Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK5] Problem z częściami

Arture71 - 29 Lip 2009, 22:14
Temat postu: [MK5] Problem z częściami
Dzień Dobry
Posiadam Forda fieste rocznik 2001 z czerwca. I mam następujący problem. Hamulec ręczny nie blokuje jednego koła. Czy ktoś mógłby wskazać jakąś przyczynę. Ja domyślam się ,iż jest to samoregulator. Aczkolwiek tu się zaczyna największy problem. Wszystkie książki i wszystkie części pasują jedynie do modeli produkowanych do roku 2000. Np. w modelach do roku 2000 bębny są 7-calowe natomiast w mojej fiescie 8-calowe. Nigdzie nie moge znaleść odpowiednich części. Czy na przykład części z Fiesty Courier 2001- będą pasowały do mojego auta ( tam też są 8 calowe bębny). To samo jest z samoregulatorami już są zupełnie inne aczkolwiek znalazłem takie same z tą różnicą ,iż one są do fusion. Mógłby ktoś polecić jakiś sklep we Wrocławiu / Internecie. :(

Puff - 29 Lip 2009, 22:45

Courier i zwykły Hatch to generalnie to samo, jeśli chodzi o podwozie i silnik. Różnią się tylko budą od środkowego słupka w tył.
Pawełos666 - 30 Lip 2009, 00:03

mk5 1,3 zaczeli robic od listopada 2001 i miały 60 i 69 kucy
Może koledze chodzi o autko które się zwie FORD, FIESTA IV (JA_, JB_) 1.3 i, 1995.08->2002.01 1299 ccm, 50 KM, 37 kW?

MARIUSZ.B - 30 Lip 2009, 00:14

Pawełos666,
Ot take dwa przykłady:
http://moto.allegro.pl/it...dio_okazja.html
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C9360409

Pawełos666 - 30 Lip 2009, 00:22

w ktalogach jest tak:
FORD, FIESTA IV (JA_, JB_) 1.3 i, 1995.08->2002.01 1299 ccm, 50 KM, 37 kW
FORD, FIESTA IV (JA_, JB_) 1.3 i, 1995.08->2002.01 1299 ccm, 60 KM, 44 kW

oraz

FORD, FIESTA V (JH_, JD_) 1.3, 2001.11-> 1299 ccm, 60 KM, 44 kW
FORD, FIESTA V (JH_, JD_) 1.3, 2001.11-> 1299 ccm, 69 KM, 51 kW

i tylko do tych moge miec czesci...

a kolega ma samochód z czerwca 2001 i nazywa się mk5 i ma 50 koni ;-| może mi to ktoś wyjaśnić? tak z ciekawości pytam...

MARIUSZ.B - 30 Lip 2009, 08:58

Jak widać nie na katalogach świat się kręci :-)
Pawełos666 - 30 Lip 2009, 09:05

no ale tu musi byc jakas niezgodnosc, bo jak taki klient ma czesci szukac, nie bedac pewny do czego szuka? sprawdzalem w kilku katalogach, z czystej ciekawosci


FORD FIESTA V (JH_, JD_) 1.3
11.01-
44kW 60KM
1299 hatchback - -


FORD FIESTA V (JH_, JD_) 1.3
11.01-
51kW 69KM
1299 hatchback - -


FORD FIESTA V (JH_, JD_) 1.4 ...
11.01-
59kW 80KM
1388 hatchback - -


FORD FIESTA V (JH_, JD_) 1.4 ...
11.01-
50kW 68KM
1399 hatchback - -

jak moze byc mk5 produkowana w czerwcu 2001? jak mk5 zaczeli robic w listopadzie tego roku

moze to jakas przejsciowka jest?

arecki - 30 Lip 2009, 09:13

Cytat:
jak moze byc mk5 produkowana w czerwcu 2001? jak mk5 zaczeli robic w listopadzie tego roku


MK5 zaczęli produkować pod koniec 1999

Pawełos666 - 30 Lip 2009, 09:14

ale z tym silnikiem 1.3 od listopada 2001, albo to jakis swap, albo blednie wklepane dane, albo przejsciowka
MARIUSZ.B - 30 Lip 2009, 09:31

Pawełos666 napisał/a:
ale z tym silnikiem 1.3 od listopada 2001, albo to jakis swap, albo blednie wklepane dane, albo przejsciowka

Przez chwilę myślałem, że to 1.3 jest pomylone z 1.25. Ale zetec były też już w 99.

