|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - Zetec Turbo 1.8 problem z doładowaniem
Grand - 18 Cze 2009, 03:12 Temat postu: Zetec Turbo 1.8 problem z doładowaniem mam niejako problem z boostem, bo powyżej 5500obr/min spada mi z zadanych 0,7 bara na 0,4 bara... generalnie po przekroczeniu 5500 nie trzyma doładowania czy to może byc wina zabardzo odprężonego silnika ?
mam silnik odprezony kanapką ( dwie klasyczne uszczelki goetze )
i w środek przekładka z nierdzewki grubość 1mm
troche mnie zastanawia czy nie za bardzo ?
kompresja wychodzi w okolicach 9,5
czy nie było by wskazane dopreżyć go, znaczy zrobić tosamo tylko przekładke naprzykład 0,5 mm ??
turbina T3 garrett na kolektorze z RST
silnik ZETEC 1.8 RQB
stojnone ecumasterem
Fordon - 18 Cze 2009, 14:53
T3 z bezyniaka czy z diesla??
WG czym masz wysterowany, przez MBC czy tradycyjnie??
Na jakim poziomie masz AFR miedzy 3 a 6k rpm??
Grand - 18 Cze 2009, 17:10
stroił kisiel z ProjectXS, AFRu nie pamiętam,
doładowanie przy dużym obciążeniu wyskakuje na 0,65 i trzyma do przekroczenia 5400 potem powoli siada na 0,4 bara.
jadąc ostro czuć że z turbiny jest tylko taki dmuch... wykres mam centralnie jak w dieslu ( za chwile zamieszcze zdjęcie bo mam na warsztacie )
mam wysterowane WG przez MBC,
naciągnięcie spręzyny oczywiście powoduje że pokazuje się większe doładowanie początkowe ale przy 0,8 bara już może być różnie zresztą itak po przekroczeniu 5500 spada poniżej wartości szczytowej.
strojony był na fabrycznym wydechu, teraz ma pełen przelot 2.25 cala ale nic to nie zmieniło nadal nie trzyma doładowania.
problemem jest jeszcze Intercooler z racji faktu, że jest od RST i został zamontowany ZA chłodnicą i działa jak interheater
plan jest taki, że zrobić dolot wylot i remap- przelot zrobiony jestem na etapie budowania nowego dolotu tylko poprostu zastanawiam sięczy przed remapem nie zmniejszyć stopnia odprężenia auta, czyli dopręzyć przez zastosowanie cienszej przekładki.?
turbina T3 z bęzyny WG taki jak był w pakiecie nie ruszane, strojone ecumasterem z mapsensorem
Żółwik Tuptuś - 18 Cze 2009, 18:04
Na wszystkich biegach jest tak samo ?
Grand - 18 Cze 2009, 18:37
tak, na każdym biegu niezaleznie od obciążenia, na wyższych biegach łatwiej to zaobserwować albo jadąć pod górkę dodając gazu i trzymając tak do czerwonego pola obrotomierza widać, że wskazówka się wychyla na 0,6 do 0,7 a następnie pod koniec biegu kończy na 0,4 bara

Żółwik Tuptuś - 18 Cze 2009, 18:40
ja bym stawiał na za słaba spreżyne w WG - w momencie gdy dostaje wyższe obroty ( teoretycznie większe doładowanie ) to powietrze sterujące WG otwiera go pomimo MBC .
Napisz jeszcze skąd masz brane powietrze do sterowania WG i jak mocno jest naciągnięty pręt od WG na klapce od bypasa.
Grand - 18 Cze 2009, 18:47
pręt jak mocno, kurde niewiem jak to opisać no słaby anemiczny niejest cza troche siły żeby go otworzyć ale oczywiście wyprostowaną reką jest to wykonalne.
jak naciągne WG bardziej to jadąc widze że wskazówka boosta (wskaźniczek VDO wmiare dokładny ) wychyla się do 0,8 no to odpuszczam gaz żeby się motor nie rozleciał.
mam kabel i program ale kurde niemam sprawnego portu COM bo bym wkleił LOG z mapsensora obroty/boost to widać że to auto by naprawde śmigało gdyby nie spadek doładowania...
a może być naprzykład złe zestojenie ? zły zapłon ?
za mała średnica IC lub za mała średnica przepływomierza i działa jak wąskie gardło ?
odprężenie można uznać za dobre ? czy doprężać maszyne?
powietrze do MBC ( properfetk ) mam brane bezpośrednio z krućca na turbinie
Żółwik Tuptuś - 18 Cze 2009, 18:54
Za wielkość doładowania odpowiada turbosprężarka . Wielkość doładowania jest ograniczana przez upuszczanie spalin bypasem , którym steruje WG , dla którego czynnikiem sterującym jest powietrze ( nadciśnienie ) znajdujące się w odcinku pomiędzy turbosprężarką a zaworami ( zależy gdzie jest podpiety WG ) .
