|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] czy to cewka / jak dobrać cewkę
radxcell - 8 Cze 2009, 22:18 Temat postu: [MK3] czy to cewka / jak dobrać cewkę witam,
Fiestusia ostatnio mi zachorowała. objawy pacjenta to drgania silnika przy wolnych obrotach i wyraźne trudności z wejściem nad wolne obroty. utrata mocy objawiająca się żabimi skokami, tym silniejszymi im niższe obroty.
co sprawdzilem? kable WN - okazalo się, że numer 4 nie daje iskry na obudowe, w przeciwienstwie do pozostalych trzech. silnik pracuje gorzej jak sie zdejmie kabel, wiec cos tam leci, ale chyba slabo. zeby wykluczyc kable, zamienilem miejscami 2 i 4 i tak samo - z kabla numer 2 tym razem nie leciala iskra.
zajrzalem do tylu i co widze? pekniete to ustrojstwo, z ktorego wychodza kable - jak sie domyslam to jest cewka, widac przerdzewialy i "sprochnialy" metal czegos co wyglada jak rdzen trafo. domyslam sie ze to jest przyczyna nieprawidlowej pracy.
pytanie - czy uda mi sie samemu wymienic cewke? mechanik ze mnie raczej zaden, umiem wymienic filtr powietrza itp.
jakiej cewki potrzebuje? VIN to WF0AXGGAFASK21452, a nie posiadam TISa. na allegro jest sporo roznych cewek, nie chcialbym kupic nieodpowiedniej. czy moge poprosic kogos z Was o dobranie dla mnie numeru czesci?
a idealnie o podpowiedzenie dobrego warsztatu w okolicach mokotow/ursynow/piaseczno, ktory mi całość w miare niedrogo zrobi?
dzieki i pozdr, rdx
JoeMix - 9 Cze 2009, 07:18
Zdejmujesz przewody z cewki, odkręcasz ją... na niej są numery, kupujesz drugą o takim samym oznaczeniu, czyścisz miejsce montażu, przykręcasz, podpinasz,,,
Cewka będzie pasować od każdego 1,1i forda od gaźnika o ile będzie miała 4 wyjścia też jak się nie mylę,,,
jackrzec - 9 Cze 2009, 08:19
JoeMix, dobrze pisze - sam wymieniałem i nawet nie patrzyłem na te oznaczenia. U mnie też była pęknięta i po wjechaniu w kałuże nie szło jechać tak szarpała. Kup cewkę o takiej wielkości, a wymienisz ją w 10 minut ( o ile uda Ci się odkręcić te śruby)
radxcell - 9 Cze 2009, 10:20
jackrzec napisał/a: | Kup cewkę o takiej wielkości, a wymienisz ją w 10 minut ( o ile uda Ci się odkręcić te śruby) |
OK, przekonaliscie mnie. Jak to ustrojstwo zdjac? Czy mam usunac filtr powietrza czy jakos z boku tam sie dostane? Tam sa lby srub czy wkrety na krzyzak?
Dzieki za pomoc, pozdr, R
JoeMix - 9 Cze 2009, 11:22
Ja tam to robię na twardziela - nie wymontowując nic, ale Zenek wyciąga cały silnik bo mówi że kiepskie dojście jest - Ty zrób tak by Ci było wygodnie - jakie sa śruby się przekonasz jak tam zajrzysz, bo może ktoś zmienił i sa inne niż u mnie - ja mam imbusiki.
jackrzec - 9 Cze 2009, 20:17
Filtr to musisz ściągnąć, bo przeszkadza niesamowicie. Ja nie mogłem odkręcić jednej śruby, to w końcu odkręciłem cały dolot i wtedy miałem wszystko na wierzchu.
radxcell - 24 Cze 2009, 14:36 Temat postu: no i po krzyku U mnie okazał się się to Torx T40. Ponieważ ASO powiedziało za cewkę 580, a ABScar 480, kupiłem na allegro za 53,50 z kosztami przesyłki cewkę A2A zamiast A1A. Ponoć można zamieniać.
Żeby było śmieszniej - przy zdejmowaniu robiłem to "na dwa razy", ściągałem filtr powietrza i cudowałem, a jak już wiedziałem jak to tam jest, to nową cewkę założyłem w 5 minut bez zdejmowania filtra i z uzyciem jednego narzędzia, czyli grzechotki z torxem.
Fiestusia śmiga.
Dziękuję forumowiczom za pomoc.
Pozdr, E0 RDX
http://miniurl.pl/ford_fiesta
|
|