Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] EAC FAIL na wyświetlaczu

Łukasz84 - 15 Maj 2009, 21:44
Temat postu: [MK6] EAC FAIL na wyświetlaczu
Witam,
Po 3 latach jazdy zamieniłem starą bezawaryjną fiestę MK3 na troszkę nowszą Mk6... i tu zaczęły się problemy;)
Aktualnie fiesta czeka na podnośniku na naprawę pompy olejowej (prawie dwa razy słabsze ciśnienie), ale nie o tym..
Kilka dni temu, gdy rozkulałem Fiestę do 150 km/h i dalej przyśpieszałem, na wyświetlaczu pojawił się komunikat "EAC FAIL" - nic nie migało przy tym, tylko autko przeszło w tryb "mułowaty" ;) Zatrzymałem się, zgasiłem silnik, zapaliłem i... wszystko jak ma być.
Nie wiem co mogło być przyczyną - dodam, że jak tylko zakończyłem jazdę - wszedłem w tryb wyświetlania błędów i ku mojemu zdziwieniu dostałem DTC - "none" - w tym miejscu powinien zapisać się chyba jakiś błąd???
Jakieś pomysły może na wytłumaczenie magicznego EAC FAIL?

Freeman - 15 Maj 2009, 21:53

EAC Failed - to komunikat mówiący o usterce elektronicznego sterowania pedałem gazu

PS to cytat z kolegi Skwarek

pP - 15 Maj 2009, 23:38

freeman napisał/a:
EAC Failed

prawdopodobnie niedlugo pedał do wymiany! :(
spodziewać się można nagłego strzału obrotów na biegu jałowym i takie tam..

Skfarek - 16 Maj 2009, 12:08

Przyczyn może byc kilka: przepustnica, wiązka do przepustnicy, pedał gazu, styki przy module sterujacym silinkiem PCM. U mnie kable i przepustnice wymienił poprzedni właściciel ale nie pomogło, więc padło na moduł. Zapłaciłem 250 zyli za przelutowanie styków przy module (korodują albo utleniają się połączenia) i jest ok.
Łukasz84 - 16 Maj 2009, 13:31

Dzięki za odpowiedź.
Czyli co proponujecie zrobić ? tzn gdzie zacząć - czego szukać?
Czy ten błąd nie powinien zapisać się i pojawić w DTC ??

mila - 6 Cze 2009, 17:49

witam znam tez ten problem od pol roku jezdze fiesta 1.4 tdci i od pewnego czasu rowniez pojawia mi sie ten blad bylam juz w warsztacie ale panowie nie maja bladego pojecia co mu dolega, tak jak Kolega powyzej rozwijam predkosc i tu nagle auto przechodzi w tryb awaryjny i pojawia sie eac fail, moze ma ktos pomysl do jakiego warsztatu w 3miescie moge sie udac by wreszcie ktos moglby mi pomoc????
wwwojtek1 - 10 Cze 2009, 08:11

U ojca we Fusion'ie 2003 1.4 16V 80KM tez swojego czasu po 100 000km pokazał sie komunikat EAC Fail, auto przestało reagować na gaz, gasło zaraz po zapaleniu. Po diagnostyce na komputerze okazało się że cała przepustnica do wymiany. Serwisanci powiedzieli, że jest to bolączka tych silników i w większości przepustnica leci po takim przebiegu. Koszt wymiany w ASO: 1200zł [sytuacja akurat była wyjątkowa i nie było czasu na szukanie innego mechanika, gdyż awaria miała miejsce w trasie]. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
lila - 2 Gru 2009, 12:24

witam , mam ten sam problem, wymieniłam filtr paliwa, któty o zgrozo kosztuje 230 zł (uwaga nalezy go wymieniać co 40 000 km, w innym razie auto nam stanie niewiadomo w którym momencie i wtedy koszty będą jeszcze większe) bo myślałam, że to rozwiąże problem ale niestety wyświetlacz dalej miga, może nie z taką częstotliwoscią jak przedtem ale niestety problem dalej jest. Dzisiaj jadę do norauto i mają ja podpiąć do komputera i zobaczymy co powiedzą? Poza tym z auta jestem bardzo zadowolona ze względu na zużycie paliwa , bo przy zuzyciu 3,8 ropy na 100 to tak jakby jeździc za darmo.
toffic - 2 Gru 2009, 13:06

