Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] ogumienie

luk-90 - 4 Lip 2009, 13:35
Temat postu: [MK3] ogumienie
Witam, znowu jestem w kropce. jestem mlodym kierowcą doswiadczenia i wiedze ciagle nabywam, wiec chcialem zaczerpnąć języka. Teraz zostane pewnie zjechany, otóż jeżdże na zimówkach z przodu i czas najwyższy je wymienić( :E) na letnie tylko czy kupić używane czy nowe, może kupić wielosezonowe, gdzie najlepiej to załatwić w Poznaniu?? Opony w rozmiarze 155/70 r13 wszystkie, z przodu zimówki, a z tyłu letnie w całkiem dobrym stanie, tak więc wymienić chce tylko zimówki. Poradzicie dobrzy ludzie?
awilk - 4 Lip 2009, 14:43

luk-90 napisał/a:
tylko czy kupić używane czy nowe, może kupić wielosezonowe

Zawsze wszystko się kręci wokół kasy, jak ją masz to oczywiście lepiej kupić nowe. Dokupić żeby mieć komplet letnich i zimowych. Jak kaski brakuje to trzeba kombinować - ja np wolałem sobie kupić letnie używane a zimówki nówki sztuki, wielosezonowych nie polecam, jakby nie patrzec w lecie się będzie zachowywała gorzej niż letnia a w zimie gorzej niż zimowa.

Peedro - 4 Lip 2009, 14:45

pierwsze co to przerzuć te letnie co masz z tyłu na przód, jeśli ci życie miłe :-P zimówka jest za miękka na lato i to jeszcze na przedniej osi (dla wyjaśnienia miałem przyjemność jeździć w zeszłe lato 2 tygodnie na zimówkach, było nieprzyjemnie, zakręt powyżej 50 to już piszczenie... no i szkoda bierznika). Co do gum, zależy na co cię stać, ale utarło się że jeśli używki to nie starsze jak 3 letnie (chyba jakoś tak), bo guma parcieje i robią się mikropęknięcia jak jest stara. Oczywiście najlepiej kupić nówki, zresztą w rozmiarze 155/70 nie powinno być szczególnie drogo.
luk-90 - 4 Lip 2009, 15:01

No w sumie to hamulce i gumy odpowiadają za nasze bezpieczeństwo, pewnie kupie nowe, a macie jakieś propozycje odnosnie sklepu i może jakiś gum do powiedzmy 120zl/szt w Poznaniu??
Jacek4200 - 4 Lip 2009, 23:44

Sprawdź sobie tutaj www.opony.com będziesz miał opinie do każdej oponki :)
luki - 4 Lip 2009, 23:58

bierz komplet od stafcia, http://www.fiestaklubpols...p=403534#403534 cena wydaje sie bardzo dobra jak za takie opony
drjanusz - 5 Lip 2009, 01:18

Sprawdź tu http://allegro.pl/show_user.php?uid=1353117 to jest gdzieś na Starołęce,Mają w dobrych cenach no i jakości :ok:
możesz też i tu http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3461719 to ten sam adres:ul Korczyńska old

luk-90 - 5 Lip 2009, 02:50

Jakie są seryjne laczki w fieście, ja posiadam opony 155/70 r13, czy jeśli z tyłu będą w takim rozmiarze a z przodu wsadzę szersze np 165 lub 185 to jakie będą tego konsekwencje??
Peedro - 5 Lip 2009, 09:00

luk-90 napisał/a:
Jakie są seryjne laczki w fieście, ja posiadam opony 155/70 r13, czy jeśli z tyłu będą w takim rozmiarze a z przodu wsadzę szersze np 165 lub 185 to jakie będą tego konsekwencje??

no powinno się mieć na obu osiach ten sam rozmiar. Z większą szerokością spada dynamika samochodu, a rosną właściwości trakcyjne - autko lepiej "klei" się do drogi i lepiej zachowuje w zakręcie. Ze 185/60/13 da się nawet przy silniku 1,1 jeździć, więc mógłbyś się zastanowić nad gumami od stafcia (spokojnie starczą na kilka sezonów).

szogoon - 5 Lip 2009, 09:44

tylko, że stafcio nie napisał jaka jest data produkcji ;>

poza tym...

chopoki... jeśli gość ma laćki 155 - to podejrzewam, że felgi ma 4,5 - więc laćki 185 będą masakrycznie na tym wyglądać, a co dopiero trzymać

drjanusz - 5 Lip 2009, 10:20

Peedro napisał/a:
Ze 185/60/13 da się nawet przy silniku 1,1 jeździć
No może i to jest jazda dla Ciebie ;-( bo ja tego jazdą nie nazwe :hahaha:
Peedro - 5 Lip 2009, 11:34

szogoon napisał/a:
chopoki... jeśli gość ma laćki 155 - to podejrzewam, że felgi ma 4,5 - więc laćki 185 będą masakrycznie na tym wyglądać, a co dopiero trzymać


no tu racje przyznam ;) nie pomyślałem.