Co do tego ma Stopień sprężania ? AFR ? IC ? RTS ? i HubaBuba ?
Podmień WG na inny ( ale nei od diesela , bo nie każdy będzei odpowiedni ) i zobaczymy jak będzie .
Żółwik Tuptuś - 18 Cze 2009, 18:59
Grand napisał/a: | pręt jak mocno, kurde niewiem jak to opisać no słaby anemiczny niejest cza troche siły żeby go otworzyć ale oczywiście wyprostowaną reką jest to wykonalne. |
odpowiadaj na pytania .
Czy jak pręt z WG dochodzi do klapki to musisz go naciągać żeby założyć ?
Grand napisał/a: |
powietrze do MBC ( properfetk ) mam brane bezpośrednio z krućca na turbinie |
MBC w tym przypadku to zwykły dławik nastawny zwany także zaworem ( w umywalce masz podobne ) bierzesz powietrze tak jak ja ( choć to podobno trudniej wysterować i trudniej odnieść do rzeczywistych wartości doładowania )
Grand - 18 Cze 2009, 19:00
nie znam się na samochodach elektronice życiu, Ty jesteś zadżebisty a ja nie. dlatego pytam czy może wiesz czego przyczyną może byc taki stan rzeczy, jeśli Cię denerwuje moja niewiedza to nie odpisuj prosze zamknij przeglądarke, komputer idź do świata i zrozum że takich ludzi jak TY jest tylko garstka i jedynie Ty możesz zmienic ten świat.
ja jestem tylko dzieckiem nieznam się na samochodach niemam pojecia o mechanice a co dopiero o turbinach.
ja tylko sam w garazu poskładałem zetecka turbo ale mam z nim problem bo mi nie trzyma stabilnie doładowania, ot taka bolączka nieche chodzic metodą prób - i błędów do tego bo może się to okazać kosztowne i pracochłonne.
tak to było właśnie z odprężaniem dobrałem grubosc uszczelki na oko i zastanawiam się czy ta pruba to błąd czy może trafiony strzał, dlatego pytam o do odprężanie kogoś kto ma większe doświadczenie .
sterowanie WG w moim przypadku odbywa się poprzez MBC któe zaś zasilane jest z krućca na turubinie ( zgodnie ze schematem który znalazłem gdzieś na stronie o montażu profeprekta )
Grand - 18 Cze 2009, 19:02
musze naciągnąć żeby założyć,
w umywalce mam zawór kulowy w moim przypadku wiec kwestja otwarcia go ile Fi średnicy się ustawi tyle właśnie wody poleci,
MBC ten który ja mam to sprężynka z kulką, proste jak drut.
żeby załozyć prent z WG na krucieć klapki baypasu musze go naciągnąć jakieś 3-4mm
Żółwik Tuptuś - 18 Cze 2009, 19:13
Podmień WG .
ps: poćwicz jeżeli chcesz mi dopiec bo jesteś cienki jak woda w tym . lepszych od ciebie było tu miliony więc nie idź w tą stronę .
Grand - 18 Cze 2009, 19:45
Ty, ciekawy eksperyment, ustawiając konkretne doładowanie na MBC pod góre przy dużym obciążeniu osiągam 0,7 na chwile poczym oczywiście spada do swoich 0,4.
nie ruszajac nastawienia naciągu sprężyny połączyłem klasycznie krucieć na turbinie z krućcem na aktuatorze WG i efekt
0,1 bara przy pełnym obciązeniu...
(teksty typu pozdro&poćwicz to ja przerabiałem za czasów gry w CSS pare ładnych lat temu)
TAKI MAM OBECNIE I CHYBA TAKI SAM ZAKUPIE TYLKO NOWY - ZAWÓR WG
Fordon - 18 Cze 2009, 21:39
Powiem tak ze jak u siebie ustawialem wiekszy boost to dosc mocno naciagalem ramie aktuatora, do tego MBC i mialem 1.2 bara, pozniej 1.5 bara, na chwile obecna przy 1.7bara ramie jest prawie na max zaciagniete a sprezyna na MBC zostala zamieniona na mocniejsza.
AFR ma o tyle do boostu ze cos musi napedzac ta turbawke... jakie tam masz wtryski??
Bo jesli wszystko jest zgodnie z przykazaniami to nie ma mozliwosci innej niz puszczanie boostu bokiem przez WG, lub za slabo podlane jest od 5500rpm bo ten wykres wyglada jak u pijanego mistrza...