Filtr paliwa do fiesty 1.4 TDCi 230 zł?? ja niedawno kupiłem za 130... chyba że w jakims warsztacie tak z Ciebie zdarli. Na waszym miejscu sprawdziłbym czy układ paliwowy się nie zapowietrza (wężyki pod obudową od filtr powietrza).pozdro
Skfarek - 2 Gru 2009, 22:31

[quote="lila"]Dzisiaj jadę do norauto i mają ja podpiąć do komputera i zobaczymy co powiedzą? Poza tym z auta jestem bardzo zadowolona [/quote

Jak jesteś zadowolona z autka to czemu chcesz mu krzywdę zrobić i zawieźć do siepaczy z Norauto ;-| Sorki ale goście w takich miejscach to się w większości do wymiany klocków nadają i nic więcej :-P

lila - 3 Gru 2009, 07:04

byłam w norauto w żorach, jak dla mnie do sprawy podeszli bardzo profesjonalnie , przez cały czas kiedy szukali błędu byłam przy nich i co sie okazało nie jest to żaden moduł od pedału gazu tylko zawór ciśnienia paliwa, do tego jeszcze wyszło , że poprzedni właściciel cofnął licznik o 50 000 km

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 07:14 ]
a co filtru paliwa to w jastrzębiu i okolicach nie ma takiej opcji, żeby kupić poniżej 200 zł (dzwoniłam chyba do wszystkich sklepów)

Parzych - 3 Gru 2009, 16:00

lila napisał/a:
poprzedni właściciel cofnął licznik o 50 000 km
A ile masz teraz na liczniku? Tak z ciekawości...
pP - 3 Gru 2009, 16:06

lila napisał/a:
do tego jeszcze wyszło , że poprzedni właściciel cofnął licznik o 50 000 km

a jak oni to sprawdzili!??? :rotfl:

lila - 4 Gru 2009, 07:27

na desce rozdzielczej stan licznika to 122000 km a faktyczny stan przed cofnięciem to ok. 175 000. Komputer wykazał że było cofnięte tylko na desce rozdzielczej a niestety trzeba wejść jeszcze gdzieś indziej żeby to powtórzyć ale tego niestety nie wiem gdzie to się wchodzi.
pP - 4 Gru 2009, 10:59

ja tego dalej nie rozumiem jak może być inny stan na liczniku a inny na kompie jak masz elektroniczny licznik ;/
Pawełos666 - 4 Gru 2009, 11:07

normalnie

przepraszam, ze sie wtrace, ale ze niby ktory zawor cisnienia paliwa? znajdujacy sie gdzie? potrafisz go nazwac fachowo i wskazac o ktory chodzi? EAC sie pojawia jak w listwie nie ma cisnienia (napiecie na FRP) z roznych przyczyn, mozesz opowiedziec dokladnie ta bajke z czujnikiem paliwa? chetnie bym zabral glos

[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 11:14 ]
lila napisał/a:
a co filtru paliwa to w jastrzębiu i okolicach nie ma takiej opcji, żeby kupić poniżej 200 zł (dzwoniłam chyba do wszystkich sklepów)

tak? nie ma takiej opcji? u mnie jest taka opcja, tak sie sklada, im drozsze auto tym drosze podstawowe czesci zamienne? nie. za mala doplata do tych 200zl zalatwilbym Ci 3 sztuki firmy powiedzmy BOSCH, co Ty na to? Za kawalek puszki z papierem w srodku 200zl? Oryginalny Forda za 120 mozna miec.

lila - 4 Gru 2009, 12:16

na desce rozdzielczej widać stan licznika 122 000 km, kiedy się podepnie ja pod komputer i wejdzie się na plik deska rozdzielcza to też wskazanie jest 122 000 km, ale kiedy wejdzie się jeszcze na coś innego to wyskakuje faktyczny przebieg czyli 175 000 km. Nie jestem ci w stanie powiedzieć w jaki plik czy jak tam to sie nazywa wchodził mechanik bo sie po prostu na tym nie znam, a on otwierał mi te wszystkie okienka i pokazywał co sie dzieje z autem.

