Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Kilka pytan - POMOZCIE !

Pyra20 - 1 Wrz 2009, 21:33
Temat postu: [MK4] Kilka pytan - POMOZCIE !
Witam, mam parę pytań do Was?

1: Dziś miałem do przejechania odcinek o długości ok. 70km. No i zaciekawiła mnie wskazówka temperatury, która twardo zatrzymała się w miejscu na literce n (jak jest napisane normal, czyli o niewiele podniosła się z miejsca gdzie wskazuje 0) i tkwiła tam cały czas. Dodam że 98% drogi jechałem poniżej 100km/h i nie przekraczałem 3k obrotów. Ostatnie 5km kręciłem silnik do ponad 4k obrotów, jechałem jakieś 140km/h i efekt bł taki że wskazówka się nie ruszyła, a ostatnie 500m kiedy to puściłem gaz to powędrowała w miejsce gdzie pokazuje 0, a podczas 30 sekundowego postoju kiedy to otwierałem garaż wróciła na literkę 'n'
Czy niedogrzewanie silnika w benzynie ma jakieś znaczenie ?
Dodam że wszystkie węże jakie idą do chłodnicy, prócz jakiegoś jednego cienkiego u góry po lewej stronie były ciepłe.

2: Czy zastosowanie zbyt dużego stożkowego filtra powietrza może powodować że silnik 'dostaje' zbyt dużo powietrza, jest zła mieszanka i się dławi ?

3: Coś stuka mi w przednim zawieszeniu. Byłem na stacji diagnostycznej na szarpakach i powiedzieli mi że wszystko jest ok, nie ma żadnych luzów. Możecie mi powiedzieć, jak tumanowi, który nie ma pojęcia o mechanice, jak chałupniczo sprawdzić zawieszenie, gdzie poruszać, gdzie postukać, na które elementy zwrócić uwagę żeby samemu zobaczyć jak to wygląda i co ewentualnie jest do wymiany ? mile widziane jakieś fotki.

Dzięki za porady !

Piter - 1 Wrz 2009, 22:28

1. Może wina jest termostatu. Nie zamyka. Lub czujnik temp. jest niesprawny.
Ale podczas jazdy w trasie tak jest że temperatura się wiele nie podnosi.
2. Samo założenie stożka bez odpowiedniego dolotu może dostarczyć więcej problemów niż korzyści.
3. Jak stuka? Kiedy? W kole? W układzie kierowniczym?

MARIUSZ.B - 1 Wrz 2009, 22:32

Termostat pewnie nie domyka się, przy spokojnej jeździe mógł występować taki efekt.
Co do stukania sprawdź gumy stabilizatora.

kuba87 - 1 Wrz 2009, 22:38

lub którys amortyzator obejrz dokladnie czy nie maja wyciekow
Piter - 1 Wrz 2009, 22:46

Albo zamień miejscami koła, albo, albo ...
Niech napisze gdzie stuka.

Pyra20 - 2 Wrz 2009, 11:49

Co do pierwszego pytania, to odkąd pamiętam, po przejechaniu 5-7km wskazówka zatrzymywała się na połowie i tkwiła tam aż do momentu zakończenia jazdy.

Co do stożka, to jak kupiłem fieste nie miała już tej 'puszki' na zwykły filtr, tylko miała założony jakiś gówniany stożek, i jak popatrzyło się pod światło przez niego to miał takie minimetrowe otwory... ciekawe ile ten silnik przez to zjadł piasku ? dlatego kupiłem jakiś filtr K&N zainpregnowany, dosyć duży - no i mam problemy z dławieniem się silnika i przyczyny już pół roku szukam... a o tym już była mowa.


Jadąc samochodem stuki występują na nierównościach, i tak wydaje mi się że dochodzą z lewego przedniego koła. Gdzie są te gumy ? jak one wyglądają ? dajcie foto to sprawdzę swoje.

Amory raczej odpadają, rok temu były wymieniane, na diagnostyce są ok.