Pawełos666 - 30 Lip 2009, 09:49

chcialbym zobaczyc numer nadwozia...
bo coś mi tu nie pasuje

MARIUSZ.B - 30 Lip 2009, 09:58

Nigdy nie miałem problemu z zakupem części. Mój numer: WF0BXXBAJBYR31286
Tylko zainteresowany się coś nie odzywa :)

Chrise - 30 Lip 2009, 11:35

Witam!!!
To jak to w końcu jest z tą fiestą jest to fiesta Mk4 czy Mk5.
Ja do tej pory byłem przekonany, że mam Fieste Mk5 a tu się okazuje, że to jest Mk4.
Moje Fiesta 1.3l (37kW/50KM) 2001r.
Nawet na allegro mamy do wyboru: Mk4 (1996-1999), MK5 (1999-2002)
A teraz meritum mojego pytania :P muszę kupić komplet amortyzatorów na przód i tył więc nie wiem do jakiej wersji ich szukać??
Jakie najlepiej wybrać, na allegro widziałem amory z bilstein (gazowe) i Monroe (olejowe), które będą się lepiej sprawować na polskich drogach (czym one wogóle się różnią), chciałbym aby amory mi wystarczyły tyle samo co to fabryczne :D 8lat i 60000km :)

Puff - 30 Lip 2009, 12:01

Chrise - są dwa obozy, w jednym mk4 po facelifcie jest nazywane mk5, a w drugim mk4 po facelifcie jest klasyfikowane jako mk4.
Wg naszej (forumowej) klasyfikacji mk4 po facelifcie to mk5.

Ten pierwszy podział jest typowo amerykański (u nich nie sprzedawali mk4, więc nie mają zielonego pojęcia, że mk4 od mk5 wieloma rzeczami się różni...).

Niejednokrotnie też spotkałem się z tym, że mk4 i mk5 są zapisywane w katalogach jako mk4 - i jak kupisz w ślepo np. amortyzator na tył i dostaniesz do mk4, to będziesz miał problem (jest całkiem inne mocowanie na dole).
Poza tym w katalogach czasami się nie rozróżnia amortyzatorów na przód do diesla i do benzyny (co za idiota te katalogi robił?). W najgorszym wypadku możesz więc kupić komplet na tył, którego nie wsadzisz i komplet na przód do innego typu silnika niż masz w aucie...

Co do amorów - gazowe są generalnie najlepsze, ale i najdroższe. Czym się różnią od olejowych i olejowo-gazowych... długo by pisać. Konstrukcją i tym, w jaki sposób są amortyzowane wstrząsy (za pomocą sprężonego gazu, gazu i oleju lub samego oleju).

Jeśli kupisz gazowe z wyższej półki (np. Bilsteiny B4 - mam takie od miesiąca i bardzo sobie chwalę) to będziesz bardzo zadowolony, ale Twój budżet się uszczupli o jakieś 800-900zł.
Jeśli kupisz coś niższej półki, to dasz mniej, ale i jakość niestety będzie niższa.

