Forum FiestaKlubPolska -

LPG - Gaz do Fiest 1.3 1995

jarek piotrkow - 27 Sie 2009, 15:44
Temat postu: Gaz do Fiest 1.3 1995
Zwracam się z gorącą prośbą do forumowiczów z Łodzi. Może jesteście w stanie polecić warsztat gdzie w miarę za rozsądne pieniądze można założyć LPG.

Mam również pytanie do osób posiadających Fiesty 1.3 z 95 roku w LPG z pytaniem ile m/w wynosi spalanie?

Każda informacja będzie dla mnie cenna i ważna. Pozdrawiam!!!

romsped - 22 Paź 2009, 19:55

kolego do fiesty mk3 gaz nie może być droższy niż 1500 zł a spalanie to 8l na 100km silnik 1.3 monowtrysk
piotrek1289 - 25 Paź 2009, 10:48

Ja do swojej wrzucilem zwykla instalacje z przelacznikiem firmy STAG do monowtrysku i chodzi idealnie zadnych problemow rozpedza sie jak na bezynie predkosc max jaka wyciagnelem na autostradzie na gazie moim 1.3 to ok 185 km/h a spalanie 10 do 12 litrow na 100 zalezy jak jezdze
Kristoph - 26 Paź 2009, 13:15

No z tym 185 to chyba delikatnie przesadziłeś :D :D :D :rotfl: Jak mi dobrze sie wydaje to książkowo fiesta 1.3i powinna lecieć maks 150 no niech będzie nawet ze na liczniku będzie i 165... ale nie 185 :D

No chyba że masz jakąś 1.3 bi-turbo :D

Co do gazu spodziewaj się kosztu ok 1500 zł i spalania w granicach 7,5-9,5l LPG (trasa/miasto) Zależy też od nogi bo i by dało rade w mieście dobić do 11l pewnie:P

piotrek1289 - 26 Paź 2009, 16:02

tez sie zdziwilem ze tyle pojdzie ale jednak poszla ok 185 to jest bardzo zeski silnik rok produkcji jest 1995 a przebieg 130000 auto przyprowadzone z wloch silnik suchutki i wogule. czytalem ze ksiazkowo powinna jechac tylko 150 ale jednak poleciala troche wiecej. Tylko ze wpila 30 litrow gazu na trasie 150 km.
romsped - 26 Paź 2009, 23:22

na gazie może może !!! sie tak rozpędzić tj 185 ale po rozkręceniu parownika na max ilość gazu ale to teorią nie sprawdzałem ja moją rozpędziłem się do 160km/h
piotrek1289 - 27 Paź 2009, 08:44

reduktor jest wyregulowany tak jak to zrobili gaziaze jedynie sam wyregulowalem srubke ktora reguluje doplyw gazu znaczy sie ta miedzy reduktorem a mikserem ale w sumie i tak jest skrecona prawie na maxa ale byc moze dodadkowa zasluga jest to ze mam przelotowy wydech tj. kolektor rura strumienica rura i koncowy tlumik przelotowy spaliny lepiej wydostaja sie z ukladu i od kiedy zrobilem przelot zauwazylem ze troche lepiej chodzi tylko0 zaczol troche wiecej palic ale tak czy owak wydaje mi sie ze wynik ok 185 km/h na malutka fiescinke 1.3 jest dosc imponujacy dodam ze silnik jest w 100 procentach seryjny jedyne co zrobilem to zalozylem gaz
romsped - 27 Paź 2009, 12:03

czesto bywalo tak w polskiej motoryzacji jeden fiat 125 rozpedzał sie do 180 a drugi ledwie do 150 zależało jakie częsci szły na pierwszy montaż
Kristoph - 27 Paź 2009, 13:31

I tak nie uwierzę w żadne 185 km/h . Chłopie jechałeś kiedyś 180-190 jakimś innym autem (nowszym) ??? Przy takiej prędkości to by się seryjne 1.3 musiało chyba wkręcić na 7-8 tyś. obrotów :D A przy takiej prędkości obrotowej to by się silnik bez wzmocnień rozpadł :D Skrzynia ma pewne przełożenia wiec zakładając ze znamy maksymalną prędkość obrotową i przełożenie skrzyni to nie można na tej samej jednostce i skrzyni jechać 160 i 190 :D Nawet dawka gazu 30l /100 km nie przestawi skrzyni :D

Masz wtrysk wiec przy pewnej prędkości obrotowej (w 1.3 zapewne przed 6tyś ) wtrysk jest odcinany i już(odcięcie zapłonu). Wiec jeśli masz standardową skrzynkę 5 bieg to maksymalnie licznikowo polecisz 165km/h no moze 170 biorąc pod uwagę twoje modyfikacje :) Gdybyś miał skrzynie 4-biegową to by było to możliwe bo ona ma predyspozycje żeby osiągnąć licznikowe 180 po modyfikacjach silnika i dawkowania gazu.


Jednak do 185km/h ciągle Ci brakuje :D No chyba ze masz opony za małe i przekłamuje licznik :) Jedyne wyjaśnienie jakie moze być :D Bo licznik raczej jest ok.

