Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK3] bezpieczniki od razu przy klemach akumulatora

kazi - 31 Maj 2009, 12:47
Temat postu: [MK3] bezpieczniki od razu przy klemach akumulatora
Po ostatniej przygodzie z palącymi się kablami od strony akumulatora przy klemach zastanawiam się nad zamontowaniem na przewodach idących do skrzynki bezpiecznikowej ( 3 przewody plusowe) bezpieczników. Pytanie moje brzmi jaki tam prąd płynie w każdym z osobnych przewodów, gdyż mój miernik posiada tylko skalę do 10 A i boję się go przyłączyć szeregowo z pojedyńczymi przewodami, gdyż możę się upalić miernik. Ktoś z Was ma zamontowane bezpieczniki w mk3 po stronie akumulatora? Nowe samochody ponoć mają zabezpieczenie główne już po stronie akumulatora a tu sprawę ułatwia fakt iż są trzy przewody główne (plusowe), więc można obciążenie podzielić na osobne chyba max 30 A bezpieczniki ( bo takie chyba są maksymalne samochodowe).
jackrzec - 31 Maj 2009, 16:24

kazi napisał/a:
Nowe samochody ponoć mają zabezpieczenie główne już po stronie akumulatora a tu sprawę ułatwia fakt iż są trzy przewody główne (plusowe), więc można obciążenie podzielić na osobne chyba max 30 A bezpieczniki ( bo takie chyba są maksymalne samochodowe).
Nie tylko nowe - nawet mk4 ma 60A w komorze silnika - oczywiście zalezy to od wyposażenia.
JoeMix - 31 Maj 2009, 17:48

kazi, można liczyć że każde 12W w samochodzie to 1A poboru prądu, w Mk1 między akumulatorem a instalacją samochodu wystarcza bezpiecznik 8A (oczywiście obwód rozrusznika niezabezpieczony - tam by był potrzebny taki ze 300A)

Pozostaw obwód rozrusznika i alternatora bez zabezpieczenia (tak jak jest firmowo, na pozostałe przewody zapodaj puszki, wsadź bezpieczniki 5A, a garstkę zapasowych o stopniowej większej mocy trzymaj w aucie, jak Ci wywali 5A to wstaw 7,5A jak i tego wywali to wstaw 10A - w końcu będzie taki że wytrzyma.

kazi - 31 Maj 2009, 18:51

rozumiem iż bendix i rozrusznik włączają się ze stacyjki i to jest obwód niezabezpieczony a rozrusznik jest zasilany tym grubym kablem co idzie do plusa? a uruchomienie jego zachodzi po przekreceniu stacyjki ( tak sobie myśle pewnie w rozruszniku jest stycznik ) . Dziwi mnie tylko fakt ze taki cienki przewód ok 2,5 mm2 wytrzymuje prąd 30 A szyby tzn mniej pewnie jest pobierane ale ciekawe jak to sie ma do instalacji.
JoeMix - 31 Maj 2009, 20:17

Zasilanie rozrusznika (duży i bardzo duży prąd) jest bezpośrednio z akumulatora (taki gruby przewód) włączenie rozrusznika (mały prąd) jest za stacyjki jest to już obwód zabezpieczony i przewód jest cienki.
kazi - 31 Maj 2009, 23:25

JoeMix napisał/a:
Zasilanie rozrusznika (duży i bardzo duży prąd) jest bezpośrednio z akumulatora (taki gruby przewód) włączenie rozrusznika (mały prąd) jest za stacyjki jest to już obwód zabezpieczony i przewód jest cienki.

Ahm dzięki tak też myślałem. Joe pamiętasz może jak się robi bocznik do mierzenia dużych prądów? bo mi wypadło z głowy jak to sie obliczało i czy to przystaje do cyfrowych mierników?

JoeMix - 1 Cze 2009, 05:36

Dokładnośc może być znikoma, lepiej kupić multimetr dedykowany do samochodu, nie sa dużo droższe od zwykłych.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group