|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK6] tuning chip czy PowerBox Base V- silnik 1,4 tdci
mkapi - 19 Lip 2009, 18:12 Temat postu: [MK6] tuning chip czy PowerBox Base V- silnik 1,4 tdci Witam.
mam pytanie odnośnie poprawienia osiągów FIESTY 1,4 TDCi.
Czy ktoś zastosował na silniku 1,4 TDCi jakis chip lub PowerBox Base V- lub inne ....
jestem w tym zielony, ale moze i skusil bym się na takie rozwiazanie.
Jeśli tak to czekam na posty osób które już zastosowały takie rozwiązaniaa.
czy auto żeczywiście mniej pali ?
czy lepiej reaguje na pedał gazu od samego początku a nie dopiero od 2 tysiecy obrotów. ??
Miły - 19 Lip 2009, 19:32
więcej mocy nigdy nie zrówna się z mniejszym spalaniem... tyle ode mnie...
yarbin - 19 Lip 2009, 19:41
Miły, niekoniecznie, w VAGowskim 1,9 TDi 105KM po czipie compsportu na 135KM spalanie spadło o 0,2-0,3 l/100km bo w codziennej jeździe niżej i bardziej płasko idzie moment obrotowy, więc nie trzeba wysoko kręcić silnika
Puff - 19 Lip 2009, 19:42
Miły napisał/a: | więcej mocy nigdy nie zrówna się z mniejszym spalaniem... tyle ode mnie... |
Polemizowałbym Jeśli krzywa momentu się zmieni tak, że będzie on wyższy i jednocześnie niżej dostępny (kwestia też czy turbina ma zmienną geometrię), to dałoby się zmniejszyć spalanie - warunek - trzeba z tego momentu korzystać i wcześniej biegi przerzucać, bo spalanie samo z siebie nie spadnie.
Z kolei jeśli powyżej pewnych obrotów dawka paliwa będzie dużo większa, to i moc może się zwiększyć - tyle, że dieslem to mało kto jeździ ciągle powyżej 3kprm, toteż przy zdroworozsądkowym zachowaniu można - mimo wzrostu mocy ogólnie - zmniejszyć spalanie.
A mkapi powinien się wstydzić - "rzeczywiście" przez "ż", a "montować" przez "ą"...
pP - 19 Lip 2009, 20:23
mkapi napisał/a: | czy auto żeczywiście mniej pali ? |
każdy tjuner Ci to powiem, ja od siebie dodam, że VW TDI palą tyle samo..
mkapi napisał/a: | czy lepiej reaguje na pedał gazu od samego początku a nie dopiero od 2 tysiecy obrotów. ?? |
masz zupelnie zmienioną mapę, przykładowo w seryjnej wysoki moment jest dostępny w zakresie 3-3,5, natomiast po remapie (czipie) moment może być dostępny zawet w zakresie 2-4tys obrotów.. co znacznie ułatwia jazdę i może doprowadzić do minimalnego spadku spalania poprzez szybszą zmianę biegów, jednak różnica jest tak mała, że nie odczujesz..
ps. uwierz, że inni mają prawdziwy problem ze spalaniem, a nie Ty z 1,4TDCI ;p
mkapi - 20 Lip 2009, 11:50
No tak. Ale ja cie chce zrobić tego ze względu na osiągi czy spalanie. Spalanie mam wyliczone dokładnie, bo zawsze tankuje caly zbiornik to spala mi 4,4litra na 100 km w jezdzie miejskiej. Ale nie oklamujmy sie Kraśnik to nie miasto jak warszawa czy Lublin Tu nie ma korków.
Najważniejsze dla mnie jest to ze fiesta z tym silnikiem 1,4 tdci. jest strasznie mułowata do 2 tys obrotów. potem tak jakby włącza się turbo i kreci do 3, 3,5 i potem już znowu tego nie czuć.
chciałbym żeby po tym chipie czy innym gadżecie czuć auto pod pedałem gazu już od 1 tys obrotów.
A z tego co wiem to fiesta 1,4 tdci ma najwyższy moment obrotowy już przy 2 tys rpm
pP - 20 Lip 2009, 11:53
program częściowo to rozwiąże.. ale powiedz mi proszę, który samochód jedzie w zakresie 1-2tys??????
mkapi - 20 Lip 2009, 11:56
mój standardowo na obrotomierzu mam 1,5 - 1,8 obrotów.
Puff - 20 Lip 2009, 12:24
mkapi napisał/a: | chciałbym żeby po tym chipie czy innym gadżecie czuć auto pod pedałem gazu już od 1 tys obrotów. |
To jest niewykonalne z prostego powodu - masz tylko jedną turbosprężarkę i nawet jeśli ma łopatki o zmiennej geometrii, to na niskich obrotach cudów nie zdziałasz - fizyki nie da się oszukać!
W wielkim skrócie - musiałbyś Fiestę przerobić albo na biturbo - jedno na "dół", drugie na "środek" i "górę" albo zainwestować w kompresor. Którą opcję byś nie wybrał, będzie kosztowała majątek, a efekt - choć będzie odczuwalny - nie powali na kolana.