Jak masz 5-bieg skrzynie to swoje 185 wsadź sobie miedzy bajki :)

piotrek1289 - 27 Paź 2009, 16:06

licznik raczej nie ma jak przeklamywac bo jechalem z nawigacja i na nawigacji i na liczniku predkosc wachala sie miedzy 180 a 185km/h dla niedowiarkow jest tylko jeden sposob rzeby to sprawdzic wsiasc i sie przewiesc przy 160 mialem dosc duze drgania kierownicy przy 170 drgania ustaly i auto szlo jak rakieta dodam ze obroty wachaly sie miedzy 6 a 7 tys obrotow i skrzynia jest seryjna 5 takze nawet jakby faktycznie licznik i nawigacja troche oszukiwaly to napewno nie wiecej niz o max 10km/h takze nawet jak pojechala faktycznie 175 a nie 185 to jest bardzo dobry wynik na 1.3 a druga sprawa ze w mojej fiescie nie ma odciecia wtrysku poza tym jechalem NA GAZIE
Kristoph - 27 Paź 2009, 20:44

No ciekawe stań na luzie i ciśnij gaz na maksa przez 20s. Jakbys nie miał odciecia to sie rozier^%$i silnik :D

Ja nie wiem to twoje 1.3 to jakieś jedyne na świecie jest:D

Ja bym się na twoim miejscu martwił czy ta twoja "włoska" fiesta nie jest składana z 3 innych samochodów :D bo 185-195 to leci ale FORD SCORPIO 2.0i :rotfl: :rotfl:

Peedro - 27 Paź 2009, 21:08

Łał, mamy nowy sposób na szybkie fiesty... 1.3 pod maske, elpidżi i przelotowy wydech :cojest: i 185 gwarantowane.
piotrek1289 - 27 Paź 2009, 21:34

ludzie jacy wy jestescie prosci bo ksiazka tak mowi to tak musi byc ale jednak niekoniecznie a ironie typu "WLOSKA" radzilbym sobie darowac bo watpie czy w polsce znalazlaby sie seryjna nigdy nie konserwowana ani nie latana fiesta w takim stanie z prawie pelnym wyposazeniem seryjnym za takie pieniadze
Peedro - 27 Paź 2009, 22:08

Ale zrozum - przełożenia skrzyni i maks. prędkość obrotowa nie pozwolą na osiągnięcie 185km/h. To nie jest XRka.

P.S. Nic nie mam do twojego auta, i chyba nikt nie ma, tylko do tych 185km/h.

piotrek1289 - 27 Paź 2009, 22:31

rozumiem i nie wiem czym to jest spowodowane ale tak jak mowie 160 ktore powinno byc gorna granica predkosci max jest osiagalne doslownie w moment rozpedzenie jej do 100km/h od zera zajmuje chwile bo to jest przeciez zwykle 1.3 ale jak juz minie 100km/h to rozpedza sie doslownie momentalnie na autostradzie 160 to jest doslownie moment i ona rozpedza sie dalej licznik max wskazal mi 185km/h (z lekkiej gorki na autostradzie rozlozonej na kilku kilonetrach) ale znowyu na prostej drodze licznik wskazal 180 a co smieszniejsze nawigacja tez sam nie wiem czym to jest spowodowane ale jednak a najwspanialszy byl widok kierowcow BMek i innych nowszych i konkretnych aut ktore jechaly sobie gdzies ze 150 a ja stara fiesta ich wymijalem bez zadnego problemu
Kristoph - 28 Paź 2009, 12:56

Normalnie chyba Cie odwiedzę :hahaha: Wpadniemy focusem 1.8tddi który lata maks 185-190 i zobaczysz ze coś nie pyka licznik w tej twojej fiescie :D
JoeMix - 28 Paź 2009, 13:52

Ty weź jakiegoś GPSa i sprawdź te prędkości bo się może okazać że przy 100 to jedziesz 80, a przy 160 to ledwo 140 dobijasz,,,
piotrek1289 - 28 Paź 2009, 16:17

nie ma problemu od dziecka mam tak ze wierze tylko w to co widze a to akurat mi sie nie wydawalo
JoeMix - 28 Paź 2009, 16:39

No widzisz i wierzysz w prędkościomierz który z natury zawyża,,,
piotrek1289 - 28 Paź 2009, 17:15

wlasnie to jest najleprze ze jechalem z nawigacja i nawigacja wskazywala tak samo jak predkosciomiez przeklamanie bylo moze jakies 2/3 km/h
Marcinowaty - 28 Paź 2009, 18:00

piotrek1289 napisał/a:
na autostradzie na gazie moim 1.3 to ok 185 km/h

:hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:

Krawiec - 15 Lis 2009, 20:32

ej stary co T y piszesz ?? po pierwsze masz za krótkie przełożenia skrzyni po drugie musiałbys miec wiecej koni na lpg po trzecie nie mógłbys miec odcinki a po czwarte ten silnik na gazie musiałby miec inna charakterystyke bo od 5000rpm zaczyna zdychac... Bajki schowaj do kieszeni... 192 jedzie seryjna xr2i która ma silnik 1.6 i dłuższe przełożenia.
Lary - 15 Lis 2009, 20:38