[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 12:28 ]
nie jestem ci w stanie powiedzieć , który to zawór. W każdym bądz razie zaczęło sie tak. Byłam kiedyś u mechanika u nas w jastrzębiu , bo spod maski wydobywały si e spaliny i kiedy załączyłam wentylator to jeden smród miałam w aucie,oprócz tego słychać było takie pyrkanie , na początku takie ciche a z czasem dosyc głośne. Mechanik cos tam pouszczelniał i problem znikł, wentylator mozna bez problemu załączyć i pyrkanie zniknęło. Po przejechaniu ok. 30 km zaczął się pojawiać na wyswietlaczu na którym jest godzina i przebieg , komunikat EAC FAIL.wróciłam do tego mechanika , podpinał ją pod komputer i niestety błędu nie wykazało, wykazało jedynie , że taki błąd był ale juz go nie ma, i nie jest mi w stanie pomóc.
Pojechałam do innego zakładu i tam znów mi ją podpięli pod komputer i wyszedł bład zawór ciśnienia paliwa. W poniedziałek mam tam jechać, bo chcą sprawdzić czy ewentualnie jeszcze nie jest to problem z wtryskami i czymś tam jeszcze, bo na zakup zaworu zawsze będzie czas, a żeby nie wydawać na darmo pieniędzy trzeba wykluczyć inne przyczyny.

[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 12:32 ]
gdybym wiedziała, że za taką cene można kupić to zwróciłabym sie napewno do ciebie, niestety tak jak pisałam obdzwoniłam co się dało i nic taniej nie można było kupić ( no może o 10 zł tylko taniej kupił ale nic poza tym)

Pawełos666 - 4 Gru 2009, 13:56

dowiedz sie jesli mozesz co maja na mysli mowiac zawor cisnienia paliwa (najlepiej udac glupa; zapytaj o jaki "zawor cisnienia paliwa" im chodzi czy o solenoid cisnienia paliwa regulujacy cisnienie do szyny czy o tensometr cisnienia paliwa, a moze o elektrozawor doporowadzenia paliwa w obwodzie niskocisnieniowym) zeby wytlumaczyli o co im chodzi i gdzie sie on znajduje podali nazwe fachowo, bo nie podoba mi sie ta sprawa...ktora przedstawili... cos mi tu smierdzi... wyjasnie Ci to prywatnie na pw
Laskosz - 4 Gru 2009, 19:32

Cytat:
dowiedz sie jesli mozesz co maja na mysli mowiac zawor cisnienia paliwa (najlepiej udac glupa; zapytaj o jaki "zawor cisnienia paliwa" im chodzi czy o solenoid cisnienia paliwa regulujacy cisnienie do szyny czy o tensometr cisnienia paliwa, a moze o elektrozawor doporowadzenia paliwa w obwodzie niskocisnieniowym) zeby wytlumaczyli o co im chodzi i gdzie sie on znajduje podali nazwe fachowo, bo nie podoba mi sie ta sprawa...ktora przedstawili... cos mi tu smierdzi... wyjasnie Ci to prywatnie na pw


jak na moje to chodzi o zawór na pompie, regulujący ciśnienie, przez dupiate paliwo lubi sie przecież zasyfić ;)

Pawełos666 - 4 Gru 2009, 20:30

wlasnie tam na szynie nie ma zadnego regulujacego, jest co innego, a kompem na temat tego zaworu w pompie (jest 2) mozna sobie powrozyc z kart bo to tylko mechanizm, poczekajmy co napisze koleżanka
Laskosz - 4 Gru 2009, 21:46

z tego co do tej pory zauważyłem to najczęściej niestety siadają

filtr paliwa (proponuje wymiane co wymiane oleju)
zawór w pompie CR
rzadko czujnik ciśnienia i bardzo rzadko wtryski (jeśli można jakieś dobre paliwo zatankować :P )

Pawełos666 - 4 Gru 2009, 22:44

jak ktos nie wymienia filtru paliwa to mu wszystko po kolei siada, poczekajmy zobaczymy co napisze koleżanka, to co piszesz narazie nie jest na temat, chodzi mi o zdiagnozowanie usterki zaworu (na razie nie wiem ktorego jeszcze) poprzez diagnostyke interfejsem, wyglada mi to na szukanie przyczyny od d... strony, (i ze sami nie wiedza czy zawor czy wtryski i szukaniu okazji, bo jednoznacznie nie moga zdiagnozowac na podstawie jednego z czujnikow, a tylko podejrzewaja, nie wiem w jaki sposob wykluczyli wszystko inne po podlaczeniu i szczytaniu wartosci z 1 czujnika ktory tam jest), wstrzymajmy sie, bardzo mnie to ciekawi, moze sie posmieje troche
Laskosz - 5 Gru 2009, 20:30

Pawełos666 napisał/a:
moze sie posmieje troche

to nic śmiesznego :) sam byłem kiedyś komplet wtrysków w plecy :P winna pompa Delphi która podła (opiłki) ale jakby się filterki wymieniało częściej niż producent przewiduje a nie rzadziej to może auto jeździło by bez awarii...