Na ile "starczą" amortyzatory... to zależy od tego po czym jeździsz. Jeśli to wyroby drogopodobne (jak to w Polsce), to kilka lat uciągniesz - niemniej, im gorszy amortyzator, tym szybciej będzie się zużywał, a jego parametry startowe mogą być takie, jakie w lepszym klasowo amortyzatorze są np. po 2-3 latach jazdy.

dark86ford - 30 Lip 2009, 12:31

Arture71 napisał/a:
I mam następujący problem. Hamulec ręczny nie blokuje jednego koła. Czy ktoś mógłby wskazać jakąś przyczynę.

mialem to samo w mojej poprzedniej fiescie (wiecej info u Fordon'a), sprawdz czy uzywajac zwyklego hamulca, dochodzi ci plyn do tego kola w ktorym nie trzyma reczny, jesli nie dochodzi plyn to srednio raz w miesiacu bedziesz musial podciagac linke. no pomijam w tym momencie fakt poszukiwania przyczyny dlaczego plyn nie dochodzi

jednakze zakladajac ze plyn dochodzi i wszystko jest oki to sprawdz czy linka ci sie gdzies nie wychaczyla albo nie pekla, z tego co pamietam to tam sa 2 linki, osobno na kazde kolo i lacza sie w jednym miejscu (jakbys chcial to mam taka jedna linke na stanie, info na PW)

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 12:34 ]
Chrise napisał/a:

To jak to w końcu jest z tą fiestą jest to fiesta Mk4 czy Mk5
dla przykladu, mam fieste mk5 z 2000r. kupilem zarowki wg instrukcji (z lenistwa nie chcialo mi sie rozbierac lampy) w instrukcji jak byk widnieje H7 wiec kupilem.... w chwili montazu okazalo sie ze tam sa zarowki H4 i sie wk***em :twisted:
tak wiec z modelami 1999-2002 to nigdy nic nie wiadomo na 100% nie majac microcat'a

Pawełos666 - 30 Lip 2009, 12:39

zgadzam sie, tylko VIN w takich sytuacjach
Arture71 - 30 Lip 2009, 17:07

Pufcio napisał/a:
są dwa obozy, w jednym mk4 po facelifcie jest nazywane mk5, a w drugim mk4 po facelifcie jest klasyfikowane jako mk4.
Wg naszej (forumowej) klasyfikacji mk4 po facelifcie to mk5.


Mój numerek to WF0AXXGAJA1R4 itd. Czyli podział jest taki jak na allegro tak ?

MARIUSZ.B napisał/a:
Pawełos666,
Ot take dwa przykłady:
http://moto.allegro.pl/it...dio_okazja.html
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C9360409


Mam taka samą bude jak ten z allegro. W wielu katalogach mk5 to juz ten calkowicie nowy model od 2001 wzwyż.

dark86ford napisał/a:
jednakze zakladajac ze plyn dochodzi i wszystko jest oki to sprawdz czy linka ci sie gdzies nie wychaczyla albo nie pekla, z tego co pamietam to tam sa 2 linki, osobno na kazde kolo i lacza sie w jednym miejscu (jakbys chcial to mam taka jedna linke na stanie, info na PW)


Szkoda tylko że nie miałem dostępu do neta to bym napisał a tak to juz za późno zamówił mi znajomy.:( A akurat tu też jest problem nigdzie nie ma tak naprawde odpowiedniej. Jarzmo jest zawsze w kształcie serca czyli (Ford fiesta 95-02/2000) a co z późniejszymi modelami ? Na szęście znajomy znalazł. Co do płynu to dochodzi bo zwykły hamulec hamuje. Wczoraj ustawiłem samoregulatory i troche poruszałem linka. Po 30 min dzisiejszej jeździe zaczął łapać ten ręczny. Możliwe że poprostu linka się gdzieś haczy i nie pozwala powrócić szczęką do normalnego położenia co znów wpływa na samoregulator który nie koryguje ustawienia szczęk. Mój samoregulator wygląda tak :
http://ewcar.pl/pl,produc...ft,1145300.html
I do prawidlowego działania linka musi się cofnąć do końca.
Pozdrawiam

P.S : Dziękuje za odpowiedzi

Puff - 30 Lip 2009, 17:54

Arture71 napisał/a:
WF0AXXGAJA1R4 itd.

