Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Wymiana przedniego uszczelniacza wału

kovalek - 19 Maj 2009, 08:24
Temat postu: [MK3] Wymiana przedniego uszczelniacza wału
Ostatnio gdy wjechałem na kanał, zauważyłem iż miska od strony rozrządu jest troche opryskana olejem. Niewiele, ale jednak. Jak się domyślam to poszedł przedni uszczelniacz wału korbowego

Czy trudno go wymienić samemu (kanałem dysponuje). Z tego co czytałem to jakiś specjalny przyrząd jest potrzebny do zdjęcia/założenia simmeringu. Da się to zrobić bez tego przyrządu? No i może być problem z odkręceniem koła pasowego (ale na to też są pewnie sposoby). Jakieś wskazówki będą bardzo cenne.

bidżej - 19 Maj 2009, 08:31

z tego co patrzyłem jak u mnie wymieniali, to żadnych specjalnych przyrządów nie używali. stary uszczelniacz ściągnęli czymkolwiek, nowy nabity chyba przez jakąś tulejkę żeby równo wszedł...
luk-90 - 19 Maj 2009, 15:13

A tak z mojej strony pytanie, ile może kosztować wymiana(czesci + robocizna) uszczelaniaczy skrzyni biegów i wału??
diodalodz - 19 Maj 2009, 15:30

wału o ile chodzi o stronę rozrządu tzw przedni to ok 80 100 . podobnie wymiana uszczelniaczy na półosiach . Z tego co pamiętam to org ford uszczelniacz półosi wychodził niecałe 40 zł za szt , przedni silnika ok 50 zł ale bywają i tańsze .
jackrzec - 19 Maj 2009, 19:01

diodalodz napisał/a:
wału o ile chodzi o stronę rozrządu tzw przedni to ok 80 100 . podobnie wymiana uszczelniaczy na półosiach . Z tego co pamiętam to org ford uszczelniacz półosi wychodził niecałe 40 zł za szt , przedni silnika ok 50 zł ale bywają i tańsze .

Dokładnie! A poco masz płacić za wymianę, skoro wystarczy ci dobra odgięta 19... Może być tylko problem z zablokowaniem wału.

kovalek - 19 Maj 2009, 20:07

Wolałbym zrobić to sam niż dać 50zł za kilka minut roboty w warsztacie. Pytanie tylko czy dam rade prawidłowo włożyć nowy uszczelniacz i go nie uszkodzić. Jak głeboko on wchodzi? Najgorsze że dostęp jest kiepski no i odkręcenie koła pasowego może być trudne :(
megabajt - 21 Maj 2009, 01:11

Rysiek zobacz czy pasek rorzadu nie jest w oleju, jak jest to kaplica i trzeba go zmienic bo peknie. W moim przypadku również wydawało się że to tylko uszczelniacz wału a po sciagniecu osłony paska rorządu okazało się że cieknie również z wałka z klawiatury;] Mój koleś miał podobna sytuacje w oplu benzynie i pasek przez olej zamiast wytrzymac 60 000 wytrzymał 15 000 i pękł.
Czasem lepiej zapłacić fachowcowi.Wszystko jest proste jak się wie:D

bidżej - 21 Maj 2009, 08:18

megabajt, w 1.1 rozrząd jest na łańcuchu, schowany w silniku. a wymiana tego uszczelniacza to nie jakaś potężna filozofia, chociaż wypadałoby wiedzieć co się robi...
nexia145 - 6 Wrz 2009, 17:44

Witam i odświeżę ciutkę.Podczas wymiany tego uszczelniacza jest konieczne spuszczanie oleju?I jeszcze pytanko czy zna ktoś z kolegów wymiary tego uszczelniacza?W ford sklep nie znalazłem tej częsci ;-( Pozdrawiam
bidżej - 6 Wrz 2009, 18:12

oleju spuszczać nie trzeba. wymiary: 52x35x8 (śr zewn./śr. wewn/szerokość) - to są wymiary uszczelniacza Goetze który mam w ręku.

na ford.sklep.pl szukałeś coś słabo: KLIK - co ciekawe, tam wymiary są: 52.3x36.5x8, uszczelniacz Reinz.

nexia145 - 6 Wrz 2009, 18:31

Dzięki Ci bardzo za odp.Jeszcze jedno pytanie nasunęło mi się czytając.Odnośnie koła pasowego i jego ponownego montażu :9: Mam na myśli znaczek na kole i czy jest możliwość założyć je inaczej niż było?Wiecie o co mnie kaman ;-( Tam jest klin jeden czy wieloklin jakiś?
bidżej - 6 Wrz 2009, 18:33

z tego co pamiętam, jest pojedynczy klinek :)
nexia145 - 6 Wrz 2009, 18:37

bidżej napisał/a:
52.3x36.5x8, uszczelniacz Reinz.
No to znaczna różnica szczególnie wew wymiaru niz podałeś Bidżej.Teraz juz nie wiem ;-( A za klinek dzięki

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group