Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] podmiana wtrysku 1,1i

nexia145 - 5 Lip 2009, 12:16
Temat postu: [MK3] podmiana wtrysku 1,1i
Witam wszystkich. Zakupiłem wczoraj na allegro wtrysk kompletny z krokiem i cpp(ponoć super sprawny) U mnie głupieje już cpp.Mam pytanko do fachmanów,czy lepiej podmienić całośc czy go rozbrajać i podmieniać czujnik,krokowy?A jeśli całość to czy pod wtryskiem jest jakaś uszczelka żeby nie latać po sklepach w czasie podmiany <???> Pozdrawiam
szogoon - 5 Lip 2009, 12:48

najłatwiej Ci chyba będzie odkręcić krokowca i cpp i podmienić :)
nexia145 - 5 Lip 2009, 12:58

Po to w sumie go zakupiłem tylko dla tych części dwóch,ale sam wtrysk też ma chyba tylko 4 śrubki jeśli się nie mylę?No chyba,że to skomplikowane taka podmiana.A pytam o całośc bo mój krokowy ma okragłą wtyczkę a w tym kupionym jest kwadrat
mdcs - 5 Lip 2009, 20:04

Silnik krokowy (prawidłowo - nastawnik przepustnicy, bo z silnikiem krokowym to nie ma NIC wspólnego) oraz TPS (Throtle Position Sensor - czujnik położenia przepustnicy) można z powodzeniem regenerować i nie trzeba kupować nowego. Pisałem już o tym na forum nie raz.
nexia145 - 5 Lip 2009, 20:48

Zgadza się tylko mój czujnik był regenerowany nie wiem ile razy juz przez poprzednika,cały kropelką poklejony,klejem na gorąco itp. :hammer: Watpie że jeszcze ożyłby po reanimacji.A co do tych "krokowców" to czym się różnią oprócz wtyczki oczywiście :yyy: Pozdrawiam
mdcs - 5 Lip 2009, 21:23

chyba, że tak. Z doświadczenia wiem, że jeśli regenerację (która tak właściwie jest konserwacją) przeprowadzi się należycie - nastawnik śmiga jak nowy przez kolejne parę lat.
Nastawniki różnią się niewiele. Więszkość z nich ma silnik prądu stałego (dlatego krokowiec to niepoprawna nazwa), który poprzez przekładnię mechaniczną zmienia położenie przepustnicy na biegu jałowym. Każdy ma potencjometr sprzężony z osią przepustnicy pełniący funkcję TPSu. Nie w każdym, ale w fordowskim akurat tak - jest czunik zwolnienia pedału przyspieszenia, czyli krańcówka sygnalizująca, że pedał gazu został całkowicie puszczony. Przy regeneracji nastawnika często pomija się jego konserwację i efekty końcowe nie są zadowalające. Oczywiście nastawniki róznych producentów różnią się parametrami...ale generalnie mają za zadanie odpowiednie ustawienie przepustnicy na biegu jałowym.
W konstrukcjach bardziej zaawansowanych stosuje się silniki krokowe....ale ja jeszcze takiego nastawnika na oczy nie widziałem:)

nexia145 - 5 Lip 2009, 21:35

Dzięki za wyczerpującą odp.Ale w sumie nadal nie wiem czy jak podmienię całośc to będzie :ok: czy :głowąwmur: jak pisałem w aucie przy wtrysku mam okrągłą wtyczke na 4 bolce przy tym nastawniku a w zakupionym kwadratowa na 4 bolce więc osobno i tak go nie podmienię.cpp jest taki sam
nexia145 - 5 Lip 2009, 21:45

[img=http://img17.imagesh.../673859444.jpg]
to ten zakupiony,i pytanko czy zpasi w całosci.Pozdrawiam

nexia145 - 5 Lip 2009, 21:50

[img=http://img170.images.../658598970.jpg]to są różniące się wtyczki :-P
mdcs - 5 Lip 2009, 23:47

Jak jest od takiego samego silnika to nie rozumiem dlaczego są inne wtyczki.
Jeśli natomiast jest od podobnego silnika to mogą się różnić...rezystancją TPSu, dyszą wtryskiwacza i wieloma innymi parametrami.

nexia145 - 6 Lip 2009, 19:47

Witam,gość sie zapierał ,że do 1,1 oraz 1,3 pasuje i ,że w idealnym stanie a i cena okazyjna to brałem tym bardziej kompletny.Jak nie spasi to zwrot będzie.Takie klienta prawo. old Pozdrawiam
szogoon - 6 Lip 2009, 20:46

ja czytałem, że osprzęt 1.1i i 1.3i jest taki sam...
nexia145 - 6 Lip 2009, 20:50

Dokładnie tak,dlatego się nie zastanawiałem z kupnem tego.Ten wtyk mnie tylko martwi ;-( .Ale obadamy wsyćko jak będzie w rekach już po dostawie.Pozdrawiam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group