal.
A wiec mam dla was zadanie(prosbe): Znacie moja sytuacje i teraz wyobrazcie sobie ze macie 200zl na naprawe tego, co robicie najpierw, a co moze ewentualnie jeszcze poczekac?

MARIUSZ.B - 2 Wrz 2009, 22:03

Drako napisał/a:
Piter przeczytaj raz jeszcze. Ja napisalem ze jedynie od strony skrzyni wlasnie mam w miare sucho a tak to z lewej z przodu z tylu i na dole jest mokro

Czyli możesz mieć do wymiany: zimering od strony rozrządu, uszczelka dekla zaworów, czujnik ciśnienia oleju, uszczelka miski olejowej. 200zł w zupełności wystarczy i powinno jeszcze zostać na wiele browarków jak zrobisz sam :-)

pvzon - 2 Wrz 2009, 22:04

umyj silnik a potem patrz skąd leci i to wymień. bo takie wymienianie na chybił trafił to jest bez sensu
Drako - 2 Wrz 2009, 22:38

Dobra jutro myje silnik. Tylko...no tego...yyy a JAK??? :ups:
Normalnie woda i szczotka?

ivanek - 2 Wrz 2009, 23:15

Podjedź na myjnie. Będzie najprościej. U mnie biorą 35zł za mycie.
SanceS - 5 Wrz 2009, 09:34

Jest też taki fajny środek do mycia silników... To taka pianka, spryskujesz, czekasz 15 minut i spłukujesz wodą. Czasami w przypływie głupoty jeździłem na mycie silnika pod cisnieniem na BP. Trzeba tylko poczekać aż silnik się ostudzi, myć bardzo ostrożnie i nie zwracać uwagi na napis - Zakaz mycia silników.

Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group