Pawełos666 - 6 Gru 2009, 21:20

ja mowie o diagnostyce, a nie o opilkach w pompie
Parzych - 7 Gru 2009, 04:15

Pawełos666, podjedź kiedyś na spota WAWA Teamu... Może kilku z nas pomożesz...
dajtona88 - 18 Gru 2009, 10:11

Witam wszystkich klubowiczów!

Jest to mój pierwszy wątek na klubowym forum ponieważ do dzisiaj wszystko z moją Fieściną było OK...przechodząc do meritum....


Posiadam Fieste 1.4 TDCi 148 tys przebiegu 2003 rok, jadąc dziś do pracy ( -16 stopni celc) wystąpił mały problem z rozruchem auta ( auto stoi na dworzu przed blokiem), mianowicie auto przy nie małym wysiłku odpaliło za drugim razem, w drodze do pracy po około 10 minutach ( samochod pracował normalnie) gdy chciałem ruszyć ze świateł pojawił się przeklęty wcześniej wymieniony komunikat EAC FAIL samochód oprócz tego że odcina moc przy 2,8 tys obrotów zachowuję się normalnie ( nie pracuje głośno lub nie równo nic nie stuka,puka warczy, śmierdzi, poprostu oprócz odcięcia obrotów reszta działa dobrze)

Możliwe że jest to wina mrozu? i przy temperaturze dodatniej wszystko wróci do normy?

Zbliżają się święta więc jestem totalnie bez kasy, czy można z takim błędem jeżdzić bezpiecznie na niedużych dystansach w mieście (20-30 km)

Dodam że nie wpadłem ostatnio w żadną większą dziure lub nierówność, macie drodzy klubowicze jakieś rady lub podpowiedzi?

Oczywiście polecenie jakiegoś sprawdzonego i taniego warsztatu na terenie lub w okolicach Warszawy byłoby jakże miłe;)

pzdr
Jacek

Parzych - 18 Gru 2009, 14:11

dajtona88, poszukaj TUTAJ :yes:
toffic - 19 Gru 2009, 05:23

Mam podobny problem. w czasie jazdy do pracy pojawil sie EAC FAIL ale dojechałem jakoś. Gorzej było z powrotem bo już nie dojechałem. Autko odpaliło, ale zgasło 2 razy wyładował sie ako i koniec. może dziś zaciągne go do jakiegoś ciepłego garażu. wymienie filtr paliwa i zobaczymy o potem.możliwe żeby pompa paliwa siadła?? bo przecież w filtrze paliwa jest podgrzewacz więc paliwo teoretycznie nie może zamarznąć?? niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu :) ja to mam pecha przed samymi świętami :)
mkapi - 19 Gru 2009, 10:45

komunikatem eac fail nie przejmujcie sie
Problem polega na tym ze komputer informuje nas o niewłasciwej dawce paliwa czy inne bledy.
ja bym normalnei jezdzil

jadrian - 20 Gru 2009, 08:57

Mam ten sam problem ;-(
W piątek jak wracałem z pracy 100m przed domem wyskoczył mi ten komunikat ;-( Wieczorem, jak znowu odpaliłem autko eac fail znikł :yyy: Autko normalnie śmigało :)
Dzisiaj rano jak chciałem odpalić to nie dość że musiałem troszkę się namęczyć, ( autko stoi na polu) nie odpaliło od razu tylko za 5-7 razem ;-| , i ujechaniu 100 m znowu pojawił się felerny komunikat. Mało tego maksymalne obroty były 1.200. Autko w ogóle nie chciało jechać... każda próba wrzucenia jedynki kończyła się unieruchomieniem samochodu :sad:
Dodam tylko że na początku tyg. wymieniłem olej, filtr oleju,powietrza i paliwa.

