Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec)

mikesc - 10 Lip 2009, 08:54
Temat postu: [Mk6] Swap 1.4 16V => 1.6 16V Zetec-SE (Duratec)
Silniki jak w temacie. Obecny silnik 1.4 (80PS) się rozpadł (pękł pasek rozrządu) więc zmuszony jestem do wymiany całego silnika. Pojawiło się pytanie, czy da sie w prosty sposób zamontować silnik 1.6 (100PS), zawsze to troche więcej rozrywki przy podobnym zużyciu paliwa. Czym różni sie osprzęt tych silników i czy swap jest 1 do 1, czy trzeba z czymś kombinować ?
MARIUSZ.B - 10 Lip 2009, 08:59

Musisz kupić silnik z osprzętem, 1.6 ma prawdopodobnie większą średnicę kolektorów. Wydech też będzie do wymiany. Ogólnie wszystko powinno pasować łącznie z elektroniką.
Marcin - 10 Lip 2009, 09:45

Oprócz kolektorów i ewentualnie średnicy wydechu to reszta powinna być taka sama, do tego 1,6 ma większe sprzęgło i trochę dłuższą skrzynie. Można jeszcze popatrzeć na nr części np. w katalogu IC i porównać czy jest to samo.
Jeśli kompy i wiązka są takie same to możesz próbować uruchamiać 1,6 na kompie z 1,4, bo w przeciwnym wypadku czeka Ciebie zabawa z immo.

pP - 10 Lip 2009, 11:01

jak coś ja mam seryjny wydeszek z stka do sprzedania :rotfl:
pawel182 - 11 Lip 2009, 18:22

A ja mam pytanie: przy jakim przebiegu pękł pasek?
mikesc - 14 Lip 2009, 08:30

Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. Auto jeździło jako służbówka i lekko nie miało.
Marcin - 14 Lip 2009, 09:23

mikesc napisał/a:
Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys.

zrobię małe OT... pozdrawiam wszystkich z zetekami-s pod maską, którzy uparcie czekają do owych 150k przebiegu...

Tommur - 14 Lip 2009, 09:27

A to pasków nie wymienia się co 60tys?. Tym bardziej służbowe (czytaj terenowe - sportowe :fox: )
odyniec - 15 Lip 2009, 00:11

od kiedy w benzynie rozrząd co 60t km się robi?
pawel182 - 15 Lip 2009, 19:51

mikesc napisał/a:
Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys. Auto jeździło jako służbówka i lekko nie miało.


Kwestia czy to oryginalny przebieg.....? Był sprowadzany? bo silnik 1.4 benzyna chyba nie był oferowany na polskim rynku....chyba że w pierwszym okresie pojawienia sie Fiesty na rynku.....?

Skfarek - 16 Lip 2009, 11:33

Na polskim rynku 1.4 w MK6 nie było oferowane, 1.4 16v występował u nas jedynie we Fusionie.
mikesc - 21 Lip 2009, 11:52

Póki co do auta trafił orginalny silnik, czyli 1.4. Pogrzebałem jednak troche w katalogu i wychodzi, że osprzęt silnika jest taki sam, kolektory i wydech, wiec z przekladka mechaniczna nie powinna przysporzyć większych problemów. Pozostaje jedynie kwestia komputera i immo.
PS. Auto ma orginalny przebieg i faktycznie zostało sprowadzone. Wiec zdarza się, że paski pękaja przed 150 tys. km.

Parzych - 21 Lip 2009, 14:26

mikesc napisał/a:
Przy 123 tys. , więc nie wytrzymał katalogowych 150 tys.
Tommur napisał/a:
A to pasków nie wymienia się co 60tys?.
ASO podaje że przy 120tyś. km należy wymienić pasek... Swoją drogą, ciekawe co to za katalog podaje te 150tyś.... :fox:
MARIUSZ.B - 21 Lip 2009, 20:38

mikesc, pochwal się jakie straty były w silniku, ile zaworów poleciało ?
Laskosz - 21 Lip 2009, 22:06

obstawiam 14-15 :> :devil:
MARIUSZ.B - 21 Lip 2009, 22:09

Koszt jednego około 30zł :V: :rotfl:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group