|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec)
mikesc - 10 Lip 2009, 08:54 Temat postu: [Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec) Silniki jak w temacie. Obecny silnik 1.4 (80PS) się rozpadł (pękł pasek rozrządu) więc zmuszony jestem do wymiany całego silnika. Pojawiło się pytanie, czy da sie w prosty sposób zamontować silnik 1.6 (100PS), zawsze to troche więcej rozrywki przy podobnym zużyciu paliwa. Czym różni sie osprzęt tych silników i czy swap jest 1 do 1, czy trzeba z czymś kombinować ?
MARIUSZ.B - 10 Lip 2009, 08:59
Musisz kupić silnik z osprzętem, 1.6 ma prawdopodobnie większą średnicę kolektorów. Wydech też będzie do wymiany. Ogólnie wszystko powinno pasować łącznie z elektroniką.
Marcin - 10 Lip 2009, 09:45
Oprócz kolektorów i ewentualnie średnicy wydechu to reszta powinna być taka sama, do tego 1,6 ma większe sprzęgło i trochę dłuższą skrzynie. Można jeszcze popatrzeć na nr części np. w katalogu IC i porównać czy jest to samo.
Jeśli kompy i wiązka są takie same to możesz próbować uruchamiać 1,6 na kompie z 1,4, bo w przeciwnym wypadku czeka Ciebie zabawa z immo.
pP - 10 Lip 2009, 11:01
jak coś ja mam seryjny wydeszek z stka do sprzedania
pawel182 - 11 Lip 2009, 18:22
A ja mam pytanie: przy jakim przebiegu pękł pasek?
mikesc - 14 Lip 2009, 08:30
Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. Auto jeździło jako służbówka i lekko nie miało.
Marcin - 14 Lip 2009, 09:23
mikesc napisał/a: | Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. |
zrobię małe OT... pozdrawiam wszystkich z zetekami-s pod maską, którzy uparcie czekają do owych 150k przebiegu...
Tommur - 14 Lip 2009, 09:27
A to pasków nie wymienia się co 60tys?. Tym bardziej służbowe (czytaj terenowe - sportowe )
odyniec - 15 Lip 2009, 00:11
od kiedy w benzynie rozrząd co 60t km się robi?
pawel182 - 15 Lip 2009, 19:51
mikesc napisał/a: | Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. Auto jeździło jako służbówka i lekko nie miało. |
Kwestia czy to oryginalny przebieg.....? Był sprowadzany? bo silnik 1.4 benzyna chyba nie był oferowany na polskim rynku....chyba że w pierwszym okresie pojawienia sie Fiesty na rynku.....?
Skfarek - 16 Lip 2009, 11:33
Na polskim rynku 1.4 w MK6 nie było oferowane, 1.4 16v występował u nas jedynie we Fusionie.
mikesc - 21 Lip 2009, 11:52
Póki co do auta trafił orginalny silnik, czyli 1.4. Pogrzebałem jednak troche w katalogu i wychodzi, że osprzęt silnika jest taki sam, kolektory i wydech, wiec z przekladka mechaniczna nie powinna przysporzyć większych problemów. Pozostaje jedynie kwestia komputera i immo.
PS. Auto ma orginalny przebieg i faktycznie zostało sprowadzone. Wiec zdarza się, że paski pękaja przed 150 tys. km.
Parzych - 21 Lip 2009, 14:26
mikesc napisał/a: | Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. |
Tommur napisał/a: | A to pasków nie wymienia się co 60tys?. | ASO podaje że przy 120tyś. km należy wymienić pasek... Swoją drogą, ciekawe co to za katalog podaje te 150tyś....
MARIUSZ.B - 21 Lip 2009, 20:38
mikesc, pochwal się jakie straty były w silniku, ile zaworów poleciało ?
Laskosz - 21 Lip 2009, 22:06
obstawiam 14-15 :>
MARIUSZ.B - 21 Lip 2009, 22:09
Koszt jednego około 30zł
|
|