JoeMix - 18 Cze 2009, 22:15
Grand, Wyhamuj bo się nieciekawie zrobi,,, piszesz że się nie znasz więc Żółw Ci jak dla lewego pisze, i albo będziesz robił to co On chce i razem coś dzięki temu osiągniecie, albo dupa z tego będzie,,,
Ja jak komuś pomagam to też oczekuje dokładnych opisów i zdjęć, bo po pierwsze muszę postawić diagnozę na odległość nie widząc "pacjenta" dwa muszę to zrobić na podstawie słabego zazwyczaj opisu kogoś kto nie bardzo wie z czym się to je i wie jedynie że mu "nie działa",,, a wysnuta na odległość teorie trzeba jakoś sprawdzić, więc się pyta delikwenta w miarę precyzyjnie i wystarczy odpowiedzieć na pytanie i nie kombinować jak koń pod górkę by przejść krok dalej do rozwiązania problemu,,,
kamil wolski - 18 Cze 2009, 23:21
- sprawdź czy ten boost nie ulatuje gdzieś z węży też się zdarza
- MBC jak mocno jest wkręcone? bo od pewnego nacisku na sprężyne traci ona swoje właściwości - zaczyna się gibać na boki i upuszczać, więc jeśli masz wkręcone blisko maksa czeka cię zmiana sprężyny w nim
Panowie, rozwiejcie moje wątpliwości...
Jeżeli MBC jest sprawne, ma odpowiednią sprężynę, i nie upuszcza w ogóle, to WG ma prawo być ustawiony na jakąkolwiek wartość (równą lub niższą niż MBC) bo to i tak nie ma znaczenia?
Żółwik Tuptuś - 19 Cze 2009, 00:24
Fordon, - kolo pisze że AFR był oki , a poza spadkiem doładowania nie ma innych efektów - dlatego wykluczyłem kwestie paliwowe .
kamil wolski, - boost ulatujący z węży jest na ogół w formie 0 - 1 czyli albo ulatuje , albo nie , więc założyłem że kolo sprawdził cybanty ( wogóle podniósł maskę ) zanim wszedł na forum . z drugiej strony - gdy ma zawór upustowy ( Grand znajdź w google co to jest i zobacz czy masz pod maską ) to może upuszczać przez niego .
z drugiej strony pisze że jak wypiął MBC to było 0.1 bara czyli czukiereczek a MBC podnosi je do 0.6 w piku i 0.4 dalej , więc to raczej nie MBC
Grand, - nie rozczulaj się nad sobą , auta rasuje się w garażu a nie w internecie .
Sprawdź to o czym mówimy i napisz jakie miało efekty .
A ogłoszenia z Allegro czytaj ze zrozumieniem ( umiesz czytać ? ) faceci piszą że to jest zawór do diesela - dadza gwarancję że nie założą za mocnej sprężyny ?
Ogłoszenie pisze o zaworach do renault ( masz renault ? umiesz czytać ? )
ps: jak dotrzesz do mitu że turbospręzarki dzielą się na te do diesela i do benzyny to daj znak .
ps2: jak dotrzesz do mitu że WG są takie same dla diesela i dla benzyny to też daj znak .
Grand - 19 Cze 2009, 00:57
blow nie puszcza proper typ 1
kulka w mbc też należycie działa, spręzynka jest OK działa zgodnie z zasadą.
ramie mam naciągnięte jakieś 4 mm względem zamkniętego WG.
samochody tuninguje się w warsztacie a nie w internecie - wiem jak budowałem to auto to właśnie tam siedziałem, a że teraz mam problem z doładowaniem to pytam na forum, jak widze teksty od takiego człowieka jak ty " umiesz czytać " to naprawde szczerze żałuje że założyłem ten temat.
bo jak zawsze nic się nie dowiesz tylko skończy się na kłutni.
sprawdzałem układ ssący przez podpięcie kompresora do przepływomierza z Kiślem w projectXS i do 1 bara wmiare szczelne wszystko troszke syczy przy krokowcu ale to symboliczne wartości ( pomijając to co ucieka przez silnik )
no nic, nakupiłem sobie rurek złączek nierdzewek itd i musze zrobić lepszy intercooler potem będzie remap i może się uda opanować tego boosta.
PumaRST - 19 Cze 2009, 10:18
zanim podepniesz EBC musisz mieć ustawione na WG 0,4-0,5 bara stałego inaczej samo EBC nie utrzyma zaworu i bedziesz miał taki efekt jaki masz że przy wyższych obrotach klapka przepuszcza spaliny i nie trzyma boostu.
Przekłądka 1mm daje kompresje w okolicy 8,2:1 i jest to dobre odprężenie które przyjmuje 1-1,2 bara bez żadnych problemów. Nie ruszaj tego bo zabijesz silnik
a1topgear - 19 Cze 2009, 11:21
zdejmij wogole wąż z aktuatora wg- jak przy dodaniu gazu skoczy Ci ccisnienie do np 1,2 bara (jak sie bedzie zblizac do 1bar to zbastuj) to znaczy ze to nie wg... w innym przypadku- wg...
