Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Problem z gaszeniem samochodu

Remik - 17 Maj 2009, 13:44
Temat postu: [MK3] Problem z gaszeniem samochodu
Witam! Mam problem z gaszeniem samochodu. Wyłączam zapłon a samochód dalej pracuje. Podejrzewam, że może padł elektromagnetyczny zawór zatrzymania się silnika, ale nie jestem pewien. Co radzicie????
Fordon - 17 Maj 2009, 14:33

Elektrozawor albo ma caly czas + podawany i cos w elektryce sie skopalo albo sam on juz chce przejsc na emeryture... :)
Remik - 17 Maj 2009, 15:07

A jak sprawdzić czy na pewno jest to elektrozawór. I ile kosztuje nowy????
Fordon - 17 Maj 2009, 15:46

bierzesz miernik i sprawdzasz czy jest napiecie podawane na elektrozawor podczas pracy i po wylaczeniu stacyjki... ile kosztuje tego nie wiem bo nie wymienialem nigdy tego...
Remik - 17 Maj 2009, 20:01

Sprawdzałem elektrozawór: na krótko pod akumulator działa. Mierzyłem napięcie na włączonym zapłonie ma 12,3 V; na wyłączonym 0 V. Na włączonym silniku ma 12,3 V a na wyłączonym silniku 0,03 V. Czy może to być kostka stacyjki????
Fordon - 17 Maj 2009, 20:23

A slychac jest takie pyk podczas wlaczania zaplonu ?? jeden powinien przekrecac kluczyc a drugi sprawdzic czy slychac jest otwarcie zamkniecie elektrozaworu. Tylko nie pomyl z pstryknieciem przekaznika grzania swiec ze po okolo 15-30s od wlaczenia zaplonu bedzie cos takiego :)
Moze byc to stacjka ale w dieslu jeszcze sie z tym nie spotkalem, predzej elektrozawor padal niz stacyjka.

Remik - 17 Maj 2009, 21:04

Jak sprawdzałem na krótko to było słychać otwieranie się elektrozaworu. Zastanawia mnie jedna rzecz, że na wyłączonym silniku pozostaje mały prąd 0,03 V. Czy tak powinno być???
Fordon - 17 Maj 2009, 22:39

Powinno byc 0, odkrec przewod podepnij na krotko kabel z ako do elektrozaworu, odpal go i idzi odlaczyc ten przewod, jak zgasnie to masz gotowa odpowiedz :)
diodalodz - 17 Maj 2009, 23:39

Remik napisał/a:
mały prąd 0,03 V

nie prąd tylko napięcie i tyle przekłamania to ma miernik .
Zobacz czy jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki silnik będzie nadal pracował i włączysz wycieraczki albo światło cofania dmuchawę lub cokolwiek innego silnik zgaśnie to przebiła się dioda w wiązce auta .

Remik - 18 Maj 2009, 13:48

Tak chodzi o napięcie to błąd skrótowy :ups:
Dziś nie mam czasu, ale jak tylko znajdę, to zrobię tak jak mówicie. Dzięki za podpowiedzi odezwę się później

Remik - 25 Maj 2009, 21:37

Witam
po włączeniu samochodu i wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki samochód nadal pracuje, nawet jak włączę: dmuchawę, tylną wycieraczkę i światła. Jak zdejmę kabel z elektrozaworu to nadal pracuje i jak założę też pracuje. Czy padł elektrozawór czy może coś innego???

JoeMix - 25 Maj 2009, 23:03

Wychodzi ze padł elektrozawór, bo jak zdejmiesz wtyczkę to powinno odciąć paliwo i silnik winien zgasnąć.
diodalodz - 26 Maj 2009, 01:14

pewno spadła gumka z dzwoneczka .
Vinci - 27 Maj 2009, 13:18

ja mialem tez tak wyciaglem kluczyk a on dalej pracowal winowajca tego wszystkiego byla zarowka stopu bo zamiast dwu włoknowej wlozylem jedno wloknowa a troche mi zajelo zanim do tego doszedlem dodam ze pracowal nadal jak byly swiatla wlaczone jak wylaczalem swiatla gasl :P
Remik - 30 Maj 2009, 22:06

Drodzy Klubowicze!
Mam pytania: czy na pierwszym zdjęciu jest elektrozawór, gdzie podłączony jest czarny przewód??? Jak jest założony lub zdjęty samochód pracuje.
Opis do zdjęcia drugiego: po wyłączeniu stacyjki samochód pracuje, po cofnięciu łuku co jest w pompie wtryskowej (jak na zdj.) samochód gaśnie. Co to jest??
Czy może to być wina stacyjki całej czy samej kostki???
Pozdrawiam i błagam o pomoc
zdj1 zdj2

Remik - 5 Cze 2009, 22:48

Witam
dziękuje za podpowiedzi, a zwłaszcza diodalodz. Rozpadła się gumka ze starości na dzwoneczku. Wymieniłem i działa. Wielkie dzięki!!!! :ok:

diodalodz - 6 Cze 2009, 16:24

hehe :)
spoko . W ASO Volvo wymienili ostatnio panu przestawiacz konta wtrysku bo nie wiedzieli że to wina gumki za kilka zł :) Swoją drogą niekompetencja ASO jest przerażająca .

Sikor - 7 Cze 2009, 20:48

proszę napiszcie co to ten dzwoneczek ;-| będę wdzięczny bo dzieje mi się to samo...
(pompa wtryskowa lucasa)

diodalodz - 8 Cze 2009, 00:49

to część zaworka odcinającego paliwa . masz elektromagnes w środku jej rurka metalowa a w niej bolec i sprężynka bolec ma na końcu kawałek gumki który ma zapewnić szczelność zaworu . jak gumka wypadnie bolec się blokuje i podaje cały czas paliwo .
Sikor - 8 Cze 2009, 10:31

wielkie dzięki diodalodz :D <allach>

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group