@piotrek zakimś jechałeś czy sam?
piotrek1289 - 15 Lis 2009, 21:28

jechalem z kolega mialem wlaczona nawigacje i sam bylem w szoku pisalem juz wczesniej ze odcinek autostrady byl lekko z gorki mialem oponki 165/65/13 predkosciomiez wachal sie miedzy 175 a 180 nawigacja wskazywala w pewnym momecie 181km/h i to nie jest jakas zwykla nawigacja ktora moze pokazywac bajki tylko mam nawigacje Garmin Nuvi z roku 2008 a teksty ktore sie pojawialy predzej sugerujace ze na skrzyni 4ce pojechalbym szybciej niz na 5ce sa dla mnie smieszne ok 170km/h rozpedze ja spokojnie 10km/h wiecej to faktycznie mogla byc predkosc spowodowana tym ze bylo lekko z gorki natomiast 160 jechalem nia na trasie Brzeg Opolski - Strzelin moze ktos zna ta trase jest tam dosc dlugi odcinek prostej drogi takze 160km/h rozpedzilem ja bez problemu i czulem ze jeszcze sie rozpedzi lecz rondo ktore ostatnio tam wystawili uniemozliwilo mi dalsze bujanie jej kolejnym razem kiedy bede jechal w jakas trase wezme sobie aparat i cykne fotke predkosciomierza bo dosc mam tlumaczenia niedowiarkom ze to jest jednak mozliwe
Kristoph - 16 Lis 2009, 16:15

Normalnie fiesta bi turbo :D Dawaj fotki a najlepiej film jak jedziesz z kimś. I niech ten ktoś nagrywa wskazania z nawigacji i z licznika :)

Jak to zobaczę to może uwierzę :)



Fiestka ze skrzynią 4biegową jest szybsza od 5:) Poczytaj książki serwisowe a potem się mądruj leszczu .

piotrek1289 - 16 Lis 2009, 16:45

ciekawe od kiedy auta 4 biegowe sa szybsze od 5 biegowych "leszczu"
Maki - 16 Lis 2009, 18:41

Cytat:
ciekawe od kiedy auta 4 biegowe sa szybsze od 5 biegowych "leszczu"


Od zawsze. Bo 4-ka jest 4-biegach jest jak 5-tka 5-biegach, albo nawet szybsza

BerciQ - 16 Lis 2009, 18:51

tak napiszę odnośnie odcięcia.
to chyba nie jest zapłon odcinany a dopływ paliwa.

Powiem Wam jedno, z moich obserwacji.
Kiedyś ojciec miał Peugeota 405 1.8 na gazie. Rozpędziając się na benzynce było odcięcie gdzieś w okolichach 5500-6000obr. Po przełączeniu na gaz, odcięcie nie działało...

Dlatego zastanawiam się czy odcięcie nie jest połączone z pompą paliwa i po przekroczeniu określonej ilości obrotów nie wyłącza pompy paliwa i silnik siłą rzeczy zwalnia, odcięcie zapłony by go wyłączyło.

piotrek1289, nie będę się kłócić o tą prędkość, ale jest inna sprawa
np:
piotrek1289 napisał/a:
najleprze

ortografia i przecinki. W twoich postach używasz może JEDNĄ kropkę. A potem walisz 5 linijki tekstu bez jakiegokolwiek przecinka. To naprawdę utrudnia wyczytanie sensu twojej wypowiedzi, bo nie wiadomo kiedy kończy się jedna, a zaczyna druga myśl.

piotrek1289 - 16 Lis 2009, 19:39

tylko ze zastosowanie skrzyn 5 biegowych ma na celu wydluzenie poszczegolnego biegu po to zeby zmiejszyc obroty silnika a tym samym spalanie. znajomy ma golfa II, 1.6 diesla mial tam skrzynie seryjna 4ke na 4 biegu przy strasznych obrotach osiagnol nim predkosc 140 km/h po zmianie skrzyni na 5 biegowa rozniez od diesla osiagnol nim predkosc 160 km/h zastosowanie 5 biegu ma na celu wydluzyc biegi tym samym na 5ce daje mozliwosc dluzszego rozpedzenia samochodu bez katowania silnika wysokimi obrotami co tym samym daje mozliwosc wiekszego rozpedzenia sie
BerciQ - 16 Lis 2009, 19:41

piotrek1289, dalej nie stosujesz przecinków.
Jedyna kropka to
Cytat:
1.6


;-|

piotrek1289 - 16 Lis 2009, 19:45

najlepiej zasiegnijcie rady jakiegos mechanika bo ja wlasnie tak zrobilem i wyraznie wyjasnil mi roznice miedzy skrzynia 4ka a 5ka. dodam ze ta osoba pracuje w zawodzie mechanika od ponad 30 lat i prowadzi warsztat samochodowy cieszacy sie bardzo dobra reputacja, czyli nie jest to jakis niedouczony laik.

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 19:47 ]
fakt ze samochod ze skrzynia 4 biegowa bedzie mial wieksze przyspieszenie i bedzie sie szybciej rozpedzal, ale to na skrzymi 5ce osiagnie wieksza predkosc max. tylko oczywiscie potrzebuje na to wiecej czasu.

JoeMix - 17 Lis 2009, 13:31

piotrek1289 napisał/a:
ciekawe od kiedy auta 4 biegowe sa szybsze od 5 biegowych "leszczu"
Od wtedy kiedy 5 bieg jest nadbiegiem,,,

piotrek1289 napisał/a:
znajomy ma golfa II, 1.6 diesla mial tam skrzynie seryjna 4ke na 4 biegu przy strasznych obrotach osiagnol nim predkosc 140 km/h po zmianie skrzyni na 5 biegowa rozniez od diesla osiagnol nim predkosc 160 km/h
Zaskoczę Cie masz Fiestę 1,3 a nie Golfa 1,6D,,,

piotrek1289 napisał/a:
najlepiej zasiegnijcie rady jakiegos mechanika bo ja wlasnie tak zrobilem i wyraznie wyjasnil mi roznice miedzy skrzynia 4ka a 5ka. dodam ze ta osoba pracuje w zawodzie mechanika od ponad 30 lat i prowadzi warsztat samochodowy cieszacy sie bardzo dobra reputacja, czyli nie jest to jakis niedouczony laik.
No i co z tego, teorie Ci wyłożył nawet jeśli dobrze to nie przekłąda siet o na praktykę...

