|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Tuning mechaniczny - [MK3] MTX75
Arkadius - 20 Maj 2009, 11:53 Temat postu: [MK3] MTX75 Zabieram się pomału za swapa u siebie. Dawca juz jest 1.8 16V 105PS ze skrzynią MTX75. Interesuje mnie co trzeba przekombinować zeby upchać tą skrzynie do MK3,5. Ten MTX ma wysprzęglik na lince. Mile widziane jakieś obrazki
co to jest u góry na skrzyni ten czarny plastik? 2 przewody do tego dochodzą. VSS? czy czujnik od wstecznego?
Daras84 - 20 Maj 2009, 13:41
te a po co robic sobie problemy z załozeniem skryzni ?? łapy, spawanie polosi ... i ostatnia niewiadomo czy to wogole pomiesci sie w komorze...
Arkadius - 20 Maj 2009, 13:53
a zwykła IB5 pasuje na sprzęgło i zamach, które teraz jest w esie i spięte to jest z MTX75? czy musze sprzęgło inne szukać?
Darekmk3 - 20 Maj 2009, 15:36
Arkadius napisał/a: | a zwykła IB5 pasuje na sprzęgło i zamach, które teraz jest w esie i spięte to jest z MTX75? czy musze sprzęgło inne szukać? | ,sprzeglo i zamach pod ib5 i bedzie smigac
Arkadius - 20 Maj 2009, 15:48
czyli że nie pasuje? no to kuźwa problem :/ ile zestaw mtx75+sprzęglo i zamach jest wart?
jaka jest średnica sprzęgła pod ib5? coś koło 220mm?
Daras84 - 20 Maj 2009, 16:10
mozesz przelozyc cały zamach i sprzegło ze swojego 1,3
Darekmk3 - 20 Maj 2009, 16:14
Daras84 napisał/a: | mozesz przelozyc cały zamach i sprzegło ze swojego 1,3 |
no dariusz ale za dlugo to mu te sprzeglo chyba nie wytrzyma wtedy
Arkadius - 20 Maj 2009, 16:14
bez jaj ;p zreszta sprzęgło u mnie i tak juz jest na wykończeniu
Darekmk3 - 20 Maj 2009, 16:31
Arkadius napisał/a: | bez jaj ;p zreszta sprzęgło u mnie i tak juz jest na wykończeniu |
to kupujesz sprzeglo z cvh albo zeteca 1.6 16 ,albo fieste 1.8 105km,wkladasz zamach i skrecasz i powinno chodzic, ja do zeteca 1.6 16 mialem zamach i sprzeglo z cvh na skrzyni ib5 i nie bylo problemow
Arkadius - 20 Maj 2009, 16:36
tak sobie teraz patrze w TecDoc'a że sprzęgła dla 1.6CVH, 1.6 1.8 16V wg Valeo wychodza takie same to kur** czemu MTX nie gra z IB5 chodzi mi o sprzęgło i zamach... wyciągne silnik to sobie zobacze
Daras84 - 20 Maj 2009, 18:05
bo jest za duze i nie zalozysz skrzyni na nie!
z tego co pamietam to sprzeglo w 1,1 1,3 1,4 jes ttakiej samej srednicy co 1,6 1,8
PumaRST - 20 Maj 2009, 18:57
a na dodatek wałek sprzęgłowy jest inny w MTX i dlatego trzeba przełożyć zamach i sprzęgło
Grand - 24 Maj 2009, 03:25
DA SIĘ DO MTX'A WSADZIĆ SZPERE Z MK4 RST (ESCORTA?)
znaczy, czy da się plug^play, bo się da się milionami przeróbek to ja wiem...
Żółwik Tuptuś - 24 Maj 2009, 11:15
Grand, Skoro wiesz że da sie z milionami ( ? ) przeróbek to chyba wyklucza to wsadzenie bez przeróbek
Zadajesz pytanie i sam na nie odpowiadzasz w jednym zdaniu .
Grand - 27 Cze 2009, 11:01
po lewej ori koło i ori tarcza pod MTX75
po prawej koło lżejsze o 3 kg i tarcza prawie jak oganiczna
Arkadius - 28 Cze 2009, 08:25
Grand, pakujesz MTX'a do siebie że dajesz takie zdjęcia do porównania?