MARIUSZ.B - 2 Wrz 2009, 12:32

Pyra20 napisał/a:
Jadąc samochodem stuki występują na nierównościach, i tak wydaje mi się że dochodzą z lewego przedniego koła. Gdzie są te gumy ? jak one wyglądają ? dajcie foto to sprawdzę swoje.


Gumy znajdują się mniej więcej nad wahaczami przy ścianie grodziowej kabiny, opasają stabilizator (stabilizator- pręt łączący amortyzatory). Sprawdź też końcówki stabilizatora.

Piter - 2 Wrz 2009, 12:38

Ale to powinno wyjść na szarpakach.
Podjedz jeszcze na inna stację diagnostyczną.

MARIUSZ.B - 2 Wrz 2009, 12:44

Powinno ale jak diagnosta :tyłek: to tak bywa :-)
Jak sam sobie nie poradzisz to podjedź gdzie indziej i niech szukają przyczyny.

Pyra20 - 2 Wrz 2009, 20:27

następna stacja diagnostyczna jest 20km ode mnie, a co z reszta pytań ?

no i kolejne:
wyjmę licznik bez ściągania kierownicy ?

MARIUSZ.B - 2 Wrz 2009, 20:43

Świece, kable, filtry mamy rozumieć, że to już pozmieniane ?
smarty - 2 Wrz 2009, 21:10

Jeśli chodzi o temperaturę to w mojej Fiestce (1,25 zetec) jeszcze ani razu nie włączył mi się wiatrak, a czesto mi się zdarza długo stać w korkach, w najgorszym wypadku zatrzymało się na literce M (NORMAL). Zazwyczaj kontrolkę mam w tych samych położeniach co Ty, więc jeśli tylko spalanie masz w normie to nie ma problemu
MARIUSZ.B - 2 Wrz 2009, 21:15

smarty napisał/a:
jeszcze ani razu nie włączył mi się wiatrak, a czesto mi się zdarza długo stać w korkach

Może go po prosu nie słyszysz.

Pyra20 - 2 Wrz 2009, 21:41

wymiana cewki, dwach komplety kabli, krokowca, filtra powietrza, swiec a takze wizyta w serwisie forda w Rzeszowie nic nie dąły, samochód dlawi sie i pierdzi. Do wymiany został jeszcze CPP ale brak funduszy narazie, na kompie wszystko ok. Na zbiorniku 40l, robie jakies 550~km na trasach do 7km (czyli krótkie odcinki)

Co do temperatury to ja miałem w swojej historii z 3 razy na maxa i wentylator się nie włączał - mam pewnie walniety jakiś czujnik tylko jaki i gdzie i jak go wymienic to nie wiem ? szukałem, nie znalazłem, wiec to zostawiłem. :(

MARIUSZ.B - 2 Wrz 2009, 21:48

Co do dławienia odpiął bym CPP, przepływkę i potestował. W tych silnikach wentylator załącza komputer (tak mi się wydaje) jest tylko jeden czujnik temperatury w głowicy on również daje wskazanie na deskę.
Pyra20 - 2 Wrz 2009, 21:50

z tego co wiem to w moim modelu nie ma przepływomierza, jak sciagne caly ten dolot od filtra, to przepustnica otwiera się normalnie... nie zacina się ani nic
Marcin - 2 Wrz 2009, 21:59

Pyra20 napisał/a:
samochód dlawi sie i pierdzi. Do wymiany został jeszcze CPP ale brak funduszy narazie, na kompie wszystko ok.

cpp można bez problemu sprawdzić miernikiem, a dławienie może być od MAP'a

Pyra20 - 2 Wrz 2009, 22:00

z tym miernikiem problem jest taki, że nikt z znajomych go nie ma, a jechac do mechanika to zedrze ; d

i teraz jest pytanie - pojechac do zwyklego mechanika, i on mi sprawdzi, czy lepiej szukac strikte elektryka samochodowego ?

[ Dodano: Sro Wrz 02, 2009 22:01 ]
z tym miernikiem problem jest taki, że nikt z znajomych go nie ma, a jechac do mechanika to zedrze ; d

i teraz jest pytanie - pojechac do zwyklego mechanika, i on mi sprawdzi, czy lepiej szukac strikte elektryka samochodowego ?


a co z reszta ?