piotrek1289 napisał/a:
fakt ze samochod ze skrzynia 4 biegowa bedzie mial wieksze przyspieszenie i bedzie sie szybciej rozpedzal, ale to na skrzymi 5ce osiagnie wieksza predkosc max. tylko oczywiscie potrzebuje na to wiecej czasu.
Taka jest piękna teoria, ale jesli silnik na 4 rozpędzi się do obrotów 100, to już na 5tce rozpędzi się tylko do obrotów 80, i czesto to pierwsze jest szybciej niż to drugie,,, słowem silnik 1,1 czy 1,3 nie jest tak silnym silnikiem by jechać na 5 szybciej niż na 4.

Generalnie jeśli twój GPS nie zrobił błędu w pomiarze, z znaczy te 181 nie wskoczyło raz na chwile tylko się utrzymywało z minutę,,, to ja mam jedno wyjaśnienie, było naprawdę ostro z górki,,,

[ Dodano: Wto Lis 17, 2009 13:35 ]
piotrek1289 napisał/a:
fakt ze samochod ze skrzynia 4 biegowa bedzie mial wieksze przyspieszenie i bedzie sie szybciej rozpedzal, ale to na skrzymi 5ce osiagnie wieksza predkosc max.
Tylko Ty mi to powiedz jakim cudem, skrzynie 4 i skrzynia 5 jest identyczna, ma takie same przełożenia, różni się tylko dołożonym trybem 5 biegu,,, mam tak w mk1 gdzie jest 4 i mk2 gdzie jest 5, no i co mi z tego skoro taki sam silnik mk2 cięższe i jedynka mnie odchodzi :(
piotrek1289 - 17 Lis 2009, 15:38

skrzynia 4 biegowa i 5 biegowa na ostatnim biegu bedzie miala przelozenie 1 do 1, z tym ze na skrzyni 4 biegowej (dane zmyslone) przy predkosci np 120 bedzie mial 4 tys obrotow a na skrzyni 5 biegowej bedzie mial 3 tys. obrotow. czyli jesli osiagniemy predkosc max. na skrzyni 4 biegowej np 150km/h i obroty beda rowniez maxymalne jakie sa mozliwe aby nie uszkodzic silnika to na skrzyni 5 biegowej te obroty przy tym 150 beda nizsze i beda pozwalaly na dalsze rozpedzenie sie. czy wy wogule rozumiecie o co mi chodzi!!??

a jesli chodzi o golfa podalem to po to aby porownac roznice miedzy skrzynia 4 a 5 biegowa a nie po to zeby porownywac fieste 1.3 do golfa 1.6

chodzi mi o czysta teorie i napewno nie zgodze sie z tym ze samochod ze skrzynia 4 biegowa bedzie szybszy od samochodu ze skrzynia 5 biegowa.
bedzie sie wolniej rozpedzal to fakt ale nie bedzie mial miejszej predkosci max. od 4ro biegowki. moze miec jedynie albo taka sama predkosc max. albo wieksza. po cos ten 5ty bieg chyba zostal zastosowany nie

[ Dodano: Wto Lis 17, 2009 15:58 ]
mam porownanie nawet na skodzie oktawi. znajomy ma skode z 2litrowym silnikiem i 6cio biegowa skrzynia, natomiast drugi znajomy ma taka sama skode z takim samym motorem a skrzynia 5ka zgadnijcie ktora osiagnela wieksza predkosc max.
Oczywiscie ze ta ze skrzynia 6ka!!!

BerciQ - 17 Lis 2009, 16:52

a teraz weź i tą swoje wypowiedź zaznacz, gdzie się kończy jedna, a zaczyna druga myśl.

tej zasady uczą już w podstawowej szkole, a po twoim opisie wynika, że jesteś w połowie szkoły średniej. Za niedługo matura, a tam bez przecinków to możesz ją zaliczać kilkakrotnie.

Co do skrzyni:

zrzut ze skanu książki serwisowej do Fiesty MK3

piotrek1289 - 17 Lis 2009, 17:56

takie dane wedlug mnie sa smieszne gdzie fiesta 1.1 pojedzie 174km/h nie ma wogule takiej opcji :hahaha:
a jesli chodzi o konkrety to i tak nie wierze w takie cos ze na skrzyni 4 biegowej auto pojedzie szybciej niz na 5ce (nie chodzi mi juz tylko o fieste widac to po moich przykladach).
w kazdym badz razie i tak nie uwierze w to ze na skrzyni 4ce pojade wiecej niz na 5ce, poniewaz mam przyklady na roznych autach ze niejedniokrotnie dane serwisowe byly bledne, poza tym nie jednym samochodem jezdzilem i ze skrzynia 4ka i z 5ka i z 6ka i widzdzialem roznice jak te auta sie rozpedzaly i jak zachowywaly sie na poszczegulnym biegu. mozecie mi udowadniac i wmawiac takie cos ja i tak z wlasnego chodz niedlugiego doswiadczenia wiem ze takie dane sa smieszne i mozna sie nimi za przeproszeniem podetrzec

poza tym BerciQ kim ty wogule jestes zeby osadzac czy zdam mature czy jej nie zdam. to jest akurat tylko i wylacznie moja sprawa. a jakbys sie dokladniej przyjrzal dostrzeglbys ze moje wypowiedzi sa oddzielone!!!