Grand - 19 Cze 2009, 17:15
zdjąłem wogóle wąż (już wczoraj) i przejechałem się z zaslepionym efekt taki, że wskaxniczek doładowania pokazał coś koło 0,8 0,9 i odpuściłem gaz
zresztą itak silnik zdychał bo po minięciu 0,6 ( tak był strojony mniej więcej ) to gdy doładowanie przkroczyło tą wartość przestał ciągnąć,i tylko psyku na pół wioski i nic pozatym.
jak jest z przepływomierzem ? gość który storił auto kolegi speedo87 mówił że przy 0,4 bara się zamknął, mój (od RQB) ponoć robi cały czas, jakto jest z przepływkami
aktuator WG zakupiłem na allegro nowy i czekam na przesyłke w tym czasie buduje nowe orurowanie
Fordon - 19 Cze 2009, 21:10
Nadal nie odpisales jakie sa tam wtryski, jaka wydajnosc.
Grand napisał/a: | przestał ciągnąć,i tylko psyku na pół wioski i nic pozatym. |
Swist slychac tylko ?? jesli ten boost nie idzie nigdzie bokiem to masz tam naprawde cieplo na garach...
Laskosz - 19 Cze 2009, 23:03
no piszcie piszcie ciekawy temat
Żółwik Tuptuś - 19 Cze 2009, 23:32
Grand napisał/a: | i tylko psyku na pół wioski i nic pozatym. |
Czy to był psyk z zaworu upustowego ?
Grand - 20 Cze 2009, 04:52
psyk zasysanego powietrza przez stożek, a po chwili psyk zaworu upustowego bo się wystrzaszyłem że będzie " blow engine "
mam wtryski z nissana sr20det 370cc i ciśnienie na listwie wtrysków 1.8 bara i pompe walbro 255hp, przewody paliwowe też wymieniane.
boost raczej nigdzie nie ucieka no nie sprawdze tego na wolnych borotach ale sprawdzałem kompresorem i wmiare znośnie.
zakupiłem aktutator WG gdyby nie to że od dwóch dni leje to bym se wsiadł na motocykl i pojechał po niego bo wycieczke tak ze 100km po to.
z silnika który fabrycznie pompuje 0,7 bara przy pojemności 1.8 i jeździ na bęzynie
nie podoba mi się praca tego mojego obecnego aktutatora bo jak podpinam do niego mój kompresorek to widze, że wychodzi wmiare liniowo ale nie wraca płynnie tylko ma jakiś przeskok dziś będe demontował chłodnice zderzaki itd to jego też zdemontuje i może coś uda się organoleptycznie stwierdzić.
kamil wolski - 20 Cze 2009, 09:27
Grand napisał/a: | i wmiare znośnie. |
Co to znaczy? Czyli jest szczelnie czy znośnie ze szczelnością, czyli nie do końca?
Grand napisał/a: | z silnika który fabrycznie pompuje 0,7 bara przy pojemności 1.8 i jeździ na bęzynie |
O co chodzi? Do czego mam to zdanie przylepić? Do motocykla ze zdania poprzedniego?
Grand napisał/a: | nie podoba mi się praca tego mojego obecnego aktutatora bo jak podpinam do niego mój kompresorek to widze, że wychodzi wmiare liniowo ale nie wraca płynnie tylko ma jakiś przeskok dziś będe demontował chłodnice zderzaki itd to jego też zdemontuje i może coś uda się organoleptycznie stwierdzić. |
U mnie też pojawiły się takie problemy. Trzyma, trzyma, sru 1.0b... Pomogło wylanie puszki WD 40 pod maskę i rozruszanie cięgna i tej blaszki
Grand - 20 Cze 2009, 10:46
w znaczeniu że jest 1 bar ale " psss " no przez zawory do silnika i toszeczke przez silniczek krokowy wolnych obrotów, znaczy tak było bo obecnie rozmontowałem wszystko w cholere i robie nowe orurowanie aktuator też zamontuje nowy i pobaiwmy się storjeniem znowu
Krawiec - 20 Cze 2009, 13:51
to rób qarwa to orurowanie a nie siedź przed kompem...
jak Ci bedzie dalej spadać zrób testa który poddał a1topgear i wykluczysz już pare usterek. IMO to własnie wina tego interheatera bo Kisiel raczej nie spapra roboty. TUNINGUJ I ZAGINAJ CZASOPRZESTRZEŃ
Krawiec - 20 Cze 2009, 13:55
wogóle ten IC od rst jest szczelny ?
