Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK4] Regeneracja maglownicy

daro - 1 Wrz 2009, 21:43
Temat postu: [MK4] Regeneracja maglownicy
Witam czy ktos kiedys podejmował próby regeneracji maglownicy.Stuka mi jak na postoju szybko ruszam w lewo i prawo kierownica (koncówki sworznie tulejki wachacza ok) .Wiem że w przekładni wybija sie plastikowa tulejka i powoduje stukanie -ale czy to ktos kiedys robił czy lepiej kupic nową maglownice w moim przypadku model bez wspomagania. pozdro
piotrek1289 - 19 Lis 2009, 18:42

Ja robilem (dokladnie moj ojciec) w mojej fiescie i wyszlo fajnie . Wyjelismy stare tulejki dopasowalismy nowe i stukanie ustalo. z tym ze po wymianie trzeba robic zbierznosc, co wydaje mi sie raczej oczywiste bo trzeba wykrecic koncowki drazkow.
Sa zdaje sie 3 rodzaje tych tulejek ale co do tego nie jestem pewny.

Kadzax - 19 Lis 2009, 20:49

Jak to???
Czy giaha były także bez wspomagania kierownicy?
Myślałem do tej pory, że to jedna z najbogaciej wyposażonych wersji...

drjanusz - 26 Lip 2011, 09:58

Odkopuje temat bo nie chce powielać,ma kto pojęcie o regeneracji maglownicy-stuka mi strona kierowcy na połączeniu drążek listwa ;-( .Jeszcze tego nie robiłem i chciałbym uniknąć niespodzianek-są tam jakieś elementy do wymiany,czy trzeba całość wymienić :fox: ?
Marcin - 26 Lip 2011, 10:24

Janusz masz wspomaganie?
JoeMix - 26 Lip 2011, 10:24

Jak masz luz na drążku, to odkręcasz drążek i wymieniasz,,, nie wiem czy czasem na upartego na aucie tego nie zrobisz (od spodu)
drjanusz - 26 Lip 2011, 11:07

Marcin, No o wspomaganie chodzi ;-|
JoeMix, Luz nie jest na końcówce, tylko na połączeniu drążka z listwą!!
Nie znam budowy i nie wiem czy tam jest jakieś łożysko czy tulejka,a wole być przygotowany na to co zastane,bo robie całą zawieche i autko jest uziemnione już od tygodnia(wymieniam też sprzęgło-pisałem na forum,bo mi silnik w komorze zaklinowało,zero podpowiedzi-nikt nie wyjmował silnika z mk4 :fox: ) ;-(

Marcin - 26 Lip 2011, 11:19

Drążek na wejściu do maglownicy ma jeszcze łożysko kulowe, więc pewnie tam jest luz, jak będziesz potrzebował nowe drążki to mam takie do odsprzedania + końcówki, wszystko febi (niepotrzebnie kupiłem).
drjanusz - 26 Lip 2011, 11:34

Marcin, A dlaczego tak drogo? :rotfl:
A tak poważnie ile?
Rozbierałeś to kiedyś-jak to wygląda od środka(u mnie tylko strona kierowcy ma wyczuwalny osiowy luz),da rade wymienić beż ściągania maglownicy z auta?

Ok już wszystko wiem -nie zauważyłem PW notw

Marcin - 26 Lip 2011, 13:23

drjanusz napisał/a:
da rade wymienić beż ściągania maglownicy z auta?

wg mnie da rade, wystarczy ściągnąć osłonę gumową i przekręcić kierownicą żeby drążek wyszedł na zewnątrz.

Jakbyś chciał to PW :)

JoeMix - 26 Lip 2011, 16:35

drjanusz napisał/a:
JoeMix, Luz nie jest na końcówce, tylko na połączeniu drążka z listwą!!
Nie powiedziałem ze masz wymienić końcówkę drążka którą się odkręca od drążka (na foto z lewej strony), tylko drążek który się odkręca od maglownicy (pod tym takim gumowym) (na foto z prawej strony)


drjanusz - 26 Lip 2011, 22:37

JoeMix, Ok. Ja tak z rozpędu,nie doczytałem i pokręciłem ;-(
Ale dzięki Marcin, już po wszystkim-okazało się ,że wszystko w porządku poza tym,że drążek się WYKRĘCIŁ z listwy.Dokręciłem i :ok: .Zero luzów,stuków gra gitara :jupi:

Marcinowaty - 27 Lip 2011, 07:57

Podłacze się do tematu. Po wymianie uszczelnienia na wałku pompy wspomagania myślałem że wszelkie wycieki z tego układu pójdą w niepamięć. Okazuje się że wycieka mi płyn z przekładni kierowniczej, a dokładnie z samej góry, tam gdzie wałek jej łączy się z krzyżakiem. Na forum eskorta widziałem zdjęcia jak z kabiny można wymienić ten uszczelniacz z góry, bez demontarzy przekładni z auta. We fiescie też się tak da??
neyoam - 15 Maj 2012, 17:56

Z góry przepraszam za odkopywanie starego tematu, ale nie chcę powielać.

Mam pytanko czy zna ktoś warsztat w Warszawie i okolicach, który zajmuje się regeneracją maglownic z montażem i demontażem?
Z góry dziękuję za pomoc.

drjanusz - 6 Lis 2013, 15:14

No i się narobił -wyrwało drążek przy skręcie i to bez ostrzeżenia (żadnych stuków).
Mam pytanie kto wymieniał i wie czy do każdej maglownicy(ze wspomaganiem) montuje się zaworki na wejściu i wyjściu węży od i do pompy.
Bo mi siadła maglownica i wymieniam na inną(używaną) ,moja w aucie miała zaworki na wejściu i wyjściu węży(w gnieździe śrub) a ta na którą wymieniam nie ma ich(była zdemontowana z kawałkami rurek).
I teraz nie wiem czy muszą zawsze być? :bezradny:
A tak wyglądają:

drjanusz - 7 Lis 2013, 16:53

Nikt tego nie robił-POMOCY bo jestem uziemniony :kaput: notw notw :głowąwmur:
drjanusz - 8 Lis 2013, 21:29

To może choć kto wie czy był jeden czy więcej typ maglownicy(ze wspomą) intrygują mnie te zaworki, po kiego grzyba jedna ma a druga nie <wow> :bezradny:
peugeot40619tdi - 31 Sty 2014, 15:04

a ja zadam pytanie w poście kolegi,jak wyciągnąć maglownicę? czy po demontażu sanek silnik nie opadnie?
drjanusz - 1 Lut 2014, 20:07

Na sankach bezpośrednio wisi skrzynia,ale musisz sanki opuścić i podeprzeć od dołu. Ja posłużyłem się lewarkami(hydraulicznymi) i podniosłem bude do góry a skrzynia została na dole (na "cegłach").
Mnie najwięcej problemu sprawiły rurki od wspomy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group