FiFa - 19 Lis 2009, 19:56
Ej mam pytanie, skrzynia mtx75, była montowana seryjnie z silnikiem RSa 1.8 16v ?? Bo mi sie wydawało ze nie było takowej skrzyni do fiesty zakladanej....
A czytam w jakims tam "Sam naprawiam" czy cos w tym stylu o fiescie i mi pisze:
Marek - 19 Lis 2009, 21:07
To "Sam naprawiam" to kawałek wklejony na żywca z "Sam naprawiam escorta" hehe Juz jakiś czas temu to wyczaiłem jak czegoś szukałem.
anjko - 20 Lis 2009, 18:43
Marek napisał/a: | To "Sam naprawiam" to kawałek wklejony na żywca z "Sam naprawiam escorta" hehe Juz jakiś czas temu to wyczaiłem jak czegoś szukałem. |
Dokładnie nawet zdjęcia z pod maski z zetec-iem są Escorta. Zrzynali na żywca i nikt sie nie połapał że we FF takiej skrzyni nie było.
luzak123 - 7 Mar 2010, 22:36
wkładam MTX75 do fiesty 1.8 16v pytanie czy trzeba będzie skracać półosie i ile?? i czy upchanie tego pod maskę fiesty nie obędzie się bez większych schodów??
Daras84 - 7 Mar 2010, 22:59
a po co komplikowac sobie zycie ?? i jaki to ma sens ?
Darekmk3 - 8 Mar 2010, 11:50
Daras84 napisał/a: | a po co komplikowac sobie zycie ?? i jaki to ma sens ? |
niech wkłada , sam kiedys tez miales taki pomysl ,
pozdro
Daras84 - 8 Mar 2010, 16:25
ale po co ??
luzak123 - 8 Mar 2010, 22:26
to najlepsze jakie wyszły skrzynie do forda, jeśli seryjne nie wytrzymują to trzeba coś z tym zrobić
[ Dodano: Pon Mar 08, 2010 22:29 ]
poza tym potrzebuję informacji, jeśli ktoś to robił to niech mi powie czy to wejdzie między podłużnice do fiesty bez cięcia, czy półosie od escorta trzeba będzie jakoś fachowo skracać?
[ Dodano: Pon Mar 08, 2010 23:25 ]
W zasadzie to buduję samochód od podstaw Fiesta dostała nową blacharkę i czeka na lakier. Ma nowy silnik 1.8 16v i skrzynie MTX 75, do skrzyni mam sprzęgło (od fiesty nie pasuje) półosie,zwrotnice, piasty przod tył od escorta rs i wybierak biegów jeszcze , tak wogóle to dość sporo roboty żeby włożyć tą skrzynię do fiesty ale się da <8>po złożeniu samochodu biorę się za modyfikację silnika (turbo) pytanie mam jedno czy ktoś wkładał już to do fiesty??
Darekmk3 - 8 Mar 2010, 23:30
luzak123 napisał/a: | to najlepsze jakie wyszły skrzynie do forda, jeśli seryjne nie wytrzymują to trzeba coś z tym zrobić
[ Dodano: Pon Mar 08, 2010 22:29 ]
poza tym potrzebuję informacji, jeśli ktoś to robił to niech mi powie czy to wejdzie między podłużnice do fiesty bez cięcia, czy półosie od escorta trzeba będzie jakoś fachowo skracać?