[ Dodano: Wto Lis 17, 2009 18:04 ]
poza tym po co robili by skrzynie 5ki. ano po to zeby przy mniejszych obrotach osiagnac predkosc taka jak w skrzyniach 4kach przy zmniejszeniu zuzycia paliwa. w takim razie po co konstruowali by skrzynie 6cio biegowe skoro moglibysmy dalej jezdzic na 4kach i miec leprze osiagi a uwczesna motoryzacja pokazuje nam ze na takich skrzyniach auta niedosc ze sa oszczedniejsze ale i szybsze. zastanowcie sie sami na dobra sprawe!!!

BerciQ - 17 Lis 2009, 18:10

piotrek1289 napisał/a:

poza tym BerciQ kim ty wogule jestes zeby osadzac czy zdam mature czy jej nie zdam. to jest akurat tylko i wylacznie moja sprawa. a jakbys sie dokladniej przyjrzal dostrzeglbys ze moje wypowiedzi sa oddzielone!!!


Czym są oddzielone ?? Chyba wypowiedziami innych forumowiczów, bo na pewno nie znakami interpunkcyjnymi.

Piszę się W OGÓLE . Nie dość, ze osobno to jeszcze przez Ó. Jakbyś przeczytał ze zrozumieniem moją wypowiedź, zauważyłbyś, że napisałem - bez przecinków MOŻESZ zaliczać ją kilkakrotnie. Nie napisałem, że bez przecinków jej NIE zdasz... Czytaj uważnie.


Uwierzysz w to, że 4ka jest szybsza, dopiero po tym jak ktoś cię przewiezie jedną i drugą opcją? Dane z książek Ci nie wystarczą oraz opinie bardziej doświadczonych od Ciebie użytkowników samochodów? Niektórzy mają prawko i jeżdżą samochodami tyle co 3/4 Twojego życia, im też nie wierzysz?

piotrek1289 - 17 Lis 2009, 18:37

tak dokladnie jak mowisz nie ma szans rzebym uwierzyl w to o czym jest mowa. jezdzilem roznymi autami jak jeszcze nie mialem prawka i jedzielem takimi samymi autami w wersjach 4ro i 5cio biegowych i widzialem roznice jaka jest dlatego po prostu zwyczajnie nie ma szans rzebym uwierzyl w czesto mylace sie dane w ksiazkach serwisowych. tak samo jak predkosc max. w fiescie 1.3 przy skrzyni 5cio biegowej powinna wynosic 150km/h oczywiscie ksiazkowo, a sam widze po swojej ze to jest bzdura wiec wybacz ale naprawde nie uwierze w dane z ksiazki serwisowej.

[ Dodano: Wto Lis 17, 2009 18:40 ]
od kiedy zaczela sie dyskusja na ten temat zasiegnelem rady i nauczycieli z mojej szkoly (ludzie po politechnice wroclawskiej ktorzy pol zycia ucza i smieja sie z takich danych ksiazkowych) jak ta teoria sprawdza sie w praktyce, kilku znajomych mechanikow a takze ojca ktory sam jest mechanikiem i ma swoj warsztat i kazda z tych osob potrafila w prosty sposob za pomoca kilku przykladow obalic ta teorie dlatego naprawde nie uwierze!!!

BerciQ - 17 Lis 2009, 18:59

piotrek1289 napisał/a:
rzebym uwierzyl


i ty sie burzyłeś o tą maturę....a robisz podstawowe błędy...

a co nauczyciele na ortografię i brak interpunkcji ? Nie obalają teorii?


Piątka lub szóstka jest uznawana jako nadbieg, gdzie generalnie przełożenie ma być takie, aby obniżyć obroty silnika i tym samym spalanie, a nie powodować zwalniania samochodu.

piotrek1289 - 17 Lis 2009, 20:43

zgadzam sie jest stosowane po to zeby obnizyc spalanie i obroty co tym samym jesli obroty dajmy na to na 5 wynosza ok. 3tys obrotow tak jak np w mojej fiescie to na czworce beda duzo wyzsze przy takiej predkosci dlatego twierdze ze jesli na piatce bede mial nizsze obroty niz na czworce przy takiej samej predkosci to samochod sa rade sie jeszcze rozpedzic. pisze to poraz kolejny a ty ciagle nie mozesz mnie zrozumiec.

a wogule to costy sie tych bledow tak uczepil skupmy sie na tym czego dotyczy ta rozmowa a nie na moich bledach. poza tym nie wiem czy wiesz ale jest takie cos jak dysleksja!!! z tego powdu nauczyciele nie zwracaja uwagi na bledy!!!

BerciQ - 17 Lis 2009, 20:48

piotrek1289 napisał/a:
poza tym nie wiem czy wiesz ale jest takie cos jak dysleksja!!! z tego powdu nauczyciele nie zwracaja uwagi na bledy!!!


jak masz dysleksję to używa się słowników ort. lub instaluje nakładki na przeglądarki internetowe które zaznaczają błędy. Także z dysleksją jak ktoś chce to sobie poradzi. Gorzej jak ktoś to zlewa i głupio się tłumaczy dysleksją.

A czy dysleksja obejmuje też brak czytania ze zrozumieniem?

