Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Mam pytanko o zbiorniczek z plynem chlodniczym

yankess - 4 Lip 2009, 00:08
Temat postu: [MK4] Mam pytanko o zbiorniczek z plynem chlodniczym
Witam mam pytanko, po trasie na wlączonym silniku otworzylem maske i zobaczylem ze cos sie dzieje w zbiorniczku od plynu chlodniczego jak by jakies bąbelki sie robily i zauwazylem ze stan plynu wtedy jest powyzej maximum a na zimnym silniku jest na minimum. Co to znaczy? Uklad zapowietrzony ? Jak to naprawic?
DziDzia - 4 Lip 2009, 02:44

yankess napisał/a:
zauwazylem ze stan plynu wtedy jest powyzej maximum a na zimnym silniku jest na minimum.

To znaczy, że płyn chłodniczy zwiększa swoją objętość wraz ze wzrostem temperatury...
Auto Ci się grzeje :?:



pozdro :!:

yankess - 4 Lip 2009, 02:50

Tzn??? Tak ma byc? Wskaznik od temperatury nic nie pokazju niepokojącego.
yankess - 4 Lip 2009, 02:56

Nie zaduzy ten skok plynu?
lesiokro - 4 Lip 2009, 07:09

Mi w zeszłym roku tez się gotował i to już po 20km, potem zaczeło ubywać płynu chłodniczego ale nie żeby jakoś drastycznie, płyn za drogi niejest. Imprezę tą zakończyłem dopiero w tym roku na wiosnę: remont głowicy (wypłukana uszczelka), nowa pompa wody, nowa chłodnica VALEO + standardowo płyn chłodniczy i olej silnikowy. Teraz jest spokój, stajesz - nic nie paruje, nic nie bulgocze...
yankess - 4 Lip 2009, 19:26

po 20 km płyn skoczył mi do o 20 cm!!! i te bable nieweim czy to sie gotowało czy to jakies powietrze??!! jak sprowdzic czy wszytko jest ok płyn mam na minim jak wleje na maxa to chyba korek wywali ;-( co robic???
yankess - 4 Lip 2009, 19:27

sory nie o 20 cm tylko 4cm
pvzon - 4 Lip 2009, 22:23

sprawdź czy otwiera sie termostat i czy włącza się wentylator
lesiokro - 5 Lip 2009, 20:27

Kiedyś jak rozmawiałem z mechanikiem (po naprawie głowicy) koleś mi mówił że płyn mógł stracić swoje właściwości tzn przejść w wodę ze starości (płyn wrze w 130stC a woda w 100stC). Wg niego Petrygo, Borygo to ścierwo i potrafi takie szopki zdziałać.
JoeMix - 6 Lip 2009, 21:06
Temat postu: Re: Mam pytanko o zbiorniczek z plynem chlodniczym
yankess napisał/a:
Witam mam pytanko, po trasie na wlączonym silniku otworzylem maske i zobaczylem ze cos sie dzieje w zbiorniczku od plynu chlodniczego jak by jakies bąbelki sie robily i zauwazylem ze stan plynu wtedy jest powyzej maximum a na zimnym silniku jest na minimum. Co to znaczy? Uklad zapowietrzony ? Jak to naprawic?
Jeśli silnik by nie pracował - norma, jak silnik pracował i bąbelki leciały - niedobrze - najczęstsza: diagnoza iszczlka pod głowica..

To że płyn wrze w 130 a woda w 100 to tak nie do końca, układ chłodzenia jest ciśnieniowy i woda ma przesunięty punkt wrzenia powyżej 100 stopni - dlatego jak jest gorący silnik to wszystko ok, a jak się okręci korek to nagle kłęby pary sa i wrzątku.

yankess - 7 Lip 2009, 12:09

jak mozna zdiagnozowac czy to uszczelka za tydzien jade w daleka trase i wolał bym uniknac jakis niespodzianek???? ostatnio zrobiłem jakąs trase i otworzyłem maske i nic sie nie działo :rotfl: niewiem o co chodzi z tym autem.
yankess - 7 Lip 2009, 12:14

swoja droga droga to jak apowinna byc temperatura??? bo ja zawsze mam na "N" albo ponizej i niepamietam zebym kiedys maiła wyzszą
szogoon - 7 Lip 2009, 12:51

zobacz czy w płynie chłodniczym nie pływa Ci nic...

jeśli pływają takie plamy to znaczy, że na 100% uszczelka pod głowicą
jak nie pływa nic to odkręć korek zbiorniczka, a druga osoba niech depta gaz, jak pojawiają się bąbelki przy gazowaniu to znaczy, że uszczelka pod głowicą...

yankess - 7 Lip 2009, 13:12

nic sie nie dzieje jak gazaju i wezyk od termostatu jes zimny po właczeniu silnika wiec termostat chyba dział :rotfl:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group