JoeMix - 20 Gru 2009, 09:04

Jak kojarzę to błąd pedału gazu tak, gdzieś to mi się rzuciło w oczy,,, może przymarzają potencjometry?
jadrian - 21 Gru 2009, 20:12

Witam !!
Dziś wróciłem od mechanika z moją fieścinką. Okazało się że w baku zalegał jakiś szlam :yyy: i jak przyszły te mrozy to po prostu zamarzł, i odcinał paliwo :9:
Po wyczyszczeniu baku paliwa i przewodów wszystko gro i bucy :devil: :devil: :devil:
i oby tak już pozostało :-P

mkapi - 31 Sty 2010, 09:06

Nieźle ktoś napisał w wypowiedziach >Wymieniać filtr paliwa co wymianę oleju.
Filtr paliwa do fiesty 1,4 tdci 200PLN + wymiana

Active - 31 Sty 2010, 21:57

U mnie eac fail też się zapalał ale tylko podczas gigantycznych mrozów. Wystarczyło wstawić samochód w ciepłe miejsce i już mu przechodziło.

W instrukcji do fiesty jest napisane: Komunikat ostrzegawczy(eac fail) może wyświetlić się po nieudanej próbie uruchomienia silnika, np. gdy akumulator jest rozładowany. W normalnych warunkach komunikat błędu zostanie wykasowany, gdy poziom naładowania akumulatora powróci do odpowiednich wartości.

Tak więc ja stawiam na akumulator. Z tego co pamiętam to im niższa temp. tym akumulator traci jakiś tam procent sprawności

tomasz1982 - 1 Lut 2010, 00:59

mkapi, dobrze poszukaj 200 trochę dużo, w sklepach trochę przesadzają z tą marżą, ostatnio też szukałem i kupiłem najdroższy z nadzieja, że będzie dobry, zaplacilem za Mann WK939 175 a najpierw zaśpiewali prawie 300;/!!!%#@#@!?????, filtrona był coś za trochę ponad 100zł, w sklepie internetowym z częściami do forda orginalny mortocrafta 145zł-link jest na storonie głownej do tego sklepu, w ASO zaśpiewali za ten sam 220, następnym razem kupie filtrona bo wiele osóba bardzo dobrze się o nim wypowiada na tym forum
crom - 18 Lut 2010, 11:14
Temat postu: EAC FILE
Witam
Też walczę z w/w komunikatem. Tylko u mnie objawia się przy hamowaniu silnikiem z prędkości rzędu powyżej 70 km/h. Czasem jest kilka dni spokoju, czasem 2 razy dziennie
i to niezaleznie od temperatury i paliwa.
Filtr paliwa nowy, przeowody zasilające sprawdzone (i to dokładnie, bo okazało się wcześniej że były nieszczelne i zapowietrzał się układ)

A co do filtra paliwa - tani to on nigdy nie będzie - przecież to nie tylko obudowa i wkład, ale też układ podgrzewania paliwa - ja dałem za oryginał 160 z przesyłką. Na miejscu w Płocku nigdzie nie było poniżej 220

bartikrasnik - 2 Wrz 2010, 16:23

i ja mam ten sam problem, na wyświetlaczu eac feil.
1,4TDCI 50tys przebiegu i objawy:
1) sporadyczne migający wyżej wymieniony komunikat- zadnych objaw podcas jazdy
2. w późniejszym czasie komunikat i obroty max 2800 na niższych obrotach bez zmiany a ze wzrostem używanego biegu coraz większy spadek mocy
3. powymienia filtra paliwa tydzień czasu spokoju do wczoraj zapalił sie komunikat i dalej jak punkt 2.
4 dzis rano brak komunikatu , pojawił sie kolo południa wiec odczyt w serwisie błedu (szczegóły niżej) i wykasowaniu po kilku minutach s powrotem dziś to samo po odłączeniu od akumulatora na do minut przez chwile praca normalna(a wcześniej odrazu po zapaleniu migała kontrolka eac feil. po ponownym odłączeniu od akumulatora narazie spokój i nie ma błędu. jutro podłacze pod sprawny pedał i sprawdze czy tak samo bedzie.
pojechałem do serwisu odczyt błędów P0122 niskie napięcie sygnały wejściowego w obwodzie czujnika A płożenia przepustnicy/pedału
przyczyny:
niesprawny czujnik
obwód wiązki przewodów zwarty do okumulatora lub zwarty do masy
uszkodzona lub zabrudzone złącze
niesprawny labo uszkodzony PCM

i błąd P0222 Niska wartość sygnału wejściowego w obwodzie czujnika B położenia przepustnicy
przyczyny:
zwarty obwód czujnika B położenia przepustnicy(TP)(obwód o niskim potencjale)
otwarty obwód napięcia odniesienia(VREF)
obwód napięcia odniesienia (VREF) zwarty do amsy lub obwodu powrotnego sygnału(SIGRTN)
uszkodzony czujnik B położenia przepustnicy(TP) uszkodzony PCM

Poza oczywistym i zrozumiałą przyczyna pedału przyspieszenia(480zl) (wymiana ) sa możliwe inne przyczyny które chce wyeliminować ewentualne inne możliwości wyżej wymienione które wykazał komputer podczas odczytu błędu.