Ja ci piszę że 5 jest nadbiegiem, żeby zmniejszyć obroty i spalanie a ty znowu piszesz o prędkości na danych biegach.

piotrek1289 - 17 Lis 2009, 20:54

a czy ty rozumiesz ze jesli na nadbiegu obroty beda nizsze to auto bedzie moglo sie w dalszym ciagu rozpedzac bez obciazenia silnika
BerciQ - 17 Lis 2009, 22:08

piotrek1289 napisał/a:
a czy ty rozumiesz ze jesli na nadbiegu obroty beda nizsze to auto bedzie moglo sie w dalszym ciagu rozpedzac bez obciazenia silnika


a czy ja ci pisze, że nie może ?? gdzie takie coś napisałem ?

piotrek1289 - 17 Lis 2009, 22:13

dlatego caly czas twierdze ze wlasnie z tego powodu na skrzyni 5ce samochod powinien rozpedzic sie do wiekszej predkosci max.
Kristoph - 18 Lis 2009, 11:26

piotrek1289 napisał/a:
dlatego caly czas twierdze ze wlasnie z tego powodu na skrzyni 5ce samochod powinien rozpedzic sie do wiekszej predkosci max.



Przy tej samej mocy niekoniecznie ponieważ przełożenie bliższe 1:1 bardziej obciąża silnik więc przy tej samej mocy niekoniecznie osiągnie większą prędkość. Tym bardziej że mówimy o autach, które nie trzymają sie już danych technicznych jak nowe auto. :)

piotrek1289 - 18 Lis 2009, 14:03

zgadzam sie z tym ze wlasnie o to mi chodzilo ze jesli na 5ce obroty beda nizsze to auto ma mozliwosc dalszego rozpedzania sie oczywiscie jesli "bedzie mialo na to sile"
marian - 18 Lis 2009, 15:16

oto kolejny dowód na to że fiesta jest wyjątkowa,wszystkie inne samochody na 5cio biegowej skrzyni jadą szybciej niż na 4ro a fiesta odwrotnie :-P
JoeMix - 20 Lis 2009, 14:10

piotrek1289 napisał/a:
skrzynia 4 biegowa i 5 biegowa na ostatnim biegu bedzie miala przelozenie 1 do 1, z tym ze na skrzyni 4 biegowej (dane zmyslone) przy predkosci np 120 bedzie mial 4 tys obrotow a na skrzyni 5 biegowej bedzie mial 3 tys. obrotow.
A możesz mi wyjaśnić jakim cudem skoro sam napisałeś że i jedna i druga będzie miała przełożenie 1:1?

piotrek1289 napisał/a:
takie dane wedlug mnie sa smieszne gdzie fiesta 1.1 pojedzie 174km/h nie ma wogule takiej opcji :hahaha:
To jest akurat zwykły błąd, powinno być 147,,,

piotrek1289 napisał/a:
a jesli chodzi o konkrety to i tak nie wierze w takie cos ze na skrzyni 4 biegowej auto pojedzie szybciej niz na 5ce (nie chodzi mi juz tylko o fieste widac to po moich przykladach).
Ale my tutaj tylko o Fieście, już pisałem co nas skody, golfy i inne auta,,,

piotrek1289 napisał/a:
poza tym po co robili by skrzynie 5ki. ano po to zeby przy mniejszych obrotach osiagnac predkosc taka jak w skrzyniach 4kach przy zmniejszeniu zuzycia paliwa.
A no tak, jeśli jadąc na 4 biegowej skrzyni 90 i ta samą prędkość na 5biegowej,,, to tak spalanie jest niższe , ale jeśli myślisz że jadąc 60km/h na 5 biegu silnik pali ci mniej niż jak być jechał na 4 biegu to się mylisz... dlatego że obroty silnika to nie wszystko, jest jeszcze coś takiego jak obciążenie,,,

piotrek1289 napisał/a:
jesli obroty dajmy na to na 5 wynosza ok. 3tys obrotow tak jak np w mojej fiescie to na czworce beda duzo wyzsze przy takiej predkosci dlatego twierdze ze jesli na piatce bede mial nizsze obroty niz na czworce przy takiej samej predkosci to samochod sa rade sie jeszcze rozpedzic.
A koledzy Ci tutaj piszą że silnik 1,1 czy 1,3 jest na tyle słaby że nie rozpędzi się do takich wysokich obrotów na 5 biegu, żeby auto jechało szybciej niż na 4,,, dlatego 4 bieg jest szybszy, a 5 bieg jest po do by auto mniej paliło, a nie szybciej jechało - już Ci to pisałem na początku to nadbieg, i praktycznie w każdym aucie gdzie ostatni bieg jest nadbiegiem będzie on wolniejszy niż przedostatni, chyba ze silnik rakieta,,, Miałem P309 gdzie jadąc te 150, po wrzuceniu 5 biegu auto zwalniało do jakichś 135km i nie szło szybciej jechać.

piotrek1289 napisał/a:
czepil skupmy sie na tym czego dotyczy ta rozmowa a nie na moich bledach. poza tym nie wiem czy wiesz ale jest takie cos jak dysleksja!!! z tego powdu nauczyciele nie zwracaja uwagi na bledy!!!
TY LEŃ ŚMIERDZĄCY JESTEŚ NIE DYSLEKTYK. Piszesz na komputerze, on też ma dysekcję czy Ci się nie chce poprawić błędów? Sam jestem dyslektykiem i 2/3 czasu jaki pisze posta zajmuje mi poprawienie błędów, co by innym się to przyjemnie czytało i głupio mi się robi jak widzę takich LENI co się świstkiem od specjalisty zasłaniają... Nie wiem czemu, ale tak jest,,, Nie masz przeglądarki która sprawdza błędy to sobie zainstaluj.

piotrek1289 napisał/a:
a czy ty rozumiesz ze jesli na nadbiegu obroty beda nizsze to auto bedzie moglo sie w dalszym ciagu rozpedzac bez obciazenia silnika
AAA,,, to nowa teoria jest, im wyższy bieg to silnik ma mniejsze obciążenie, to wedle tego ruszać się powinno co najmniej z czwórki,,, Im wyższy bieg, tym większe przełożenie skrzyni, tym WIĘKSZE obciążenie dla silnika, dlatego wszystkie auta prędkość maxymalną mają przy obrotach dużo niższych niż maksymalne obroty silnika... Ty sobie zrób test i podnieś przód auta i zobacz że na 3 biegu licznik zamkniesz pewnie na spokojnie.