Prościej, szybciej i (przede wszystkim) taniej będzie kupić większy silnik na "commonie" i auto zeswapować - wtedy w zakresie 1-2krpm będziesz miał tyle momentu, co ten silniczek 1,4 przy 2krpm.
bidżej - 20 Lip 2009, 13:54
mkapi napisał/a: | potem tak jakby włącza się turbo | no właśnie wtedy rozkręca się turbo
odyniec - 20 Lip 2009, 14:56
od 1,5k rpm jest wykonalne, niżej już raczej nie, a 1,5 wystarczy spokojnie.
BoGu - 23 Paź 2009, 06:35
nie jestem specem w temacie chipsa ale z tego co mi wiadomo sa to silniki z peugeota (HDI) i na forum 206 jest chlopak z Pleszewa ktory orientuje sie na tych silnikach i tutaj podaje dokladny wykres z hamowania takiego silnika
http://www.goodhope.pl/pugi/206_wykres.jpg sam zastanawiam sie nad taka modyfikacja i mam zamiar podpytac sie co jak i za ile (z tego co wiem koszty z hamowaniem to 1000zl) wkoncu 15KM wiecej i 40Nm zrobi roznice
Jak bede znal wiecej szczegolow to dam znac
kubasek11 - 25 Paź 2009, 22:22
Przy okazji chipowania mojego Seata będę chciał zrobić program do Fiesty.
I tak sobie gdybam:
Fiesta ma fabrycznie 90KM (nie badałem jeszcze serii na hamowni),
Focus II z tym samym silnikiem i na ECU BOSCH EDC 110KM.
Na ile można wyciągnąć samym programem? 120-130KM
Czy Fiesta i Focus różnią się tylko softem?
Jeśli silniki i ecu są identyczne to czy nie różnią się turbiną, sprzęgłem???
Z chłodzeniem nie powinno być problemu bo jest spory intercooler (w Skodzie miałem mniejszy i to w nadkolu).
Może ktoś już ten temat zgłębiał lub posiada jakiąś wiedzę to będę wdzięczny za jakieś info.
Jutro dzwonię do tunera to może coś się wyjaśni.
Pele - 26 Paź 2009, 00:09
kubasek11 napisał/a: | Fiesta ma fabrycznie 90KM (nie badałem jeszcze serii na hamowni),
Focus II z tym samym silnikiem i na ECU BOSCH EDC 110KM.
|
Yyyy w Fieście jest SilverTop a w Focusie BlackTop ??
ElGrey - 26 Paź 2009, 06:28
mnie powiedzieli ze na samym programie ok 120 kucy nie wiecej, puzniej to juz wtryski, sprezarka, sprzeglo, poloski itd.nowe jednostki maja mniejsze rezerwy niz te kiedys patrz TDI wiec tu duzo nie powalczysz
fokus ma wieksza turbine i wtryski z tego co wiem, wiec nie porownujmy tych silnikow a z tym silnikiem i 90 kucami tez cos jest inaczej bo fabrycznie maja inny momet obrotowy
kubasek11 - 26 Paź 2009, 17:23
ElGrey, dzięki, tak właśnie myślałem że turbina i wtryski będą inne. Ale dobrze zrobiony program na bezpieczne 110-115KM i dobrze poprowadzone kreski zmienią auto nie do poznania. Trzeba podejść do tematu i dłubnąć Fiestkę.
Pele, o co chodzi - pytasz czy stwierdzasz - rozwiń temat.
ElGrey - 26 Paź 2009, 18:03
kubasek11 napisał/a: | ElGrey, dzięki, tak właśnie myślałem że turbina i wtryski będą inne. Ale dobrze zrobiony program na bezpieczne 110-115KM i dobrze poprowadzone kreski zmienią auto nie do poznania. Trzeba podejść do tematu i dłubnąć Fiestkę.
. |
Zgadzam sie ja robie zaraz po koncu gwarancji, a to jeszcze troche
Tylko potrzebuje dobrego miejsca i nie zdecydowalem jeszcze czy tylko program, czy taz zaloze box, tu potrzebuje podpowiedzi od osob bardziej w temacie
kubasek11 - 26 Paź 2009, 19:45
ElGrey, błagam tylko nie boxa !!!!!!
Dobry program u dobrego tunera i autko lata bezproblemowo.
Jako że od lat jestem posiadaczem auta z grupy VAG (najpierw Octavia teraz Leon) tutaj prezentacja zapraszam: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25350 troszkę for czytałem i jestem aktywnym userem a wniosek jest taki:
Tylko program u dobrego tunera z hamowanią obciążeniową przed i po i analizą logów dynamicznych.
Cena od 1000 w górę (chyba że jakieś grupowe chipowanie) i program pisany indywidualnie bo każdy samochód inaczej się stroi.
Poniżej 1000 masz gotowca najczęściej bez hamowni albo z hamownią "tależyk"
Pele - 26 Paź 2009, 20:03
kubasek11 napisał/a: | Pele, o co chodzi - pytasz czy stwierdzasz - rozwiń temat. |
Sory, miało być stwierdzenie a że nie byłem pewny to napisałem znaki zapytania ...
yarbin - 26 Paź 2009, 20:28
Pele, tak czy inaczej chyba piszesz o zeteckach, a tu mowa o dieslu.