[ Dodano: Pią Wrz 03, 2010 08:52 ]
sprawdziłem miernikiem po odpięciu komputera i pedała gazu miedzy klemą +i- jest przepływ prądu, wartość to około 0,9A miedzy masa-->akumulator-->miernik -->klema plus. Jak dobrze pamiętam nie powinno być przepływy prądu miedzy klemami bo to oznacza zwarcie(chyba ze jest coś w samochodzie co to może powodować. Jakieś pomysły?

Skfarek - 3 Wrz 2010, 10:41

bartikrasnik, w benzynkach przy takich błędach oprócz czujnika położenia przepustnicy szwankował PCM a dokładnie styki przy nim ( u mnie przelutowanie wszystkich kosztowało 250 zł i problem ustał).
bartikrasnik - 5 Wrz 2010, 21:37

no ja wyjąłem PCM psiknąwszy na styki jakimś niemieckim specyfikiem i cisza juz 2 dzień mam nadzieje ze to było tylko niskie napięcie na stykach jak coś sie zmieni to dam znać

[ Dodano: Pon Wrz 20, 2010 17:54 ]
2 tyg i cisza widać za małe napięcie było na stykach 20minut roboty na wyjecie komputera i oczyszczenie go (masa i styki)

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 22:28 ]
problem powrócił na dobre..
to samo wyświetla się i miga EAC FAIL z tym ze teraz nic nie pomaga.
był u elektryka też stawiał na pedał ale zrobił test dwa razy i się zdziwił bo na komp problem znikł a kontrolka dalej miga stawia na wtryski.. bo coś tam włączył i mierzył bodajże ciśnienie i podczas wciskania pedału gazu wyświetlało się max 80(MPa)?
a teraz wrażenia z jazdy... pomimo niedziałającego przekaźnika świec żarowych auto pali w zimie max za 2razem praca zimnego jak i ciepłego silnika równomierna obroty wchodzą max na 2750rpm pedał reaguje normalnie do 1/4 skoku dalej nie robi różnicy, a auto pali teraz w zimie mniej niż przed awarią

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 16:40 ]
widze że nikt nie ma podobnych problemów u mnie juz mam to z głowy mam nadzieje.
a problem się rozwiązał tym ze wymieniłem ten przekaźnik na świece żarowe, każdy sie dziwił ze to była tego przyczyna a problem z przekaźnikiem był taki ze woda sie tam postała i powoli rdzewiał i gniło po ostatniej odwilży i nocnym mrozie musiało chyba coś doszczętnie się zepsuć Morał tej bajki taki i wszystkim znany jak sie zapali lampka to za "specjalistów" płacimy sami.
w tym przypadku to komputer(serwis ford i inny elektryk) pomógł bo pokazał błąd na świecach żarowych ale początkowo wskazywało a uszkodzenie ścieżki na pedale przyspieszenia choć weryfikacja pedału pokazała ze jest sprawny. To moje spostrzeżenia sa takie jak ci sie to zapali niech ci bóg pomoże i wskaże miejsce usterki bo nie licz na komputer serwisowy

Fenot - 21 Lis 2011, 20:01

Co prawda nie mam diesla, ale myślę, że warto dorzucić cegiełkę do tematu :)
Ja również miałem przygodę z komunikatem EAC FAIL . Pojawiał się gdy auto wjeżdżało w nierówności (np z asfaltu na niezbyt równy bruk). Samochód podobnie jak wyżej opisane auta przechodził w tryb awaryjny a doraźnym sposobem na to był 1-2 minutowy odpoczynek i ponowne odpalenie Fiesty. Diagnostyka wykazała błąd " P0030 Obwód sterujący nagrzewnicą H02S". Wymieniłem sondę lambda i chyba dobrze, bo jak wyglądała stara, możecie ocenić na zdjęciu poniżej. Po tej operacji Fiesta wyraźnie przybrała na mocy i o wiele żwawiej mknie do przodu - zwłaszcza podczas ruszania.