Grand - 20 Cze 2009, 15:16
Krawiec napisał/a: | wogóle ten IC od rst jest szczelny ? |
ty dresie jeden jak mi go reklamowałeś do zakupu to mówiłeś
" ty zadżebisty jest szczelny i panienki na to lecą "
a teraz mnie pytasz czy jest szczelny... :łoś: no raczej szczelny bo nic na około niego nie syczało
i prosze uprzejmie nie mnie nie poganiać a składać to swoje pudło do kupy
Żółwik Tuptuś - 20 Cze 2009, 20:51
kwestia minimalnej nieszczelności jest bardzo ważna . Mnie przez otwór po śrubce 6 ginęło całe sprężanie jakie mogła dać T2 .
Co do IC - to sprawdź go ciśnieniowo tak jak sie sprawdza koła ( i załóż go w jakimś normalnym miejscu )
Grand - 20 Cze 2009, 23:24
jaki opór powinien stawiać aktuator z WG z T3 z kolektora od RST ?
zdemontowałem i stwierdzam, że dość lekko to chodzi rękami bez problemu wychylam ile chce.
mysle że waga 30 kg wystarczyłaby aby się wychylił gdyby na nim taką mase podczepić.
Żółwik Tuptuś - 20 Cze 2009, 23:29
złóż to w końcu do kupy wg wskazówek z tego wątku i przestań mysleć bo ci to nie wychodzi .
Grand - 20 Cze 2009, 23:42
Żółwik Tuptuś napisał/a: | złóż to w końcu do kupy wg wskazówek z tego wątku i przestań mysleć bo ci to nie wychodzi . |
Ty, ale teraz mam to porozkładane i mam łatwy dostep do aktutatora wymienić go teraz to pikuś a wymieniać go z poskładanym przodem to jest znowu cała nocka więc pytam czy jest sens montowac czy poczekać na nowy.
wole starać się myśleć nawet z mizernym skutkiem, niż zaprzestać tego procederu jak Ty.
Żółwik Tuptuś - 20 Cze 2009, 23:56
Grand napisał/a: |
wole starać się myśleć nawet z mizernym skutkiem, niż zaprzestać tego procederu jak Ty. |
rozwijasz się , ale to nadal za mało żeby mi ubliżyć . Kontynuuj .
Olej kreskę , ziomów , wyniki i respekt na dzielni .
Usiądź i na spokojnie posprawdzaj wszystko .
Uszczelki mają być szczelne a nie " prawie szczelne " .
IC ma być szczelny i sprawdzony a nie "bo ktoś powiedział "
Poza tym ma być założony tak żeby był IC a nie grzałką ( pośmialiśmy się już z tego i wystarczy - nie rób z siebie głupszego niż jesteś nadal tak trzymając IC )
załóż WG żeby pompował bez MBC 0.4 bara ( tak jak radzi Puma )
Przeanalizuj cały wątek pod kątem rad a nie ludzi , którzy się do biednego małego grancika przypierdalają .
odyniec - 21 Cze 2009, 00:05
Grand, wyraźnie napisał - skręć.
A i tak ode mnie, proponuje trochę pokory, bo moim zdaniem za bardzo się unosisz, tym bardziej, że sami spece Ci tu pomagają...warsztatu z takimi w swojej okolicy nie znajdziesz, a co dopiero portfela aby im za to potem zapłacić. Więc grzecznie proś i chwal Pana Boga za to, że oni tu są!
Laskosz - 21 Cze 2009, 00:11
Zuf zbastuj ja tu sie czegoś ciekawego chce dowiedzieć a ty mi radoche psujesz
Żółwik Tuptuś - 21 Cze 2009, 00:18
Laskosz, - radochę Ci psuję czy dostęp do rozwiązania problemu?
ps :wiem że wolisz wysadzić czyjegoś zeteca , a nie swojego , podczas uturbiania , ale bez przesady .
Laskosz - 21 Cze 2009, 00:23
a Co ty nie piłeś od 2 dni czy coś że masz złości? a co do problemu to ciekaw jestem co jest nie tak bo zbieram info a i wiedza jest bardzo ważna
DziDzia - 21 Cze 2009, 00:25
Laskosz, Przyznaj się, że znowusz coś kombinujesz...
pozdro
Laskosz - 21 Cze 2009, 00:31
DziDzia napisał/a: | Przyznaj się, że znowusz coś kombinujesz... |
OT tak blacharkę
DziDzia - 21 Cze 2009, 00:33
Nie tam żebym jakiś OT tu robił, ale przyznaj się... Tylko blachę
pozdro
Grand - 21 Cze 2009, 00:37
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Grand napisał/a: |
wole starać się myśleć nawet z mizernym skutkiem, niż zaprzestać tego procederu jak Ty. |
rozwijasz się , ale to nadal za mało żeby mi ubliżyć . Kontynuuj .
Olej kreskę , ziomów , wyniki i respekt na dzielni .
