|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] Skrzypienie i piszczenie zawieszenia przedniego
Kadzax - 11 Sie 2009, 19:22 Temat postu: [MK4] Skrzypienie i piszczenie zawieszenia przedniego Witam serdecznie.
Dziś jadąc sobie (bez radia co jest rzadkością) usłyszałem dziwne skrzypienie/piszczenie wydobywające sie z przodu auta.
Zauważyłem ze dzieje sie to podczas jazdy po nierównym terenie i dziurach.
Podniosłem maskę i rozbujałem auto lecz nie mogę zdiagnozować skąd to?
Macie może pomysły co to może być?
Ps. Dziwek jakby pocierała guma o gumę \nie z silnika.
Z niecierpliwością czekam na rady, bo do końca tygodnia nie mam kiedy jechać do mechanika
JoeMix - 11 Sie 2009, 19:48
Wahacze lub jakeś tam drążki stabilizatora lubią tak skrzeczeć,,,
Kadzax - 11 Sie 2009, 20:03
łącznik stabilizatora wymieniałem niedawni (znów puka<szał>)
A te gumki co gdzieś na drążek przychodzą? Jak je sprawdzić?
Wahacze i zaniecha jest bez luzów.
JoeMix - 11 Sie 2009, 21:03
Skrzypienie nie powstaje od luzów tylko od tarcia gumy o gumę lub inny element,,, skrzypieć może fabrycznie nowy podzespół,,,
marian - 11 Sie 2009, 21:04
ja mam mk3 ale z tego co wiem to mk4 nie wiele się różni u mnie tak skrzypiały tuleje wachacza (gdzieś jest mój temat w mechanice) ale mogą to być tuleje staba nie wiem jak tam jest w mk4,a gumki od drążków raczej nie powinny skrzypieć bo one tylko osłaniają gałke żeby syf tam nie leciał
Kadzax - 12 Sie 2009, 05:28
Czy jesli skrzypią to znaczy że są do wymiany?
JoeMix - 12 Sie 2009, 07:00
Jak gdzieś są luzy to tak, jak nie ma to tylko sa,,,, upierdliwe, możesz psiknąć WD40 w miejscach ruchomych itp, ucichnie na jakiś czas. i namierzysz gdzie konkretnie trzeszczy,
kaczoro - 12 Sie 2009, 09:55
U mnie skrzypiał drążek kierowniczy...dostała się woda i zardzewiało tzw. "jabłko" Trochę odrdzewiacza, smaru, nowa osłona i jak ręką odjął
Andre - 12 Sie 2009, 10:21 Temat postu: Re: Skrzypienie i piszczenie zawieszenia przedniego
Kadzax napisał/a: |
Ps. Dziwek jakby pocierała guma o gumę |
Ja tam się nie znam na tarciu dziwek, tym bardziej gumą ;-)
A tak poważnie... U mnie też skrzypiało. Była to tuleja wahacza, o dziwo po wymianie na nową. Spryskałem jakimśtam smarem w spraju i jest ok
Kadzax - 13 Sie 2009, 05:24
W sobotę skocze gdzieś to sprawdzić:)
Mam nadzieje, że do tego czasu nic sie nie rozleci:)
jareczek1980 - 13 Sie 2009, 10:33
musisz nasmarować gumy stabilizatora wazelina techniczna. Odradzam wd 40 i pochodne bo na krótko wystarcza
Kadzax - 13 Sie 2009, 18:07
Tzn. gumy łącznika stabilizatora?
Co do wd. 40 to dziś psikałem co nie co i nadal piszczy:(
JoeMix - 14 Sie 2009, 11:59
Kadzax napisał/a: | Co do wd. 40 to dziś psikałem co nie co i nadal piszczy:( | Czyli nie trafiłeś w skrzypiące miejsce zapewne,,,
awilk - 14 Sie 2009, 21:19
Cytat: | Tzn. gumy łącznika stabilizatora? |
Chodziło zapewne o tulejki stabilizatora - gumy na których jest osadzony. Odkręć koła i zaglądnij a zobaczysz
JimmyCB - 5 Wrz 2009, 19:47
Miałem ten sam problem i okazało sie, że to tulejki metalowo-gumowe wahacza. Najlepiej wymienić na nowe, koszt jednej tulejki to około 17zł.
Kadzax - 5 Wrz 2009, 22:28
Możliwe.Wątpię żeby ktoś je przez te 12 lat ruszał je. Sa oryginalne i już skruszałe z lekka.
A co lepiej:
nowe wahacze kompletne czy tuleje wymienić ?
Jak kształtują sie koszty tych zabaw?
kaczoro - 6 Wrz 2009, 01:10
Wymieniaj same tulejki...przy okazji wymień sworznie Jeśli masz oryginalne wahacze...
Wystrzegaj się kompletnych wahaczy adlera, hans-priesa itp.
Pozdrawiam.
Kadzax - 6 Wrz 2009, 08:12
A jak wyglądają koszty?
Marcinowaty - 6 Wrz 2009, 11:25
U mnie skrzypią gumy od wahaczy, ale tylko jak jest sucho. Jak nadejdzie jesień i zima - jak ręką odjął.
grzes87 - 6 Wrz 2009, 12:07
u mnie tez cos skrzypi w przednim zawieszeniu z prawej strony (czyli ta co czesciej jezdzi po dziurach nierownoisciach itp) i sa to jakies gumy cyz to jest to o czym piszecie wyzej ?? jak moge to sprawdzic ? szarpaki ? czy cos w ten desen ?
Kadzax - 6 Wrz 2009, 16:39
No faktycznie dziś jest deszczowo i piszczenie ustało.
W wahaczu są trzy tuleje i sworzeń - która to tuleja może piszczeć, a która odpowiada za metaliczne stuki?
Czy po wymianie tych tulei i sworzni należy robić geometrie?
speq - 6 Wrz 2009, 16:54
To są raczej stałe punkty (przynajmniej tak jest w Citroenie) ale sprawdzić zawsze można.
Marcinowaty - 6 Wrz 2009, 18:58
Kadzax napisał/a: | W wahaczu są trzy tuleje i sworzeń - która to tuleja może piszczeć, a która odpowiada za metaliczne stuki?
Czy po wymianie tych tulei i sworzni należy robić geometrie? |
Piszczące dwie gumy w wahaczy, a stuka zużyty sworzeń. Najlepiej wymienić z obu stron i zrobić geometrie.
|
|