Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Fiesta 1.8D Dziwny Problem z Rozruchem

Tukan89 - 22 Cze 2009, 20:24
Temat postu: [MK3] Fiesta 1.8D Dziwny Problem z Rozruchem
Witam mam forda fiestę z 1992r 1.8D mam problem z rozruchem na zimno mianowicie bardzo ciężko pali, po przekręceniu jak w po pierwszych chwilach nie załapie to koniec męcze z 2 minuty,jak dodam gazu to jeszcze dłużej, gdy jest po wyżej 15 stopni to ładnie odpali.gdy jest rozgrzany to pali za dotykiem nawet rozrusznika nie usłyszę a on już kręci, dodam że ostatnio przestawiłem zapłon ponieważ palił po jakichś 25sekundach nie ważne czy +30 czy -30 on zawsze palił , po odpaleniu puścił chmurę dymu że w garażu nie można było wysiedzieć,i pod tłumikiem wielka czarna plama, przyspieszenie miał takie że po przejechaniu 1.5km rozpedzał sie do 90 przy czym v max = 120km/h. gdy przestawiłem ten zapłon przy ciepłym silniku odpala na dotyk,dymu to nawet przy max gazowaniu sie nie ujrzy, przyspieszenie trzy razy większe!!! mniej pali i v max 175km/h!!! Silnik suchy w 100% pompa może ciut spocona jeden wtryskiwacz sie zaczął pocić na 15tys km jakie mu ostatnio zrobiłem wziął 300ml oleju!!! kupiłem litrową butelkę to 1/3 wlałem czyli wszystko super gdy by nie zapłon:( za wszelkie podpowiedzi bardzo dziekuję.
diodalodz - 22 Cze 2009, 20:48

zapłon ustawia się na czujnik zegarowy . Hm musisz zacząć od pomierzenia luzu zaworowego o ile nie ma hydrokasowaczy a wydaje mi się że nie ma i ustawia się na płytki . Jak będziesz miał właśnie za ciasne zawory to silnik ma problemy z rozruchem i dymi na siwo .
Tukan89 - 22 Cze 2009, 20:59

zapłon ustawiłem na "oko" wyczytałem że w tych starych samochodach najlepiej tak,dynić dymi tylko w momencie rozruchu później czyściutko,jeszcze jak jest zimny przy zmianie biegów jeśli nie "przeciągne" go lekko to troche nim tak jakby bujało z tyłu(mam troczhe simenbloki zużyte i to też przez to ) jak by miał ciut za mało paliwa.
JoeMix - 22 Cze 2009, 22:17

A na oko ile tej wiedzy technicznej masz że na oko ustawiasz,,, ja też zapłon ustawiam na oko, byle mi auto ruszyło a potem u speca na przyrządach kalibruje na tiptop bo na oko to,,, nie do końca dobrze wychodzi.
diodalodz - 22 Cze 2009, 22:21

hehe nie w dieslu :) tam musi być co do minuty wszystko zgrane . Od ciśnienia wtrysków po statyczny i dynamiczny kąt wtrysku . te silniki nie wybaczają zaniedbań .

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group