Usiądź i na spokojnie posprawdzaj wszystko .
Uszczelki mają być szczelne a nie " prawie szczelne " .
IC ma być szczelny i sprawdzony a nie "bo ktoś powiedział "
Poza tym ma być założony tak żeby był IC a nie grzałką ( pośmialiśmy się już z tego i wystarczy - nie rób z siebie głupszego niż jesteś nadal tak trzymając IC )
załóż WG żeby pompował bez MBC 0.4 bara ( tak jak radzi Puma )
Przeanalizuj cały wątek pod kątem rad a nie ludzi , którzy się do biednego małego grancika przypierdalają . |
byś się tak odwalił od mojej osoby i nie próbował robić psychoanalizy mojej osobowości bo Ci to nie idzie.
jak bardzo głupi jestem nie jesteś w stanie zweryfikować więc daj se spokój.
ja pisze z problemem mechanicznym a Ty odrazu łaczysz auto z człowiekiem.
auto to blacha śrubki i wiatraczek nazywany garrett a człowiek to dusza ciało a przedewszystkim uczycia.
rozdziel te dwie sprawy a wszyscy będą szczęśliwi.
Ic dziś właśnie wstawiłem w zderzak, w poniedziałek odbiore rurki bo złączki SH już mam
aha Złófik cium cium - taki mały to ja niejestem
Żółwik Tuptuś - 21 Cze 2009, 00:42
Grand napisał/a: |
aha Złófik cium cium - taki mały to ja niejestem |
no to sprawdź to wszystko o czym tu pisano .
Jeżeli masz jaja to napiszesz gdzie tkwił problem .
Laskosz - 21 Cze 2009, 00:43
Grand napisał/a: | aha Złófik cium cium - taki mały to ja niejestem |
teraz kolego to Ty przeginasz a co do auta i człowieka to razem ma tworzyć jedną całość jeśli ma dobrze jeździć ...
Grand - 21 Cze 2009, 00:45
no tak, ale ja stwożyłem temat o problemie z moim autem a ten ... się odrazu czepia mojej osoby, i zastanawiam się dlaczetotak to łączy ? jakiś kompleks zapewne
Żółwik Tuptuś - 21 Cze 2009, 00:49
Grand napisał/a: | no tak, ale ja stwożyłem temat o problemie z moim autem a ten ... się odrazu czepia mojej osoby, i zastanawiam się dlaczetotak to łączy ? jakiś kompleks zapewne |
kompleks małego penisa
a dwa posty wyżej napisałem kiedy się powinieneś odezwać w temacie
DziDzia - 21 Cze 2009, 00:49
Grand napisał/a: | jakiś kompleks zapewne |
Tak, Żółw ma kompleks.. Swoje auto... Chciałby mieć w czarnym macie, ale niestety.. Ma w czarnym macie...
pozdro
Laskosz - 21 Cze 2009, 00:49
Grand napisał/a: | jakiś kompleks zapewne |
My co mamy mk1 nie mamy kompleksów to 1 liga i twarde karki, nie poddajemy się gdy coś pada
Więc kolego diagnozuj bo ja jestem ciekawe rezultatów
Grand - 21 Cze 2009, 00:50
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Grand napisał/a: | no tak, ale ja stwożyłem temat o problemie z moim autem a ten ... się odrazu czepia mojej osoby, i zastanawiam się dlaczetotak to łączy ? jakiś kompleks zapewne |
kompleks małego penisa
a dwa posty wyżej napisałem kiedy się powinieneś odezwać w temacie |
a czy to ma jakieś znaczenie? to co Ty napisałeś ?
DziDzia - 21 Cze 2009, 00:50
Laskosz napisał/a: | My co mamy mk1 nie mamy kompleksów to 1 liga i twarde karki, nie poddajemy się gdy coś pada |
Nie wszyscy
pozdro
kamil wolski - 21 Cze 2009, 00:51
Kuźwa panowie, dajcie siana. Grand masz wszystko juz napisane w tym temacie i o to tu chodzi. Bo prawda jest taka że wszyscy dookoła mogą cię jedynie kierować na problem, a rozwiązać musisz go sam - samymi rozmyślaniami go nie rozwiążesz. Idziesz, składasz, naciągasz, wszystko jak w temacie wypisane.