:zalamka:

Jak podajesz imię to też piszesz "Ar itd." ?

Arture71 - 31 Lip 2009, 17:04

WF0AXXGAJA1R46323
To ta końcówka co oznacza ?
czyli dobrze nazwałem swoje auto jako MK5 ?

Puff - 31 Lip 2009, 17:51

Arture71 - ta końcówka to numer auta.

Tak, to mk5.

Kod:
Primary Features
Build Date:       27.06.2001
Vehicle Line:       Fiesta 96
Body Style:       5 Door Saloon
Version:       Base
Engine:       HCS 1.3 EFI(50PS)
Transmission:       5-Speed Manual - B5/IB5
Drive:       LHD FWD
Axle Ratio:       3.82
Emission:       Stage IV Emissions
Air Conditioning:       Less Air Conditioning
Territory:       (+)"D"
Paint:       Diamond White
Interior Fabric:       Midnight (D)

Arture71 - 31 Lip 2009, 22:13

Ok Wielkie dzieki za określenie modelu :D Wszystko się zgadza co napisałeś Pufcio. To jakie sklepy we wroclawiu lub na necie polecacie.
pietja - 17 Wrz 2009, 20:07

To ja już chyba nie rozumiem i dlatego poproszę Was o pomoc. Kupiłem auto z rocznika 2000 wrzesień. Forumowicze rozszyfrowali mi numer VIN --> http://www.fotosik.pl/pok...9693df7d20.html , ale czytając opis auta i powyższe posty nie wiem czy posiadam model MK5 czy MK4. Światła z przodu na pewno są już nowe, licznik kilometrów elektroniczny. Pomóżcie mi ustalić co to za model, bo mogę mieć kłopot przy zakupie części zamiennych.
Puff - 17 Wrz 2009, 20:30

pietja - to jest mk5. Microcat nie rozróżnia mk4/5 - dla niego to jest to samo.
pietja - 17 Wrz 2009, 20:56

Dzięki Pufcio za rozszyfrowanie modelu. Teraz wiem przynajmniej jakich części szukać bo zdążyłem się przekonać, że jest sporo różnic między MK4 a MK5.
DziDzia - 18 Wrz 2009, 09:07

Pawełos666 napisał/a:
w ktalogach jest tak:
FORD, FIESTA IV (JA_, JB_) 1.3 i, 1995.08->2002.01 1299 ccm, 50 KM, 37 kW
FORD, FIESTA IV (JA_, JB_) 1.3 i, 1995.08->2002.01 1299 ccm, 60 KM, 44 kW

Wrócę na chwilkę do tego (a dokładnie do tego co pogrubiłem), bo chyba nie było powiedziane.
JA(S) to niemiecki odpowiednik mk4 a JB(S) to mk5.



pozdro :!:

Puff - 18 Wrz 2009, 10:24

DziDzia - to i ja się dorzucę :) Jak kupowałem amory do swojego, to w katalogach Fiesta mk4 była określana jako auto klepane od 95 (ew.+1) do 2001 (ew. +1) - jako jeden i ten sam model co mk5. Generalnie wisiałoby mi to, gdyby nie detal, że np. amory z tyłu mają inne mocowanie w mk4, a inne w mk5 :/ Dowiedziałem się tym samym, że mk6 to wg niektórych katalogów mk5 - więc kupując część do mk5 bez sprawdzenia rocznika, narażamy się na cholernie duże problemy przy wymianie... :/
DziDzia - 18 Wrz 2009, 23:50

Pufcio napisał/a:
że mk6 to wg niektórych katalogów mk5

Tak jak np ten przytoczony.. Fiesta IV 95-02- dlatego napisałem, że JA to mk4 a JB to mk5.




pozdro :!:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group