Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] ogumienie

luk-90 - 4 Lip 2009, 13:35
Temat postu: [MK3] ogumienie
Witam, znowu jestem w kropce. jestem mlodym kierowcą doswiadczenia i wiedze ciagle nabywam, wiec chcialem zaczerpnąć języka. Teraz zostane pewnie zjechany, otóż jeżdże na zimówkach z przodu i czas najwyższy je wymienić( :E) na letnie tylko czy kupić używane czy nowe, może kupić wielosezonowe, gdzie najlepiej to załatwić w Poznaniu?? Opony w rozmiarze 155/70 r13 wszystkie, z przodu zimówki, a z tyłu letnie w całkiem dobrym stanie, tak więc wymienić chce tylko zimówki. Poradzicie dobrzy ludzie?
awilk - 4 Lip 2009, 14:43

luk-90 napisał/a:
tylko czy kupić używane czy nowe, może kupić wielosezonowe

Zawsze wszystko się kręci wokół kasy, jak ją masz to oczywiście lepiej kupić nowe. Dokupić żeby mieć komplet letnich i zimowych. Jak kaski brakuje to trzeba kombinować - ja np wolałem sobie kupić letnie używane a zimówki nówki sztuki, wielosezonowych nie polecam, jakby nie patrzec w lecie się będzie zachowywała gorzej niż letnia a w zimie gorzej niż zimowa.

Peedro - 4 Lip 2009, 14:45

pierwsze co to przerzuć te letnie co masz z tyłu na przód, jeśli ci życie miłe :-P zimówka jest za miękka na lato i to jeszcze na przedniej osi (dla wyjaśnienia miałem przyjemność jeździć w zeszłe lato 2 tygodnie na zimówkach, było nieprzyjemnie, zakręt powyżej 50 to już piszczenie... no i szkoda bierznika). Co do gum, zależy na co cię stać, ale utarło się że jeśli używki to nie starsze jak 3 letnie (chyba jakoś tak), bo guma parcieje i robią się mikropęknięcia jak jest stara. Oczywiście najlepiej kupić nówki, zresztą w rozmiarze 155/70 nie powinno być szczególnie drogo.
luk-90 - 4 Lip 2009, 15:01

No w sumie to hamulce i gumy odpowiadają za nasze bezpieczeństwo, pewnie kupie nowe, a macie jakieś propozycje odnosnie sklepu i może jakiś gum do powiedzmy 120zl/szt w Poznaniu??
Jacek4200 - 4 Lip 2009, 23:44

Sprawdź sobie tutaj www.opony.com będziesz miał opinie do każdej oponki :)