Kristoph napisał/a:
Przy tej samej mocy niekoniecznie ponieważ przełożenie bliższe 1:1 bardziej obciąża silnik więc przy tej samej mocy niekoniecznie osiągnie większą prędkość. Tym bardziej że mówimy o autach, które nie trzymają sie już danych technicznych jak nowe auto. :)
Więc we fieście 4 bieg już ma przełożenie przyspieszające, nie wspominając o 5 biegu, dlatego 1,1 i 1,3 nie będą miały siły żeby na 5 rozpędzić się więcej niż na 4

Uła, ale się rozpisałem,,, a wystarczyło by to co na czerwono w sumie :P

BerciQ - 20 Lis 2009, 14:22

JoeMix napisał/a:

piotrek1289 napisał/a:
czepil skupmy sie na tym czego dotyczy ta rozmowa a nie na moich bledach. poza tym nie wiem czy wiesz ale jest takie cos jak dysleksja!!! z tego powdu nauczyciele nie zwracaja uwagi na bledy!!!
TY LEŃ ŚMIERDZĄCY JESTEŚ NIE DYSLEKTYK. Piszesz na komputerze, on też ma dysekcję czy Ci się nie chce poprawić błędów? Sam jestem dyslektykiem i 2/3 czasu jaki pisze posta zajmuje mi poprawienie błędów, co by innym się to przyjemnie czytało i głupio mi się robi jak widzę takich LENI co się świstkiem od specjalisty zasłaniają... Nie wiem czemu, ale tak jest,,, Nie masz przeglądarki która sprawdza błędy to sobie zainstaluj.
a wystarczyło by to co na czerwono w sumie :P


tu padłem... :hahaha: :hahaha:

JoeMix, ty dręczyciel jesteś :D :patyk:


a w sumie dosłownie to samo mu napisałem w ostatnim poście na str.2
Cytat mnie samego :P :
Cytat:

jak masz dysleksję to używa się słowników ort. lub instaluje nakładki na przeglądarki internetowe które zaznaczają błędy. Także z dysleksją jak ktoś chce to sobie poradzi. Gorzej jak ktoś to zlewa i głupio się tłumaczy dysleksją.

JoeMix - 20 Lis 2009, 15:16

BerciQ, Nie jestem dręczyciel,,, tylko jako Dyslektyk wiem z czym to się je, i zapewniam że zasłanianie się dysleksją za błędy w internecie to zwyczajne nieporozumienie,,, Druga sprawa dysleksja to upośledzenie,,, wymaga leczenia i rehabilitacji,,, to nie jest śmiertelna choroba z/na którą się umiera :P
A po trzecie to dysleksja = samochód, przykładowo dysgrafia = fiesta, więc dysleksja to bardzo szerokie pojęcie,,,

BerciQ - 20 Lis 2009, 16:54

JoeMix, wiem, że dysleksję poddaje się leczeniu.

Wiem, że komplikuje codzienne życie, kiedy trzeba coś napisać, ale po to są też robione słowniki :)

Tak jak zauważyłeś i zapewne używasz w przeglądarce praktycznie każdej, no poza IE, można zainstalować specjalną nakładkę poprawiającą błędy. Sam mam to zainstalowane, ponieważ błędy może popełniać każdy, ale nie w wyrazach tak prostych jak np.: RZebym czy wogule (gdzie nie dość, że inne u/ó to osobno)


JoeMix napisał/a:
to nie jest śmiertelna choroba z/na którą się umiera :P

Niektórzy, ci bardziej leniwi z tym umierają. Nigdy na to

Kristoph - 20 Lis 2009, 18:18

JoeMix ,
Dzięki za ten referat :) No ja już temu gostkowi 2strony próbuje wytłumaczyć dlaczego te 180 to sobie w d. może wsadzić :D

Referacik na 5 :) Fiesta jest wyjątkowa i już ale 180 to nie poleci nie przesadzajmy :D

BerciQ - 20 Lis 2009, 18:30

Kristoph napisał/a:
180 to nie poleci nie przesadzajmy :D


poleci....spokojnie, nawet więcej......z urwiska :nagana:

van - 21 Lis 2009, 19:09

halooooooooooooo
spokój ..........
kolega pyta o instalację LPG czy się da czy to wogóle opłacalne a wy tu 3 strony OT o spalaniu i prędkości maksymalnej.
HALO czy leci z nami moderator ??
tematów o spalaniu jest już pół forum, może starczy ?