drjanusz napisał/a:
No może i to jest jazda dla Ciebie ;-( bo ja tego jazdą nie nazwe :hahaha:


Jeździłeś ;/ masz jakieś z tym doświadczenie? bo ja mam, gdyż moja żaba miała niegdyś 1,1 mono i pomykała na oryginalnych xrowskich felgach z gumami 185/60 i zupełnie dawała sobie radę. Takie komentarze młodemu kierowcy nie pomagają, gdyż strata na osiągach nie jest ogromna, a tekst typu - "ja tego jazdą nie nazwe" na to wskazuje.

luk-90 - 5 Lip 2009, 12:18

Czy na te felgi na których mam w tej chwili zimowki 155/70 r13 wejdą bez problemu opony 165/65??
szogoon - 5 Lip 2009, 12:45

165 wejdą bez problemu
drjanusz - 5 Lip 2009, 13:08

Peedro napisał/a:
Jeździłeś ;/ masz jakieś z tym doświadczenie?

A wyobraź sobie że jeździłem i jak szybko założyłem to jeszcze szybciej powróciłem do 165 ;-| szkoda silnika ;-( (autkami jeżdże dużo i staż mam większy od Twojego wieku)
Peedro napisał/a:
Takie komentarze młodemu kierowcy nie pomagają, gdyż strata na osiągach nie jest ogromna
Twoje zdanie wg mnie bardziej szkodzi ;/
luk-90 wejdą,wejdą- ja mam teraz 165/65/14 i laczki Fulda Ecocontrol (nawiasem i córka i syn też na Fuldzie jeżdżą,oczywiście Fordami)i jestem zadowolony :ok:

Marcinowaty - 5 Lip 2009, 13:19

Poczytaj:



Montuj albo 4 opony letnie albo 4 zimowe. Nie ma co wyceniać swojego życia na kilkaset złotych.. :głowąwmur:

Peedro - 5 Lip 2009, 13:52

drjanusz, nie neguję, aczkolwiek to zależy od własnych obserwacji, a punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ja wcale nie namawiam na 185/60 (szczególnie na zwykłe felgi ;) ), tylko uważam że jazda na takim kapciu w połączeniu z silnikiem 1,1 jest możliwa i wcale nie katorżnicza. A 165/65 jak najbardziej, bo na pewno lepiej się będzie prowadzić niż na 155, mimo iż to tylko 10mm różnicy na szerokości.
drjanusz - 5 Lip 2009, 13:59

Peedro jak masz takie doświadczenie to chyba wiesz co oznacza wjechanie nawet nie za dużą szybkością na szerokich papciach(i nie daj Boże jeszcze zdrowo podjechanych) w sporą kałuże-a ostatnio jest ich sporo :fox: A do tego jeszcze świeży kierowca ;-( ;-(
Peedro - 5 Lip 2009, 18:47

drjanusz napisał/a:
Peedro jak masz takie doświadczenie to chyba wiesz co oznacza wjechanie nawet nie za dużą szybkością na szerokich papciach(i nie daj Boże jeszcze zdrowo podjechanych) w sporą kałuże-a ostatnio jest ich sporo :fox: A do tego jeszcze świeży kierowca ;-( ;-(


Nie twierdze że mam duże doświadczenie, ale coś tam już zdążyłem zaobserwować :) Wiesz, co do kałuż, wody w koleinach, wiadomo, ale tu nie chodzi tylko o rozmiar, ale i o rzeźbę bieżnika i jak już wspomniałeś ilość bieżnika. Sam jeżdżę obecnie na 185/60/13 i ostatnio przy niezłym oberwaniu chmury na obwodnicy zrobiła się jedna wielka kałuża i dało rade jechać max 70km/h, ale to po prostu trzeba wyczuć. Nie mam zamiaru się sprzeczać, ale tak czy siak w czasie deszczu trzeba nogę z gazu ściągnąć, bo się nie naszaleje. Na koniec wspomnę jeszcze raz że w żadnym wypadku nie namawiam do kupna 185/60.

Kadzax - 5 Lip 2009, 20:10

Panowie kill ...

Ja ma oponki 185 (z fabryki także na takich wyjechał).
Kiedyś zrobiłem test i założyłem 165 także od mk4 i powiem wam szczerze, że nie zauważyłem przyrostu mocy czy czegokolwiek.
Jedyne co to gorzej sie jeździło z większą prędkością w ostrzejszych zakrętach i mniej czuło się koleiny.

Nie sprawdzałem spalanie choć pewnie na szerszych spali troszkę więcej-(większe opory toczenia)

Sprawdzałem w fieście mk4 z silnikiem 1.25 Zetec wiec nie gwarantuje, że będzie tak samo w słabszych silnikach.

