|
Forum FiestaKlubPolska -
|
 |
Elektryka - [MK3] Klimatyzacja - w jakich wersjach Fiest
Slawekkkk89 - 18 Maj 2009, 13:59 Temat postu: [MK3] Klimatyzacja - w jakich wersjach Fiest Witam wszystkich:) Mam pytanie, czy najdroższe wersje fiesty Mk3 miały klimatyzacje??
Slawekkkk89 - 18 Maj 2009, 14:14
Jeśli źle zamieściłem post to przepraszam bardzo
jackrzec - 18 Maj 2009, 18:41
Slawekkkk89 napisał/a: | Witam wszystkich:) Mam pytanie, czy najdroższe wersje fiesty Mk3 miały klimatyzacje?? | Nie! Nie najdroższe. Klimę miały prawie wszystkie jako opcję (nie dotyczy 1,1 i xr2i oraz rst. oraz wszelakich wersji C) od 1,3 do 1,8 16V "S". Chociaż zapewne dzięki klimie ich cena znacząco rosła.
Lokmen - 18 Maj 2009, 19:09
jackrzec napisał/a: | nie dotyczy 1,1 | a czemuż to - moc 50 KM nie jest ograniczeniem dla klimy - jedyny wyznacznik to ilośc miejsca w komorze silnikowej do wykorzystania - a o ile mnie pamięć nie myli to klima była nawet w 1,8D gdzie praktycznie niebyło gdzie palca włożyć
jackrzec - 18 Maj 2009, 19:12
Lokmen napisał/a: | a czemuż to - moc 50 KM nie jest ograniczeniem dla klimy - jedyny wyznacznik to ilośc miejsca w komorze silnikowej do wykorzystania - a o ile mnie pamięć nie myli to klima była nawet w 1,8D gdzie praktycznie niebyło gdzie palca włożyć | Nie było 1,1 z klimą, ale były 1,3, a przecież wiesz że silniki są takie same. Chyba jednak chodziło im o moc, bo niebyło nawet 1,1 ze wspomaganiem (a to dziwne, bo ja założyłem i jakoś nie widzę różnicy w "mocy" - jak było ch..o tak jest dalej). Sprężarka klimy była montowana w to samo miejsce co pompa wspomagania - dlatego nie było oryginalnych mk3 z klimą i wspomaganiem - albo jedno albo drugie albo nic.
Lokmen - 18 Maj 2009, 19:27
jackrzec napisał/a: | dlatego nie było oryginalnych mk3 z klimą i wspomaganiem - albo jedno albo drugie albo nic. | to raczej nie podlega dyskusji - ale gdzieś widziałem 1,1 z klimą, nawet widziałem 1,1 z automatem
jackrzec - 18 Maj 2009, 19:53
Cytat: | ale gdzieś widziałem 1,1 z klimą, nawet widziałem 1,1 z automatem | Zrobić można wszystko...
Slawekkkk89 - 18 Maj 2009, 23:32
a jak zrobiłeś wspomaganie w 1.1?? trudne to było?? i dużo cie to kosztowało??
jackrzec - 19 Maj 2009, 19:08
Trudne? Wcale. Kupiłem od 1,3 i w e jedno popołudnie założyłem. Ale kupiłem komplet za 700 zł z przesyłką. W skład kompletu wchodzi: maglownica, drążki kierownicze, kolumna kierownicza wraz z krzyżakiem, chłodnica płynu, węże, zbiornik płynu, wsporniki do maglownicy i śruby, pompa wspomagania i łapa do pompy wraz z napinaczem i koło pasowe na wał. Oprócz tego trzeba kupić pasek 4PK. U mnie to było wszystko, a u Ciebie trzeba by było jeszcze wyciąć większą dziurę w przegrodzie silnika.
WRonX - 28 Maj 2009, 13:17
Podepne sie pod temat - czy jest mozliwosc zalozenia klimy do RSki? 1.8 16V. Wspomaganie juz jest. Zakladam, ze klima juz sie nie zmiesci?
jackrzec - 28 Maj 2009, 19:03
WRonX napisał/a: | Zakladam, ze klima juz sie nie zmiesci? | Jak się popieści to się zmieści. Niekoniecznie w oryginalne miejsca... (bo tam masz już pompę wspomagania), popatrz gdzie wejdzie sprężarka i dorób odpowiednią łapę. A kupić dłuższy pasek to żaden problem. Wejdzie na pewno, bo swego czasu była do sprzedaży na allegro fiesta z klimą i wspomaganiem.