odnośnie pytania może ja nie kompetentny co mam wszystko poza fiestą na palnikach gazowych powiem :
do 1.3 lpg jak najbardziej
spalanie w granicach 6-10(w zależności jak wyregulowane i jaka trasa)
TAK może być i 6 litrów ! i to po polskich pięknych drogach(tir, zabudowany, tir, hamulec, trasa)
fiesta waży mało, załadowana spali więcej ale tego chyba nawet dziecku w podstawówce nie trzeba tłumaczyć.
Koszt instalacji 2 generacji czyli prosta konstrukcja na śrubę to do Fiesty maks. 1200zł.(tak nikt już takich nie zakłada a elektroniczny szajs 3 generacji co nigdy dobrze nie działa i się wraca potem do 2 generacji i pan gazownik mówi "teraz będzie działać"). Dasz więcej dałeś się nabić w balona albo masz talon na tankowanie, przeglądy i regulacje do końca żywota lub posiadania auta.
Mogę założyć taką instalację za znacznie mniejsze pieniądze......kwestia czasu i dostępności części. Wszystko legal.

piotrek1289 - 21 Lis 2009, 21:26

Zgadza sie. Troche sie zagalopowalismy. A wracajac do gazu to tak jak na poczatku pisalem. Najzwyklejsza instalacja, przelacznik do mono wtrysku i bedzie chodzic najlepiej. Zero problemow.

Ale nie bede soba jak nie wroce do poprzedniej rozmowy. Jedno slowo do ciebie BerciQ. Mozesz krytykowac mnie, moje pisanie, ale napewno nie bedziesz krytykowal mojego samochodu!!! Mam tu na mysli stwierdzenie "z urwiska" i tego typu. Nigdy tego auta nie widziales, nigdy nim nie jechales wiec jak wogule mozesz sie na jego temat wypowiadac co??!! Zastanow sie na drugi raz kiedy bedziesz cos takiego wypowiadal, bo ktos moze kiedys wypowiedziec sie tak na temat twojego samochodu, a nie jest to przyjemne kiedy w auto wklada sie tyle pracy i serca!!! Wiec na drugi raz zastanow sie co piszesz!!! :2xf: :2xf: :2xf:

BerciQ - 21 Lis 2009, 22:01

piotrek1289 napisał/a:
ktos moze kiedys wypowiedziec sie tak na temat twojego samochodu


śmiało, pisz co chcesz na temat mojego samochodu...znam jego wady i zalety. Chcesz- krytykuj, chcesz- chwal.

Ale też nie będę ściemniać że mi 1.1 pali 5l/100km ani że jedzie 160km/h....

Także, droga wolna, w podpisie masz link do mojego tematu z autem. Śmiało :2xf:

piotrek1289 - 21 Lis 2009, 22:15

Normalnie brak mi slow!!!
JoeMix - 22 Lis 2009, 07:57

piotrek1289, spokojnie to po prostu wygląda tak że włazisz między ludzi co Fiesty znają od a do z i nie jedną sztuką już jeździli oraz nie w jednej grzebali,,, i wyskakujesz z rzeczami które są mało realne i np. przeczą mojemu ponad 10 letniemu doświadczeniami,,, masz rację nikt Twojej fiesty nie widział - i puki ktoś tego nie zobaczy albo nie przedstawisz bardziej wiarygodnych dowodów to tak będzie...
van - 22 Lis 2009, 16:05

JoeMix napisał/a:
masz rację nikt Twojej fiesty nie widział
a tam 1.8 130KM :hahaha:
no nie mogłem się powstrzymać
ciekawe jak by wtedy wam było głupio że ta Fiesta jednak jeździ 185km/h <8>

To jest o instalacji LPG a nie o prędkościach i co który lepszy specjalista.
Wiecie gdzie są najwięksi specjaliści ?? W swoich garażach a nie tłuką w te klawiatury :hammer:

JoeMix - 22 Lis 2009, 17:08

Jak by nie było wiadomo jaki tam silnik to by była inna dysputa,,, tam jest 1,3i i LPG jak pamiętam ;-)
kamil8787 - 5 Lut 2010, 08:30

Drodzy forumowicze mam pytanie czy do fiesty 1.1 na wtrysku opłaca się zakładać instalację LPG. Czy Może zmienić silnik właśnie z 1.1 na 1.3 i dopiero założyć LPG.
JoeMix - 5 Lut 2010, 10:56

Twoja decyzja,,, jak ja bym miał w planach LPG to bym został przy 1,1 i tak rakiety z tego się nie zrobi a po co dodatkowe koszty z wymianą? lepiej coś innego doinwestować a auto w takim przypadku to i tak miejskie wozidełko,,,

Sens instalacji LPG liczysz tak,,, idziesz do zakładu montującego, tam Ci mówią że to będzie cie kosztować 2 tysiące,,, teraz miesięcznie do auta lejesz wachy za 400 zeta,,, liczysz że LPG auto będzie palić o jakieś 20% więcej,,, albo 10L/100 po mieście i Ci wychodzi że gazu będziesz lał za 200 miesięcznie,,,, LPG bierzesz na raty i przez rok bulisz 200PLN raty+200 na LPG i Ci wychodzi 400 tak jak bulisz teraz,,, czyli za rok instalacja się zwróci i zaczniesz oszczędzać,,,

kamil8787 - 5 Lut 2010, 16:23

Widzisz jeżeli tak mogę napisać. Autka używam też w pracy, nieraz potrafię zrobić nią nawet 400-500 km dziennie. A myślę że zmiana silnika by nie zaszkodziła (zwłaszcza że szef daje na gaz i ewentualnie nowy silnik). Zastanawiam się po prostu czy ma to sens bo wolę moją fiestę niż to krutko- scięte co mam do dyspozycji. Cała instalacja nie na raty ale za gotówkę.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group