ElGrey - 26 Paź 2009, 20:52
kubasek11 a masz kogos, miejsce godne zaufania
Pele - 26 Paź 2009, 22:27
yarbin napisał/a: | Pele, tak czy inaczej chyba piszesz o zeteckach, a tu mowa o dieslu. |
No o zetecach piszę bo jak przeczytałem że "Fiesta ma 90KM" to mi się nasunął 1.6 16V ... Sorry chłopaki
kubasek11 - 27 Paź 2009, 16:26
ElGrey, tak, jest kilka firm i osób gdzie podchodzą profesjonalnie i są chwaleni.
ElGrey - 27 Paź 2009, 19:23
wiem ze jest ich sporo, ale ja chce kakrety, wyszukac to ja sobie potrafie juz rozmawialem z kilkoma firmami, ale nie znam nikogo z przerobiona u nich fura , jakos znajomi sie nie bawia w modyfikacje
zefir - 27 Paź 2009, 20:27
wstrzymaj sie 2/3 tyg, moj znajomy startuje z programami dla dieslow w lodzi
jak bede cos wiedzial dam ci znac
ElGrey - 28 Paź 2009, 16:20
Spoko nie spieszy sie
rafal__lodz - 28 Paź 2009, 22:58
zefir napisał/a: | wstrzymaj sie 2/3 tyg, moj znajomy startuje z programami dla dieslow w lodzi
jak bede cos wiedzial dam ci znac |
Ja u siebie w foce mam PowerBox'a V-Tech'a (z ośmioma typami ustawień krzywej mocy/momentu) ale to z racji że poprzedni właściciel go kupił. Niby auto ma mieć +15KM na nim ale należałoby zahamować. Szczerze to aż w taki przyrost nie chce mi się wierzyć chociaż po odłączeniu pudła czuć różnicę w mocy a pewnie bardziej momentu który jest dostępny niżej. Jak uzbieram trochę kasy to chyba się zdecyduję jednak na chipa. Po lekturze na Focus KP Myślałem o jakiejś firmie z Wawy jak np. Kreator Mocy lub V-Tech w Krakowie ale jak mówisz że kolega w Łodzi coś planuje to daj znaka
Generalnie według mnie chip niż powerbox. Dobry program poprawi moc i moment a nie zaszkodzi silnikowi a koszt nieznacznie wyższy lub taki sam jak w przypadku pudełka. Zresztą jak robiony w dobrej firmie to robiony docelowo do danego auta po wcześniejszym zhamowaniu a powerbox to pewnie to samo dla wszystkich aut, różniące się jedynie wtyczkami do instalacji.
Krawiec - 6 Lis 2009, 08:47
Power box - kto to wymyslił... Sa takie gówna na allegro ( ludzie mysla ze to cos daje) które wpinasz do wiązki i one oszukują komputer w taki sposob ze dolewa wiecej ropy bo dostaje sygnał że jest zbyt wysoka temp i chce ją obniżyć. Nie wierzcie w te syfy. Gówno daje pali wiecej i 150 zł nie twoje. Pozbierajcie na chipa i spokój. Tylko nie róbcie w vtech bo straszną pyte robią.
rafal__lodz - 6 Lis 2009, 12:19
Krawiec napisał/a: | Sa takie gówna na allegro ( ludzie mysla ze to cos daje) które wpinasz do wiązki i one oszukują komputer w taki sposob ze dolewa wiecej ropy bo dostaje sygnał że jest zbyt wysoka temp i chce ją obniżyć. Nie wierzcie w te syfy. Gówno daje pali wiecej i 150 zł nie twoje |
Pewnie że są takie gówna nawet po 12 zł + wysyła i dają +40KM, nie wiem kto to kupuje:/
Nie można jednak uogólniać że wszystkie boxy to gówno, są lepsze/gorsze i w różnej cenie i realnym stopniu zmiany mocy/momentu. Nie upieram się że to dobre rozwiązanie bo tak jak wspomniałeś głównie oszukują kompa podając większe dawki paliwa a jak będzie przelewał i nie spali to szybciej poleci EGR i będzie mocno kopcił. Co do spalania nie zauważyłem różnicy.
rapet - 9 Lis 2009, 18:27
Box to poraszka lepiej wziąść program zmienic duzo lepiej to sie prowadzi ,popytaj fanow box czy którys zrobił tym wiecej niz 50tys raczej nie box to poprostu oszukiwanie kompa
rafal__lodz - 10 Lis 2009, 00:12
Jeśli to do mnie było kierowane to się zgadzam. Nie mam zamiaru zaciekle bronić boxu bo gdybym miał sam wyłożyć takie pieniądze to wolałbym dorzucić 200-400zł i mieć już program. Jak jest to czemu nie skorzystać. Jak będzie zastrzyk gotówki to pojadę z ciekawości zhamować.
|
|