- działa - przychodzisz, dziękujesz, nisko się kłaniasz
- nie działa - piszesz jakie są dalej objawy, problem zostaje rozbity na drobne i zaczyna się rzeźba
Grand - 21 Cze 2009, 00:56
kamil, tej pojmij że jest noc ciemno deszcz pada nuda, to trzeba troche podgotować atmosfere na forum.
tak jak piszesz to ja całe to auto zbudowałem praktycznie sam, teraz doszedłem do wniosku ze o to jedno moge spytać na forum " ciekawe czy coś nowego się dowiem "
dowiedziałem się tylko
że zółwik jest zadżebisty i wie wszystko
ja jestem mały
na forum są sami mistrzowie akcji
ja się nie znam
i nadal zostaje przy teori ( mojej własnej ) że najwięcej to ja się dowiem siedząc w kanale ze śrubokrętem...
tylko brakuje mi praktycznej wiedzy bo mając w ręce aktuator ciężko mi okreslić czy jest on sprawny czy nie, bo do tej pory miałem w ręce max 3 aktuatory w tym dwa od 1.9 tdi i jeden wyżej wspomniany, ale nic nie poradze kupie se nowy i bede miał możliwosć porównania
Żółwik Tuptuś - 21 Cze 2009, 00:58
kamil wolski, - po prostuj jako mod tego działu udowadniam że nawet największej internetowej cium cium jesteśmy w stanie pomóc bez ostrzeżeń , banów , itd .
Mam nadzieje że za tego kolesia dostanę nagrodę , porównywalną z noblem i dlatego nadal jestem kurewsko spokojną kaczuszką pływającą po tafli i lubię chleb ze smalcem spokojnego jeziora .
Wiesz - to jest moja terapia bo podobno jestem zbyt agresywny jako MOD .
Grand - 21 Cze 2009, 01:02
odemnie w charakterze nagordy moge wręczyć a właściwie wykonać kopa w dupę, za takie cenne pociski
DziDzia - 21 Cze 2009, 01:03
Grand, nie przeginaj....
pozdro
Żółwik Tuptuś - 21 Cze 2009, 01:04
wystarczy .
Żółwik Tuptuś - 27 Cze 2009, 12:51
W temacie pojawiły się ponoć nowe zagwozdki do rozwiązania i przygotowane przez Granta zdjęcia , zatem otwieram .
Tym razem jedziemy z kulturką i tylko merytorycznie .
Grand - 27 Cze 2009, 18:49
T3 made in RST
nowy aktuator, z 1.8 T audi TT, organoleptycznie patrząc chodzi dużo twardziej niż mój poprzedni.
orurowanie buduje od nowa, intercooler z Xary HDI
dolot do turbiny FI60 z turbiny do intercoolera 52 z ic kawałek 52 i poszerzenie do 60 potem troszke więcej po przepustnicy i kolektor.
efekt całej przróbki po przeróbce będzie znany za pare dni, bo brakuje mi jednego kolanka żeby poskładać całe orurowanie
Żółwik Tuptuś - 27 Cze 2009, 19:15
jakiej średnicy kolanka ci brakuje ?
Grand - 27 Cze 2009, 19:39
Żółwik Tuptuś napisał/a: | jakiej średnicy kolanka ci brakuje ? |
90" wylot z turbiny FI52mm centralnie jednego pier... kolanka bo te niebieskie złączki tobyłem cFany i kupiłem sobie metr i teraz tne wedle uznania
mógłbymw sumie wyspawać sobie takie z kawałka prostki zrobić takie kolanko z prostych elementów ale już niechce robić takiego druta jak poprzednio
Żółwik Tuptuś - 27 Cze 2009, 20:26
skoro to 52mm to załóż doraźnie kolanko z kibelrury z obciętym kołnierzem ( po dwie opaski , chyba że masz szerokie ) Auto wystroisz , a w międzyczasie na spokojnie poszukasz czegoś normalnego .
Grand - 27 Cze 2009, 21:30
wiesz co ale to ten kawałeczek który jest zaraz ZA turbiną istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że kibel się przepali tak więc narazie przerwa techniczna do czasu tego kolanka, opaski są częściowo te szerokie a częściowi zwykłe (norma) te szerokie są kurde niedostępne w sklepach tuningowych takich jak obi castorama liroy merlin i inne,
bu-Rakotuning kraków niema godula niema Vtech nie sprzedaje, w jednym skpie internetowym znalazłem ale kupiłem wszystkie dostępne - 5 sztuk i koniec.
więc spasowałem i montuje na dobrych firmowych NORMA cienkich opaskach, są dość mocne mam nadzieje, że dadzą rade.
p.s niech to będzie na tyle miłe żeby teraz trzymać stabilniej boosta to uwierze w ten projekt na nowo...
