|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK5] SWAP ale na co?
antinet - 10 Sie 2009, 00:11 Temat postu: [MK5] SWAP ale na co? Mam fajna fieste 1.3 i wpadl mi do glowy pomysl taki aby zrobic z niego sleepera na cwiartke.
W miare znam silniki VW, szczegolnie 1.8T
Przerabialem z kolega rovera 1.6 na 2.0T - spawalismy lapy i inne dziwne rzeczy wiec jakas praktyka jest..
Najlepiej chcialbym tam wsadzic 1.8T z VW ale napewno bedzie to arcy trudne.. moze jest inny silnik ktorym warto sie zainteresowac i bedzie w miare latwo tam wpasowac?
Moze 2.8Vr6 od galaxy?
Najchetnie widzial bym tam 1.8T ew. 1.9TDI z grupy VAG
LOY - 10 Sie 2009, 02:21
nikt tutaj nie wkładał czego s takiego do Mk5 wiec bedziesz polegał na własnych doswiadczeniach ....a dowiedziałes sie jaki był najwiekszy silnik benzynowy w mk5 ..
antinet - 10 Sie 2009, 08:47
1.6 chyba byl najwiekszy w benzynie?
Wielkosciowo sie zmiesci zapewne tylko chodzi o te nieszczesne lapy czy trzeba wszystkie dorabiac
mechcom - 10 Sie 2009, 10:48
antinet napisał/a: | Najlepiej chcialbym tam wsadzic 1.8T z VW ale napewno bedzie to arcy trudne.. |
no bedzie trudne
antinet napisał/a: | moze jest inny silnik ktorym warto sie zainteresowac i bedzie w miare latwo tam wpasowac?
Moze 2.8Vr6 od galaxy?
|
1.8T mowisz ze bedzie racytrudne a Ty tu wyskoakujesz z 2.8
Dobry jestes
Żółwik Tuptuś - 10 Sie 2009, 10:57
mechcom, - daruj sobie . Jak chcesz coś napisać żeby tylko zaistnieć to nie w tym dziale .
antinet, - z tego co piszesz pojęcie o wyobrażeniu masz , a jak parę przekładek uskuteczniłeś to wiesz jakie mogą Cię spotkać trudności .
Mk5 to ciężka i wielka krowa posiadająca niewspółmiernie małą komorę silnika w stosunku do wielkości auta . największe co tam było to 1.6 ( chyba ) w ramach kiepskiego żartu nazwane Sport . ( 100 patatajów w takiej budzie to łogień normalnie )
Zagadaj do Zefira ( był najbliżej przełożenia do mk4 2.0 z mondeo ) - może coś poradzi .
Jeżeli by Cię interesowało 1.7 z Pumy - znajdź temat Zoharka w dziale projekty FKP - tam jest wszystko opisnae .
2.8 do mk3 wsadził Faza ( teraz R32 ) więc myślę że jakieśinfo także udzieli ( na przykłąd o tym jak skrzynię z VAG-a połączyć z piastami od Forda )
zefir - 10 Sie 2009, 11:09
od siebie dodam ze silnik rs2000 rowniez fajnie sie prezentuje osiagami, pytanie tu do darasa ile by bylo roboty z elektryka, bo mk4/mk5 sa blizniacze z eskortami pod bardzo wieloma wzgledami.
choc mowiac szczerze silnik 1,7 z pumy po modach mozna zrobic 140/150KM i na zmiennych fazach rozrzadu mozna juz bardzo przyjemnie gonic.
i moze warto zaoszczedzic jakies pierdzelenie sie z mondeo/tudziez rs2000 i wsadzic 1,7 z pumy ktore pasuje idealnie, spiąć to na skrzyni z 1,25 i bedzie git, gitara mandarynka ;D
co do innych koncernow, bedzie rzeźba;D ale u nas CI rzeźbiarzy pod dostatkiem
Piter - 10 Sie 2009, 20:01
No tak, ale 1,8T to byłby totalnie pionierski projekt, a 1,9 TDI to już wogóle
Tak jak Zefir pisze, jest już kilka mniej lub bardziej przetartych dróg, ale ja bym Cię dopingował nad tym 1,8T.
Piszesz że pojęcie masz, sie nie dowiesz jak nie sprawdzisz.
Powodzenia.
Kolin - 10 Sie 2009, 20:12
No dawaj 2.0 Durateka z lekkich stopów.
antinet - 10 Sie 2009, 23:04
Tutaj chodzi oto ze silnik z forda o wiekszej pojemnosci moze lepiej lezec w komorze niz inna mniejsza jednostka z innego zupelnie koncernu..
Czytalem ten projekt z r32 i naprawde dobrze to wyglada. chlopak ma pojecie o tym co robi.
Ciekawie jak wyglada sprawa z tym 2.8 w mk5. ile lap pasuje, ile trzeba wycinac aby to weszlo, jak z polosiami, tam pewnie sprzeglo hydrauliczne a w fiescie pewnie na linke i pewnie milion innych niuansow
wydmuszka tylko na cwiartke - tylko to mnie interesuje.