WRonX - 29 Maj 2009, 10:12
No nie... to teraz zaczynam szukac klimy do MK3 Na Allegro kiedys ktos wystawial, ale potem sluch zaginal, wydaje mi sie, ze to jakis deficytowy towar Na szrotach u mnie tez nie ma Fiest praktycznie.
jackrzec - 29 Maj 2009, 18:51
Fiesty to jeszcze trafiają na szroty - gorzej o takie z klimą... Kiedyś jedną taką trafiłem, ale była po wypadku, tak więc ani sprężarka ani chłodnica się nie nadawały do użytku. Więc odpuściłem.
jokerkb - 30 Maj 2009, 14:05
WRonX napisał/a: | Podepne sie pod temat - czy jest mozliwosc zalozenia klimy do RSki? 1.8 16V. Wspomaganie juz jest. Zakladam, ze klima juz sie nie zmiesci? |
A pompe wspomagania gdzie masz? na dole czy na górze?? Myśle że na dole
Ja robiłem swapa z essiego w którym było wpomaganie pompa jest u góry pod nią alternator który jest na takiej fajnej łapie pod którą można przykrecić klime jeden minus to taki że nie mam przedniej poduszki ale w essim jest tylko na kielichu zawieszony silnik to w fiescie też sie utrzyma
a tak ogólnie to http://www.allegro.pl/ite...iesta_mk_3.html tylko żeby jeszcze nagrzewnica była bo ze sprezara to nie problem
WRonX - 6 Cze 2009, 20:28
jokerkb napisał/a: |
A pompe wspomagania gdzie masz? na dole czy na górze?? Myśle że na dole
|
Zabij, nie wiem, jestem bardziej elektryczno-elektroniczny, niz mechaniczny
jokerkb napisał/a: | tylko żeby jeszcze nagrzewnica była bo ze sprezara to nie problem |
To w sumie jakbym mial sobie skompletowac klime (zakladajac, ze nikt by nie sprzedawal kompletnej), to jakich czesci mam szukac? Bo patrze na http://www.allegro.pl/49184_klimatyzacja.html i widze kategorii troche duzo Z kazdej po jednym?
hans90 - 8 Cze 2010, 23:13
Witam, przepraszam że odkopuję ale chciałbym dowiedzieć się czy jeśli mam Fiestę 1.3 z klimą to czy da radę zamontować wspomaganie do niej i jakie dokładnie elementy potrzebuję do tego.
DemptD - 9 Cze 2010, 09:13
jackrzec napisał/a: | W skład kompletu wchodzi: maglownica, drążki kierownicze, kolumna kierownicza wraz z krzyżakiem, chłodnica płynu, węże, zbiornik płynu, wsporniki do maglownicy i śruby, pompa wspomagania i łapa do pompy wraz z napinaczem i koło pasowe na wał. Oprócz tego trzeba kupić pasek 4PK. U mnie to było wszystko, a u Ciebie trzeba by było jeszcze wyciąć większą dziurę w przegrodzie silnika. |
Marcinowaty - 11 Cze 2010, 19:51
Jak już przerabiać to czemu nie zamontować klimatyzacji od mk4, na pewno łatwiejsza do zdobycia. Co o tym sądzicie?
jackrzec - 11 Cze 2010, 19:57
Marcinowaty napisał/a: | Jak już przerabiać to czemu nie zamontować klimatyzacji od mk4, na pewno łatwiejsza do zdobycia. Co o tym sądzicie? | Trochę przerabiania jest, ale wyda, bo sam kombinuję... Zresztą poczytaj wątek GienkaWichury, on adaptował całe nawiewy z mk4 czy pumy(na jedno wychodzi) i opisał co i jak przerabiał. Jeśli nawiewy podejdą to resztę też zapewne da rady zrobic, bo wg mnie, to trochę zdolności i samozaparcia i da radę. W sumie trzeba przerobic cały system ogrzewania, bo w mk3 nagrzewnica ciągle grzeje, a w mk4 jest elektrozawór który się zamyka jak chłodzi sprężarka. Ale to też można zrobić, bo jest proste ja budowa cepa.
MARIUSZ.B - 11 Cze 2010, 20:33
jackrzec napisał/a: | w mk4 jest elektrozawór który się zamyka jak chłodzi sprężarka. |
Mała nieścisłość, u mnie można włączyć ogrzewanie i klimę wtedy temperatury się mieszają. Gdy nie jest gorąco na dworze, pada deszcz, szyby parują, włączam klmę i delikatnie ogrzewanie. Szybki nie parują i nie jest za zimno.
jackrzec - 11 Cze 2010, 20:42
No tak, źle napisałem, chodzi mi o to że elektrozawór może zamknąć nagrzewnicę całkiem, co w mk3 nie jest możliwe.
MARIUSZ.B - 11 Cze 2010, 20:47
jackrzec napisał/a: | No tak, źle napisałem, chodzi mi o to że elektrozawór może zamknąć nagrzewnicę całkiem, co w mk3 nie jest możliwe. |
Zastanawiam się czy to nie było lepsze rozwiązanie, nie było się co popsuć a w MK4/5 elektrozawory padają jak muchy.
jackrzec - 11 Cze 2010, 20:49
Nie ma wtedy takiej kontroli na grzaniem - w mk3 polegasz jedynie na klapkach kierujących powietrez przez nagrzewnicę lub obok, a w mk4 oprócz klapek jeszcze możesz wyłączyć grzanie (w skrócie).
MARIUSZ.B - 11 Cze 2010, 20:55
Fakt w porównaniu do MK3 które miałem to w MK5 regulacja jest wręcz genialna, można bardzo precyzyjnie ustawić temperaturę grzania.
|
|