Foto Lambda (nie jestem specjalistą od sond, ale w każdej, którą miałem okazję widzieć było coś w rodzaju kopułki/osłonki) ;)




JoeMix - 21 Lis 2011, 20:58

Fenot napisał/a:
Wymieniłem sondę lambda i chyba dobrze, bo jak wyglądała stara, możecie ocenić na zdjęciu poniżej.
Na co liczysz? Ten element jest w układzie wydechowym więc jest okopcony po 30 sekundach pracy silnika,,, to tego setki stopni temperatury pracy,,,
Fenot - 21 Lis 2011, 21:19

Cytat:
Ten element jest w układzie wydechowym więc jest okopcony po 30 sekundach pracy silnika,,, to tego setki stopni temperatury pracy

Znajdź 5 różnic:



Podpowiem: na końcu mojej starej sondy powinna być podobna osłonka jak na foto 1. Po wymontowaniu okazało się, że "się znikła" ;)

JoeMix - 21 Lis 2011, 21:36

Ok, są sondy z osłonkami i bez jak twoja powinna mieć a utraciła,,, to faktycznie, chodziło mi jedynie o odniesienie do określenia "wygląda jak stara"
Fenot - 21 Lis 2011, 21:48

Użyłem zwrotu
Cytat:
bo jak wyglądała stara
a nie
Cytat:
"wygląda jak stara"
a to całkowicie zmienia kontekst :P
...ale EOT :)
Nie polecam natomiast jak kolega/-dzy we wcześniejszych postach ignorowania komunikatu. Mi ostatni EAC FAIL wyskoczył przed samym skrzyżowaniem (jedno z większych w mieście). Mało komfortowa sytuacja "pruć" z krzyżówki 10 km/h, blokować ruch i modlić się aby ludzie mający zielone nie wpakowali się prosto w bok.

JoeMix - 21 Lis 2011, 22:10

Fenot napisał/a:
Użyłem zwrotu
:ups: Dobra,, łapię,,, :ups: :ups: :ups:
rysiu - 3 Lut 2012, 17:16

mam problem z fiestą 1,4 tdci po odpaleniu zapala mi się kontrolka migająca EAC i nie wchodzi na obroty i nie ma mocy i jest jeszcze problem z odpaleniem czy ktoś miał ten przypadek i jak go rozwiązać ?
JoeMix - 3 Lut 2012, 18:09

rysiu, przeczytałeś ten temat? W 2 poście masz wyłożone co jest nie tak,,,
wodzuboro - 17 Mar 2012, 10:29

witam mam problem z fiesta 1.4 tdci zaraz po odpaleniu auto działa normalnie po przejechaniu 500 m albo jak postoi z 2 min na lchodzie wywala eac fail i tryb awaryjny wiadomo 2500 tys obrotów dziwne jest własnie to że błędu nie ma odrazu ntylko po czasie jakby coś musiało sie rozgrzać :/ meechaniicy rozkładają rece bład zaczoł się pojawiac jakiś czas temu podczas jazdy jak jechałem stałą prędkością to błedu nie było jak tylko dawałem gazu wyskakiwał eac jak znowu trzymałem stałą predkość błą znikał teraz jest ciagle byłem na kompie mam błędy P0684 zwiazany modułem świec żarowych bądz z samymi swiecami oraz błąd P0402,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty nadmierny przepływ" egr czyściłem inic chociaż chyba mam cos nie tak z elektrozaworem sterujacym egerem bo w drugiej takiej samej mojej fiesci on tak buczy i drga a ten nie ale wężyk od egeru ma lekkie podcisnienie dodam że wymieniełem moduł swiec zarowych, pedał gazu może któraś swieca padnieta bo mechanik mówił żs mają troche słaby pobór pradu proszę ratujcie:(
seba1983 - 24 Gru 2012, 13:52

Witam

Czy komuś udało się rozwiązać problem EAC FAIL przy mrozach?????
Objawy mam takie same jak kolega opisywał.
Przy mrozach ponizej -12 C podczas jazdy wyswietla sie EAC FAIL, auto szarpie traci moc i nawet gasnie. Po odpaleniu chwilę ok i pozniej znowu to samo, czym większy mróz tym objawy silniejsze. Jak się ociepla wszystko wraca do normy. Mialem to zeszlej zimy myslalem, ze to moze wina zamarznietego paliwa. Cale lato przejezdzilem silnik chodzil jak nowy, teraz pierwsze wieksze mrozy i wrocil problem a przezornie zaczalem lac paliwa premium na zime ( te arktyczne ) Filtr wymieniony, swiece i aku sprawne, pedal gazu również.... p.s. z odpalaniem niema zadnego problemu, nawet grubo ponizej -20C.