Narazie to luzne przemyslenia na zimowe wieczory aby bylo co robic w garazu
Piter - 10 Sie 2009, 23:11
Ale czy Ty chcesz tym autem jakieś konkretne czasy kręcić ? Bo VR6 we fieście i to lżejszej już było i jak to jeździ i jakie czasy kręci to wiemy. I jak ma być szybsze to ten VR6 w MK5 może być mało. Czy ma to być projekt jedynie dla Twojego fanu ?
Kolin - 11 Sie 2009, 14:25
No to jak chcesz się bawić tylko w ćwiartkę to swapuj na H22 z Preludy nadmuchaj to i będzie zapierdalać poprawnie. Poszukaj wersji Vti która już w serri oferuje 200 PS. I masz jeszcze dalsze zaplecze do zabawy. Możesz iść też B18C4
zefir - 11 Sie 2009, 16:42
Kolin jesli dlubac cos z japoni to tylko K-seria glowica k20 i slupek od k24 ,
od nas civ coupe w klasie street z k24/k20 plus ITB robi w polsce na naszej sredniej nawierzchni 12,4
h serii juz nikt nie wklada bo cena silnika podobna jak kserii ale kseria to mlodsze silniki i latwiej znalezc dobry egzemplarz. tyle ode mnie ;D
Qzyn - 11 Sie 2009, 17:37
Kolin napisał/a: | No to jak chcesz się bawić tylko w ćwiartkę to swapuj na H22 z Preludy nadmuchaj to i będzie zapierdalać poprawnie. Poszukaj wersji Vti która już w serri oferuje 200 PS. |
Po pierwsze H22 to bardzo duza krowa i juz w crxie ktory ma chyba wieksza komore jest rzezba.
Po drugie nie ma czegos takiego jak H22 VTI. Jest H22 europejskie 185 koni i wersja japonska JDM ktora ma wlasnie 200 koni.
zefir - 11 Sie 2009, 19:17
jeszcze ostatnio zrobila sie mega popularna jednostka b20vtec b20 slupek plus glowica b16
Kolin - 11 Sie 2009, 20:40
Qzyn napisał/a: | jak H22 VTI. Jest H22 europejskie 185 koni i wersja japonska JDM ktora ma wlasnie 200 koni. |
Tak JDM teoretycznie ma 200 PS. Wszystkie które hamowałem trzymały tyle co Europejska +- 185 PS... Na allegro JDM widnieje pod napisem VTI przeważnie.
U nas paru chłopaków ma w 6 genie H22 i jest loozik. Zawsze pozostaje opcja B18 Na burbie co jest korzystniejsze cenowo niż H22 pod względem zaturbiania i kupowania gratów. No i H serią wysoko nie pokręcimy bo się wysra. I czy CRX ma większą komorę od MK5 to bym się zastanowił bo wystarczy popatrzeć ile jest miejsca w EE9 pod maską jak spoczywa seryjne B16A1
zefir,
K-seria jest zajebista jak cena całego swapu
Generalnie najlepiej będzie B-serie położyć ze względu że jest tańsza w mądzeniu od H i K seri
Daras84 - 11 Sie 2009, 21:46
h22 jdm w 5 genie civica schamowane na 199,8 hp na r888 dostaje lanie od rs2300 wiec jak juz swap to zostal bym przy fordowskim silniku
Bongo - 11 Sie 2009, 21:48
jak to polozyc do mk5 skoro silnik jest po stronie kierowcy a skrzynia po stronie pasażera /? na skrzyni od hondy jedynie a to ju jest mega zajebista rzeźba...poszukaj silnika 2.0 od foki st170 ...moze takie cos by nawet fajnie latało
Fordon - 11 Sie 2009, 21:53
Ja sie zastanawiam tylko po co kombinowac z jednostkami innych koncernow skoro ford ma duza game silnikowa??
Spoko silnik VAG-a 1.8T rozwojowe to jest i bardzo podatne na mody ale do pewnego momentu, jak wszystko...
Kwestia glownie tego czy wpadajac na pomysl bierzesz pod uwage cene zakupu silnika z grupy VAG i silnika z grupy Forda, albo innej marki... no chyba ze koszta nie licza sie dla siebie to wsadzaj silnik wankla z RX-7 FD, swietna sprawa po sciagnieciu kaganca obrotow, bo nawet honda sie tak wysoko nie zakreci na seryjnych flakach...
Żółwik Tuptuś - 11 Sie 2009, 23:56
Daras84 napisał/a: | h22 jdm w 5 genie civica schamowane na 199,8 hp na r888 dostaje lanie od rs2300 wiec jak juz swap to zostal bym przy fordowskim silniku |
Tym optymistycznym akcentem pozwolę sobie zakończyć powyższe dywagacje .
|
|