[ Dodano: Pon Mar 08, 2010 23:25 ]
W zasadzie to buduję samochód od podstaw Fiesta dostała nową blacharkę i czeka na lakier. Ma nowy silnik 1.8 16v i skrzynie MTX 75, do skrzyni mam sprzęgło (od fiesty nie pasuje) półosie,zwrotnice, piasty przod tył od escorta rs i wybierak biegów jeszcze , tak wogóle to dość sporo roboty żeby włożyć tą skrzynię do fiesty ale się da <8>po złożeniu samochodu biorę się za modyfikację silnika (turbo) pytanie mam jedno czy ktoś wkładał już to do fiesty?? |
turbo czy mtx ? , mtx na fkp nikt chyba nie wkładal a turbo tak,Daras cos sie tak uparł jedni wkladaja rs2000 a inni mtx , wlozy to wlozy nie to nie
pozdro
Bober - 9 Mar 2010, 00:25
Ale moje zdnie na temt tej skrzyni jest jedno mialem je w RS2000 i to byla najslbsza zecz w tym aucie pomijam brak precyzji wbijnia biegu poprostu masakra a srubka w wybierku uryw sie caly czas maskra juz wole ta co mam teraz pozdrawiam
luzak123 - 9 Mar 2010, 10:18
o miło wiedzieć że pierwszy zabieram sie do skrzyni ale to sie wiąze z wymianą zwrotnic plus przeróbki mocowań większość pasuje od escorta no a odelżanie koła zamachowego od RS-a to droga sprawa(profeska kosztuje 500 pln). półosie też są inne bo wzmacniane,a do tego dłuższe i trzeba skracać jeszcze nie wiem ile.Fakt skrzynia nie chodzi zbyt lekko ale to najmocniejsza fordowska skrzynia stworzona we współpracy z cosworthem a do tego ma fabryczną szpere rozłączaną przy chyba 40% skrętu ,wytrzymuje do 220 nm momentu czyli powyżej 230KM już robi się słaba. Jedyna muka leży w tym że w dieslach też były takie skrzynie ale bez szpery i to jest ta różnica trzeba uważać przy kupnie bo z zewnątrz one niczym sie nie różnią. Co do silnika to nie chciałem 2.0 od RS-a bo jest większy i cięższy a ma tylko 150 koni poza tym uturbić to to spory wydatek(spójrz forum escort) inaczej jest z zeteciem tańsze graty i bezpiecznie wyciągasz 200 koni bez specjalnych modów (patrz www.fastford.uk) seryjne graty w zetach są dość mocne
PumaRST - 9 Mar 2010, 10:41
to ty chyba masz mtx-a z Focusa RS bo w zadnym innym MTX-sie seryjnie szpery nie było.
nawet do 1,8T nie potrzeba MTX-a, oczywiście ze da sie go wsadzic, pólosie na wymiar, wymiana zamachu i sprzęgla na ten z SR2000 oraz inne mocowania i bedzie jeździc tylko po co?? BC/IB5 wytrzyma moc z 1,8 Turbo, a jak jesteś katem to nie ma znaczenia którą skrzynie bedziesz miał i tak padnie - szkda czasu i kasy. wsadzaj oryginalą od 1,8 i bedzie OK
Daras84 - 9 Mar 2010, 14:22
dokladnie chyba zle sie naczytales mtx z esioka to padaka, pomijajac to ze wywala satelity tak samo jak w ib5 to synchro drugiego biegu szybko mowi papa
szkoda zachodu!
Fordon - 9 Mar 2010, 16:11
luzak123 napisał/a: | wytrzymuje do 220 nm |
Moja ib5 powinna sie ukrecic tyle razy ze szok a wcale lekko nie ma i to juz sporo czasu dostaje strzaly ze sprzegla, baaa nawet sprzeglo powinno sie smazyc jak zabawka a tak nie jest...
Posluchaj chlopakow i daj sobie spokoj z MTX
Bober - 9 Mar 2010, 21:03
Ps. apropo forum essiego przecie tam nikt nie podniusl mocy w rs 2000 prucz mnie i bez obrazy ale tam znwcow nie ma.
A do uturbiania rs-a to to samo moim zdaniem jak zetec-a bo trza wszystko ze strojeniem robic ,a przepraszam rs nie ma studzenia denka tloka wiec tylko to cza wiecej dorobic i na 200km powinny graty wystarczec pozdrawiam
luzak123 - 9 Mar 2010, 22:51
dobra dzięki za wyczerpujące wypowiedzi, jak skończe napewno zobaczymy się na zlocie czyli koło wakacji PZDR :ganja: ...
tommirs - 19 Mar 2010, 01:05
Bober napisał/a: | Ale moje zdnie na temt tej skrzyni jest jedno mialem je w RS2000 i to byla najslbsza zecz w tym aucie pomijam brak precyzji wbijnia biegu poprostu masakra a srubka w wybierku uryw sie caly czas maskra juz wole ta co mam teraz pozdrawiam |
Dokładnie, w moim ś.p. RS2000 dwa razy ją wyciągałem żeby wkręcać tą cholereną śrubkę, a użytkowałem go cywilnie.
Teraz ori skrzynia od xr2i przelatała 2 sezony (odpukać) bez żadnego problemu , a lekko nie ma.....
|
|