Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] 1.4i 94r. faluja obroty - gaśnie

bmantaj - 11 Lip 2009, 19:55
Temat postu: [MK3] 1.4i 94r. faluja obroty - gaśnie
Witam.

Fieste mam od lutego tego roku. Poprzedni właściciel mówił mi że nie działa przepływomierz powietrza (tak mu powiedział jakiś mechanik) i narazie jest odłączony. Silnik przy odłączonym przepływomierzu zachowuje się normalnie. Po odpaleniu ma podwyższone obroty (1400 - 1500), potem w miarę ogrzewanie się silnika spadają do 900 i tak już zostaje. Silnik pracuje równiutko na wolnych obrotach. Palił mi w trasie 7l przy prędkościach max 100km/h, natomiast 8,5-9l przy prędkościach nawet do 140-150km/h. W mieście mam wrażenie że pali koło 10-11l, ale tego dokładnie nie sprawdziłem.
Ostatnio podłączyłem przepływomierz, żeby sprawdzić osobiście co się dzieje. Podczas jazdy wydaje mi się, że silnik jest żwawszy, lepiej przyśpiesza. Niestety na wolnych obrotach zachowuje się nieciekawie. Pracuje nierówno. Obroty na zimnym silniku zaraz po dopaleniu są na poziomie 1000-1100, po chwili spadają do 900 i dalej chodzi niestabilnie. Czasem spadają do 100 i spowrotem w górę. Czasem spadają do 700-800 i spowrotem w górę. W trakcie jazdy przy zatrzymywaniu się (np. przed skrzyżowaniem) zdarza się często, że zgaśnie.
Kupiłem używany przepływomierz (podobno sprawdzany i sprawny) ale niestety po jego wymianie nie ma żadnej zmiany.

Co jest nie tak? Co sprawdzić? Może sonda? Może restart pomoże?
Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
bmantaj

bmantaj - 18 Lip 2009, 18:56

Tak wygląda silnik:

Tabliczka:

Przepływka:

Oznaczenie przepływki:
92FR-12B579-BA AFH38-07A

Czy to jest wielopunktowy wtrysk EFI? Bo już zgłupiałem...

diodalodz - 19 Lip 2009, 01:48

Odpisałem ci na elektrodzie . Faktycznie przepływka jest właściwa ale tak jak Elektrit ci podpowida musisz umyć i sprawdzić przepustnicę czy zamyka się do końca .
tu masz listę aut od których można podpasować tą przepływkę , najlepiej pożyczyć na chwilę z auta które jest sprawne . dodatkowo musisz posprawdzać szczelność serwa i całego układu dolotowego . gum między kolektorem a puszką filtra .
FORD
Escort
86025 1.4 i 52kW 01.95 > 09.01 F4B [FA]
86025 1.4 i Cabrio 52kW 01.95 > 09.01 F4B [FA]
86025 1.4 i Turnier 52kW 01.95 > 09.01 F4B [FA]
86025 1.4 i Express 55 54kW 01.95 > F4B [FA]
86025 1.6 i 16V Turnier 66kW 09.92 > 12.94 L1E [EA]
Fiesta
86025 1.4 i 16V 66kW 01.96 > 12.00 FHA [DX]
86025 1.4 i 16V Courier 66kW 01.96 > 12.00 FHA [DX]
86025 1.6 i 16V 65kW 03.94 > 12.96 L1G [CX

w numerze fabrycznym przepływki zrobiłeś błąd bo musi być FB a nie FR - FB oznacza forda fiestę .
na przyszłość kod silnika F4A
Możesz sprawdzić przepływkę .
Odłącz złącze i zmierz opór między 1 a 2 pinem powinna być od 500 do 5K ohm .
Później nie podłączając przepływki włącz zapłon i sprawdź w kostce instalacji pin 5 i masę ma być 12V .
Tyle wstępem .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group