Marcin - 2 Wrz 2009, 22:03

każdy kto wie do czego służy miernik pomierzy Ci ciągłość rezystancji, nie ma tu zadnej filozofii.
MARIUSZ.B - 2 Wrz 2009, 22:05

Pyra20 napisał/a:
tym miernikiem problem jest taki, że nikt z znajomych go nie ma

Może czas zainwestować ;/
http://www.allegro.pl/ite...ka_wysylka.html

Pyra20 - 2 Wrz 2009, 22:08

jak mi wytłumaczysz jak sie tym mierzy to z checia zainwestuje :ok:
MARIUSZ.B - 2 Wrz 2009, 22:24

Pyra20 napisał/a:
jak mi wytłumaczysz jak sie tym mierzy to z checia zainwestuje

Jeśli twoja odpowiedz jest poważna to Ty lepiej się za naprawę samochodu nie zabieraj :-)

Pyra20 - 2 Wrz 2009, 22:29

mowie powaznie, jestem mechanicznym dnem....

zreszta ciezko umiec cos uzywa jezeli nawet sie tego w rzeczywistosci nigdy na oczy nie widzialo....


Dobra Panowie.. zrobiłem taki test, skreciłem koło maksymalnie w lewo, poruszałem tymi elementami (foto niżej) i sa bardzo sztywne, prawie w ogóle się nie ruszaja, po ściągnieciu koła gumy po mimo tego że jest troche brudu i syfu na nich wyglądaja ok.




Mam taki miernik:


Powie ktos jak tym czyms sprawdzic te czujniki ?

Roman Hanc - 5 Wrz 2009, 10:15

Witam
Z tym pokazywaniem temperatury to wszystko jest OK
W moim aucie po odpaleniu po nocy wskaźnik po przejechaniu ok 1,5-2 km zatrzymuje się pomiędzy N a O na napisie NORMAL i to niezależnie gdzie jadę trasa czy miasto - początkowo myślałem tez że coś jest nie tak ale to norma takie wskazanie.
Roman

MARIUSZ.B - 5 Wrz 2009, 11:23

Pyra20, Sprawdź tą gumę którą zaznaczyłem na zielono bo nawet na fotce nie wygląda za specjalnie, poruszaj też stabilizatorem tak jak zaznaczyłem strzałką. Oczywiście druga strona też do sprawdzenia. Tam powinno być bardzo ciasno, jeśli nie to gumy do wymiany.



[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 11:38 ]
Co do miernika i przetestowania CPP to miernik ustawiasz na znak omegi (zakres jak nie ten to drugi) Podłączasz kabelki do czujnika. Czujnik ma trzy wyjścia musisz wyłapać dwa odpowiednie. Jak już masz wszystko podłączone to kręcisz powoli pokrętłem czujnika, wskazówka na mierniku powinna Ci się wychylać płynnie jeśli porusza się skokowo to czujnik do wymiany.

Pyra20 napisał/a:
zreszta ciezko umiec cos uzywa jezeli nawet sie tego w rzeczywistosci nigdy na oczy nie widzialo....


Nie wiem jaką szkołę skończyłeś ale ja w technikum w pierwszej klasie miałem przedmiot miernictwo i tam uczyli takich podstaw. Nie jestem pewien czy i w szkole podstawowej nie dawali miernika do ręki na fizyce. Zresztą chyba każdy facet powinien umieć się posługiwać miernikiem to nie oscyloskop a w życiu nie raz może się przydać.
Powodzenia w diagnozowaniu problemów.

kuba87 - 7 Wrz 2009, 00:08

polecam obejrzec tylna tulejke wachacza moze byc lekko naderwana i bedzie sobie stukac
wymiana jest mozliwa ale przy niewprawnej rece mozna pogiac wachacz

bidżej - 7 Wrz 2009, 11:39

MARIUSZ.B napisał/a:
Czujnik ma trzy wyjścia musisz wyłapać dwa odpowiednie
czyli czerwone i zielone :)

więcej TUTAJ


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group