|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Mechanika - [MK4] Problem (chyba) z silnikiem krokowym i obrotami
soulfly21 - 15 Lip 2009, 20:11 Temat postu: [MK4] Problem (chyba) z silnikiem krokowym i obrotami Witam wszystkich - prawdopodobnie powtarzam sie z tematem ale po przeczytaniu wielu wyjasnien co moze byc nie tak z moja ukochana fiescina zdecydowalem ze napisze swojego posta.
Jest to pierwszy wiec przepraszam za jakies powtorki badz tez nieodpowiednie wyjasnienia.
Mechanik ze mnie prawie zaden ale jednak staram sie nauczyc jak najwiecej na temat mojego samochodu ktorym jest Fiesta z 97 roku z silnikiem 1.3.
Oto wyjasnienie problemu:
Obroty skacza (to w skrocie)
A tak na powaznie to:
Gdy wlaczam silnik automatycznie ma wysokie obroty (gdy podnioslem z jednej strony kolo automatycznie zaczela sie krecic mimo iz bylo na luzie - zwiekszajac obroty - zwiekszala sie predkosc krecenia sie kol - gdy wlaczylem bieg - dalem gazu i spowrotem wlaczylem na luz juz tego nie bylo). Gdy tylko troche pojezdze (silnik sie rozgrzeje) w tym momencie zaczynaja sie najwieksze klopoty - obroty po prostu szaleja - a w szczegolnosci gdy np na swiatlach musze sie zatrzymac ze wzgledu na czerwone swiatlo - gdy tylko przy stawaniu wlacze sprzeglo i zmienie na luz - szaleja obroty jak cholera - spadaja i wzrastaja az silnik zgasnie(zatrzymuje sie po okolo 2 minutach) - zmienilem filtr paliwa - bo zmienilem ostatnio tez miejsce w ktorym tankowalem - wiec myslalem ze to moze byc zalezne - jednak nie - nadal czekam na silnik krokowy (sprowadzam go bo niezbyt chce placic 200Euro za firmowy od Forda) - ale boje sie ze nie tylko tu moze tkwic problem - czy jest cos co moge zrobic zeby potwierdzic lub zaprzeczyc temu ze jest cos nie tak z silnikiem krokowym albo moze z inna czescia?
Bardzo bym chcial w miare w dobrym stanie utrzymac swoj samochodzik - wiec prosze o pomoc i oczywiscie z gory dziekuje za wszelkie rady!
Freeman - 15 Lip 2009, 20:43
Silniik krokowy to podstawa i pewnie on będzie przyczyną tych wahań obrotów. Napisz co i jak po jego wymianie
soulfly21 - 15 Lip 2009, 20:59
To bede musial troszke poczekac - dopiero w piatek aktywuja mi karte kredytowa a bez niej ani rusz - na zlomie bylem to chca tyle samo za uzywana co na e-bay-u z kosztami przesylki za nowke sztuke... takze nie oplaca mi sie na zlomie kupowac.
Moga byc jakies nieoczekiwane konsekwencje jezdzenia z takim problemem?(nie liczac oczywiscie wylaczania sie silnika w trakcie jazdy)?
Freeman - 15 Lip 2009, 21:04
Nie, oprócz niedogodności i możliwego większego spalania. A co do kręcenie się kół na luzie to nie wiem czy to normal czy sprzęgło troszkę zużyte.
soulfly21 - 15 Lip 2009, 21:11
Mozliwe ze sprzeglo (akurat tez tak sie zastanawialem bo ciezko chodzi) - spalanie oczywiscie sie zwiekszylo bo juz jezdze tak okolo 2 tygodni - i pali prawie 10!!! Litrow na 100km takze o wiele za wiele... mam nadzieje ze sprzeglo tez mi nie siadzie bo to juz naprawde bedzie duzy wydatek...
Oczywiscie dziekuje za porady i jak tylko wymienie silniczek dam znac.
Fordzik88 - 16 Lip 2009, 10:31
Miałem ten sam problem to na 100% silnik krokowy, u mnie też jak silnik się rozgrzał to obroty raz wchodziły na duże a raz spadały tak samo jak u ciebie. Po przeczyszczeniu silniczka krokowego chodzi pieknie.
bidżej - 16 Lip 2009, 11:58
ewentualnie CPP i/lub przepływomierz do czyszczenia (zależy co tam masz w tej endurze bo różnie bywa)
|
|