Fordon - 27 Cze 2009, 21:40
Podpowiem ci, stomil posiada takowe, w bdg mamy sklep i produkcje rur gomowych oraz opasek Stomil jak i Norma, te szerokie sa dostepne po 12zl szt w sklepie w detalu, ale szczerze to te waskie wystarczaja i to pojedyczno do 1.7 bara, testowane na mojej bylej fiescie TD
Grand - 27 Cze 2009, 22:46
ja brałem od tego gościa
http://www.shtuning.home....0--default.html
Grand - 3 Lip 2009, 21:51
pomogło, nowy IC nowe urowanie nowy aktuator i auto lepiej trzyma boost.
może nie tyle lepiej co całkiem inaczej to przebiega bo na początkowych biegach koło 0,5 bara stabilnie natomiast na 4-5 biegu pod górke lubi się pojawić OVER 0,7 bara i troche lipa bo auto nie jest strojone na takim doładowaniu wiec strzela w dolot dość znacznie
jednak fakt dania IC przed auto zmienia postać rzeczy diametralnie...
troche lipa bo byłem w krakowskim PXS i mają termin na 13 sierpnia....
więc będę musiał sam nauczyć się storić, ciekawe ile silników polegnie zanim to opanuje
luki - 3 Lip 2009, 21:56
Grand, patrzyłeś na http://forum.mtk-klub.pl?? Z tego go widziałem to pare osob sie bawi w strojenie
Grand - 5 Lip 2009, 19:01 Temat postu: problemy z doładowaniem skończone teraz się zaczęły problemy ze strojeniem;]
przydało by się EBC i jakoś zapanować nad tym over-boostem.
tak to wygląda z intercoolerem z XSARY 2.0 HDI wentylatorem z Transita w budzie escorta z motorem ZETECK'a 1.8 na turbinie T3
stafcio - 5 Lip 2009, 23:27
w temacie doładowania, u mnie też to jest cały czas. raz jest prawie dobrze raz jest źle. wymiana SEM nic nie daje.
szukając rozwiązania po różnych forach natknąłem się na takie rozwiązanie. jaki to ma sens
?
Grand - 6 Lip 2009, 03:34
klasycznie aktuator łączysz z podciśnieniem, wadą jest że auto wyżej osiąga pełne doładowanie, ale teoretycznie powinno je trzymać już do odcięcia.
praktycznie na trzymanie doładowania składa sie jeszcze dużo innych czynników dlatego lepiej stoić za pomocą MBC a najlepiej EBC ale do tego trza jeszcze jakiś sterownik ala ecumaster STM6 czy coś
Krawiec - 7 Lip 2009, 08:57
Grand, sam mowiles ze ecumaster det zle wspolpracuje z ebc ;> gnoju
Ty a może przeczyść to mbc albo pożycz od kogoś inne. Może to gówno jest wadliwe
Grand - 7 Lip 2009, 16:30
Krawiec napisał/a: | Grand, sam mowiles ze ecumaster det zle wspolpracuje z ebc ;> gnoju
Ty a może przeczyść to mbc albo pożycz od kogoś inne. Może to gówno jest wadliwe |
nie, łebie mówiłem Ci o jednym konkretnym przypadku EBC takiego gościa od SR20DET, ale niewazne.
obecnie skołowałem sobie przejściówkę USB-COM więc moge się bawić możliwościami ecumastera, teraz pytanie czy ktoś mi pomoże to zestroić czy będe musiał sam się tego nauczyć
nie umiem nałozyć krzywej boosta na log więc i na wykres nie, ale pomiary z hamowni drogowej załączone na poniższym obrazku mówią, że obecnie jest dużo lepiej niż na początku gdzie miałem wykres jak w dieslu.
pomiar na trzecim biegu
[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 16:43 ]
z mapsensora motoroli można wysnioskować, że pod koniec rundy tj pod 6600rpm doładowanie siada do 0,4 bara.
w peaku potrafi nawet pokazać się 1 bar.
tak więc doszliśmy do wniosku, że cza to będzie postroić na EBC coś z STI albo z C18DeT się wyłapie i powinno być lepiej.
auto kreci czasy na poziomie 6.1 do setki i 14,7 na 1/4 ( mierzone Gtechem )
narazie jeździ wmiare bezawaryjnie po spotach wyścigach wiejskich itd.
zdjęcie z spota spontanicznego.
( ja to ten z prawej )
stafcio - 27 Lip 2009, 22:30
a moze miales dziurawy ic?
a moze w między czasie przy wymianie ic i actuatora cos jeszcze zrobiles co mialo wplyw na to ze zaczyna trzymac boost?
jak nic z powyzszych to wedlug mnie actuator byl uszkodzony. czy jak dmuchales w niego powietrze to trzymal czy uciekalo ?
swoja droga czas 6 sek to niezle
Grand - 4 Sie 2009, 19:50
jest lepiej, ale nadal niema szału jeśli chodzi o trzymanie boost'a patrząc na log z ecumastera to widać że spada do 0,45 przy końcu rundy.
obecnie będę to storił na EBC N75 z 1.8T audicy i zobaczymy co z tego wyniknie.
no 6 do setki tak, ale pamiętajmy że Gtech jest optymistą ;]
[ Dodano: Wto Wrz 01, 2009 23:16 ]
|
|