Maki - 5 Lip 2009, 22:54

Jeśli chcesz tylko 2 szt. to lepiej kup używane. Bo będzie ci ciężko znaleźć nowe z tym samym bieżnikiem. I będzie duża różnica w wysokości bieżnika. Potem ci zrobisz z nimi jak tylne się zużyją. Ja zrobiłem ten błąd i dobre opony sprzedałem za przysłowiowe piwo, a były dosyć dobrym stanie.
awilk - 5 Lip 2009, 23:30

Maki jakbyś nie zauważył oś przednia i tylnia w samochodzie zawsze będą miały różną przyczepność ze względu na różny nacisk i innaczej skonstruowane zawieszenie, bez względu na to czy będziesz miał taki sam bieżnik czy nie. Nie wiem kto ci takich bajek naopowiadał, nawet nasi durni ustawodawcy na szczęscie nie wpadli na taki piękny pomysł żeby wprowadzić taki wymóg, tylko poszli za głosem rozsądku i jest wymóg takiego samego bieżnika na oponach każdej osi osobno.
szogoon - 5 Lip 2009, 23:40

awilk, do tego jeszcze bym powiedział, że opony na różnych osiach mają różne zużycie ze względu na to, że przednie koła są napędowe i do tego hamują - więc powinno być oczywiste, że w samochodach przednionapędowych prędzej 'padają' przednie laćki
luk-90 - 6 Lip 2009, 00:14

Dobra, zamówielm 2 TE oponki, tylko teraz pytanie czy lepiej zalozyć je na przednia os czy tylną??
szogoon - 6 Lip 2009, 00:23

i tu zdania są chyba podzielone... jedni mówią, że przód, inni że tył

ja w tej dziedzinie jestem głupi :P

z jednej strony lepiej żeby koła 'wodzące' miały lepszą przyczepność żebyś w zakręcie mógł pociągnąć auto, z drugiej strony jeśli z tyłu będziesz miał gorsze opony to ten tył Ci może uciekać... - takie są argumenty jeśli dobrze pamiętam :P

awilk - 6 Lip 2009, 01:22

Zdania faktyczne są podzielone, fakt faktem dobrze mieć z tyłu mocny bieżnik żeby tyłek podczas deszczu na zakręcie nas nie wyprzedził, ale ja wychodze z założenia że lepiej zwolnić podczas deszczu niż nie wyjechać z jakiegoś błota bo w różnym terenie jeżdze. A ty luk-90, musisz sam zdecydować do czego fiestka ci służy.
Jacek4200 - 6 Lip 2009, 15:45

luk-90, tamte letnie masz kierunkowe :fox:

Jeżeli nie, ja osobiście asymetryczne założyłbym do tyłu, kierunkowe z przodu, lepiej się śmiga.

Marcinowaty - 6 Lip 2009, 18:09

szogoon napisał/a:
i tu zdania są chyba podzielone... jedni mówią, że przód, inni że tył

ja w tej dziedzinie jestem głupi :P

z jednej strony lepiej żeby koła 'wodzące' miały lepszą przyczepność żebyś w zakręcie mógł pociągnąć auto, z drugiej strony jeśli z tyłu będziesz miał gorsze opony to ten tył Ci może uciekać... - takie są argumenty jeśli dobrze pamiętam :P


http://img7.imageshack.us/i/zmianaopon.jpg/
:bigok:

luk-90 - 6 Lip 2009, 18:34

No dobra mysle ze zaloże nowe na przód, nie jeżdżę szybko z kilku powodów( Jestem ostrożnym kierowcą, a nie kretynem na drodze oraz wiem że fiestka 1.3 to nie demon szybkości( strasznie pływająca zawiecha)) Tak więc myślę, że lepiej spiszą sie one na przodzie. Aha, pomierzyłem laczki z tyłu i posiadają jeszcze 6 mm bieżnika, więc nie jest źle
Maki - 6 Lip 2009, 19:15

Jeśli mają 6mm bierznika to pół biedy. Lecz życzę w szukaniu takiego samego bierznika.

Jak już uda ci się kupić nowe to daj je na przód. Po tym i kolejnym sezonie przełóż je na tył a te z tyłu na przód.

luk-90 - 6 Lip 2009, 20:30

No taki też mam zamiar, zamówilem już nowe oponki(link kilka postów wyżej) nowe wylądują na przodzie, a za rok wrzucę je na tyl
szogoon - 6 Lip 2009, 20:41

Maki napisał/a:
Lecz życzę w szukaniu takiego samego bierznika
po co ma szukać takiego samego bieżnika ?
Maki - 7 Lip 2009, 19:44

Po to by nie wyglądało beznadziejnie.
awilk - 7 Lip 2009, 20:26

Maki napisał/a:
Po to by nie wyglądało beznadziejnie.

:rotfl:

szogoon - 7 Lip 2009, 21:15

Maki napisał/a:
Po to by nie wyglądało beznadziejnie.
:yyy:
to Ty kupujesz gumki dla wyglądu ? :9:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group