misiak - 25 Gru 2012, 12:12

obstawiam EGR- zebrała się woda i zamarzł otwarty, silnik dostaje za dużo spalin, nie jest w stanie nabrać powietrza i wywala błąd. Poza tym EAC FAIL pokazuje sie przy różnych usterkach- nie widzi czujnika ciśnienia na szynie, przyepływka uszkodzona, złe ciśnienie w kolektorze dolotowym i pewnie jeszcze się by znalazło.
Rzecz pierwsza- podłaczyć pod kompa i sprawdzić jaki błąd zarejestrował komputer.

toffic - 15 Sty 2013, 23:27

Też tak miałem przy większych mrozach. wtedy zatrzymywałem samochód, otwierałem maske, podpompowałem troche paliwo pompką i było ok. Może na łączeniu jakiś przewodów np metalowym z plastikowym powietrze sie dostaje? tak gdybam że jak metal sie minimalnie skurczy pod pływem zimna to jest nieszczzelność :) :)
misiak - 25 Cze 2013, 19:12

no to chyba nie ma problemów z przetłumaczeniem :D
Jakiś tam poważnych usterek nie widać. Zajmij się na początek tymi przekaźnikami. Pedał gazu jak możesz to podmień.
Sprzęgiełko sprężarki klimy warto zmienić żeby paska nie rozerwało

zizu - 12 Wrz 2013, 18:33

Witam
Mam problem z EAC Fail na wyswietlaczu i z max obrotami 2600.
W serwisie dali mi listę błędów:

PO117
PO191
PO193
PO401
PO703
P1199
P1241

stwierdzieli, że te wszystkie usunęli, usunąć nie potrafią tylko błędu P0193-60
czyli: Wysoka wartość sygnału wyjściowego czujnika FRP
przyczyny: zawory lub regulatory ciśnienia, czujniki/przewody FRP, usterki wtryskiwaczy paliwa, niesprawny lub uszkodzony PCM.

Panowe w warsztacie stwierdzili, że mam nieszczelne przewody paliwowe, te z gruszką. Wymieniłem na nowe, wyczyściłem wszystkie wtyczki, wtyczki PCM, wtyczke pedału gazu.
Wyczyściłem zawór EGR. Zawór EGR mam bez "wtyczki" można go zaślepić? w nim jest jakaś część ruchoma? jak tak to która?

Czujnik FRP to ten na szynie paliwowej?

misiak - 15 Wrz 2013, 22:01

egr można zaślepić. Rusza się grzybek. Podciśnienie go podsysa i wtedy daje spaliny.
zizu - 16 Wrz 2013, 16:53

EGR mam sprawny, grzybek się rusza, a przy okazji wyczyściłem go.
Samochód też już jest sprawny, problemem okazał się czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.

dzięki za odpowiedź

Kamill_23 - 16 Wrz 2013, 21:11

a co ci sie dokladnie dzieje w samochodzie masz tylko blad eac fail czy auto w ogole nie chce ci odpalic i slychac tylko cykanie w przekaznikach?? Bo ja mialem tak ze auto w ogole nie odpalalo i bylo tylko takie cykanie w przekazniach i jeden mechanik powiedzial ze to moze byc przez to ze akumulator jest slaby wymienilem na nowy czujnik pedalu gazu a na koniec okazalo sie ze to problem byl w instalacji bylo jakies zwarcie bo kiedys jakis geniusz tam grzebal i cos spierdzielil a od tamtej pory na szczescie auto pali bez zarzutu i problemu nie ma oby tylko tak dalej:) pozdrawiam
zizu - 16 Wrz 2013, 21:58

Już nic się nie dzieje... wcześniej podczas jazdy pojawił się błąd EAC Fail, zniknął po godzinie postoju i wrócił po 2-3? dniach. Auto straciło moc, nie załączała się turbina. Pierwsza wizyta w serwisie, odczyt błędów, usunięcie wszystkich oprócz p0193, panowie stwierdzili, że mam zacząć od wymiany przewodów paliwowych za 600pln, wymieniłem sam za 419pln.
Nic to nie zmieniło, kolejne podłączenie pod komputer tylko, że u innego mechanika,dalej ten sam błąd, mechanik stwierdził, że najlepiej byłoby podmienić czujnik ciśnienia paliwa... czujnik wraz z listwą wtryskową kupiłem za 30pln, sam wymieniłem czujnik i po problemie:)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group